Zekere zonvakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marow
Berichten: 50
Geregistreerd: 03-05-16
Woonplaats: Leeuwarden

Zekere zonvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-18 14:02

Hei bokkers,

Geen idee of ik dit hier moet plaatsen maar kon geen ander toepasselijk forum vinden.

Vakantie is leuk en vooral de zonvakanties.
Maar nu heb ik nóóit geluk met de zon.

Een paar jaar geleden naar Zwitserland geweest, daar was alleen maar regen en in nl 30 graden. Kan gebeuren, maar deze herfstvakantie gingen we naar Griekenland en geloof het of niet, het heeft 1 dag geduurd met de zon en daarna alleen maar bewolkt, regen en nog eens regen.
Nu zit ik op Gran Canaria, in het zuiden nog wel en schrijf dit bericht vanuit mijn ligbedje, bibberend aan het zwembad omdat het constant bewolkt is en de wind is hartstikke koud.
Pff, ik word er langzamerhand wat flauw van.
Ik geloof er niet per se in, maar is dit toch echt wat t lot bepaald dat het beste is voor mij? Of zoek ik gewoon de verkeerde vakantiebestemmingen uit?

Daarom zou ik van jullie graag willen weten welke vakantie mogelijkheden zonzeker zijn, en dan vooral in de herfstvakantie en meivakantie.

Dankjewel alvast, en groetjes vanuit het koude Spanje.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Zekere zonvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:06

Als het hier winter/herfst is, is het aan de andere kant van de evenaar zomer :Y) Oftewel; je moet ook niet in Europa blijven in de herfst/meivakantie :)
Wat verder richting de evenaar of er overheen doet het vaak beter :j

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:07

Ik zou voortaan voor het boeken even de gemiddelde temperatuur checken in de periode dat je gaat. Regen in de zomer in Zwitserland en in de herfst in veel delen van Griekenland is doodnormaal. Net als half bewolkte dagen, veel wind en een graad of 20 begin mei op de Canarische eilanden. Bepaalde eilanden zijn mooi groen en dat is omdat het er regelmatig regent. Voor echte zonzekerheid moet je wat verder weg. (Noord) Afrika of Florida zijn het grootste deel van het jaar redelijk zeker van mooi weer bijvoorbeeld. Sommige Griekse eilanden zijn heel mooi qua weer in het voorjaar of juist in het najaar maar dat moet je even goed checken :)

Selina

Berichten: 14286
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:16

Kaapverdië? Waren wij in maart en het was elke dag zonnig met 26 graden. Voor zover ik had gelezen is het aardig zon zeker.
Laatst bijgewerkt door Selina op 03-05-18 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Zekere zonvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:18

Egypte, Tunesie.
Warme landen met heel veel zon.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:20

Ik dacht ook aan kaapverdie of dubai.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Zekere zonvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:22

Je topic hoort niet op [NM] Nieuws en Maatschappij maar past beter op [BEU] Bokt Erop Uit, dus ik verplaats 'm even. :)

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:25

dubai

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:35

Mijn collega gaat altijd naar egypte en die heeft echt altijd mooi weer!!

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:35

De Sahara?

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Zekere zonvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:44

Gewoon een week voordat je weg gaat kijken hoe het weer op verschillende locaties is en een lekkere last minute boeken :D

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Zekere zonvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:52

Egypte heeft dan prachtig weer! Verder moet je denk ik toch wel echt buiten Europa gaan kijken in mei en de herfst. Kaapverdië, Dubai, Afrika of Zuid-Amerika.

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:56

Tot en met juni heb je binnen Europa gewoon nergens garantie op mooi weer. Na juni heb je vaak mooi weer op de locaties die jij nu al beschrijft.

Tot die tijd is je dichtstbijzijnde mooi weer garantie de Kaapverdische eilanden of natuurlijk Egypte.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Zekere zonvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:43

Whaha 3 dagen Dubai, 2 dagen bewolkt dus niks is zeker
Wel even goed kijken hoe de seizoen lopen zodat je wat meer zekerheid hebt Scandinavie en UK geven meer zekerheid op wolken dan op zon

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:51

Rond deze tijd moet je echt ver weg voor zonzeker. Gran Ganaria is zonzeker in juli en augustus. Juni en september kan al tegenvallen.

