paar dagen Assen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

paar dagen Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 19:17

Op de planning staat een paar dagen Assen in de eerste week van juni.

Nu had ik een leuk hotel gevonden voor een aanbiedingsprijs 50 euro voor 3 dagen (voordeeluitjes.nl).
Maar toen ik de reservering wou maken mocht ik nog ff 84 euro bij tikken omdat ik alleen reis -:(- .

Verder heb ik nog niks betaalbaars kunnen vinden ook niet op Airbnb.
Moet een beetje lowbudget zijn aangezien ik ook nog een auto moet huren om er te komen en daar mobiel te zijn.
Het is ter orientatie om daar te gaan wonen dus ik wil ook wat stallen kunnen bezoeken.

Iemand tips? Misschien een bokker met een vakantiehuisje ofzo.
Het zou ook leuk zijn als ik misschien met iemand op de wagen mee kan om wat van de omgeving te kunnen zien. Aangezien ik toch echt voor de paarden die kant op wil.Ik ben 42 dus graag iemand die een beetje mijn leeftijd heeft :P

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 19:32

Misschien niet het antwoord waar je op wacht, maar wil je perse in Assen gaan wonen? :)
Als je puur voor de paarden die kant op gaat heb je in de buurt misschien nog wel andere plekken waar meer bos/heide etc is.

Verder heb je in Assen voor zover ik weet Witterzomer. Misschien is daar voor een paar dagen wat te huren/je tentje op te zetten.

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:09

Ik woon in assen!
Hartstikke leuk hier hoor, :D
kwa stalling ook heel veel goede keuzes te vinden
Kwa tijdelijke huur inderdaad Witterzomer, misschien kun je ook kijken op marktplaats of daar wat op staat?

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Re: paar dagen Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 08:43

Tjah, onder een eenpersoonstoeslag kom je niet uit vrees ik.

Er zijn wel genoeg campings in de buurt, is dat nog een optie?

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 08:54

maar 50 euro voor 3 dagen, maar omdat je alleen reist nog 84 euro erbij? Ik maak vast een denkfout, maar hoe kun je nou meer moeten betalen in je eentje, dan wanneer je met 2 personen bent?
(voor 2 personen dus 100 euro totaal, voor 1 persoon 134 euro totaal).

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:12


har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: paar dagen Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:28

Assen heeft prima o.v en alles is op fietsafstand in de stad dus je zou daar ook gebruik van kunnen maken ipv een huurauto. Wat wil je gaan doen in die paar dagen? Als je voornamelijk wilt gaan paardrijden dan zou ik niet naar Assen gaan, daar zijn geen maneges, maar Knollegruun is idd een leuke optie.

lisanne87

Berichten: 1041
Geregistreerd: 25-02-05

Re: paar dagen Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:50

Vlakbij assen ligt Amen. Daar is een boerderij camping ‘ het Amerveld’. Daar kun je stacaravans huren, maar ook een trekkershutje. Vanuit daar maken ze ook buitenritten, zowel te paard, met de koets als met de paardentram.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 13:12

+:)+ Bedankt voor de tips ik ga er vanavond ff naar kijken.

Ik zit nu in NH en heb geen eigen auto, die kan ik eventueel huren van een collega. Wellicht dat mijn fiets achterin past dan neem ik die mee. Met het OV zie ik niet zo zitten wil mij die paar dagen even makkelijk heen en weer kunnen verplaatsen.
Ik wil daar in de buurt gewoon even rondkijken, woonwijken, uitzendburo, natuur, stallen en omliggende dorpjes.
De wens om daar heen te gaan is er al heel lang maar ik ben er nooit echt wezen kijken. Van thuis zitten word je niet wijzer dus nu word het tijd om de omgeving daar maar eens te gaan verkennen.
Voor hetzelfde geld ren ik gillend naar huis :D .

Paardrijden kan ik niet echt(uitgezonderd een braaf vlak gaant paard of een gangenpaard) dus dat wordt hem niet. Maar als ik bv met een bokker een rondje mee kan op de kar om wat te zien van de natuur en de mogenlijkheden tot paardrijden/mennen dan zou dat leuk zijn.

