Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73
Maren schreef:Emmaa_ schreef:Hier ook een student die als het goed is in februari naar ZA vertrekt, maar dan om te studeren (minor) in plaats van een stage. Ik ga je nu alvast meegeven: begin ontzettend op tijd met het regelen van de benodigde documenten voor je visum. Dingen als een medische verklaring en longfoto's (TBC-onderzoek) mogen maximaal 6 maanden oud zijn en ik kan je dus ook aanraden die al een paar maanden van tevoren te laten maken. De Zuid-Afrikaanse ambassade is niet het makkelijkste clubje mensen om mee te sparren over je visum en bij mij bestaat ondertussen de kans dat ik niet meer kan gaan omdat mijn eerste visumafspraak is afgewezen. Je visum lijkt 'een zorg voor later' maar eigenlijk is het het grootste onderdeel dat roet in het eten kan gooien. Het grootste probleem daarmee is dat het bedrijf moet kunnen bewijzen dat jij iets kan dat iemand lokaal niet kan. Als het bedrijf gericht is op Nederlands toerisme is dat niet zo moeilijk, maar als het algemeen is wordt het al wat lastiger.
Niet om je te demotiveren hoor, want uiteindelijk is het allemaal wel te regelen.. Maar ga er op tijd mee aan de slag, dat is mijn tip.
Dank voor de tip! Heel fijn om dat alvast te noteren dat dit op tijd gebeurd. Mag ik vragen hoeveel je ongeveer kwijt bent aan het visum in totaal en waar de medische keuring precies uit bestaat? Daarnaast heel veel plezier
Maren schreef:Romeo2007 schreef:Wij boeken via mijn werk zeker 1500 vluchten per naar naar Kaapstad met KLM en nooit probleem mee gehad hoor. En we boeken via de gewone site zonder tussenpersoon
Hetgeen wat scheelt aan KLM is dat het een bedrijf is wat gevestigd is in Nederland, betaling kan rechtstreeks omdat het een binnenlandse boeking is en dan zit er geen vertraging in de betaling. Vaak bij buitenlandse bedrijven zit er een transfer tussen via een bedrijf (bijv. Globalcollect) waar jij de betaling naar voltooid en zij versturen het vervolgens door naar plaats van bestemming. Nu zit het met een creditcard anders, maar ik ben afhankelijk van iDeal of overboeking.
Bij vliegtickets.nl ect. is het ook het geval dat zij de boeking voor je regelen bij de airline, maar hun zijn ook gelijk verantwoordelijk voor je ticket en zij hebben meer verstand over de aankoop van vliegtickets dan een groot bedrijf zoals globalcollect wat voor allerlei soorten aankoop gebruikt word.
Uiteraard is het iedereen zijn eigen keus, maar ik zal na mijn ervaringen in ieder geval niet snel meer rechtstreeks boeken, al is het alleen al voor de bereikbaarheid van een bedrijf. Ik merkte met TA dat er duidelijk een taalbarriere was, ondanks dat ik prima Engels spreek. Ook is het gewoon heel zuur dat ik ruim 30,- aan belkosten kwijt was omdat TA niet in de EU ligt. Later bij het googlen kwam ik er ook achter dat het een veelvoorkomend probleem was bij oa TA.
Maar nogmaals, dit zijn mijn ervaringen!
Gebruikers op dit forum: Herfstblad, Ladyson en 69 bezoekers