Verenigd Koninkrijk 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:09

Dank je :o

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:21

Mooie foto’s.
Prachtige omgeving.

Mijn buurman had het over lange wachttijden bij de dierenarts als je de autotrein neemt.
Heeft iemand hier dezelfde ervaring?

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-18 17:27

Prachtige foto´s Yarrah!

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:44

luuntje schreef:
Mooie foto’s.
Prachtige omgeving.

Mijn buurman had het over lange wachttijden bij de dierenarts als je de autotrein neemt.
Heeft iemand hier dezelfde ervaring?


Hoezo wachttijden? Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Als je meld bij de balie (je zit nog in de auto) dan wordt de paspoort en de chip gecontroleerd. Is het in orde dan rij je door......

KimD

Berichten: 20411
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:46

yarrah schreef:
luuntje schreef:
Mooie foto’s.
Prachtige omgeving.

Mijn buurman had het over lange wachttijden bij de dierenarts als je de autotrein neemt.
Heeft iemand hier dezelfde ervaring?


Hoezo wachttijden? Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Als je meld bij de balie (je zit nog in de auto) dan wordt de paspoort en de chip gecontroleerd. Is het in orde dan rij je door......


Ja precies, tenzij je ontheffing aan moet vragen. Wij moeten bijvoorbeeld een sport ontheffing aanvragen vanwege de hoeveelheid honden, dan duurt het iets langer omdat ze de sportpapieren ook willen zien. Maar ook dat is hoogstens 10 minuten.

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:28

Oh, geen uur eerder aanwezig zijn dus.
Dat stelt mij gerust.

Gaat om 2 honden, cocktail en rabies geent.
En wil/moet 2 dagen voor we weggaan speciale wormenpillen bij de dierenarts halen, laten geven.

Is het heel raar om links te rijden of went dat snel?
Zie er best tegenop.

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 974
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:32

Het went heel snel, vind ik. Ik heb meestal meer moeite met het rechts rijden als we weer terug zijn :+
Ik vind het zelf wel handig als bij bijrijder bij (drukke) kruispunten en rotondes even goed mee kijkt, je ziet net iets minder dan je gewend bent.

edit: de eerste keer vond ik het doodeng, maar het stelde echt niks voor :P

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:59

Vivian weer rechts rijden als je in Nederland ben is ook nog zo iets.
Gelukkig rij ik niet alleen, dat scheelt.

Kennis van mijn zusje had in Engeland een ongeluk veroorzaakt omdat hij aan de verkeerde kant reed.
Dat gaf veel gedoe.

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 16:36

Ik vind links rijden geen probleem, omdat iedereen het doet voelt het heel logisch om te doen. Maar ik heb nog nooit met een Nederlandse auto in links rijdende landen gereden, alleen met huur auto's.

gaucho

Berichten: 9521
Geregistreerd: 29-10-05

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 22:56

Op zich prima te doen ook met Nederlandse auto, het kan in bepaalde situaties wel handig zijn dat je een bijrijder hebt die meekijkt.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 23:37

Sorry dat ik binnen val, na de tunnel kun je het bijna niet verkeerd doen, je rijdt zo de snelweg op :) Ik woon in de UK en rij zowel probleemloos in mijn Britse auto rechts in Europa als in de auto van mijn ouders (dus stuur "aan de verkeerde kant") links in de UK. Het is even wennen en een bijrijder is fijn maar het went echt heel snel.

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:38

Wel prettig dat je in UK vanaf de trein gelijk ‘gedwongen’ wordt om links te gaan rijden.
Ik blijf het spannend vinden.

Overigens is autorijden in Zwitserland, Duitsland, Frankrijk, Italie, Kreta en Curacao geen probleem geweest.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:41

Wij kwamen van de boot in Dover en dan word je ook gelijk gedwongen om links te rijden.
En wij wilde rustig beginnen op een provinciale weg, maar je kon niet anders dan de snelweg op. :Y)
Maar dat ging prima, het went vanzelf. Een bijrijder is inderdaad wel heel handig. :j

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:22

Haha Marieleen dat was ook mijn idee.
Rustig beginnen met links rijden op een landweggetje.
Krijg je gelijk een vuurdoop.

