Tips voor (kleine) rondreis Bali, oktober 2018

Moderators: Warboel, Essie73, MirandaT, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 09:27

Mijn vriend en ik zijn ok 2.5 week op Bali geweest. Ik vond het geweldig ondanks dat Bali wel aardig toeristisch is. Wat wij hebben gedaan is alleen losse vliegtickets van te voren geboekt en de eerste twee nachten een hotel. We hadden wel ongeveer een route uitgestippeld wat we allemaal wilden doen.
We bekeken gewoon per dag of we door wilden reizen of niet, zo konden we ook de meest luxe hotels boeken voor een prima prijs al zaten wij dan wel in november wat begin van het regenseizoen is (hebben wij overigens geen last van gehad, ook wel gelukje). Wij zijn natuurlijk in Ubud geweest maar wat ik je zeker nog wil aanraden is een raft tocht over de rivier nabij Ubud! Ik vond het zo geweldig mooi! We voeren over een stuk rivier en de natuur was net alsof ik in de film jurassic park zat, echt geweldig! We hebben tijdens de raft ook nog apen gezien. Wij zijn dan weer niet in monkey forrest geweest. We hoorden dat die apen wel heel vrijpostig zijn en daar hou ik niet zo van, ook trouwens omdat mijn vriend een bril draagt en echt geen steek zonder ziet. Straks gaat zo'n aap ermee vandoor :+. Verder natuurlijk een fiets tocht in de omgeving van Ubud met al die prachtige rijstvelden is een aanrader.

Daarna zijn wij doorgereist naar enkele eilanden. Ondanks dat Gili T wel toeristisch is en echt aanvoelt als een backpack feest oord, vond ik het snorkelen daar geweldig! Je loopt daar de zee in, steekt je hoofd onder water en de vissen zwemmen je al rond de voeten. Ik vond het mooier snorkelen dan op de Nusa eilanden omdat het daar een stuk dieper is en het water toch al weer een stuk vervuilder.
Ondanks dat zijn de nusa eilanden op hun beurd weer prachtig qua natuur, en is het een stuk minder toeristisch. Zo zijn wij daar door een mangrove bos gevaren, wat ik zelf heel graag wou (vroeger iets teveel national geographic gekeken :+ ).
Waar ik zelf nog een beetje spijt van heb dat we dat niet meer hebben kunnen redden was het noord/west van Bali bezoeken, waar je de koloniale huizen nog hebt staan in de tijd dat de Nederlanders daar waren. De gids die ons twee dagen heeft rond gereden vertelde er van alles over en dat ze het juist tegenwoordig goed bewaard houden.

Hopelijk heb je wat aan de tips, vraag verder gerust :) en natuurlijk alvast een hele fijne vakantie gewenst!

GPG adapters te koop!
Interesse? Stuur gerust een PB.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:58

Nee wij hebben echt letterlijk alles de dagen zelf geboekt qua hotels en excursies. Jullie gaan in oktober, ook wel buiten seizoen dus het lijkt mij dat dat geen probleem is. Zoals de watertaxi's gaan ook regelmatig (wel met name in de ochtend en begin/halverwege middag)
Verder qua hotels of anders hostels etc etc is er altijd wel wat beschikbaar, zou het echt aanraden om per dag/dagen dit te gaan bekijken. Het zou zonde zijn als je al ergens weg moest. Gewoon altijd creditcard en opgeladen telefoon mee nemen en lekker gaan met die banaan *\o/* .
Laatst bijgewerkt door Ellen_ov op 20-04-18 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

GPG adapters te koop!

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 11:00

Olympia schreef:
Jezzi schreef:
Dolfijnen is inderdaad in Lovina, wordt je overal opgedrongen en is voor de dolfijnen zelf totaal niet prettig :n

Bali is ontzettend goed ingesteld op het toerisme en de meeste mensen spreken ook wel een woordje engels, voor je eerste reis buiten Europa prima te doen dus. Je kunt overal lekker eten (zowel Indonesisch als Westers voldoende aanbod), de mensen van je hotel/hostel/appartement kennen wel drivers en je was kun je op vrijwel elke straathoek laten doen (en zelfs je ondergoed en sokken komen gesteven en opgevouwen terug).

Zelf zou ik op Bali zelf Canggu en Ubud zeker bezoeken. Skip plaatsen als poedersuiker en Seminyak, daar is het ├ęcht onzettend toeristisch. Daarnaast is het zeker een aanrader om Nusa Lembongan of Nusa Penida te bezoeken en een van de Gili eilanden. Ga er gewoon lekker dagen op uit om het eiland te ontdekken, klim watervallen op, ga snorkelen, apen spotten, ontmoet de vriendelijke bevolking, proef al het eten en geniet ook zeker van het weer :D

Je moet gewoon zorgen dat je wat later mag en niet met de meute mee.. Ik ben in 2014 2,5 week naar Bali geweest en we zaten in een villa aan het strand op Lovina. We konden regelen dat we veel later naar de dolfijnen konden kijken, pas als de hele meute weg was. Dat was zo mooi om te zien om van een afstand de dolfijnen te zien. We hebben er zoveel gezien toen :+:

Wij hebben ook nog 2 dagen in poedersuiker doorgebracht omdat het makkelijker was omdat we sochtends vroeg terug vlogen. Ik vond het verschrikkelijk daar.. Wat een drukte en getrek aan je. Dat was in Lovina helemaal niet :n

omg ik telkens maar denken wat voor 'poedersuiker' staat maar een van de plaatsen daar heet echt iets wat in het nederlands niet zo netjes is zeg maar :') :') _O-

GPG adapters te koop!

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:51

Wij hebben eea gedaan met een gids die ons heeft rond gereden, zodat we direct mooie highlights konden zien. Daarnaast ook eea aan uber gedaan maar daar zijn de locals niet zo van gecharmeerd :') mijn vriend is niet snel bang maar ze moeten er niet achter komen dat je in een uber zit :Y)

Hoe het precies zit met de scooters weet ik dan ook niet

GPG adapters te koop!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie