Spaanse rijschool camera toegestaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mabelbohms

Berichten: 728
Geregistreerd: 17-02-13

Spaanse rijschool camera toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 13:46

Heei allemaal,

zondag ga ik naar een show van de Spaanse rijschool in Wenen! Echt super veel zin in!
Nu vraag ik me af of je ook een camera (spiegelreflex) mee mag nemen naar de shows? Het lijkt me niet maar ik kan het verder nergens vinden.
Weet iemand dit toevallig?
Leuke ervaringen of andere tips voor Wenen zijn natuurlijk ook welkom! :D

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:47

Volgens mij mag je alleen foto's maken van de omgeving en gebouwen en niet van mensen en/of paarden.
Heel veel plezier alsnog.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:48

Ik ben er laatst geweest, maar niet bij een training. Ik heb een rondleiding gehad, wij mochten in bijv de stallen geen foto's maken. In de rijhal mocht het wel, maar toen was er geen training of show. Dus ik weet niet of dat uit maakt, ik denk haast van wel!

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:50

Bij de training is foto's maken absoluut verboden, ook met telefoon.
Met de show weet ik het niet.

tamary

Berichten: 29183
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Spaanse rijschool camera toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:56

Geen flits in elk geval (mocht met een show in NL van ze destijds ook niet), rest zullen ze je daar wel zeggen of er hangen bordjes.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:37

Nee foto's maken is echt verboden in de arena, ook al is het met telefoon zonder flits.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Spaanse rijschool camera toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:38

Precies. En ze controleren behoorlijk streng. Maar vol aandacht kijken ipv door je telefoon/camera is sowieso veel leuker!

mabelbohms

Berichten: 728
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 22:12

denice schreef:
Precies. En ze controleren behoorlijk streng. Maar vol aandacht kijken ipv door je telefoon/camera is sowieso veel leuker!


Dat is zeker waar!

Bedankt voor alle reacties!

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Spaanse rijschool camera toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:20

Gewoon meenemen en daar vragen.

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Spaanse rijschool camera toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:56

Nee, dat mag niet en ze controleren enorm. Ik heb het geprobeerd maar kreeg geen kans!

Je mag foto’s maken van het terrein, de stallen en de bak zo der paarden. Zodra de training startnof de show mogen er geen foto’s gemaakt worden.

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 23:00

Afgelopen November bij de training geweest en Nee je mag geen foto's maken en ze controleren inderdaad streng. Ik ben 2x gewaarschuwd dat ik geen foto's mocht maken (ik maakte ze met mobiel,zonder flits en geen geluid en het was ook niet zo dat ik continu foto's aan het maken was, had er een stuk 8) en daarna durfde ik het niet meer aan. Vriendlief had ook grote camera bij maar die is niet uit de tas gekomen.
ik weet niet of je zit of staat maar hou er rekening mee dat het echt heel druk is, zeker bij de staanplaatsen is het geluk hebben dat je een goed plekje kan vinden.
Wij hebben in Wenen echt de toerist uitgehangen, wiener Schnitzel bij Lugeck gegeten. De echte Sacher torte bij hotel Sacher gegeten. Een rit in het reuzenrad de Prater. Schloss Schönbrun met de tuinen. De hop on hop off gedaan en lekker door de stad gewandeld en het meest bijzondere openbaar toilet gezien (ligt verscholen in de duurste winkelstraat van Wenen) heb er helaas geen foto van gemaakt maar heb werkelijk nog nooit zoiets gezien. Het enige wat we niet gedaan hebben was een opera voorstelling bijgewoond, dat is voor een andere keer. Oja en het openbaar vervoer is heel prettig. Ik weet niet of je gaat vliegen maar als je dat doet dan zou ik niet de sneltrein nemen van het vliegveld naar de stad maar de "gewone" trein deze doet er 5-10 minuten langer over maar is zoveel goedkoper dat weegt niet op tegen de prijs die je voor de sneltrein betaald.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 12:07

Hoezo mag je er geen foto's maken eigenlijk? Krijg een beetje de kriebels van dat idee, komt een beetje geheimzinnig over bij mij :o

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 12:35

Helaas, je mag er geen foto's maken. Sterker nog: men komt zelfs persoonlijk naar je toe om te vragen de camera weg te stoppen. Je mag alleen foto's van de gebouwen aan de buitenzijde maken, maar niet van de binnenzijde en al helemaal niet tijdens een rondleiding door de stallen, een training of show.
Buiten het feit dat ik het wel snap met flitsen in combinatie met de paarden, kan ik me na de rondleiding door de stallen en het zien van een training wel voorstellen dat ze bepaalde zaken niet vastgelegd willen hebben op beeld. Ze zouden hierdoor veel te veel moeten gaan uitleggen waarom ze voor deze manier van handelen kiezen.

