[VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:46

Wat een fijn verslag. Lekker met de paarden bezig en tijd om het natuurschoon te ontdekken.

@Maris: ik ben de maker van de foto's niet maar zo te zien gaan ze richting HDR. Daarbij komt dat de lucht in IJsland erg schoon is waardoor de kleuren erg helder zijn, dus wat je ziet is niet zo ver verwijderd van de werkelijkheid.

Oeh, ik wil ook weer een rondje IJsland...

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 15:06

Bedankt iedereen voor de leuke reacties! :D

Foto's zijn zijn inderdaad HDR. Dat geeft zelf mijn voorkeur om ze zo te bewerken maar al moet ik zeggen dat er toch weinig met de foto's gebeurt. De kleuren zijn zelf al enorm helder zoals Maflinger_S al zegt :)

Maar @Maris dan blijft het altijd nog een persoonlijke smaak :)

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:36

Wat een prachtige foto's

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 20:10

Dankjewel! <3

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 09:25

Jemig, ik kan gewoon echt niet geloven dat het echt is... een fantastisch ruige sprookjeswereld <3

Even uit nieuwsgierigheid... waarom is het precies gevaarlijk de branding bij Vik? Is dat omdat het een eiland is en de grond snel afloopt? Of omdat de grond zwart is en je daardoor diepte slecht kunt inschatten?

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 12:21

Vanavond doe ik een veulen spam met foto's <3 Ik ga vandaag een ander gedeelte doen van de golden cirkel.


@ShadowFax Het is zo gevaarlijk om dat daar veel sneaker waves zijn. Dit zijn golven die niet echt ziet aan komen maar dan toch met een enorme kracht aan het strand komen en ze gaan ook veel verder het strand op. Dus mocht je daar staan en er komt zo'n grote golf dan is de kans groot dat je weer mee terug word getrokken de zee in. (Ik hoop dat ik het allemaal juist zeg, dit is wat ik mee kreeg uit de borden die daar staan)

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 21:28

Even snel de 4 beste er tussen uit geplukt.
(logo er snel in gedaan, hij kan een beetje lomp ogen)
En helaas haalt bokt de kwaliteit omlaag


Afbeelding

Afbeelding

En de 2 in het genot van vulkaan Hekla

Afbeelding

Afbeelding

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:38

Wow <3
Heel erg benieuwd naar de andere gemaakte foto's :j

Groet Karin.

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 22:05

Die bonte <3

Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 13:39

Wat een toffe ervaring & mooie foto's! Ik Hoe ben je op deze plek terecht gekomen? Prachtig landschap zeg, die foto's met de vulkaan op de achtergrond zijn super indrukwekkend. Al die ruimte!

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 20:49

Killyenn schreef:
Wat een toffe ervaring & mooie foto's! Ik Hoe ben je op deze plek terecht gekomen? Prachtig landschap zeg, die foto's met de vulkaan op de achtergrond zijn super indrukwekkend. Al die ruimte!


Facebook :p
Via een team lid van het show team waar ik in zit, zij is bevriend met de eigenaar en zij heeft het mij ook aangeraden. Dus heb ik via Facebook een berichtje gestuurd of het ook mogelijk was dat ik in mei die kant op kon komen. (ze had een oproepje gedaan voor de maand januari en dan voor een half jaar)

Daarna wat email contact gehad en toen was het rond :D

Wiekenmeisje

Berichten: 241
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Haule

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 15:34

Whaaaah, super Naomi!! :D En waar blijven jouwn rijfoto's?? Ik wil ze zien! :D :D

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 23:08

Op dit moment ben ik nog maar de enige "fotograaf" hier. Dus moet iemand hier even lief aankijken wie mijn camera wil testen :P

Afbeelding

En een actie foto.
Afbeelding

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 00:02

O die laatste <3

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 02:21

Naaoommii schreef:
Vanavond doe ik een veulen spam met foto's <3 Ik ga vandaag een ander gedeelte doen van de golden cirkel.


@ShadowFax Het is zo gevaarlijk om dat daar veel sneaker waves zijn. Dit zijn golven die niet echt ziet aan komen maar dan toch met een enorme kracht aan het strand komen en ze gaan ook veel verder het strand op. Dus mocht je daar staan en er komt zo'n grote golf dan is de kans groot dat je weer mee terug word getrokken de zee in. (Ik hoop dat ik het allemaal juist zeg, dit is wat ik mee kreeg uit de borden die daar staan)

Klopt, en de onderstromen zijn heel gevaarlijk, zelfs sterke zwemmers kunnen onder water worden gesleurd, en niet meer tijdig boven komen. Grillige rotsen/grotten onderwater met wervelende turbulente stromen, daarin ben je machteloos overgeleverd..
Al heel wat, soms dodelijke ongelukken gebeurt de laatste jaren. Als ik een topic zie hier waar mensen aankondigen deze plek te bezoeken plaats ik eigenlijk standaard een waarschuwing de borden te lezen en te gehoorzamen.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 03:24

