Vakantie Mexico September. Aan te raden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Vakantie Mexico September. Aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 22:14

Hoi bokkers,

Me vriend hebben een vakantie geboekt naar Mexico voor in september. Kunnen nu nog gratis annuleren. Maar zo hadden we wel de scherpste prijs.
Echter vraag ik me af of dit wel aan te raden is ivm het weer.
Volgens de tabellen, KAN er die maand veel regen vallen. Meer dan de rest van het jaar.
Als dit een klein buitje is, is dit geen ramp. Maar een hele dag, is natuurlijk niet leuk -O-.

Heeft iemand ervaring hiermee? Of is omboeken aan te raden?

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Vakantie Mexico September. Aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:17

Het is dan wel orkaanseizoen daar.
Vrienden van mij zijn een tiental jaar geleden geëvacueerd vanwege een orkaan.
De meeste orkanen geven niet zoveel overlast natuurlijk, maar je zal net pech hebben.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Vakantie Mexico September. Aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 22:19

Ja maar orkaan seizoen is van juni tot november :+. Dus dat is inderdaad de gok die je neemt.

thequeensmum
Berichten: 3523
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Vakantie Mexico September. Aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:28

Al geeft de orkaan niet veel overlast, leuk is toch anders. Ik zou met me vriend toch wat anders bedenken. Het is toch zonde als we straks lezen: me vakantie met me vriend is helemaal in het water gevallen, me familie had me wel gewaarschuwd, maar ik wilde het toch proberen. Kwam bij dat me hotel erg dicht aan het water stond, zodat me terrasmeubelen steeds wegwaaiden. Of zoiets.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Vakantie Mexico September. Aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 22:32

Maar ik maak me niet zo druk om de orkanen, eerlijk gezegd :+. Zoals eerder gezegd duurt dit seizoen van juni tot november. En zoals ik lees, komen ze soms maanden niet voorbij. Dus of ik nou sep boek, of juni, kans is er sowieso.

Ik maak me alleen 'druk' over de regenval. Is dit echt ernstig of valt prima te doen

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Vakantie Mexico September. Aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 23:13

Iemand zelf ervaring met de regenval in deze maand?

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Vakantie Mexico September. Aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 23:15

Ja. Was jaren geleden mn eerste verre reis. Bij Mexico dacht ik alleen maar aan zon en reisbureau zei ook niets. In 2 weken 1 dag zon. Enkele dagen regen en sowieso verder dik bewolkt. Zou mijn keuze dus niet zijn nu ik dit weet.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Vakantie Mexico September. Aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 23:24

Zo dan baal je inderdaad flink! Bedankt voor het delen van je ervaring

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:40

briitje schreef:
Maar ik maak me niet zo druk om de orkanen, eerlijk gezegd :+. Zoals eerder gezegd duurt dit seizoen van juni tot november. En zoals ik lees, komen ze soms maanden niet voorbij. Dus of ik nou sep boek, of juni, kans is er sowieso.

Ik maak me alleen 'druk' over de regenval. Is dit echt ernstig of valt prima te doen

Toch even kleine note hierin.. orkanen geven wel degelijk veel overlast :')
In september zaten wij in Mexico, maar mooi dat we dus niet wegkwamen vanwege de orkanen. De terugreis heeft ons onwijs veel stress en vakantiedagen gekost omdat we zelf alles moesten regelen en opzoeken en half Playa del Carmen niet meer het land uitkon met het vliegtuig door die orkanen.
Ook hadden we bijna dagelijks de laatste week ontzettend veel regen. En geloof mij.. de hele dag vervelen op een hotelkamer is ook niet funny -O-

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:26

Ik ben in de maand oktober geweest, jaren geleden....net voordat de zomer begon, het was warm ook vaak bewolkt, maar goed te doen...toen de zon doorbrak was het walchelijk warm en waren we blij weer weg gr gaan. In zulke warme gebieden is de regen warm en soms een uitkomst omdat dan de lucht weer schoon is, het stof en de smog er uit is, het niet stoffig is en er is nog zoveel te zien en te doen...je reis goed voorbereiden en weten waar ie naar toe wil...een dag reizen om eegens te komen is geen uitzondering, dan is in de bus zitten zonder tergende zon en hitte en vliegen juist fijn...

