Japan 2018: 行きましょ!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 02:07

Flea Market in Yurakucho kan ik nog wel inkomen, spend way to much money there :+

Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:59

Je hebt daar onder het station/rails een beetje van die smoezelige cafetjes, lijkt me super tof :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:43

Afbeelding
Mijn favoriete Yurakucho spot :D

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:35

Klinkt als een leuke plek daar, ga ik onthouden :)* Ik ben ook nog nooit bij een vlooienmarkt geweest in Japan, hoe is dat daar?

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 18:17

Oh daar ben ik langs gelopen :+ Ik ben drie kwartier in Yurakucho aan het zoeken geweest naar de Muji (m'n Google Maps werkte daar zo bagger) en heb ongeveer elke hoek daar gezien haha.

ChiVet

Berichten: 114
Geregistreerd: 28-12-15
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:45

Ik zag dat er al lang niets in dit topic was gepost, maar hopelijk kan toch iemand me een beetje helpen.

Ik ben van plan komend jaar tijdens mijn tussenjaar 1-2 maanden naar Japan te gaan om daar een taalcursus te doen. Dat wordt waarschijnlijk met EF naar Tokyo. Iemand die me misschien kan vertellen in welke periode ik dit het beste kan gaan doen? Of misschien zelfs iemand die ervaring heeft met taalcursussen in Japan?

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:22

Ik geloof dat er in de zomer wel wat taaalcursussen bestaan. Van EF weet ik niet heel veel behalve dat ze in de 'uitwisselingswereld' wel bekend staan om commerciëler of duurder dan andere organisaties. Zelf heb ik mijn jaar met AFS gedaan, wat toendertijd nog niet zo duur was (nu wel 2000 euro duurder..). Verder heeft YFU ook nog cursussen.

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:33

Mijn zoon heeft op 18 jarige leeftijd via EF talenreizen Japans gestudeerd in Tokio. Echt een aanrader. Hij heeft genoten en veel geleerd.

Hij wil je vast wel wat meer vertellen als je dat wilt. Stuur maar pb met telefoonnummer, dat spreekt het gemakkelijkste.
Hij gaat over 2 weken weer naar Japan, backpacken. Japan heeft zijn hart gestolen. 4e jaar op rij. Haha

ChiVet

Berichten: 114
Geregistreerd: 28-12-15
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:14

Lynnepinny schreef:
Ik geloof dat er in de zomer wel wat taaalcursussen bestaan. Van EF weet ik niet heel veel behalve dat ze in de 'uitwisselingswereld' wel bekend staan om commerciëler of duurder dan andere organisaties. Zelf heb ik mijn jaar met AFS gedaan, wat toendertijd nog niet zo duur was (nu wel 2000 euro duurder..). Verder heeft YFU ook nog cursussen.

Ik probeer juist een beetje de zomer te vermijden, vanwege het hoogseizoen en het feit dat ik ook nog op vakantie ga. Ik ga dan ook geen jaar weg en ben wel 18+, dus AFS wordt hem helaas niet meer. Ik zal nog even kijken bij YFU!

janouk schreef:
Mijn zoon heeft op 18 jarige leeftijd via EF talenreizen Japans gestudeerd in Tokio. Echt een aanrader. Hij heeft genoten en veel geleerd.

Hij wil je vast wel wat meer vertellen als je dat wilt. Stuur maar pb met telefoonnummer, dat spreekt het gemakkelijkste.
Hij gaat over 2 weken weer naar Japan, backpacken. Japan heeft zijn hart gestolen. 4e jaar op rij. Haha

Ik heb je een pb gestuurd! Klinkt wel als een once in a lifetime experience als hij nu weer terug wil!

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 19:02

Ik heb best wel wat slechte dingen gelezen over EF eerlijk gezegd. Veel mensen klaagde over de cursussen qua inhoud, als je hun Facebook pagina bekijkt zie je meer negatieve dingen dan positieve dingen.

Er zijn via GaijinPot een aantal scholen aangesloten die ook taalcursussen doen, daar zou ik eerder eens naar kijken :)

ChiVet

Berichten: 114
Geregistreerd: 28-12-15
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:02

Courses schreef:
Ik heb best wel wat slechte dingen gelezen over EF eerlijk gezegd. Veel mensen klaagde over de cursussen qua inhoud, als je hun Facebook pagina bekijkt zie je meer negatieve dingen dan positieve dingen.

Er zijn via GaijinPot een aantal scholen aangesloten die ook taalcursussen doen, daar zou ik eerder eens naar kijken :)

Ik had EF Tokyo opgezocht op FB, maar die hadden toch veel goede recensies staan. Maar bedankt, ik zal ook nog even bij GaijinLot kijken!

