Naar welk land wil je graag emigreren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Naar welk land wil je graag emigreren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 11:18

Naar welk land zouden jullie graga willen emigreren.

Ik zou graag naar Amerika willen emigreren.
Ik wil al heel mijn leven daar naartoe en het lijkt me echt ene heel leuk land om te wonen.
De cultuur in het land en hoe de mensen daar zijn trekt me aan en ook het klimaat.
En ik hoop dat ik over 10 jaar in Amerika mag wonen.
Laatst bijgewerkt door CaptainJS op 21-03-18 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:20

Turkije <3

Gaat ook ooit gebeuren

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Naar welk land il je graag emigrreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:20

Overal heen zolang ik maar niet op mijn werk hoef te blijven.

Gothico

Berichten: 1344
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:21

Australië.

Is nog altijd mijn droom om er heen te gaan.
Maar dat lukt voorlopig nog niet.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:22

Ook ik zou graag naar Amerika willen emigreren. Wat mij vooral trekt zijn dan de kleine dorpjes, met de mooie straten en houten huisjes. Ook de taal en cultuur spreekt mij erg aan. Alleen heb ik een vriend die het liefst in New York zou gaan wonen :Y) Totaal andere smaak dan mij.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Naar welk land wil je graag emigrreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:23

Ik zou graag naar Australie willen of Turkije!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:26

Dat is precies de vraag die ik mezelf op dit moment stel :Y)
Ik zoek een prettiger klimaat voor mijn lichaam, bij voorkeur niet te ver weg, paarden moeten mee kunnen, land moet er relatief betaalbaar zijn omdat de paarden mee komen en het zou wel prettig zijn als ik een woordje van de taal versta.

Heb zelf in Australie gewoond een jaar en dat trekt toch ook nog altijd wel, maar is zo ver weg en dan kunnen de paarden niet mee denk ik.
Mijn vriend wil iig niet naar Amerika of landen als Turkije of Arabie dus dat is al iets wat af valt :+

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:28

IJsland lijkt mij een erg leuk land, ondanks dat ik er nog nooit geweest ben. :') (Hopelijk in september wel.)
Maar de cultuur lijkt me ongelooflijk fijn, ik kan ook niet goed tegen warmte dus de temperatuur daar komt goed uit. Ook minder last van insecten hopelijk. De prachtige landschappen en alle dieren die er leven. <3

Alleen spijtig dat ze dan huizen zouden moeten bijbouwen, en zo'n prachtig land moet je daar niet mee willen verpesten..

Mariskaa3

Berichten: 226
Geregistreerd: 16-06-15

Re: Naar welk land wil je graag emigrreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:31

Schotland trekt mij op één of andere manier al jaren en zou er best heen willen emigreren ondanks dat ik er nog niet geweest ben. Maar dit jaar ga ik samen met mijn vriend drie weken rondreizen:)

Maar of ik ooit ga emigreren weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:32

Ik snap echt niet waarom mensen naar Amerika zouden willen verhuizen :+ Het ideale beeld dat we ervan krijgen uit de films, ja, maar de gierende armoede van de middenklasse, het gigantisch slechte zorgsysteem en de doorlopende discussie over het wapenbeleid waardoor er nog steeds dagelijks scholen overhoop geschoten worden maken het voor mij toch wel een big no. Om nog maar te zwijgen over de oranje maniak die daar aan het stuur zit en het land recht op de afgrond afkoerst, keer op keer. Om me permanent te willen vestigen in een land zou ik er toch wel meer van verwachten dan wat ik van een vakantieland verwacht en dat biedt de VS me echt niet :))

Ik ben op dit moment een half jaar in Zuid-Afrika en ik zie mezelf hier best wonen, maar ook hier zou ik de politieke situatie en de enorme armoede niet kunnen volhouden. Qua klimaat, vriendelijkheid, openheid en natuur zou ik hier zeker kunnen blijven.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:36

Emmaa_ schreef:
Ik snap echt niet waarom mensen naar Amerika zouden willen verhuizen :+ Het ideale beeld dat we ervan krijgen uit de films, ja, maar de gierende armoede van de middenklasse, het gigantisch slechte zorgsysteem en de doorlopende discussie over het wapenbeleid waardoor er nog steeds dagelijks scholen overhoop geschoten worden maken het voor mij toch wel een big no. Om nog maar te zwijgen over de oranje maniak die daar aan het stuur zit en het land recht op de afgrond afkoerst, keer op keer. Om me permanent te willen vestigen in een land zou ik er toch wel meer van verwachten dan wat ik van een vakantieland verwacht en dat biedt de VS me echt niet :))

Ik ben op dit moment een half jaar in Zuid-Afrika en ik zie mezelf hier best wonen, maar ook hier zou ik de politieke situatie en de enorme armoede niet kunnen volhouden. Qua klimaat, vriendelijkheid, openheid en natuur zou ik hier zeker kunnen blijven.