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Re: Vakantie Mexico September. Aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:36

Wij zijn er in Februari geweest en 2 weken lang prachtig weer gehad, misschien is verzetten een optie?

Kosje4
Berichten: 1005
Geregistreerd: 10-01-12

Re: Vakantie Mexico September. Aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:49

Wij zijn vorig jaar in mexico geweest in oktober 2 weken
En af en toe regen gehad het regent dan keihard maar dan ook niet langer dan 5 min
Heben denk 3 x regen gehad in 2 weken en maar 5 min
Dat was ook wel lekker ff afkoelen tis zo heerlijk warm daar

Stampeltje
Berichten: 387
Geregistreerd: 18-05-15

Re: Vakantie Mexico September. Aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:57

Het is dan idd orkaanseizoen in de Cariben en dat zou ik zeker serieus nemen. Al is er geen orkaan bij jou direct in de buurt, zo een grote storm heeft ook een hoop slecht weer een regen om zich heen hangen. Die scherpe aanbieding is er zeg maar niet voor niets.

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:00

Wij zijn drie keer naar Mexico geweest maar steeds in februari/maart. Dan is het weer daar echt heerlijk. Als die periode ook een optie is, is dat prettiger dan september.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 13:32

Stampeltje schreef:
Het is dan idd orkaanseizoen in de Cariben en dat zou ik zeker serieus nemen. Al is er geen orkaan bij jou direct in de buurt, zo een grote storm heeft ook een hoop slecht weer een regen om zich heen hangen. Die scherpe aanbieding is er zeg maar niet voor niets.


Ik heb het niet over een aanbieding hoor. Alleen deze datum was goedkoper dan de week of weken erna. Orkaan seizoen is van juni tot november. Dus dan zou het vol met aanbiedingen moeten staan in deze tijd. Dat is niet het geval

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 13:33

Bedankt iedereen. We wagen de gok. Vorig jaar in oktober naar DR en ook enkele buien. Maar deze waren eerder verfrissend dan storend :+

Schuur_

Berichten: 4878
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:37

truus1957 schreef:
Al geeft de orkaan niet veel overlast, leuk is toch anders. Ik zou met me vriend toch wat anders bedenken. Het is toch zonde als we straks lezen: me vakantie met me vriend is helemaal in het water gevallen, me familie had me wel gewaarschuwd, maar ik wilde het toch proberen. Kwam bij dat me hotel erg dicht aan het water stond, zodat me terrasmeubelen steeds wegwaaiden. Of zoiets.


Ik vind je bericht inderdaad zonde om te lezen. Even googlen op het verschil tussen me en mijn ;)

TS: als je je er van bewust bent dat het weer kan tegenvallen zou ik gewoon lekker gaan. Zoek wat alternatieve activiteiten en ontspan!

thequeensmum
Berichten: 3523
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:18

Schuur_ schreef:
truus1957 schreef:
Al geeft de orkaan niet veel overlast, leuk is toch anders. Ik zou met me vriend toch wat anders bedenken. Het is toch zonde als we straks lezen: me vakantie met me vriend is helemaal in het water gevallen, me familie had me wel gewaarschuwd, maar ik wilde het toch proberen. Kwam bij dat me hotel erg dicht aan het water stond, zodat me terrasmeubelen steeds wegwaaiden. Of zoiets.


Ik vind je bericht inderdaad zonde om te lezen. Even googlen op het verschil tussen me en mijn ;)

TS: als je je er van bewust bent dat het weer kan tegenvallen zou ik gewoon lekker gaan. Zoek wat alternatieve activiteiten en ontspan!


