Wat wil een Amerikaan zien van Nederland/Europa?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 12:27

Inujojo schreef:
Gaat de Keukenhof hem om de bloemen of om het landgoed? Als het hem om de bloemen gaat is 1-5 maart in Breezand ook de Lentetuin (in topje van Noord-Holland, dus het is wel een eind rijden voor jullie). Alle bollenboeren uit de regio komen hun bloemen en nieuw gekweekte soorten showen. Ze hebben een heleboel foto's op de website staan, dus neem vooral een kijkje: https://lentetuin.nl :).

Ik zit te denken wat mijn (Engelse) vriend leuk vond, maar het ging en gaat hem vooral om het eten (die kreeg hier een spontane frikadellenverslaving, zo blij dat je die in Schotland niet kan krijgen:') ). Hij vond de Efteling ontzettend leuk, Zuiderzeemuseum hebben wij ook gedaan, wat erg mooi was. We zijn bij het Muiderslot geweest, is ook een aanrader als jullie van kastelen houden.
Roermond is ook vlakbij de grens, je kan overwegen Duitsland in te duiken. Tecklenburg is zo'n 2 uur bij jullie weg en daar hebben wij altijd heel veel plezier gehad. Klein stadje, maar zo ontzettend lief.


Oh de lentetuin is een super tip! Dank je.
Muiderslot en Ammersoden staan op de planning. Ik ben zelf bouwhistoricus dus ik ken ze allemaal van binnen en van buiten. :D

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:35

Volendam ??? ook leuk misschien.

Kennissen van ons waren over en die vonden het leukste nog het mega aantal fietsen in rekken bij de stations :D :D

Inujojo

Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Glasgow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:07

Martie schreef:
Als oud stadscentrum is Den Bosch misschien ook aardig en wat minder ver. Boottochtje door de grachten is altijd leuk en natuurlijk de Bossche bol. In Duitsland is volgens mij Monschau wel mooi en niet zo ver, wel echt Duits en niet NL :D maar mooi heuvelgebied.
En Giethoorn, als hij van een boottochtje en Nederlands landschap houdt.

Inujojo: Oh help, frikadellen of haggis, Schotten hebben soms toch een vreemde smaak. En dan bij voorkeur gecombineerd met Irn Bru, is mijn ervaring :D And what about the deep fried Marsbar...
Wij hebben vijf jaar in de buurt van Glasgow gewoond, Er komen weer herinneringen boven, haha!

Maar TS, vergeet inderdaad niet het Nederlandse eten en de snacks!


Of black pudding, een munchiebox, houd op, schei uit :'). Ze hebben hier bij Toby Carvery ineens een Yorkshire pudding wrap op het menu gezet, sindsdien hoor ik bijna wekelijks of we niet even langs kunnen :'). Als je aderen ook niet dichtslibben bij de aanblik alleen, is het volgens een Schot geen echt eten :').

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:19

Haha, klopt en het liefst met flink wat salt en vinagar... De snackbar ruikt daar echt anders dan hier!
Of crisps naast je broodje... (en dus niet chips en crisps door elkaar halen, gaf bij ons eerst wat verwarring :D )

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Wat wil een Amerikaan zien van Nederland/Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:28

Om een of andere reden willen Amerikanen graag het Anne Frankhuis zien. Als je daar heen gaat, zorg dan wel voor kaartjes vooraf zodat je niet in de rij hoeft te staan.

Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:59

Als je bedenkt om giethoorn te bezoeken. Fiets ook een stukje door het natuurgebied de Weerribben, een natuurgebied dat ontstaan is door het steken van turf. Bij het bezoekerscentrum de wieden kun je ook over een veenpad lopen en zie je de oude veenstekers huisjes.

Als hij natuurschoon wilt zien kun je naar de Loonse/Drunense duinen, Biesbosch, Kampinaheide, Veluwe, een duingebied gaan. Dit zijn plekken die kenmerkend zijn voor Nederland.

Oud hollandse steden zou ik Zutphen zeker aanraden.

Qua eten; pannenkoeken, cafetaria/frietkot, stamppotten, stoofpotjes.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 16:02

Misschien een fietstochtje maken in jouw woon/geboorteplaats? Merk dat veel van mijn buitenlandse vrienden dat altijd al een hele ervaring opzich vinden.

