Tips uitstapjes Mallorca met kleine kinderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Tips uitstapjes Mallorca met kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 19:22

Wie weet welke uitstapjes leuk zijn om te doen met kleine kinderen in Mallorca?
We gaan in augustus en zijn van plan auto te huren.

Kids zijn 1 en 4 jaar.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Tips uitstapjes Mallorca met kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:13

Cuevas del drach. Met het authentiek treintje door de mandarijnenboomgaarden van palma naar port de soller. Beiden erg mooi om te doen.
Los hiervan ben ik van mening dat je het je wel moeilijk/onrelaxed maakt om met een kind van 1 naar het buitenland te gaan maar goed dat moet ieder voor zich weten.

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 23:15

frankiej schreef:
Cuevas del drach. Met het authentiek treintje door de mandarijnenboomgaarden van palma naar port de soller. Beiden erg mooi om te doen.
Los hiervan ben ik van mening dat je het je wel moeilijk/onrelaxed maakt om met een kind van 1 naar het buitenland te gaan maar goed dat moet ieder voor zich weten.


Ik dacht; zon/zee/strand dat moet goed komen We zullen het zien. Misschien eens maar niet weer

Dank voor de tip van het treintje. Houd ik zeker in gedachte!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 20:47

Naar het aquarium in palma! Erg leuk. Zeg maar een dierentuin maar dan met vissen etc. Viel hier goed in de smaak.
En sowieso het strand is altijd leuk, de meeste kids vermaken zich daar ook prima een hele vakantie :+

Wat is er moeilijk aan met een kind van 1 naar het buitenland :? Die heeft echt niet door of ie in NL zit of in het buitenland.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Tips uitstapjes Mallorca met kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:33

Strand is altijd goed met kids.
Wij zaten in de buurt van Port D'alcudia, en daar stonden zelfs speeltuintjes op het strand.
Vliegveld in Palma heeft ook allemaal speelgelegenheden voor kinderen, goed geregeld allemaal.

Urona447
Berichten: 2794
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 11:51

Omdat 1 jaar vaak een leeftijd is waarbij jezelf weinig aan vakantie vieren toekomt.

Veel plezier Ts!

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Tips uitstapjes Mallorca met kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 19:24

Dank!
Zon, water en zand. Dan zal het vast wel goed komen, moet zeggen een makkelijk kind.

Wij gaan idd ook naar Alcudia! Speeltuintjes is altijd goed!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:48

Alcudia zijn we toen een dagje geweest! De haven is heel mooi en heeft een mooie boulevard :)
En er is daar ook een mooi natuurgebied, maar het was toen wij er waren veel te warm om daar te wandelen.

Urona447 schreef:
Omdat 1 jaar vaak een leeftijd is waarbij jezelf weinig aan vakantie vieren toekomt.

Veel plezier Ts!

Die mening deel ik niet, maar als het zo is dan is dat toch ook zo als je in NL op vakantie gaat :+
Ik vond Mallorca juist heerlijk voor kleine kinderen. Lekker kort vliegen, zon, zee, strand. Je geeft ze een emmer en een schep en hebt er de hele vakantie geen kind aan.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Tips uitstapjes Mallorca met kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:31

Het is inderdaad lekker kort vliegen dus een goede optie met die kleintjes!

Mallorca heeft een prachtig gebergte waaraan verschillende leuke dorpjes liggen. Lekker rondrijden is dan ook een aanrader.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:07

DiantaM schreef:
Het is inderdaad lekker kort vliegen dus een goede optie met die kleintjes!

Mallorca heeft een prachtig gebergte waaraan verschillende leuke dorpjes liggen. Lekker rondrijden is dan ook een aanrader.


moeten ze alleen niet gevoelig zijn voor wagenziekte. Het is er idd erg mooi maar veel bochten en hellingen / afdalingen. Heb destijds de tocht halverwege afgebroken omdat onze kids er niet tegen konden.

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Tips uitstapjes Mallorca met kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 13:53

Gelukkig zover ik weet niet beide niet wagenziek.
Een auto huren stond idd ook al op ons lijstje.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Tips uitstapjes Mallorca met kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:07

Mocht je je auto nog moeten huren, kijk eens bij Sunnycars. Dan weet je zeker dat t qua verzekeringen etc. goed geregeld is.

Leuk dat jullie naar Alcudia gaan!
Wij zijn in de bergen naar een dopje 'Valdemossa' geweest en via daar naar Port de Soller. Dat was prima te doen, ik denk ook wel met kinderen.

Vanaf de luchthaven naar Alcudia is het in ieder geval makkelijk rijden, heel stuk snelweg en dat rijdt lekker vlot.

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:19

Geen tips voor mallorca(nooit geweest) maar waarom zou het niet mogelijk/leuk zijn met een kind van 1?

Wij vinden het heerlijk om weg te gaan met de Kids
In februari (kids dan 5 en 2) gaan wij 3 maanden reizen door azie..

Als je zelf relaxt bent, ook als het helemaal anders loopt dan verwacht zijn de kinderen ook erg relaxt.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Tips uitstapjes Mallorca met kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:26

Wij zijn met een baby van 10 maanden naar Barca gevlogen. Voor het vliegen goed wakker gehouden, hij heeft alleen maar geslapen. En in Spanje houden ze siësta, helemaal in zijn ritme dus hij ging overal lekker in mee.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Tips uitstapjes Mallorca met kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:32

Wij zijn met onze zoon van 11 maanden destijds naar Malta geweest. Ging prima en hij heeft ook genoten. Geef hem een ijsje en het is toch best!

