Tips voor (kleine) rondreis Bali, oktober 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Tips voor (kleine) rondreis Bali, oktober 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-18 12:03

Hoi! :D

Aanstaande oktober zijn mijn vriend en ik van plan om 2,5 week naar Bali te gaan. We hebben nog nooit buiten Europa gereisd en ook nog nooit zelf een reis samengesteld (dus alles los boeken i.p.v. een volledige verzorgde reis boeken), maar eens moet de eerste keer zijn :)

Het plan is om 1 oktober te vertrekken en 2 oktober aan te komen op Denpasar. Vanuit daar willen we meerdere plaatsen bezoeken in die 2,5 week, waarna we ook weer eindigen in de buurt van Denpasar voor de terugvlucht (op 17 oktober zoals het er nu naar uitziet).

Nu de vraag, welke plaatsen moeten we absoluut bezoeken? Welke activiteiten zijn leuk om te doen, zelf of in groepsverband?

We zijn van plan om (afhankelijk van hoeveel er te doen is) zo'n 2/3 nachten per plaats te blijven, dus in 5/6 verschillende hotels/appartementen/bungalows te slapen (hoeft niet het meest luxe te zijn aangezien we toch veel op pad willen gaan).

Ik hoor graag ervaringen van mensen die er al eerder zijn geweest, tips en tricks over bijvoorbeeld vervoer huren, waar er lekker eten is, waar je je kleding kan laten wassen en dat soort dingen :)

Ik heb al een boel informatie verzameld maar voordat ik alles echt ga boeken is het toch fijn om wat ervaringen te horen van anderen :D


LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Re: Tips voor (kleine) rondreis Bali, oktober 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-18 17:00

Wat een boel tips al, dankjulliewel!! Hier kan ik wat mee :)

LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Re: Tips voor (kleine) rondreis Bali, oktober 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-18 11:25

@ Emmarosaly, nog niet geboekt, ik was van plan om via Booking.com de overnachtingen te boeken, maar Airbnb is ook een goede om naar te kijken!

@Floorsil Prachtig inderdaad <3

@Peanutbutter Thanks voor de tip! Wilde inderdaad (een van de) eilanden bezoeken, dan ga ik die eerst even bekijken :D

Ook goed om te weten van de alcohol, we zijn niet echt zuipschuiten maar toch fijn als we zonder risico een drankje kunnen drinken +:)+

LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-18 11:19

Mooi dat jullie allemaal net wat eerder gaan dan wij :D :D Is het voor jullie allemaal ook de eerste keer?

LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-18 11:23

Ellen_ov schreef:
Mijn vriend en ik zijn ok 2.5 week op Bali geweest. Ik vond het geweldig ondanks dat Bali wel aardig toeristisch is. Wat wij hebben gedaan is alleen losse vliegtickets van te voren geboekt en de eerste twee nachten een hotel. We hadden wel ongeveer een route uitgestippeld wat we allemaal wilden doen.
We bekeken gewoon per dag of we door wilden reizen of niet, zo konden we ook de meest luxe hotels boeken voor een prima prijs al zaten wij dan wel in november wat begin van het regenseizoen is (hebben wij overigens geen last van gehad, ook wel gelukje). Wij zijn natuurlijk in Ubud geweest maar wat ik je zeker nog wil aanraden is een raft tocht over de rivier nabij Ubud! Ik vond het zo geweldig mooi! We voeren over een stuk rivier en de natuur was net alsof ik in de film jurassic park zat, echt geweldig! We hebben tijdens de raft ook nog apen gezien. Wij zijn dan weer niet in monkey forrest geweest. We hoorden dat die apen wel heel vrijpostig zijn en daar hou ik niet zo van, ook trouwens omdat mijn vriend een bril draagt en echt geen steek zonder ziet. Straks gaat zo'n aap ermee vandoor :+. Verder natuurlijk een fiets tocht in de omgeving van Ubud met al die prachtige rijstvelden is een aanrader.

Daarna zijn wij doorgereist naar enkele eilanden. Ondanks dat Gili T wel toeristisch is en echt aanvoelt als een backpack feest oord, vond ik het snorkelen daar geweldig! Je loopt daar de zee in, steekt je hoofd onder water en de vissen zwemmen je al rond de voeten. Ik vond het mooier snorkelen dan op de Nusa eilanden omdat het daar een stuk dieper is en het water toch al weer een stuk vervuilder.
Ondanks dat zijn de nusa eilanden op hun beurd weer prachtig qua natuur, en is het een stuk minder toeristisch. Zo zijn wij daar door een mangrove bos gevaren, wat ik zelf heel graag wou (vroeger iets teveel national geographic gekeken :+ ).
Waar ik zelf nog een beetje spijt van heb dat we dat niet meer hebben kunnen redden was het noord/west van Bali bezoeken, waar je de koloniale huizen nog hebt staan in de tijd dat de Nederlanders daar waren. De gids die ons twee dagen heeft rond gereden vertelde er van alles over en dat ze het juist tegenwoordig goed bewaard houden.

