Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 01:53

Mijn reis is op 5nachten na, geboekt :D Ik heb een goede mix van hostels en luxe plekken, goed voor een gemiddelde prijs pppn van 25 euro :D

Ik kijk er zo naar uit :) We trekken van Kaapstad naar Johannesburg in 24dagen. Onderweg veel hostels, maar af en toe ook even ontspannen in luxe hotels :) ZO zin in!!!!

manzano

Berichten: 23932
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 13:01

Heerlijk!! Je kan inderdaad super goedkoop op de mooiste plekken verblijven.

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:53

Helemaal mee eens! Ons hotel in Kaapstad straks is wel echt luxe en daar hebben we ook bewust voor gekozen omdat het echt vakantie is voor ons en we dus ook een hotel wouden waar we ons eventueel konden vermaken als we een dag geen zin hadden om erop uit te trekken, maar onderweg slapen we in hotels tussen de 40 en 60 euro en dat zijn niet de minste qua luxe. In PE zelfs voor 60 euro in het Radisson Blu.

manzano

Berichten: 23932
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 14:08

Daarom. Ik heb nooit in hostels of hotels gezeten. Veel in lodges en B&B's of self-catering dingen.

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:16

Lodges doen wij maar een nachtje maar in George en Agulhas zitten we wel in kleine chalets met een eigen keuken (heb al twee maanden niet voor mezelf gekookt dus dat was eigenlijk mijn keuze :)) ) en daarna dan twee weken luxe in Kaapstad.

manzano

Berichten: 23932
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 14:49

Ik hou van mooie lodges <3 <3

manzano

Berichten: 23932
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 14:52

Wij hadden ook een super leuke b&b in de wijngebieden. Apart huisje bij mensen thuis. Maar zij hadden zelf een wijngaard, dus hup, tuinstoeltjes de wijngaard in gesleept en heerlijk in het zonnetje met een fles wijn van eigen land daar. Daarna nog mee met de eigenaar naar hun wijnkelder en plek waar ze de druiven verwerken. Echt super leuk.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:28

En ik kijk uit naar kamperen :')

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 16:01

Een plek om te slapen, een stoel en een braai, meer heb ik niet nodig. Kamperen voldoet dus prima.

Lekkerste vind ik om heel vroeg op te staan, zonder wekker te zetten rond 4.00 en dan ontbijten met koffie/thee en een rusk.
Tussen 4.30 en 6.00 (afhankelijk van gate opening in NP's) op pad te gaan en tegen sluitingstijd weer terug. Dan nog braaien, foto's backupen en nog even genieten van de bush geluiden en dan om 8.30 op bed.
Dan is luxe ook helemaal niet nodig...
Volgens mij zijn de meeste campings in september rond de R300 voor 2 personen per nacht :')

manzano

Berichten: 23932
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 17:34

Ooooh in de Bush slaap ik juist het allerliefst in een tent. Heerlijk.

Hotels hou ik echt niet van.

manzano

Berichten: 23932
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 17:39

MarijeR schreef:
Een plek om te slapen, een stoel en een braai, meer heb ik niet nodig. Kamperen voldoet dus prima.

Lekkerste vind ik om heel vroeg op te staan, zonder wekker te zetten rond 4.00 en dan ontbijten met koffie/thee en een rusk.
Tussen 4.30 en 6.00 (afhankelijk van gate opening in NP's) op pad te gaan en tegen sluitingstijd weer terug. Dan nog braaien, foto's backupen en nog even genieten van de bush geluiden en dan om 8.30 op bed.
Dan is luxe ook helemaal niet nodig...
Volgens mij zijn de meeste campings in september rond de R300 voor 2 personen per nacht :')



Zonder wekker om 04:00 opstaan??? #hoedan hahahaha.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 18:02

Gaat vanzelf. Zo heerlijk ook om in het donker buiten te zitten en de vogels en andere dieren te horen en het licht te zien worden <3

manzano

Berichten: 23932
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 18:10

MarijeR schreef:
Gaat vanzelf. Zo heerlijk ook om in het donker buiten te zitten en de vogels en andere dieren te horen en het licht te zien worden <3


Ja fantastisch!! Ik hou er zo van!! Ben alleen echt een avondmens, dus moet de wekker wel zetten, maar met liefde!!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 18:27

Ohh daar ben ik heel slecht in ... :')

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 18:58

Ik heb mijn wekker eigenlijk altijd tussen half 7 en 7 staan, maar dat komt vooral omdat ik alleen tussen 7 en 8 kan ontbijten en ik graag vroeg wil zijn. Dan heb ik een paar uurtjes om even wakker te worden en dingen te doen en dan beginnen mijn lessen tussen 8.40 en 11.25 (elke dag wat anders). Vind het hier wel makkelijker en natuurlijker om vroeg wakker te worden dan thuis denk ik, maar ik gok dat dat vooral komt door de warmte.

