Naar welk land wil je graag emigreren?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
CoonArt

Berichten: 23264
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:08

Werd vroeger bijna Canada maar vlak voor vertrek cancelde mijn ouders de hele boel... Maar dit is jaaaaaaaaaren geleden...

Have You Hugged Your Horse Today?


eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:13

CoonArt schreef:
Werd vroeger bijna Canada maar vlak voor vertrek cancelde mijn ouders de hele boel... Maar dit is jaaaaaaaaaren geleden...

Zo heeft mijn moeder als klein kindje een half jaar in Australië gewoond. Maar oma kon niet wennen. Zooo jammer :p

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Aulaantje_x
Berichten: 736
Geregistreerd: 20-05-10

Re: Naar welk land wil je graag emigrreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:39

Zwitserland! :D Zonder twijfel. Zit er nu een half jaar en ben helemaal verliefd geworden <3
Maar anders is Oostenrijk of Engeland ook goed!

Feelin' good has a name. Aulana: B+24, L1+13, L2+8 :D
It's not worth winning if you don't have to fight for it ~~ Real doctors cure more than one species

StormTitan

Berichten: 277
Geregistreerd: 29-01-08
Woonplaats: Best place on earth

Re: Naar welk land wil je graag emigrreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:49

Noorwegen❤️ Maar die droom is al waar gemaakt woon er al weer ruim 8 jaar en wil echt niet meer terug☺️

Gothico

Berichten: 1326
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Naar welk land wil je graag emigrreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:04

Ik ben 100% Australië fan. Ik haal het land deels naar huis aan spullen XD.

Maar Zweden lijkt mij ook mooi. En die taal vind ik ook wel wat hebben.

Ik volg al jaren iemand uit de Filipijnen die rond doet reizen in Azië. En ergens trekt het mij ook wel.
Japan bijvoorbeeld vind ik de natuur prachtig. En de cultuur en muziek ook. Zij gebruiken nog wel alle toonsoorten voor hun muziek.

Maar Australië is toch echt de droom. Ik vrees als ik zou gaan dat ik ook juist daar een relatie zou krijgen en niet zo snel hier. Maar dat weet je maar nooit.

Wat is een leven zonder dieren en muziek nou eigenlijk? Die horen bij ons allen.

[ITP] Eindelijk mijn eigen maatje.
[ITP] Tinker Willow en zijn baasje

Goof

Berichten: 28527
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:29

Sill_Monster schreef:
Qua vakantie Australië lijkt het me wel interessant maar wonen denk ik dus echt niet. Te warm maar ook niet zo groen geland.


Je weet dat Australie groter is dan Europa en allerlei verschilende klimaten en landschappen heeft?
Van besneeuwde bergen tot tropisch regenwoud en van woestijn tot glooiende heuvels?
Dus afhankelijk van waar je bent is het gewoon groen en niet te warm.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:40

Twee jaar geleden in Japan geweest, en erg verliefd geworden...

Wat is het daar mooi, schoon, en goed geregeld.
Alleen al voor het goed geordende leven daar, zou ik al willen verhuizen :+

Nog niet te spreken over de natuur en oude cultuur, en de enorme diversiteit die je kunt vinden in één land.

Kabayo

Berichten: 13701
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Naar welk land wil je graag emigrreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:42

Niet. Heb heel snel heimwee van het mooie Friesland :') Verlaat Friesland ook bijna nooit _O-
Maar als het móest, Canada <3

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Gothico

Berichten: 1326
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:43

Nachtlampje schreef:
Twee jaar geleden in Japan geweest, en erg verliefd geworden...

Wat is het daar mooi, schoon, en goed geregeld.
Alleen al voor het goed geordende leven daar, zou ik al willen verhuizen :+

Nog niet te spreken over de natuur en oude cultuur, en de enorme diversiteit die je kunt vinden in één land.


Je maakt mij nu zeker nieuwsgierig. Ooit zal ik er eens heen gaan. Al is het vakantie.

Wat is een leven zonder dieren en muziek nou eigenlijk? Die horen bij ons allen.

[ITP] Eindelijk mijn eigen maatje.
[ITP] Tinker Willow en zijn baasje

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:51

Gothico schreef:
Nachtlampje schreef:
Twee jaar geleden in Japan geweest, en erg verliefd geworden...