Dagje Antwerpen is ook aan te raden. hele mooie historische stad en fijn om in rond te dwalen.
Brugge is misschien ook een aanrader en misschien vantevoren de film In Bruges kijken :)

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Wat wil een Amerikaan zien van Nederland/Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:10

Nijmegen, de oudste stad van Nederland. In combinatie met kasteel Doornenburg. Of combineren met Duitsland.

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Wat wil een Amerikaan zien van Nederland/Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:22

Als hier de familie uit het buitenland komt staan er ook altijd verschillende uitjes op de planning in Nederland en omliggende landen, de grotten in Valkenburg zijn favoriet, maar ze gaan ook graag naar Luxemburg, dan gaan ze rondje door België naar Luxemburg en door Duitsland terug en doen op hun route verschillende dorpjes aan om te gaan bekijken.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wat wil een Amerikaan zien van Nederland/Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:40

Oja en al het "bijzondere NLse eten :D drop stroopwafel kroket enzo

Getup

Berichten: 8267
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wat wil een Amerikaan zien van Nederland/Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:47

Je zou ook n Nederland ronde kunnen doen. Amsterdam e.o. en dan via de Afsluitdijk naar Friesland. En door n kneuterig mooi Drents dorp naar beneden. Van Limburg naar de Belgische Ardennen (Durbuy oid) en zo naar Parijs. Via Luxemburg...of door de Eifel.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Wat wil een Amerikaan zien van Nederland/Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:55

Madurodam & Frietje stoofvlees bij Anoek in de tent *\o/*
Belgische knollen 8-)
Mestreech, Remunj, Thoear, Keulen

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Wat wil een Amerikaan zien van Nederland/Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:39

Monschau

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Wat wil een Amerikaan zien van Nederland/Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:44

Als je in omgeving Roermond woont, zou ik ook een bezoekje aan Thorn en Maastricht brengen. Lekker dichtbij en geen hele dagtrip. Ook de Meinweg kun je heel mooi wandelen en ligt om de hoek.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:54

Als je richting Belgie wilt gaan dan is voor buitenlanders echt de Openluchtmuseum Bokrijk te Genk een aanrader! Een dagje kiezen wanneer er ook 'te doen' activiteiten zijn (http://www.bokrijk.be/nl/evenementen). Er is heel veel 'old world' geschiedenis daar te zien.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:06

*komt zich even mengen*

Wat ook heel leuk is om te doen is een brouwerij bezoeken, zoals Orval, La Chouffe, Duvel of Westvleteren bijvoorbeeld.

In België heb je ook nog Gent, Brugge, Brussel, Antwerpen, Leuven (oudste studentenstad dacht ik) maar je kan ook de doorsteek maken naar Groot- Hertogdom Luxemburg inderdaad. Wanneer je daar naartoe wil: rij via Luik en ga tijdig de autostrade af, volg de route langs de rivier. Duurt wat langer maar is echt hele mooie natuur daar en maak van Echternach of Grevenmacher je eindpunt. In Grevenmacher heb je het wijnhuis van Bernard Massard. Een bezoekje aan de kelders is best interessant en je kan uiteraard ook ter plekke allerhande soorten proeven. De prijs van zo'n degustatie valt heel goed mee, en ter plekke kan je uiteraard ook aankopen doen (kan al per fles). Je auto kan je op het domein zelf parkeren.

In Frankrijk kan je voor champagne naar Epernay rijden of naar Reims. In Epernay zitten alle grote champagnehuizen naast elkaar op de Avenue du champagne. Je moet wel bij elk champagnehuis apart betalen om te kunnen proeven, dus voorzie zeker budget als je dat van plan bent.

In Brugge heb je "De Vlaamsche Pot", een restaurant met authentiek boereninterieur, zoals oa houten tafels en rood-witte tafelkleedjes. Ze serveren er typisch vlaamse gerechten. Reserveren op voorhand is wel nodig.

In Gent heb je De Gekroonde Hoofden, gekend voor de ribbetjes en minder fabriek dan Amadeus (dat is echt gigantisch...)

In Brussel heb je het Hard Rock Café net zoals in Antwerpen en ga zo maar door.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:07

Onze Amerikaanse vrienden vonden het Openluchtmuseum in Arnhem geweldig en wilden ook fietsen, bij Kinderdijk was dit erg leuk te combineren met de molens.

En onze Spaanse gasten hebben we meegenomen naar Neeltje Jans, die Deltawerken zijn toch wel een mooi staaltje Nederlandse kunst hoor.