Precies wat je zegt: ik hoef om die redenen ook écht niet naar de States.

Nou blijf ik sowieso graag in Europa, Ierland en het Verenigd Koninkrijk vind ik prachtig en ben ik enkele keren geweest. Vooral Ierland zit vol met lieve mensen en prachtige natuur. Heerlijk!

Maar qua klimaat zou ik beter af zijn in Portugal, de Provence, Zuid-Spanje...

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 11:37

Emmaa_ schreef:
Ik snap echt niet waarom mensen naar Amerika zouden willen verhuizen :+ Het ideale beeld dat we ervan krijgen uit de films, ja, maar de gierende armoede van de middenklasse, het gigantisch slechte zorgsysteem en de doorlopende discussie over het wapenbeleid waardoor er nog steeds dagelijks scholen overhoop geschoten worden maken het voor mij toch wel een big no. Om nog maar te zwijgen over de oranje maniak die daar aan het stuur zit en het land recht op de afgrond afkoerst, keer op keer. Om me permanent te willen vestigen in een land zou ik er toch wel meer van verwachten dan wat ik van een vakantieland verwacht en dat biedt de VS me echt niet :))

Ik ben op dit moment een half jaar in Zuid-Afrika en ik zie mezelf hier best wonen, maar ook hier zou ik de politieke situatie en de enorme armoede niet kunnen volhouden. Qua klimaat, vriendelijkheid, openheid en natuur zou ik hier zeker kunnen blijven.


Ditt is jouw mening over Amerika en in nederland hebben we ook weer slechte dingen doe ze bijvoorbeeld niet in Amerika hebben. En ik wil er pas over 10 jaar wonen dus dan is Trump geen president meer hopelijk.

Yv_
Berichten: 19116
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Naar welk land wil je graag emigrreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:40

Ik wilde altijd naar Zuid Afrika, maar dat zou ik nu niet meer willen.
Was er 2 jaar terug voor het laatst en toen ben ik echt geschrokken. Ondanks de verhalen van familie. Als je het zelf ziet, komt het toch harder aan denk ik.

USA zou ik voor geen goud willen wonen, al helemaal niet met Trump als president.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:42

Ik snap het hoor, maar de VS zal altijd 'het land van kansen' blijven en dus ook het land van een arme middenklasse, om nog maar niet te spreken van de lagere klasse. Als je daar naartoe emigreert (als je überhaupt het visum kan krijgen want dan zal je een werkgever moeten hebben die per se jou daar naartoe wil halen) met een flinke bult geld op zak zal je niet zo veel last hebben van die arme middenklasse, maar ik zou het persoonlijk niet trekken. Maar hey, dat ben ik.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:44

Ik wilde altijd graag naar Amerika, en ik ben er in 2009 voor het eerst geweest. Inderdaad een ontzettend tof land, en veel Amerikanen waren wel prima, maar ze zijn redelijk over de top. Ze zien zichzelf graag, en horen zichzelf graag praten zeg maar, haha!
In 2012 en 2014 ben ik terug geweest, ook naar New York, maar dat is zoooo niet mijn ding. Veel te massaal en ik begon me steeds meer te ergeren aan de Amerikaanse mentaliteit. Veel armoede, prioriteiten mijns inziens op de verkeerde plaats. Ik ben niet echt op het Amerikaanse platteland geweest nog.

Afgelopen zomer heb ik 5 weken in Canada gezeten. In een klein dropje op een ranch. En we zijn verliefd <3
Alles wat ik mooi vond aan Amerika heeft Canada ook, maar dan met veel leukere mensen :')

Komende zomer ga ik terug voor 3 maanden. Hoe moeilijk ik het ook vind om mijn paard 3 maanden achter te laten, Canada roept. Ik was daar zo op mijn plek, dus ik ga komende zomer kijken of dat nog steeds zo is. Als dat zo is zal ik na mijn reis naar Canada me gaan focussen om de benodigde certificaten te gaan behalen om hopelijk in 2019 een jaar die kant op te gaan voor een internship (ik ben bijna dierenarts).