Wat is het daar mooi, schoon, en goed geregeld.
Alleen al voor het goed geordende leven daar, zou ik al willen verhuizen :+

Nog niet te spreken over de natuur en oude cultuur, en de enorme diversiteit die je kunt vinden in één land.


Je maakt mij nu zeker nieuwsgierig. Ooit zal ik er eens heen gaan. Al is het vakantie.


Ik kan denk ik uren doorgaan over alle mooie bijzondere dingen die daar stelselmatig zo handig en goed worden aangepakt, en hoe mooi hun gebruiken zijn en hun attent-zijn. Mocht je interesse hebben in allerlei geblaat over Japan, m'n pbbox is open :+ :D

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:51

Nooit gedacht maar eind dit jaar woon ik hopelijk in Amerika. :+
Mijn vriend is Amerikaan en heeft mij met Kerst ten huwelijk gevraagd. De hele visaprocedure duurt ongeveer 9 maanden dus het is nu echt aftellen.
Ik ben het helemaal met Emmaa__ eens. Amerika is een prachtig land met hele mooie cultuur, maar je moet er echt van houden en je erg bewust zijn van het verschil. Mijn vriend is er erg mee bezig mij te wijzen op mijn Hollandse directheid, dat wordt daar idd niet gewaardeerd. Hij woont midden in de bible belt, het conservatieve midwesten (zuiden van Indiana), in een heel klein dorpje. Heerlijk vind ik het, maar de mensen zijn uber conseratief. Werkeloosheid is niet echt hoog maar de lonen zijn laag. Sociaal vangnet is er niet of nouwelijks dus als je je baan kwijt raakt heb je a) geen potje om op terug te vallen en b) geen steun van de overheid. Dan is het snel gedaan. Gelukkig heeft mijn vriend een hele stabiele en goedbetaalde baan, en kan ik met mijn opleidingen ook wel het een en ander.
En ja, de inkomsten/uitgaven zijn daar heel anders dan hier. Zijn hypotheek is een fractie van wat ik betaal maar hij betaald weer de hoofdprijs voor verse groenten en fruit. Als je als alleenstaande vader van 4 een gezin moet onderhouden kun je dat dus helaas niet elke dag doen. En als je bedenkt dat fastfood daar vele malen goedkoper is dan gezond eten dan snap je ineens ook waarom veel lagere klasse Amerikanen zo dik zijn.
Auto is echt een noodzaak. Fiets is alleen voor welgestelde mensen als hobby of sport. Paarden is een luxe die maar weinig zich kunnen veroorloven. En ze zijn behoorlijk sue happy. Als je hond tegen een kleuter opspringt en hij heeft een schrammetje dan kun je al aangeklaagd worden voor duizenden dollars en je hond wordt afgemaakt.

Maar ik klink nu wel erg negatief, alles bij elkaar is het een fantastisch land. Ik voelde me er meteen thuis. Iets wat ik in Belgie, Duitsland, Engeland ect nooit gehad heb. De natuur is prachtig. De mensen heel vriendelijk en open. Ik kan niet wachten.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

Riddles
Berichten: 173
Geregistreerd: 03-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:52

Het klimaat in Kayseri (Turkije) is voor mij echt geweldig qua fysieke gezondheid,heb me nog nooit zo goed gevoeld als daar. Maar eerst mn studie afmaken :D

no hay mas dios que dios

fransje23

Berichten: 15297
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:46

eilleen333 schreef:
Heb gewoon niet het idee dat de gemiddelde aziaat een echt sociaal persoon is. Tuurlijk zijn ze aardig als je als toerist komt, want je hebt geld, maar zijn ze ook aardig als je een local zou zijn en een handje nodig hebt?


Serieus? Heb het idee dat nergens op de wereld mensen meer individualistisch zijn dan in Nederland. Azië is enorm groot met diversiteit tussen de landen, jij veeg nu alles op een hoop.
Teveel mensen is vooral in de grote steden en gebieden er om heen. Zijn ook erg afgelegen en verlaten stukken.

Ben dol op reizen door Azië maar het is niet mijn plek om te wonen. Ben toch te Europees ingesteld denk ik :D Australië zou ik mij ook thuis voelen, heb soms zelfs nog heimwee er naar toe maar het is te ver van familie en vrienden.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:51

fransje23 schreef:
eilleen333 schreef:
Heb gewoon niet het idee dat de gemiddelde aziaat een echt sociaal persoon is. Tuurlijk zijn ze aardig als je als toerist komt, want je hebt geld, maar zijn ze ook aardig als je een local zou zijn en een handje nodig hebt?