Hopelijk heb je wat aan de tips, vraag verder gerust :) en natuurlijk alvast een hele fijne vakantie gewenst!



Super tips, dankjewel! Ik hoor inderdaad van de meeste dat je niet alles van tevoren al moet boeken, maar dit vind ik toch een beetje spannend ofzo :') Maar het is dus erg makkelijk te boeken allemaal, niet dat je per ongeluk nergens meer terecht kan?
Een route/plan uitstippelen wil ik inderdaad sowieso doen, om optimaal gebruik te maken van die 2,5 week ook en om weer in de buurt van het vliegveld te eindigen op de een na laatste dag.

Hebben jullie de excursies/activiteiten makkelijk kunnen boeken daar op de dag zelf of moest je dit wel een dag/paar dagen van tevoren al bespreken?

LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Re: Tips voor (kleine) rondreis Bali, oktober 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 10:29

Onze tickets zijn ook geboekt, samen met de eerste overnachting op 30 minuten rijden van het vliegveld :) . Kwam er nog achter dat ik m'n paspoort moet vernieuwen vanwege het visum wat je bij aankomst koopt (van het visum wist ik ook niks, gelukkig kreeg ik een mail van de vliegmaatschappij :z ) . Dus dat deze week maar alvast regelen.

LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Re: Tips voor (kleine) rondreis Bali, oktober 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-18 22:05

Dankje voor de tips en de link!! Nog een vraagje, hoe deden jullie dat met scooters huren? Lees overal over een internationaal rijbewijs en hoge boetes van corrupte agenten etc.. maar scooter lijkt me toch wel het makkelijkst om ons daar te verplaatsen.


LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-18 00:45

Stinkmodder schreef:
Je kunt makkelijk een scooter huren, maar vanaf 50 cc wordt het als motor gezien en moet je daarvoor dus een motorrijbewijs hebben. De kans dat de politie je stopt is groot, maar als je bij wijze van 5 euro aan ze betaalt kun je weer verder (in het geval je geen motorrijbewijs hebt). Bij een ongeluk kan dit wel problemen opleveren met de verzekering. Als je een motorbike huurt, maak van te voren even goed foto's van de schade etc die er al op zit.

Veel plezier!



Een motorrijbewijs hebben wij beide ook wel, maar het is geen internationaal rijbewijs. Dus onder de 50cc is sowieso veilig?


Reusje, thanks voor je ervaring en tips!

LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-18 14:27

bebble schreef:
Ik ga ook 1 oktober naar Bali :-) En pak Lombok ook mee. Wij vliegen alleen op 15 oktober alweer terug, dus heb 2 dagen minder als jullie.

Heerlijk om te tips hier te lezen, krijg er zo nog meer zin in.

Onze planning is op dit moment als volgt. Vanaf het vliegveld naar Ubud om vanaf daar tripjes te ondernemen (rijstvelden, Monkey forest, tempels). Die raft die in dit topic wordt genoemd klinkt ook erg gaaf! Daarna gaan we met het vliegtuig naar poedersuiker op Lombok om daar een aantal dagen te verblijven. Vanaf daar gaan we met een scooter waarschijnlijk rondtouren. Dan naar Senaru o Lombok voor 1 nacht om o.a. de Tiu Kelep watervallen te bezoeken. En dan door naar Gili T (waar een vriend van mij nu woont, dus dat mag niet ontbreken als ik in de buurt ben). Wil dan ook een dagtripje naar de andere gili's maken. Uiteindelijk eindigen we na de Gili's in Canggu voor de laatste 2 dagen.

Ik heb gekozen om niet té veel hotels te doen, omdat ik af en toe een relaxdagje of ondernemingen vanuit het hotel ook wel fijn vindt om te doen en je dan niet steeds een koffer of backpack mee hoeft te slepen. Maar denk zo wel een mooie reis te gaan maken met een toeristisch Bali en Gili en de rust op Lombok.



Toevallig! Misschien wel dezelfde heenvlucht? :D Wij hebben een beetje dezelfde planning inderdaad, niet continue zeulen met onze spullen maar een paar dagen/nachten per plaats blijven. Heb er ook steeds meer zin in, aftellen :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 138 bezoekers