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:20


Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 18:16

oeps moest pb zijn

_Gerdien_
Berichten: 668
Geregistreerd: 03-10-11

Re: paar dagen Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:38

Ik wil je alvast een paar fijne dagen wensen! Assen is hartstikke leuk. Ook veel mogelijkheden voor paarden in de omgeving

Ik heb helaas geen tijdelijke woonruimte voor je. Witterzomer is wel een idee idd.
Ik heb zelf een kleinschalige pensionstal aan de rand van Assen en de omgeving voelt als eigen achtertuin. Als je het leuk vind, kan ik je meer vertellen over de omgeving. Ik men helaas niet met m’n paarden

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 19:09

IHN schreef:
maar 50 euro voor 3 dagen, maar omdat je alleen reist nog 84 euro erbij? Ik maak vast een denkfout, maar hoe kun je nou meer moeten betalen in je eentje, dan wanneer je met 2 personen bent?
(voor 2 personen dus 100 euro totaal, voor 1 persoon 134 euro totaal).


https://www.voordeeluitjes.nl/hotel/bes ... rrangement

Deze en dan 4 juni en dan even op 1 persoon zetten.

Dat ik niet onder een toeslag uitkom snap ik maar dat het dan bijna 3x zoveel gaat kosten is wat mij betreft gewoon belachelijk.

Ik baal er wel van want ik vond het een mooie deal op een goede plek en het was gewoon handig met dat ontbijt erbij.

Voordeeluitjes zelf geeft er niet veel gehoor aan. Ja ze moesten de site nog aanpassen en gaven mij andere opties behalve Assen.

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:22

Oh dat is van hotel de jonge.
Ken ik wel,zit in de binnenstad.
Wat je in elk geval nog wel even kunt proberen is om het hotel zelf te bellen, vaak ben je via henzelf namelijk nog goedkoper uit.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 19:24

Ga ik dat morgen even doen.

Ik heb ook wel wat gezien op de BB pagina die hier neergezet is +:)+ .

Maar dat hotel staat nog steeds op 1 :') Ik ga een poging wagen.

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:25

Of even op de site van de bonte wever kijken, die is een stuk groter en ze hebben er ook vaak aanbiedingen. Ligt ook praktisch qua afstand centrum ( loopafstand ) en A28.

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Re: paar dagen Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:00

Afgelopen 12/13 jaar heb ik in assen gewoond. Vanaf mijn 9e tot mijn 22e. Sinds 3 maanden woon ik in Brabant.

Assen is leuk hoor! Heel fijn om in de stad te wonen die niet zo druk is (zoals Groningen bijv.). Assen word ook 'goed onderhouden'. Veel nieuwbouw, wegen die opnieuw worden aangelegd etc. Voor woonwijken kan ik je kloosterveen of marsdijk aanraden. Andere wijken zijn ook prima, maar dit zijn toch echt de mooiste 2. Mijn vriend en ik zijn voor zijn werk verhuisd naar brabant, anders zouden we niet weg zijn gegaan uit assen.

Misschien is het iets om bij het amerveld te gaan kijken? Mijn paard heeft daar ook een tijd gestaan. Ze rijden volgens mij regelmatig met de wagen door de bossen heen. Ik heb geen idee hoe het daar nu Is, ik zag namelijk dat het te koop staat...

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 20:15

Kwa stalling zoek ik:
Dichtbij bos/hei max 15 min stappen.
Niet al te grote stal met een buitenbak.
Verzorgd terrein , ruimte voor spullen , marathonwagen.
vol/half pension.
Hooi( mijn paarden verdragen geen kuil) min 3x per dag.
Krachtvoer zelf voeren geen probleem.

Voorkeur gaat uit naar een loopstal/PP. Maar s'nacht op een stal die schoon is, voorzien van genoeg hooi en die contact bied met andere paarden is een optie.
Enige probleem is dat mijn fjord niet meer op gras kan dus het zou fijn zijn als die mogelijkheid er is.

best wel wat wensen dus :o :D

is een richtprijs van 175/185 euro reeel in deze omgeving?

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: paar dagen Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:46

Jawel hoor, al zal je misschien dan wel zelf moeten mesten. Voor all in ben je wel rond de 200/250 kwijt maar dan heb je wel een mooie locatie met veel faciliteiten. Ik ken wat stallen in de omgeving vanaf Assen richting Schoonloo maar je kunt ook kijken of je een privé stalling kunt vinden.

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Re: paar dagen Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:32

Ik heb altijd met veel plezier bij het amerveld gestaan. Zeer nette omgeving. En vlak bij meerdere grote boswachterijen. De paden zijn daar mooi en groot genoeg voor de marathonwagen. Ze hebben daar ook paddocks, maar zoals ik zei; het staat (helaas) te koop. 185 per maand vol pension.

Een stukje verder in grolloo, heb je stal dureza (vroeger bekend als het paardendal / hippisch centrum drenthe). Ik geloof dat ze daar iets van PP hebben, maar het zal daar een stuk duurder zijn denk ik (vroeger wel).