Serieus? Heb het idee dat nergens op de wereld mensen meer individualistisch zijn dan in Nederland. Azië is enorm groot met diversiteit tussen de landen, jij veeg nu alles op een hoop.
Teveel mensen is vooral in de grote steden en gebieden er om heen. Zijn ook erg afgelegen en verlaten stukken.

Ben dol op reizen door Azië maar het is niet mijn plek om te wonen. Ben toch te Europees ingesteld denk ik :D Australië zou ik mij ook thuis voelen, heb soms zelfs nog heimwee er naar toe maar het is te ver van familie en vrienden.

Nederlanders zijn zeker individualistisch, daarom wil ik ook zo graag terug naar Canada en sluit ik emigratie daarheen in de toekomst niet uit. De “ikke ikke en de rest kan stikken” mentaliteit is niet mijn ding:p

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 08:18

AbbyBlues schreef:
Nooit gedacht maar eind dit jaar woon ik hopelijk in Amerika. :+
Mijn vriend is Amerikaan en heeft mij met Kerst ten huwelijk gevraagd. De hele visaprocedure duurt ongeveer 9 maanden dus het is nu echt aftellen.
Ik ben het helemaal met Emmaa__ eens. Amerika is een prachtig land met hele mooie cultuur, maar je moet er echt van houden en je erg bewust zijn van het verschil. Mijn vriend is er erg mee bezig mij te wijzen op mijn Hollandse directheid, dat wordt daar idd niet gewaardeerd. Hij woont midden in de bible belt, het conservatieve midwesten (zuiden van Indiana), in een heel klein dorpje. Heerlijk vind ik het, maar de mensen zijn uber conseratief. Werkeloosheid is niet echt hoog maar de lonen zijn laag. Sociaal vangnet is er niet of nouwelijks dus als je je baan kwijt raakt heb je a) geen potje om op terug te vallen en b) geen steun van de overheid. Dan is het snel gedaan. Gelukkig heeft mijn vriend een hele stabiele en goedbetaalde baan, en kan ik met mijn opleidingen ook wel het een en ander.
En ja, de inkomsten/uitgaven zijn daar heel anders dan hier. Zijn hypotheek is een fractie van wat ik betaal maar hij betaald weer de hoofdprijs voor verse groenten en fruit. Als je als alleenstaande vader van 4 een gezin moet onderhouden kun je dat dus helaas niet elke dag doen. En als je bedenkt dat fastfood daar vele malen goedkoper is dan gezond eten dan snap je ineens ook waarom veel lagere klasse Amerikanen zo dik zijn.
Auto is echt een noodzaak. Fiets is alleen voor welgestelde mensen als hobby of sport. Paarden is een luxe die maar weinig zich kunnen veroorloven. En ze zijn behoorlijk sue happy. Als je hond tegen een kleuter opspringt en hij heeft een schrammetje dan kun je al aangeklaagd worden voor duizenden dollars en je hond wordt afgemaakt.

Maar ik klink nu wel erg negatief, alles bij elkaar is het een fantastisch land. Ik voelde me er meteen thuis. Iets wat ik in Belgie, Duitsland, Engeland ect nooit gehad heb. De natuur is prachtig. De mensen heel vriendelijk en open. Ik kan niet wachten.



Oe wat leuk dat je naar Amerika gaat emigreren ik hoop er ook te zitten over 10 jaar of langer maar ooit ga ik daar ook wonen.

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

Steppe

Berichten: 2789
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Naar welk land wil je graag emigrreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 08:41

Niet alleen de Nederlander is individualistisch hoor dit komt over voor, wat mij in Amerika heel erg tegenviel was een uitnodiging, kom eens langs voor koffie/thee. Nou dan doe je dat en je komt gewoon niet binnen want er was geen afspraak gemaakt!? Huh was toch gezegd dat...
Geleerd de Amerikaan is oppervlakkig vriendelijk en houdt niet van onverwacht bezoek, ook daar zal wel verschil in zitten.