In de mei en herfstvakantie moet je buiten Europa zijn. Al kan je in de herfstvakantie nog wel naar Turkije.
Maar anders echt naar Afrika of Curacao ofzo.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 18:56

Ook wij hebben vaak pech met het weer. Canarische weilanden gaan wij niet meer naartoe, altijd koud en regen.
4 jaar op rij naar Florida geweest en zelfs afgelopen maart was het daar weer te koud voor de tijd vh jaar.
Daarentegen waren wij in regenseizoen in Costa Rica en viel dat weer alles mee.
Moraal van dit verhaal: het weer is overal onvoorspelbaar !

Sunflower0
Berichten: 179
Geregistreerd: 05-11-15

Re: Zekere zonvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:08

Ik ben eind februari naar Curacao geweest; elke dag enkele fikse buien en ‘s nachts veel regen. Ondanks dat de temperatuur wel aangenaam blijft is het met de wind die aanwezig is dan toch fris. Curacao is buiten het hoogseizoen in mijn ogen zeker niet zon zeker! (en ik vond het dan ook zonde van mijn geld :+)

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Zekere zonvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:26

Zuidoost Frankrijk, Provence is ook erg zonzeker.

Anoniem

Re: Zekere zonvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:33

Ik ben in februari naar de andere kant van de wereld vertrokken en ook hier is het in de periode dat het echt zomer was wel eens poedersuiker geweest. Waar ik zit vaak nog wel warm maar Kaapstad staat er ook om bekend dat het van tijd tot tijd nog gewoon koud is met wind. Toen ik daar aankwam was het ook hartje zomer en ik heb aan het zwembad echt liggen bibberen omdat het bewolkt was, waaide en maar 19 graden was. Je hebt nergens écht zonzekerheid, maar hoe dichter je naar de evenaar gaat, hoe meer kans je hebt dat de temperatuur stabiel warm is.

Maar kijk dan ook wel gelijk uit. Ik ben in mei in Tunesië geweest en dat was gewoon te warm, en ik hoor van veel mensen dat bijvoorbeeld Dubai in de zomer ook te warm is.

@Suzanne F: 'Afrika' is best groot en het is hier zeker niet altijd zonzeker, al helemaal niet in de NL'se herfst en de meivakantie. Het is hier nu gewoon 15 graden en gister hebben we zo veel regen gehad dat ik hoop dat de watercrisis eindelijk een beetje opgelost is. In de NL'se herfst is het hier vaak een stuk warmer maar het is hier dan wel lente en dat betekent echt niet dat het altijd heet is. December, januari en februari zijn hier het best als je echt hitte wil. Als je meer richting het midden van het continent gaat ben je al wat meer verzekerd van zon.

nnniekje
Berichten: 232
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:40

Curaçao is volgens mij ook wel zonzeker.

Anoniem

Re: Zekere zonvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:00

Curacao heeft wel een regenseizoen en hoewel het over het algemeen wel meevalt kan je ook daar enorm veel ongeluk hebben met het weer. Soms is het maar 1 of 2 buien per dag die dan ook zo weer over zijn, maar het kan ook zijn dat het keihard regent, de hele dag door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:00

Turkije zijn wij wel in Mei en Oktober geweest, dan loop je wel al risico, want het kan dan gewoon echt nog/al slecht weer zijn.. Egypte is sowieso in die periode altijd prima. Kaapverdie ook, Dubai, de ABC eilanden.. Mogelijkheden genoeg :)

Ik kijk vaak hier: http://www.zonkalender.nl/maanden/mei.htm Je kunt het per maand bekijken of per plaats. Voor Mei zie je ook geen Europa erbij staan :n

Marow
Berichten: 50
Geregistreerd: 03-05-16
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Zekere zonvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 23:50

Bedankt voor alle reacties!
Gelukkig is het hier vandaag wat opgehelderd en heb de hele dag aan het zwembad gelegen. Heerlijk.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Zekere zonvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 00:00

Maart- september: Dominicaanse republiek {:}

CarolineCF
Berichten: 702
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:19

Er is een hele website voor jouw vraag gemaakt :j
https://www.waarschijntdezonwel.nl kies de maand waarin je op zonvakantie wil, de minimale temperatuur die je graag zou hebben (bijvoorbeeld 28 graden) en geef een indicatie wat je maximaal wil beste besteden en je krijgt tientallen suggesties dichtbij en ver weg!