Suuuuper gaaf! Ik ga je volgen op insta en hier <3 ik krijg heimwee <3

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 09:47

Naaoommii schreef:
Op dit moment ben ik nog maar de enige "fotograaf" hier. Dus moet iemand hier even lief aankijken wie mijn camera wil testen :P

[ [url=m/bMsSXF.jpg]Afbeelding[/url] ]

En een actie foto.
[ [url=m/9UsOBV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vrijwilliger (het veulen) meldt zich al voor foto's maken :=

Maar wat een mooie actie foto :j

Groet Karin.

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 00:05

@Kuggur groot gelijk heb je om de mensen te waarschuwen :) en toch snap ik niet dat zo veel mensen het negeren...


@kimberly Dankjewel :D voor hoelang was jij in IJsland?

@Karin Dit veulen is tot nu toe nog het enige veulen wat op je af komt lopen of blijft staan als je zelf naar haar toe gaat. Maar de rest is ook heerlijk om naar te kijken.


----------


Morgen doe ik weer een grote update.
Er is zeker leuk nieuws :D

RobinSputnik

Berichten: 504
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 22:27

Paard gekocht? <<) :') :+ Super foto's komen er voorbij op instagram!

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 00:07

Was dat maar waar :')

Omdat ik het hier enorm naar mijn zin heb en de eigenaar er om heeft gevraagd, verleng in mijn verblijf hoogstwaarschijnlijk met nog 3 maand. (ik moet er nog even over na denken) De bedoeling is dan om in augustus terug te vliegen naar huis en dan in september weer terug te keren tot december. Maar ik krijg dan ook meer kansen om de sport paarden te trainen.

Afgelopen weken waren druk, maar nu is ook echt het vakantie seizoen begonnen. Momenteel hebben we heel veel mensen uit de US, maar persoonlijk vind ik dat tot nu toe nog de fijnste mensen om mee op pad te gaan. Ook afgelopen weken erg leerzame lessen gehad en met de compliment dat ik enorm snel vooruit ga en dat word beloond met een paard wat correcter gaat lopen dus dat is wel enorm fijn. Ondanks de 8 jaar IJslander ervaring valt er echt nog zo veel meer te leren *\o/*

Op mijn vrije dagen ben ik dit keer niet echt veel op pad geweest. 1 dag ben ik gewoon lekker thuis gebleven en de andere dag halve dag thuis en in de middag heb ik een rondje gereden. Mijn plan was om naar Gjáin te gaan dus ben die kan op gegaan en dan kom je op een punt dat je voor die weg een 4x4 auto nodig hebt -O- dus dat was wel even balen, dus toen heb ik alleen Hjalparfoss gezien. Hjalparfoss is zeker een mooie waterval maar het viel toch even tegen dat ik niet verder kon.

Vandaag ben ik in de avond ook nog bij de veulens geweest, dus heb weer wat leuke foto's in aantocht.
Morgen mag ik weer een dag tocht begeleiden, heb daar in ieder geval zin in

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:41

Wat gaaf dat je 3 maanden langer gaat. Volgens mij heb je een goede balans tussen inspanning en ontspanning gevonden en heb je het erg naar je zin.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:03

Wat gaaf dat je mag blijven! :))
Persoonlijk zou ik er liever in de zomer dan in de winter willen zitten...

Je vroeg hoelang ik was geweest, helaas maar een week, langs zuid getrokken. In november/begin december, vond het erg jammer dat het best veel regende, al hebben we absoluut hele mooie dagen gehad!

SanneJas
Berichten: 345
Geregistreerd: 03-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:04

wat een leuk avontuur zijn! en hele mooie foto`s.

Wat ik me wel afvraag, mag iedereen een rit bij jullie rijden? of zit er wel een limiet aan qua gewicht omdat het natuurlijk kleine paardjes zijn.

Fleur_Laura

Berichten: 4363
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:38

Ik zou nog zeker aanraden om een dagje een 4x4 te huren naar Gjaín te gaan en dan door te rijden om een wandeling bij Landmannalaugar te maken. Ik heb zelden zo iets prachtigs gezien in mijn leven.

Wiekenmeisje

Berichten: 241
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Haule

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:59

Ooh Naomi, DOEN DOEN DOEN!! Hoe vet is het om in de winter over keihard over het ijs kunnen tolten en door de dikke sneeuw! Je kunt het nu doen, als je het niet doet ga je daar later altijd spijt van krijgen! Echt! Owja Fred en Judith vliegen morgen avond naar IJsland! ;) Super tof meid! Kus