Verder heb je nog het bonte gezelschap (taarlo), stal swaen (binnenbak, duurder) en stal jaban in witten, stal dolfing in balloo, en nog wat meer. Maar volgens mij voldoet dat niet aan je eisen (duurder, binnenbak etc). Ik weet trouwens niet of je hier een wagen kwijt kan.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 09:17

Zelf mesten is geen probleem dat lukt nog wel en anders is er misschien wel iets af te spreken dat er bv 2 of 3 dagen gemest word.
Al die extra luxe hoeft van mij niet zo. Ik heb nu ook een binnenbak (en in het verleden ook wel eens gehad) maar ik ben eigenlijk altijd buiten. En als het regent/vriest rijd ik gewoon niet.
Ik rijd toch niet zoveel vanwege mijn rug dus een binnenbak is voor mij eigenlijk overbodige luxe die alleen maar meer kost.

Ik vind het belangrijker dat de paarden goed staan, de sfeer goed is en het terrein netjes is. Dat laatste betekend niet dat ik door een goudenpoort ontvangen word en overal buxes haagjes staan :D .

Stal Dolfing is een fjordenfokker...daar wil ik wel even kijken als dat mogelijk is. :P

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 21:36

Ik heb toch maar iets geboekt bij airbnb :D .

Gister drukke dag gehad en ook nog een flessen kitten erbij dus geen tijd omdat hotel te bellen.
En nu moet ik toch echt wat boeken.

4 t/m 6 juni ben ik in assen :P Ben heel benieuwd

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 22:22

Ik ben benieuwd wat je van ons kleine stadje gaat vinden :D :D

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 16:23

xLianneeee schreef:
Ik heb altijd met veel plezier bij het amerveld gestaan. Zeer nette omgeving. En vlak bij meerdere grote boswachterijen. De paden zijn daar mooi en groot genoeg voor de marathonwagen. Ze hebben daar ook paddocks, maar zoals ik zei; het staat (helaas) te koop. 185 per maand vol pension.

Een stukje verder in grolloo, heb je stal dureza (vroeger bekend als het paardendal / hippisch centrum drenthe). Ik geloof dat ze daar iets van PP hebben, maar het zal daar een stuk duurder zijn denk ik (vroeger wel).

Verder heb je nog het bonte gezelschap (taarlo), stal swaen (binnenbak, duurder) en stal jaban in witten, stal dolfing in balloo, en nog wat meer. Maar volgens mij voldoet dat niet aan je eisen (duurder, binnenbak etc). Ik weet trouwens niet of je hier een wagen kwijt kan.


Heb jij niet nog een tijdje in Deurze gestaan? Ik miste je paard al een tijdje, hij valt nogal op met al dat wit :+ .


Ontopic: Het Amerveld in Amen kan idd wel wat zijn voor je qua plek..
Wat dat betreft zou Beekdal net buiten Borger ook wel wat zijn; zit je ook zo in het bos. Alleen is die duurder..

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 23:56

Love_Rosie schreef:
xLianneeee schreef:
Ik heb altijd met veel plezier bij het amerveld gestaan. Zeer nette omgeving. En vlak bij meerdere grote boswachterijen. De paden zijn daar mooi en groot genoeg voor de marathonwagen. Ze hebben daar ook paddocks, maar zoals ik zei; het staat (helaas) te koop. 185 per maand vol pension.

Een stukje verder in grolloo, heb je stal dureza (vroeger bekend als het paardendal / hippisch centrum drenthe). Ik geloof dat ze daar iets van PP hebben, maar het zal daar een stuk duurder zijn denk ik (vroeger wel).

Verder heb je nog het bonte gezelschap (taarlo), stal swaen (binnenbak, duurder) en stal jaban in witten, stal dolfing in balloo, en nog wat meer. Maar volgens mij voldoet dat niet aan je eisen (duurder, binnenbak etc). Ik weet trouwens niet of je hier een wagen kwijt kan.


Heb jij niet nog een tijdje in Deurze gestaan? Ik miste je paard al een tijdje, hij valt nogal op met al dat wit :+ .


Ontopic: Het Amerveld in Amen kan idd wel wat zijn voor je qua plek..
Wat dat betreft zou Beekdal net buiten Borger ook wel wat zijn; zit je ook zo in het bos. Alleen is die duurder..



Dat klopt inderdaad! Heb met haar ruim 2 jaar in deurze gestaan. Met mijn vorige paard stond ik bij het amerveld. Ik woon sinds een paar maand in Brabant. Die afstand was me iets te groot haha. Nu staat ze lekker bij een stal vlak bij huis.