QueelensJarig

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:02

Ik ook... geen ochtendmens dus ik en de wekker krijgen ook in ZA een haat liefde verhouding :+
Wij hebben een mix tussen hotels, B&B en lodges. Super leuk vind ik dat. Alles is sowieso kleinschalig, liever dan van die massa hotels.. in kaapstad hebben we bijvoorbeeld een hotel, tussen kaapstad en de garden route slapen we in een farm en bij het krugerpark in een soort van mix tussen een huisje en een tent wat me echt fantastisch lijkt. Ik heb een fobie voor tenten maar dat zag er zo leuk uit :D

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:08

Ook als ik gewoon in J'burg of Pretoria ben dan ben ik automatisch vroeg wakker. Plan dan ook al afspraken tijdens het ontbijt in het hotel. Vooral als ik het combineer met vakantie want dan kan ik na een snelle vergadering nog een vlucht naar Skukuza halen.
Past altijd nét :D

Thuis draai ik me ook graag nog een keer om hoor en ben ik ook meer een avond mens. Zeker in de winter.

manzano

Berichten: 23932
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 19:11

Queelens schreef:
Ik ook... geen ochtendmens dus ik en de wekker krijgen ook in ZA een haat liefde verhouding :+
Wij hebben een mix tussen hotels, B&B en lodges. Super leuk vind ik dat. Alles is sowieso kleinschalig, liever dan van die massa hotels.. in kaapstad hebben we bijvoorbeeld een hotel, tussen kaapstad en de garden route slapen we in een farm en bij het krugerpark in een soort van mix tussen een huisje en een tent wat me echt fantastisch lijkt. Ik heb een fobie voor tenten maar dat zag er zo leuk uit :D


Lower sabie tent?

manzano

Berichten: 23932
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 19:23

Bij de 4 weken vorig jaar moesten we om 5 uur ontbijten. Wende wel hoor. Gingen alleen vaak te laat naar bed. Waren zelden voor 19uur terug in kamp, soms later, dan nog eten maken, eten en met zo'n groep blijf je toch nog wat socializen bij het kampvuur.

QueelensJarig

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:24

manzano schreef:
Queelens schreef:
Ik ook... geen ochtendmens dus ik en de wekker krijgen ook in ZA een haat liefde verhouding :+
Wij hebben een mix tussen hotels, B&B en lodges. Super leuk vind ik dat. Alles is sowieso kleinschalig, liever dan van die massa hotels.. in kaapstad hebben we bijvoorbeeld een hotel, tussen kaapstad en de garden route slapen we in een farm en bij het krugerpark in een soort van mix tussen een huisje en een tent wat me echt fantastisch lijkt. Ik heb een fobie voor tenten maar dat zag er zo leuk uit :D


Lower sabie tent?


Daar lijkt het wel op. Dit zijn die ‘tentjes’

Afbeelding

manzano

Berichten: 23932
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 19:27

Nee dat is niet lowersabie gok ik. Die zijn niet zo luxe.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:16

Hoe meer basic, hoe meer vakantiegevoel :D

Tussendoor af en toe een b&b om alle kleding even te wassen.

Qua opstaan zo vroeg mogelijk! Vooral als er een waterplaats aanwezig is bij de campsite. Heerlijk over de savanne uitkijken, dieren spotten en de zon op zien komen.. Nog drie weken!

manzano

Berichten: 23932
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 20:22

Vanmiddag een wildlife docu gekeken..... nu dit........ ik wil weg!!!!!!!!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:25

Sakura789, oeh lekker nog maar 3 weken aftellen!

Ik moet nog 11 weken wachten.
Daar voor nog wel een ander tripje dus hopelijk gaat de tijd een beetje vlot.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:35

Wij gaan eind april. Ik vind hostels best leuk. Vaak leuke loungeplekken en je ontmoet makkelijk makkelijk mensen die ervaringen kunnen delen. Sinds ik vaker in hostels slaap vind ik hotels zo duur. Ik slaap ook wekelijks voor werk in hotels en dat verveelt heel snel.