Ik denk dat als je het hebt over emigreren dat het best essentieel is als je meer tijd in een land hebt doorgebracht. En dan niet alleen een vakantie, maar ook interactie met de locals en meer leren over hoe dingen gaan in een land. Vakantie is altijd leuk, zeker voor een paar weken. Maar ergens echt leven is andere koek.

"The American Dream" is iets waar veel mensen zich in vergissen denk ik. Het lijkt allemaal fantastisch, maar volgens mij kan het best eens tegenvallen als je de stap zet zonder goede voorbereiding en een goed plan. De Amerikanen zien ons graag als toerist, maar als immigrant moet je van best goede huize komen wat ik heb begrepen. Heb me daar nooit heel erg in verdiept, omdat emigreren naar de VS voor mij sowieso geen optie is. Emigreren naar Canada mogelijk wel, dus daar ben ik me af en toe voor aan het inlezen. Als het dan zo ver zou zijn kom ik vast wat beter beslagen ten ijs.
Het scheelt dat ik mensen ken die ge-emigreerd zijn en die kunnen me er veel over vertellen. Het is een plan voor de (verre) toekomst, maar verhuizen naar Canada zie ik evt ooit nog wel gebeuren voor mezelf.

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Re: Naar welk land wil je graag emigrreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:06

Italië lijkt me geweldig! <3 De cultuur, het eten, de mensen, de taal, het landschap, het weer! In een woord fantastisch! :o Ben er al meerdere keren geweest, en om me daar te kunnen vestigen is echt een droom! Lijkt me een leuk ideetje voor mijn pensioen...

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Naar welk land wil je graag emigrreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:21

Zweden, gaat ook gebeuren. :Y)

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Naar welk land wil je graag emigrreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:24

Hawaii... Kon het maar :roll: <3

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:29

Sill_Monster schreef:
Zweden, gaat ook gebeuren. :Y)

Ik (wij) ook we zijn momenteel bezig om daar een huis te kopen..

troi
Berichten: 17006
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:30

Kyrgizie! Daar een nomadenbestaan te paard in de ruige ongerepte bergen gaan leven, back to the roots. Lijkt me geweldig :D

Maar wel als ze de gezondheidszorg beter op orde is :P
Laatst bijgewerkt door troi op 21-03-18 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:31

LovingTweety schreef:
Overal heen zolang ik maar niet op mijn werk hoef te blijven.

:+
Ik zou beginnen met ander werk zoeken dan :P

Als ik zou moeten kiezen, wordt het voor mij denk ik iets van Curaçao.
Qua klimaat, mentaliteit past dat mij het beste denk ik.

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:36

Spanje !

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:39

Sowieso Schotland. 2 jaar terug op rondreis er geweest, de mensen zijn zo ontzettend vriendelijk. Ik zou heel graag richting Isle of Skye willen emigreren lekker landelijk, de natuur de rust <3

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:46

Voor mij Spanje of Australië. Maar ik wil sowieso eerst een keer naar Australië om te kijken of het land me echt aanspreekt.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:47

De kans is vrij groot dat wij over een paar jaar naar Amerika gaan voor m'n vriend z'n werk. Vind ik niet erg, ik ben in het dorp geweest en ik vind het daar fantastisch. De natuur daar is prachtig, de mensen heel leuk.

De bovengenoemde negatieve punten over Amerika kloppen inderdaad wel, ik zou ook nooit 'zomaar' naar Amerika emigreren, maar zolang het bedrijf voor ons 'zorgt' vind ik dat prima, en dat zou bij ons wel het geval zijn. Plus als we gaan dan hoef ik waarschijnlijk niet meer te werken, ja voor de hobby :') maar ook voor mij zou er dan naar een plekje worden gezocht als ik dat zou willen. Hetzij bij het bedrijf zelf, bij de universiteit of ergens anders. Enige wat ik wel een downside vind, is dat de regio in de Bible belt valt - wij zijn zelf absoluut niet gelovig. Er is daar gelukkig weinig merkbaar van, maar wel iets om in het achterhoofd te houden.

Als ik vrije keuze had, dan zou Canada hoog in het lijstje staan. Lijkt me fantastisch daar! <3