De Waddeneilanden, waar zijn de mooiste plekjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jankawijnsma

Berichten: 450
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Raard

Re: De Waddeneilanden, waar zijn de mooiste plekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 10:53

Ik ben ook fan van Vlieland. Superknus eiland en zelfs in het hoogseizoen veel rust en ruimte. Vliehors is hier al genoemd en vind ik ook een aanrader. Posthuys is sinds paar jaar n hotel (was voorheen alleen restaurant met groot terras) en is heerlijk plekje. Als je daar het strand opgaat is er niemand en qua vogels en zeehonden echt uitzonderlijk mooi. Als je langs de waddenkust fietst zie je meerdere boten liggen dus blijkbaar kan dat, er is ook een mooie jachthaven maar wij komen altijd met de veerboot dus verder heb ik daar geen verstand van

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: De Waddeneilanden, waar zijn de mooiste plekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 16:04

Dat klinkt heerlijk! Dat strand gaan we zeker even bezoeken :D

Is er toevallig ook nog iemand die wel eens op een Duits waddeneiland is geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:30

Hier ook Vlieland fan.
In December voor het eerst geweest maar gelijk verliefd.
Toen bij de Seeruyter gereden, geen aanrader.
In Maart bij Stal Edda geweest, zeer zeker een aanrader, fijne mensen, fijne paarden en gewoon een leuke niet te grote luxe stal, helemaal mijn ding.
En tja de mooiste plekjes daar vind ik toch de natuur en het strand.
Heb wel een leuke gopro opname van de bosrit die we gemaakt hebben, dan kan je zelf oordelen :P
https://youtu.be/oeFG0EYpzpg

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26279
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:39

Op Ameland zou je zeker stil moeten staan bij het graf van de 8 paarden die op 14-08-1979 bij het lanceren van de reddingboot verdronken zijn: https://www.trouw.nl/home/een-keer-ging ... ~aaeee45e/ Het graf ligt ergens in de duinen van Ameland en er staat ook gedenksteen op.

Op Terschelling is het groene strand prachtig (bij West-Terschelling) en uiteraard mogen hier de cranberryvelden in de duinen niet ontbreken! En bij Puur Terschelling (Oosterend) kun je heerlijke strandritten maken op de meest brave Friese paarden die je kunt bedenken!

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 00:03

Je hebt op NPO de serie 'De eilanden' gehad, met Midas Dekkers. Erg leuk om zo een impressie te krijgen. :j Vast nog te zien op Uitzending gemist.
Zo vond ik de Amelanders helemaal niet zo leuk overkomen, maar dat kan in het toeristen seizoen natuurlijk anders zijn. :=

Zelf vind ik Terschelling heerlijk, idd West-Terschelling en de duinen eromheen, maar ook wat meer de rust als je meer het eiland op gaat. <3

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Re: De Waddeneilanden, waar zijn de mooiste plekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 00:16

Al mijn hele leven kom ik op Terschelling. Mijn opa en oma hadden er een huisje. Na dat ze overleden waren ben ik er een poos niet geweest. Maar een paar weken geleden toch weer heen geweest en ik voelde de stress van werk en verplichtingen van me afvallen toen ik de brandaris zag.

Mijn hart ligt ook echt op het eiland, en nu ik zelf een dochter heb wil ik er weer vaker heen.

Mooiste plekjes zijn al wel genoemd.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 08:18

MarrieLeen schreef:
Je hebt op NPO de serie 'De eilanden' gehad, met Midas Dekkers. Erg leuk om zo een impressie te krijgen. :j Vast nog te zien op Uitzending gemist.
Zo vond ik de Amelanders helemaal niet zo leuk overkomen, maar dat kan in het toeristen seizoen natuurlijk anders zijn. :=

Haha wat toevallig! Ik kwam idd laatst tijdens het zappen bij de Ameland aflevering uit, en idd écht niet mijn type mensen. Helemaal trots op hun “hoogste wapendichtheid van Nederland” ook :=

Terschelling gaan we zeker heen :j
Drie weekjes nog, dan vertrekken we :):)

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 08:47

Terschelling en vlieland zijn mijn favorieten. Vlieland heeft echt een Eiland gevoel. Terschelling vind ik ook heel leuk. Ameland vond ik minder mooi. Veel weiland ook.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 08:49

Ik hou van Texel. Je bent er zo. De mensen zijn aardig. Super lekkere restaurantjes. En boven alles houden ze daar net zo veel van honden als ik zelf. In elke winkel en zaak staat een bakje water. En amper stickers verboden voor honden. Ik wordt er altijd heel blij van.

Ben recent op Schiermonnikoog geweest. Leuk voor een keer maar voorlopig niet weer.

Joltsje

Berichten: 9027
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: De Waddeneilanden, waar zijn de mooiste plekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 08:55

Wat leuk ts. Hier zijn vlieland en svhiermonnikoog favoriet. Beide klein rustig en relaxt.

Hebben jullie een vaste periode?
Anders even googlen op horizontour. Zijn muziekanten en artiesten die ook eilandhoppen. Geeft altijd ren leuke sfeer.

Op vliemand innd ol het wad kijken, vliehors express.

En op de eilanden sowiesp het strand