Was van mijn kant grappig bedoeld. TS begint haar verhaal met 'me vriend' en daar krijg ik serieus jeuk van. Kwartje valt blijkbaar niet bij iedereen.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Vakantie Mexico September. Aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 22:05

Het is ook heel grappig en nee de boodschap kwam niet aan ;). Als het echt zo storend is, maar even door scrollen. Wijzigen kan niet meer

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 18:06

Ik ben in de regentijd naar Thailand geweest en je raadt het al, 2 weken lang geen bui gehad. Ik ben in de droge warme tijd in Thailand geweest en je raadt het al, veel regen, veel wind en dus absoluut niet droog.

Ik ben in de regentijd naar Indonesië geweest, dit betekende elke dag rond 4 uur een uurtje harde regen, daarna weer droog en warm. Elke dag zelfde tijdstip.
Ik ben in de regentijd in Vietnam geweest (lees, Vietnam is zo groot dat het altijd ergens regentijd is) wat tevens tyfoontijd was, en toen hebben we een staartje van een tyfoon over ons gekregen. Ja, het regende 2 dagen en windkracht 10-12. Maar ik heb lekker gefietst op een gehuurde fiets, het was nog altijd 26 graden en het was gewoon heerlijk om eens zeiknat te worden zonder koud te worden. Enige nadeel was dat er weer een tyfoon aankwam en dat we mogelijk niet zouden kunnen vliegen. Die is uiteindelijk afgebogen. In een gebied waar we waren is 2 dagen nadat we er weg waren een tyfoon over geraasd en bijna alle boten waren gezonken. Mislukte vakantie? Nee, totaal niet. Normaal komen er ook niet zo veel tyfoons in zo'n korte tijd langs. En ik heb kunnen doen wat de bedoeling was.

Ik ben in de misttijd in Halong Bay in Vietnam geweest. Er was gezegd hou er rekening mee dat de boottocht tegen kan vallen omdat je de hele dag in de mist zit. Evenals tijdens het bezoek aan Sapa. Nou, het resultaat was: om 9 uur 's morgens klaarde de mist op en om 16.00 kwam de mist terug. De hele dag zon en lekker warm. Dus geen last van gehad.

Kortom, lekker gaan. Vraag alleen wel even na hoeveel overlast je kunt hebben van muskieten. Dat is in sommige maanden echt erg en dan kun je voorzorgsmaatregelen nemen. Maar ook geen reden om niet te gaan.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Vakantie Mexico September. Aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 22:12

Bedankt voor je reactie. Kortom je weet het toch nooit! En inderdaad we nemen de gok en hopen op zo veel mogelijk zonnige momenten :D!

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 23:09

Je bent Harvey, Irma en de andere orkanen van verleden jaar zeker al vergeten en de schade die die orkanen hebben aangericht?
Ik zou persoonlijk nooit midden in orkaanseizoen die kant op gaan. Juni en november zijn echt andere maanden dan september hoor, dan zit je er middenin ;)

kellykeuhh

Berichten: 1345
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 23:12

Wij zijn daar rond die tijd al geweest ivm duiken..

Door de dag hebben we altijd goed weer gehad maar 's avonds rond etenstijd sloeg het weer telkens op en kon het er met bakken uitvallen :+

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 00:09

Fitzroy schreef:
Je bent Harvey, Irma en de andere orkanen van verleden jaar zeker al vergeten en de schade die die orkanen hebben aangericht?
Ik zou persoonlijk nooit midden in orkaanseizoen die kant op gaan. Juni en november zijn echt andere maanden dan september hoor, dan zit je er middenin ;)


Jij persoonlijk, je zegt het goed :). Lees bovenstaande reactie ook is. Vond ik ook een goede. Vorig jaar DR en nog nooit zo mooie vakantie gehad :)

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 02:52

Lees dat je de gok gaat wagen, lijkt me prima. Hier is het ook orkaan seizoen (zuiden van de vs) en het is prima te doen als je goed tegen de hitte kan. Af en toe regent het pijpenstelen maar dat zijn vaak maar korte buien.