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:25

Hallo :D

Ik ga dit jaar in Juni samen met mijn vriend naar Japan.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een aantal dingen.


Wij zijn ons er van bewust dat Japan een hele andere maar mooie cultuur heeft. Nu was mijn vraag of je gewoon foto's mag maken of zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?

En weten jullie misschien mooie plekken, things to do and see, die niet standaard zijn?

Dankjewel alvast!! *\o/*

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:42

ik ben nooit in Japan geweest maar ik ga graag naar de Uniqlo!

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:41

Foto's kan je overal gewoon maken, daar gelden in principe dezelfde 'regels' voor als in NL.
Verder is bijvoobeeld Matsumoto mooi met het grote kasteel dat daar ligt. Heel dichtbij Matsumoto ligt ook Azumino, waar de grootste wasabi boerderij in Japan ligt. Ik ben er zelf niet geweest, maar heb gehoord dat het een mooie plek is! Ligt ook niet bizar ver van Tokyo vandaan.
Ook heeft een vriendin van mijn moeder mij heel sterk aangeraden om Naoshima vlakbij Hiroshima/Onomichi te bezoeken. Dat is een klein eilandje dat bekend staat om de vele kunst die er is te vinden. Verder heeft het eiland Teshima wat hier naast ligt een erg bijzonder museum.
En als laatste (kan wel blijven doorgaan) een grote fietsroute van Onomichi naar Imabari of andersom, welke ook redelijk bekend is in die omgeving. Je fietst dan van eilandje naar eilandje over een aantal grote bruggen waarbij je een groot uitzicht hebt.
De laatste drie genoemde dingen heb ik zelf nog niet gedaan, maar ben ik deze zomer ook van plan te doen. Ik heb dan ook in deze regio gewoond een tijdje, dus hoorde er wel eens iets over :D

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:22

Dankjewel alvast!! :o

Anoniem

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 14:11

Wat ik echt prachtig vond was Magome. Daar kan je ook een mooie route lopen (kon ik toen niet, was net uit het gips met mijn been) door de bergen naar Tsumago. Als wij weer teruggaan gaan we zeker wel die route lopen. :+:

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 12:19

Het enigste m.b.t foto's is dat je rekening moet houden met dat andere geen last van je hebben of niet ongewild op de foto staan. Mocht je naar Kyoto of dergelijke gaan en een geiko/maiko tegenkomen, vraag gewoon even of je een foto mag maken. Het is allemaal niet zo lastig, gewoon common sense gebruiken :+

moralian

Berichten: 371
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Assen

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 21:31

nog 2 dagen en dan vlieg ik naar japan!! super spannend :)

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 07:02

moralian schreef:
nog 2 dagen en dan vlieg ik naar japan!! super spannend :)



Leuk, veel plezier en geniet van de prachtige cultuur en het mooie land.

Maandag vliegt mijn zoon terug uit Tokio. :o ik mis hem. Maar hij heeft gebackpackt door het westen van Japan.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 08:26

Morgen is het zover *\o/* dan vliegen wij naar Tokyo, om dan als eerst met de bullettrain richting Kyoto te gaan! 8-) *\o/*

Hopen alleen dat het weer opknapt. :') Voor nu geven ze 2 weken bijna alleen maar regen op -O-

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 08:51

Dat is wel even jammer. :(
Wat hebben jullie allemaal op de planning staan?

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:07

We gaan als eerste naar Kyoto, daar zijn we dan 3 dagen uit mn hoofd. Daarna is het nog even afwachten of we eerst direct naar Tokyo gaan of nog een stadje er tussen pakken.

We gaan helaas maar 2 weken, die 2 weken zitten we met mn vriend zn ouders, dus het zal helaas niet veel rondreizen worden. Sowieso een dag trip naar Nikko, Mount Fuji. En van horen zeggen is tokyo zo groot dat je er wel wat dagen nodig gaat hebben.. Dus op zich, we zien wel wat het brengt 8-)
Maar we gaan gewoon nog een keer terug zonder zijn ouders en dan willen we van noord naar zuid of andersom gaan.

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:47

Goede reis. Hopelijk knapt het weer snel op

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:48

Dankjewel! Ondanks t weer wordt het vast een fantastische ervaring!

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:01

Ah maar jullie hebben de reis dan ook precies in regenseizoen geboekt. Niet het meest ideale tijdstip, erg warm en broeierig ook.
Echter, het licht vind ik in Japan veel feller, het wordt nooit zo grijs en treurig als Nederland kent. En in de regen buiten in een onsen is heeeeerlijk!

Heel veel plezier, en alvast eetsmakelijk want dat doe je in japan veel en lekker :D