Mallorca is sowieso gewoon leuk hoor. Lekker naar de vele strandjes, in Palma is een enorm winkelcentrum met een Disney store (althans toen ik er als nanny woonde). Nou was mijn oppaskindje 8 dus echt goede tips voor 1 jaar heb ik helaas niet maar komt vast goed!

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:36

miccamaaike schreef:
Mocht je je auto nog moeten huren, kijk eens bij Sunnycars. Dan weet je zeker dat t qua verzekeringen etc. goed geregeld is.

En dat weten ze bij andere verhuurders ook gewoon zeker. ;)

Spanje kent gewoon wetten, illegaal/onverzekerd een auto verhuren is bij wet verboden en neem maar van mij aan dat juist in toeristischer gebieden er gecontroleerd word. De verhuurders gaan echt hun vingers niet branden.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Tips uitstapjes Mallorca met kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:39

Ik zeg toch ook niet dat andere verhuurders geen verzekeringen hebben. Maar bij Sunnycars weet je wel zeker dat alles inclusief is en er niet nog vanalles aan je verkocht wordt als je aan de balie staat. T is gewoon lekker overzichtelijk, geen eigen risico en alles gedekt. Vind ik in een ander land wel heel prettig. J

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:44

miccamaaike schreef:
Ik zeg toch ook niet dat andere verhuurders geen verzekeringen hebben. Maar bij Sunnycars weet je wel zeker dat alles inclusief is en er niet nog vanalles aan je verkocht wordt als je aan de balie staat. T is gewoon lekker overzichtelijk, geen eigen risico en alles gedekt. Vind ik in een ander land wel heel prettig. J

Nou, jouw zin kwam wel over alsof sunnycars de enige is die verzekerde auto's verhuurt. :+

En er zullen echt wel andere verhuurders all-in verhuren. Die trekken meer klanten dan de buurman die er een optelsommetje van maakt.

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Tips uitstapjes Mallorca met kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:46

Water en zandspeelgoed, zwemvesten en bandjes om de pols met naam en mobiel nummer en lekker naar het strand. En dan je smartphone in de tas laten :D

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:31

liesJ schreef:
Geen tips voor mallorca(nooit geweest) maar waarom zou het niet mogelijk/leuk zijn met een kind van 1?

Wij vinden het heerlijk om weg te gaan met de Kids
In februari (kids dan 5 en 2) gaan wij 3 maanden reizen door azie..

Als je zelf relaxt bent, ook als het helemaal anders loopt dan verwacht zijn de kinderen ook erg relaxt.


Oh wat leuk, naar Azië! Maar hoe doe je dat met die van 5? Die moet toch naar school?

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:41

Palmera schreef:
miccamaaike schreef:
Ik zeg toch ook niet dat andere verhuurders geen verzekeringen hebben. Maar bij Sunnycars weet je wel zeker dat alles inclusief is en er niet nog vanalles aan je verkocht wordt als je aan de balie staat. T is gewoon lekker overzichtelijk, geen eigen risico en alles gedekt. Vind ik in een ander land wel heel prettig. J

Nou, jouw zin kwam wel over alsof sunnycars de enige is die verzekerde auto's verhuurt. :+

En er zullen echt wel andere verhuurders all-in verhuren. Die trekken meer klanten dan de buurman die er een optelsommetje van maakt.


Dat lijkt mij dan een verkeerde interpretatie :+

Het is meer dat er bij de meeste verhuurders vaak nog vanalles overheen komt qua kosten. Sunnycars verhuurt ook zelf niet, maar is een tussenpartij. Maar ik vind het wel prettig dat je dan zeker weet dat wat je nodig kunt hebben er ook bij in zit.

Ja andere verhuurders hebben die dekkingen ook, maar daar moet je vaak wel zelf uitzoeken wat je echt nodig hebt.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Tips uitstapjes Mallorca met kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:24

ook ik heb nu bij sunnycars gehuurd. Lekker compleet, geen toeslag hier en extra premie daar en wat ik ook goed vind is dat je bij calamiteiten gewoon een NL nummer kunt bellen.

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 23:03

Er zit bij El Arenal een heel groot waterpark, met veel gijbanen en diverse zwembaden.
Bij te warm weer is naar het Aquarium in Playa de Palma ook een leuk uitje.
Misschien dat er nog ergens een glasblazer aan het werk is. Dat was 10jaar geleden wel. Maar ik heb ze afgelopen januari niet gezien.
Met de stoomtrein naar Soller gaan vanuit Palma is ook leuk. Maar dan is een boekje of spelletje voor onderweg misschien wel handig om mee te nemen.

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:45

En hoe is het op Mallorca geweest, en wat heb je gedaan?
Wie weet kan ik er iets van gebruiken als ik begin januari ga met mijn zoontje.

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Tips uitstapjes Mallorca met kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 03:38

Hi! We zijn idd geweest.

Wat ik toch merk is dat we vooral bij het hotel zijn gebleven, deels omdat we ook all inclusive hadden. Ergens jammer omdat we graag meer van het eiland zien. We zijn drie dagen op pad geweest naar andere dorpjes om zo de cultuur een beetje te leren kennen. En twee maal een boottochg gemaakt. Waarvan 1x een dolfijnen-spot-boottocht.

Verder zijn we continu aan het zwembad/strand geweest.
Qua vliegen kan ik je aanraden om wat kleine kadootjes mee te nemen om af te leiden. We hebben 2,15 uur gevlogen maar vond het voor de kleine van 1,5 jaar wel echt lang. Het is zo krap in het vliegtuig en dan moeten ze op schoot...
Ik ben naar de Action geweest en had voor beide een paar frutsles gehaald.