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:09

Peterina schreef:
Als je richting Belgie wilt gaan dan is voor buitenlanders echt de Openluchtmuseum Bokrijk te Genk een aanrader! Een dagje kiezen wanneer er ook 'te doen' activiteiten zijn (http://www.bokrijk.be/nl/evenementen). Er is heel veel 'old world' geschiedenis daar te zien.

Gaat pas met pasen weer open, daarbuiten kun je er alleen wandelen, en zijn de huizen gesloten.
Maar ben het met je eens, prachtig museum, ik mag daar in het seizoen als schaapsherder werken :D

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wat wil een Amerikaan zien van Nederland/Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:26

Zeeland en Amsterdam! Verder luik of een andere Belgische stad en Luxemburg is ook mooi

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:29

Cayenne schreef:
De Efteling?

Serieus, dit moet je doen! Er komen mensen uit de hele wereld voor de Efteling. Want f*ck disneyworld *\o/*

goldenarrow

Berichten: 8659
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:42

AbbyBlues schreef:
Oh jongens jullie hebben echt een paar hele leuke tips. Bedankt! _/-\o_

Open lucht museum Arnhem zat ik ook aan te denken omdat ze daar de molen van mijn opa hebben staan <3

Zaanse Schans, Volendam, Alkmaar klinkt perfect. Denk niet dat het al Kaasseizoen is en helaas is de Keukenhof nog niet open. Daar had hij graag naartoe gewild. Misschien nog Amsterdam erbij ipv Alkmaar. Denk dat hij de zee ook wel graag wil zien, ook al is het niet echt weer. Maar hij woont in het midden westen dus zee heeft hij nog niet echt vaak gezien.

Belgie en Duitsland staan uiteraard op de planning ;)

Alane schreef:
waarom vraag je hem niet?
Dadelijk sleep je hem mee naar de veluwe en had hij liever het IJsselmeer gezien, om maar even wat te noemen.


Hij zegt: "Kijk maar, jij kent Nederland beter dan ik." mannen... :')

Als je dan toch in Arnhem bent zou je kunnen kiezen om in Nijmegen op de Waalkade bijvoorbeeld wat te gaan eten. Heb je gelijk de oudste stad van Nederland erbij en de Waalkade is ook erg sfeervol. En het is op de route naar Roermond :P

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 11:38

Granoek schreef:
Madurodam & Frietje stoofvlees bij Anoek in de tent *\o/*
Belgische knollen 8-)
Mestreech, Remunj, Thoear, Keulen



JAAA!!!!! Frietje stoofvlees komen we bij jou doen!! Gaan we daarna de knollen even knuffelen :D

Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Wat wil een Amerikaan zien van Nederland/Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 00:19

Aangezien je vlak bij de Duitse grens woont is het misschien ook leuk om een stukje Autobahn (onbeperkt) mee te pakken. Echt iets unieks in de wereld.

x__danii

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Delft

Re: Wat wil een Amerikaan zien van Nederland/Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 01:08

Mocht je naar Madurodam / Den Haag gaan is een bezoekje aan Delft misschien ook een idee? Volop historie, mooie oude panden en natuurlijk de grachten :)!

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 01:11

AbbyBlues schreef:
Mijn Amerikaanse verloofde komt in maart 2 weken naar Nederland om tijd door te brengen met mijn familie en vrienden voordat ik mij bij hem voeg in Amerika. Omdat wij straks weinig tijd/geld hebben om uitgebreide trips naar Europa te maken, en het dan voornamelijk familiebezoeken gaan zijn, wil ik hem nu zoveel mogelijk laten zien.
Wat vinden jullie een echte must?

Ik heb sowiso twee overnachtingen in Parijs gepland, ik heb kaartjes voor het Zaans Museum (yay postcodeloterij), er staat een rondreis langs kastelen gepland (een passie van ons beiden) en ik wil hem uiteraard mijn geboorte-/woonplaats laten zien.

Hou er even rekening mee dat ik in het zuiden van het land woon, omgeving Roermond. Dus even snel naar Groningen of Zeeland rijden is voor mij al een dagtrip.


En nee, ik ga niet alle dagen volplannen. Ik wil ook gewoon lekker van hem genieten. O:) <<)


Het Zaans museum is niet echt bijzonder. Ga dan naar de Zaanse Schans, woon er al mijn hele leven naast en museum is ook om de hoek.
Dagje Amsterdam kan dan ook, want Zaanse Schans en museum zijn kwartiertje met trein en dan kwartier lopen. ;)

Edit: Amsterdam is voor een toerist velen malen leuker dan Alkmaar. Veel groter, makkelijker te lopen! :j