Voor mij is Ierland het land om te gaan wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 08:48

rumay schreef:
Niet alleen de Nederlander is individualistisch hoor dit komt over voor, wat mij in Amerika heel erg tegenviel was een uitnodiging, kom eens langs voor koffie/thee. Nou dan doe je dat en je komt gewoon niet binnen want er was geen afspraak gemaakt!? Huh was toch gezegd dat...
Geleerd de Amerikaan is oppervlakkig vriendelijk en houdt niet van onverwacht bezoek, ook daar zal wel verschil in zitten.

Voor mij is Ierland het land om te gaan wonen.

In mijn ervaring zijn het vooral culturen die we als niet-westers zien die erg open en vriendelijk zijn en graag mensen langs zien komen. Buiten westerse landen is het ook heel normaal om veel meer eten te maken dan je aan je familie zou geven, voor het geval er iemand langs komt en die mee wil eten.

Undefined
Berichten: 3763
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 08:48

Wat een leuk topic!

Ik ben zelf in het proces om naar Australië te emigreren. Moet zeggen dat al het gedoe met regeltjes en dingen die je zelf moet regelen eromheen wel erg veel is hoor.. Dan is een Europees land een stuk makkelijker denk ik.

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:08

Nachtlampje, de dolfijnen vinden het gebruik in de Taiji baai vast minder leuk. Nee Azië is niks voor mij. IJsland en Noorwegen vallen ook al af door de ontzettend idiote walvisjacht en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:18

Een land met een milder, warmer (maar niet bloedheet) klimaat maar wel met dezelfde (of betere) sociaal-economische positie en mentaliteit als Nederland. Helaas heb ik dat land nog niet gevonden :')


manzano

Berichten: 23781
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Naar welk land wil je graag emigrreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:47

Zuid Afrika.

Leuk om te lezen dat sommige mensen daadwerkelijk bezig zijn om het te doen. Spannend.

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Re: Naar welk land wil je graag emigrreren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 19:29

Oe wat leuk al die landen.

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

Narya

Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:02

Amaryllis schreef:
Ik heb mijn hart verloren aan de zandbak die Dubai heet. Zonder te twijfelen zou ik daar mijn bestaan willen voortzetten met man en kind :j


Ik heb een soortgelijk verhaal. Helaas woon ik nu al jaren in Duitsland, was toch wat makkelijker om hier een baan te krijgen :') Maar wie weet, ooit...

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

laraxXxemma

Berichten: 4687
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:26

België :+
Heb een half jaar in Brussel stage gelopen en dat was fantastisch! Ga nu van de zomer in ieder geval 2 maanden terug, met een beetje geluk met een jaar als ik afgestudeerd ben er ook echt werken :D

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:52

Tja.. ik ga emigreren naar Amerika. Voorlopig kom ik terecht in Alabama aan de kust. De grootste reden is dan vooral omdat mijn mama daar woont en getrouwd is, maar ook daar kan ik 1 van mijn grootste dromen waarmaken: stormjagen haha :D
Of ik mij ga settelen in alabama betwijfel ik sterk.. ik denk dat er andere staten zijn waar ik mij veel beter zou voelen, vooral ook op vlak van natuur. Dan spreekt Colorado/wyoming mij wel enorm aan. Maar de reden waarom ik emigreer is familie dus ik zie mijzelf niet direct verhuizen naar een andere staat.
De mentaliteit is niet alles, erug patriottisch, maar je kiest natuurlijk zelf met welke mensen je omgaat. Langs de andere kant heb ik mij nog nooit zo welkom gevoeld.. iedereen is zo ontzettend vriendelijk, echt wel "southern hospitality". Zo vriendelijk dat het voor een Belg zelfs irritant kan worden :')
Verder maak ik mij ook absoluut geen zorgen over een job te vinden. Er zijn heel veel mogelijkheden omdat we dichtbij de kust wonen en er dus veel toerisme is. Werk is wel enorm seizoensgebonden dus vaak is het dubbel zo hard werken tijdens de zomer, hoog seizoen (april tot oktober).
Er zijn nog steeds veel twijfels hoor.. maar daarom ga ik uiteraard voor mijn dual citizenship. Wil die kans grijpen en het proberen :)

Momenteel hebben ze wel een achterstand van 6 maand met al het papierwerk omtrent visums.. ondertussen is het bijna een jaar geleden dat ik mijn visum heb aangevraagd en er komt geen schot in de zaak. T is maar goed dat ik nog aan mijn studies bezig ben in België.

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ipsiedipsie, marschwood, Miiej en 11 bezoekers