Tips Oostenrijkse Alpen/ Dolomieten/ Karinthië

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Tips Oostenrijkse Alpen/ Dolomieten/ Karinthië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 19:18

Wij hebben het idee om komende zomer met de auto en tent een rondje Oostenrijk en Slovenië te doen en voor nu denk ik dat we de zuidkant van Oostenrijk mee willen pakken.
Karinthie, Dolomieten, Alpen, alles ziet er prachtig uit, maar wat zijn nou echt DE tips en welke plekjes zijn echt de moeite waard? Vooral de kleine, minder toeristische plekjes vinden wij de moeite waard.
Tips voor campings zijn ook zeer welkom, ook hier doen we niet aan massale gezinscampings, kleine knusse campings op een idyllische locatie; super!
Ik ben benieuwd! :D

josewoos

Berichten: 4813
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Tips Oostenrijkse Alpen/ Dolomieten/ Karinthië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:39

Wij zijn afgelopen december in Karinthie geweest en wij zaten volop in de sneeuw zoals je vast nog weet. Je heb daar heel veel mooie wandelpaden. Wij zijn niet ver gekomen omdat het geen doen was om door de sneeuw te ploeteren en je eigenlijk niet ziet hoe het pad loopt :+

Wij zaten dan in een huisje, maar er lag wel een foto boek van de omgeving en het zag er prachtig uit!!

Camping tips heb ik niet, maar het gebied daar kan ik zeker aanraden :)

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Tips Oostenrijkse Alpen/ Dolomieten/ Karinthië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 16:14

Thanks, ja in de winter zal het er ook prachtig zijn ja!

Ik hoop toch dat er wel meer bokkers geweest zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:25

Wij zijn vorig jaar een weekje aan de Wortensee geweest, dat was echt geweldig mooi <3 Wij zaten in een hotel, dus camping weet ik niet maar die zijn er vols mij genoeg.
Edit: Wij zaten in Portschach am Worthersee :) Dat was ook een leuk plaatsje :)

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Tips Oostenrijkse Alpen/ Dolomieten/ Karinthië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-18 10:59

Ga ik ook opzoeken, thanks :D

Brimi_Disa

Berichten: 498
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Tips Oostenrijkse Alpen/ Dolomieten/ Karinthië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 11:18

Wij gaan vaak naar Fiss, een dorpje tussen de dorpen Servaus en Ladis. Veel mogelijkheden om te wandelen en veel liften. Ook de streek Montafon, nog verder naar het zuiden schijnt erg mooi te zijn en minder toeristisch, maar daar ben ik nog nooit geweest.
Veel plezier met het plannen van jullie vakantie!

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 11:37

Joolien schreef:
Wij zijn vorig jaar een weekje aan de Wortensee geweest, dat was echt geweldig mooi <3 Wij zaten in een hotel, dus camping weet ik niet maar die zijn er vols mij genoeg.
Edit: Wij zaten in Portschach am Worthersee :) Dat was ook een leuk plaatsje :)


Potschach is geweldig en als je wat meer luxe en moois wil hebben moet je zeker weten een keer naar velden toe. Ook aan de zee met geweldige restaurantjes en winkels. Wil je lekker zwemmen dan kan ik je de goschausee aanraden. Dit ligt vlakbij feldkirchen Is btaald zwemmen maar klein en heel gezellig. Wij gaan daar altijd heen met de kinderen

Nyaleti

Berichten: 6140
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Tips Oostenrijkse Alpen/ Dolomieten/ Karinthië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 11:45

Karintië <3 prachtige plek! Wij zaten in Ossiach aan de Ossiacher See, warmste meer van Europa? en op een prachtige plek tussen de bergen. Vanuit daar vele wandelroutes.

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Tips Oostenrijkse Alpen/ Dolomieten/ Karinthië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-18 16:59

Dat zijn een paar schitterende plekjes zeg <3
Dank voor de tips!

PrizTwir
Berichten: 2397
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:37

De grossglockner is ook prachtig. En de raggaslucht is ook gaaf.

Nyaleti

Berichten: 6140
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:11

PrizTwir schreef:
De grossglockner is ook prachtig. En de raggaslucht is ook gaaf.


Grossglockner absoluut niet overslaan nee, heel mooi! Is ook echt de moeite waard om een stuk voor te rijden. De krimmler watervallen (als ik het goed schrijf) schijnen ook prachtig te zijn

PrizTwir
Berichten: 2397
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 08:17

casperzazoe schreef:
PrizTwir schreef:
De grossglockner is ook prachtig. En de raggaslucht is ook gaaf.


Grossglockner absoluut niet overslaan nee, heel mooi! Is ook echt de moeite waard om een stuk voor te rijden. De krimmler watervallen (als ik het goed schrijf) schijnen ook prachtig te zijn


Inderdaad! De watervallen heb ik ook gezien. Prachtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:14

PrizTwir schreef:
De grossglockner is ook prachtig. En de raggaslucht is ook gaaf.

Raggaslucht hebben wij ook gedaan! supergaaf was dat!

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Tips Oostenrijkse Alpen/ Dolomieten/ Karinthië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:31

Strassburg hebbem ze een mooi kasteel waar je ook in mag. Is een soort museum nu. Je kan daar ook heerlijk eten in het restaurant.en.als je.buiten zit heb je een prachtig uitzicht

Texas02

Berichten: 4602
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Tips Oostenrijkse Alpen/ Dolomieten/ Karinthië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:45

Waar houden jullie van, om te doen? Wat wij ook heel mooi vinden, is de Villacher Alpenstraße, en Gerlitzen is ook zeker de moeite waard, als je helemaal boven bent kun je zien hoe de parasailers naar beneden gaan. Je kunt ook met een tandemvlucht mee naar beneden, maar dat heb ik nog nooit gedaan, is ook heel duur. Großglockner natuurlijk, Weißensee en Millstätter See zijn ook heel mooi, kun je eventueel ook op een boot (op de Wörthersee ook en ik geloof ook op de Ossiacher See), er is ook een roofvogelshow op de Adlerwarte, daar in de buurt zit ook de Affenberg, soort apenheul denk ik (ben bij beide nog nooit geweest), wat ook heel mooi is, is de Aussichtturm Pyramidenkogel, met uitzicht over de Wörthersee, maar ook helemaal de andere kant op.. Ik weet niet hoe veel jullie willen doen, maar de Kärnten Karte is misschien een idee als jullie een paar dingen willen doen die daar bij in zitten. Veel dingen zijn dan gratis, en sommige met korting (ook 50% op de Großglockner als je met de auto naar boven gaat)..

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 12:06

casperzazoe schreef:
PrizTwir schreef:
De grossglockner is ook prachtig. En de raggaslucht is ook gaaf.


Grossglockner absoluut niet overslaan nee, heel mooi! Is ook echt de moeite waard om een stuk voor te rijden. De krimmler watervallen (als ik het goed schrijf) schijnen ook prachtig te zijn


Gaaf, die Grossglockner gaan we zeker opzoeken.
Krimmler watervallen zien er ook schitterend uit.
Die Raggaschlucht ook, maar mijn er varing met zulke plekken is dat je een hoop toegangsgeld betaalt om met een hele kudde toeristen een rondje te lopen. Zulke plekken mijden wij per definitie. Of vergis ik me hierin?

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 12:12

Texas02 schreef:
Waar houden jullie van, om te doen?


Ah goede vraag ja. Vooral touren met de auto over prachtige wegen zoals de Villacher Alpenstrasse die je noemt, hoe meer haarspeldbochten en mooie uitzichten, hoe beter. Met een kabelbaan de berg op, de natuur in, leuke kleine dorpjes passeren, dat soort dingen. We mijden het liefst alles wat toeristisch is, dierenparken etc doen we ook niet. Lekker op pad en genieten van uitzichten en natuur, beetje wandelen, koffietje met mooi uitzicht, dat is onze vakantie samengevat!