Ik lees dat je koplampstickers nodig hebt in de UK.
Is dat in praktijk nodig? Onze koplampen zijn verstelbaar.
Blaaspijpjes voor in Frankrijk heb ik.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:36

Ja die heb je wel echt nodig. Tenzij ze ook links rechts verstelbaar zijn, dan weet ik het niet.
Maar de rechtsrijdende auto's schijnen in Engeland dan de verkeerde kant op en verblind je je tegenliggers. :)

Casmihra

Berichten: 150
Geregistreerd: 19-07-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:52

Enorme UK fan hier! Ik woon nu sinds 9 maanden in de Yorkshire Dales (Grassington) :o . Maar ik zou zelf nog heel graag naar het Lake District en Schotland op vakantie willen dit jaar.

Felinde

Berichten: 1178
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Manchester

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:12

Ook ik woon ik de UK, vlakbij Stroud, Gloucestershire. Paar keer in Wales geweest, Oxford/Cambridge en enkele andere plekken voor werk. Vind het zo'n fijn land!

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:19

luuntje schreef:
Haha Marieleen dat was ook mijn idee.
Rustig beginnen met links rijden op een landweggetje.
Krijg je gelijk een vuurdoop.

Nou in de UK rijdt ik tien keer zo liever op de snelweg dan op die enge benauwde landweggetjes. En ik had nog wel 'ns in m'n eigen auto het stuur aan rechts :))

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:49

*echte Anglofiel meld zich* *\o/*

Al 30 jaar mijn favoriete vakantieland, al vanaf mn 4e werd ik meegesleept door mn ouders en gelukkig heb ik manlief jaren geleden besmet met het Engelandvirus.
Dus steken we nog steeds elk jaar, soms 2x per jaar, de “plas” over om in Engeland, Schotland of Wales vakantie te vieren.
Ik hou echt van de land <3
Door de jaren heen heb ik het grootste gedeelte van UK wel gezien, en overal is het even mooi, elk gedeelte heeft zn charmes.
Ook de verschillende overtochten hebben we gehad. Sinds een paar jaar nemen we de hondjes mee en kiezen voor de overtocht Duinkerken - Dover omdat het voor ons maar een goede 2 uur rijden is, 2 uurtjes varen en je bent aan de overkant. Dit vinden wij de meest gunstige overtocht met de hondjes.
Nadeel is dat je natuurlijk vrij zuidelijk in de UK aankomt en je in de UK zelf nog een stuk moet rijden als je wat verder het land in wilt trekken.
Links rijden is a piece of cake, gewoon vanaf de boot met het verkeer mee gaan.. wel altijd met eigen auto gereden overigens...ook manlief heeft er geen moeite mee.

Ik zeg nog altijd dat “als ik later groot ben” ik in de UK wil wonen...maar zover is het nog lang niet :')

Met een beetje geluk reizen we de eerste week van mei weer die kant op, midweekje Kent.
En in september onze “grote” vakantie van 2 weken....nog geen idee welke kant we dan op willen...

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:09

Hebben jullie verder nog tips voor leuke cottages/B&B's in zuidoost-Engeland waar de hond mee mag? :)
Eigenlijk globaal tussen Dover en Portsmouth, of Kent, bij voorkeur in of nabij het bos en/of strand.

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 15:59

luuntje schreef:
Rustig beginnen met links rijden op een landweggetje.


:= := Landweggetjes zijn niet breder dan 2 meter. En aan de zijkant staan vaak muurtjes.
Nee, neem van mij aan dat je het beste met de flow mee kunt gaan als je van de boot komt.

shaddy82

Berichten: 1845
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 17:29

Landweggetjes in de UK zijn inderdaad meer een soort 1 baansweg met OF stenen muurtjes OF flinke heggen aan weerszijden, snelweg is veel overzichtelijker

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 17:51

Snelweg is een stuk gemakkelijker om te rijden inderdaad :j En het wijst zich vanzelf.

Alleen rotondes werken toch echt anders dan hier := , vooral van die grote rotondes, als je dan rechtdoor wilt of rechtsaf dat je dan eerst helemaal naar de binnenring komt en daarna naar buiten gaat. Dat is echt even omschakelen :))

Felinde

Berichten: 1178
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:53


luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:56

O nee rotondes.
Nou ja maar als een schaap de rest volgen.

*schraapt landweg van lijstje af*

Galja en anderen nog tips om te bezoeken in de UK?
Of waar je lekker kan eten?