mabelbohms

Berichten: 728
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-18 20:27

Kobus17 schreef:
Afgelopen November bij de training geweest en Nee je mag geen foto's maken en ze controleren inderdaad streng. Ik ben 2x gewaarschuwd dat ik geen foto's mocht maken (ik maakte ze met mobiel,zonder flits en geen geluid en het was ook niet zo dat ik continu foto's aan het maken was, had er een stuk 8) en daarna durfde ik het niet meer aan. Vriendlief had ook grote camera bij maar die is niet uit de tas gekomen.
ik weet niet of je zit of staat maar hou er rekening mee dat het echt heel druk is, zeker bij de staanplaatsen is het geluk hebben dat je een goed plekje kan vinden.
Wij hebben in Wenen echt de toerist uitgehangen, wiener Schnitzel bij Lugeck gegeten. De echte Sacher torte bij hotel Sacher gegeten. Een rit in het reuzenrad de Prater. Schloss Schönbrun met de tuinen. De hop on hop off gedaan en lekker door de stad gewandeld en het meest bijzondere openbaar toilet gezien (ligt verscholen in de duurste winkelstraat van Wenen) heb er helaas geen foto van gemaakt maar heb werkelijk nog nooit zoiets gezien. Het enige wat we niet gedaan hebben was een opera voorstelling bijgewoond, dat is voor een andere keer. Oja en het openbaar vervoer is heel prettig. Ik weet niet of je gaat vliegen maar als je dat doet dan zou ik niet de sneltrein nemen van het vliegveld naar de stad maar de "gewone" trein deze doet er 5-10 minuten langer over maar is zoveel goedkoper dat weegt niet op tegen de prijs die je voor de sneltrein betaald.


Bedankt voor de tip! We gaan inderdaad vliegen dus dat gaan we zeker doen :D

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:48

Citaat:
Helaas, je mag er geen foto's maken. (...) Ze zouden hierdoor veel te veel moeten gaan uitleggen waarom ze voor deze manier van handelen kiezen.


Tja, ze rijden met bit. Zelfs een stang. En sporen en een berkentak als zweep. Reuze foei...

Goede uitleg lijkt mij geen luxe: over hoe geduldig de dieren worden opgeleid, een vaste combinatie met hun bereiter vormen, de lichtheid van de hulpen, etc.

Afbeelding

Dit toont een van de momenten dat het fout gaat.
Ik zie verzet in de staart, en ongelijke handen van de ruiter die naar achter leunt.
Geen neus die omlaag wordt getrokken en geen schoppende laarzen. (En met de berkentak kun je een tikje geven maar bij slaan hoor je 'krak'.)

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 08:06

Uitleg heb ik al eens in een ander topic gegeven. Het gaat verder dan wat jij schrijft. Er is helemaal geen sprake van de dieren geduldig trainen. De paarden staan de godganse dag in een superklein stalletje, mogen er niet uit om lekker te rollen of te spelen: ze mogen hooguit een tijdje in de stapmolen of onder de man trainen. Alleen in de zomermaanden mogen ze er een paar weken uit om elders op het land te staan. Verder is het alleen maar trainen en shows rijden (nagevraagd bij een medewerker). Er wordt tijdens de training geschopt (letterlijk), snoeihard in de mond getrokken (inderdaad met zo'n gemene stang & trens) en verder wil ik er niet eens meer over uitwijden. Een enkeling reed op dat moment 'normaal'. Het was dat ik een vrijkaartje voor de training had gekregen, maar samen met een aantal andere bezoekers zijn we heel snel weer vertrokken. We konden het niet langer aanzien.

mabelbohms

Berichten: 728
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 23:13

Het was echt onwijs gaaf!
Toch nog een paar foto`s kunnen maken (natuurlijk zonder flitser) ook al was het niet helemaal de bedoeling en ben ik wel een keertje gewaarschuwd O:) :=


Afbeelding

Deze nog gemaakt tijdens de rondleiding. Dit was wel toegestaan :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:36

Shenavallie schreef:
Uitleg heb ik al eens in een ander topic gegeven. Het gaat verder dan wat jij schrijft. Er is helemaal geen sprake van de dieren geduldig trainen. De paarden staan de godganse dag in een superklein stalletje, mogen er niet uit om lekker te rollen of te spelen: ze mogen hooguit een tijdje in de stapmolen of onder de man trainen. Alleen in de zomermaanden mogen ze er een paar weken uit om elders op het land te staan. Verder is het alleen maar trainen en shows rijden (nagevraagd bij een medewerker). Er wordt tijdens de training geschopt (letterlijk), snoeihard in de mond getrokken (inderdaad met zo'n gemene stang & trens) en verder wil ik er niet eens meer over uitwijden. Een enkeling reed op dat moment 'normaal'. Het was dat ik een vrijkaartje voor de training had gekregen, maar samen met een aantal andere bezoekers zijn we heel snel weer vertrokken. We konden het niet langer aanzien.



..... -O- ;( ;(
Arme zielen..
Dit is toch geen harmonie en samenwerking tussen ruiter en paard. Dit is gewoon slavernij.