Anoniem

Re: Tips Oostenrijkse Alpen/ Dolomieten/ Karinthië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:23

Ik weet niet wat de kosten zijn bij de Raggaslucht. Het is idd toeristisch, houd ik ook niet van maar toch vond ik het erg mooi.

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Tips Oostenrijkse Alpen/ Dolomieten/ Karinthië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 12:32

Ja het ziet er ook echt prachtig uit.

Texas02

Berichten: 4602
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:36

Dan vind je de Nockalmstraße denk ik ook heel mooi, daar heb je ook hele mooie uitzichten en veel haarspeldbochten! :) En iets minder bekend (denk ik) maar zeker niet minder mooi is de Pustentaler Höhenstraße :) En wat kabelbaan betreft zoals ik al zei Gerlitzen, mooi uitzicht en parasailers kijken, Ankogel was ook heel mooi, vorige keer dat ik er was hebben we nog sneeuwballen gegooid (in de zomer) :+ Wij gaan misschien dit jaar weer daar naartoe, maar sneeuw is natuurlijk geen garantie.. :D Bij Goldeck naar boven kun je over de Millstätter See kijken, Mölltaler Gletscher is ook wel mooi, maar wij vonden de Ankogel toch net iets mooier.. In Italië, niet zo ver van Oostenrijk, zit ook een hele mooie, Monte Lussari.. Wel heel druk, ten minste vorig jaar wel.. Maar prachtige rotsen, mooi uitzicht.. En prachtig uitzicht vanaf de Pyramidenkogel, met best een mooie route, je zou dit eventueel samen kunnen doen met een rondje om de Wörthersee. Raggaschlucht lijkt mij ook heel leuk, maar ben er nog niet geweest, de rest wil niet :') Ja, en dorpjes.. Hermagor vind ik wel leuk om door te wandelen, maar ook Heiligenblut, als je toch al naar de Großglockner gaat kun je er zo door lopen, ligt onderaan de Großglockner. Maar is wel best toeristisch, en alles is duur in de winkeltjes.. De spermuur in het Maltatal is ook heel mooi, de Malta Hochalmstraße is dat, en vlak voordat je de Hochalmstraße op gaat, zit er ook nog een leuk winkeltje met van alles en nog wat.. :) En de Nassfeldpass is ook heel mooi, kun je door Italië weer terug, hele mooie route. :j

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Tips Oostenrijkse Alpen/ Dolomieten/ Karinthië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 14:41

Karinthie en Dolomieten vond ik beiden prachtig.

In Karinthie kun je de 'Karnten Card' kopen https://www.kaerntencard.at/
Met die kaart kun je vanalles doen, oa de Raggaschlucht die al genoemd werd. Je kunt ook met bergbaantjes mee etc. Echt super leuk. Grote aanrader!!

Dolomieten zijn ook prachtig. De Seiser Alm is echt fantastisch mooi. M'n ouders staan daar ook wel eens op een camping en vinden het een fijne camping: https://www.camping-seiseralm.com

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Tips Oostenrijkse Alpen/ Dolomieten/ Karinthië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 15:45

Dat zijn mooie routes inderdaad texas02, super.
En dank beiden voor de tip over die kaart!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:13

Kaprun stuwmeer vonden wij echt ontzettend gaaf en mooi <3



Afbeelding


Afbeelding

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:23

Obergürgl zeker meenemen! Vandaar kun je de Timmelsjoch Hochalpenstrasse over naar de Italiaanse kant. PRACHTIG!!!

Nyaleti

Berichten: 6140
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Tips Oostenrijkse Alpen/ Dolomieten/ Karinthië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:15

Wij gaan volgende week naar Hinterglemm / Zell am see, ik ga even kijken of dingen die hier al genoemd zijn bij ons in de buurt liggen maar misschien heeft er iemand nog tips? :)