Dominicaanse republiek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
scooby09

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:12

Zuchini schreef:
TS mooie plaatjes. De rivier zegt mij met die kleur eigenlijk niet veel, voor de rest is alles hier heel blauw. Zou goed kunnen dat dat door de orkaan kwam.

Ik heb eigenlijk een vraagje, maar TS als je het niet prettig vind dan hoor ik het wel. Zijn er nog bokkers die binnenkort met de kerst deze kant op komen? Ik moet een belangrijk origineel papier naar den haag versturen en ik durf het met de post niet aan.

Wij komen pas in januari...
Aangetekend versturen geen optie..?

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Dominicaanse republiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 23:14

Helaas kom ik er nu niet meer. Anders had ik het natuurlijk voor je meegenomen

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:14

Hallo allemaal! Mag ik dit topic weer omhoog schoppen? :o Wij zijn ons namelijk aan het oriënteren voor een zomervakantie eind augustus (rond 20 augustus vertrek). We willen dan 15 dagen weg en de Dominicaanse Republiek leek ons een hele mooie bestemming! We hebben ook al een hotel uitgezocht (één van die RIU-resorts in Punta Cana), maar het enige waar we nog een beetje over twijfelen is het weer.... Het is dan natuurlijk orkaanseizoen en op basis van wat dingen die ik lees op internet en de kleine kans volgens internet, durf ik het wel aan.. Toch voelt het niet helemaal fijn, dus zijn er misschien hier nog mensen die in deze periode daar eens zijn geweest en hun ervaringen willen delen? Alvast bedankt! :)

_Mellanie

Berichten: 2509
Geregistreerd: 11-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:58

_Tamara schreef:
Hallo allemaal! Mag ik dit topic weer omhoog schoppen? :o Wij zijn ons namelijk aan het oriënteren voor een zomervakantie eind augustus (rond 20 augustus vertrek). We willen dan 15 dagen weg en de Dominicaanse Republiek leek ons een hele mooie bestemming! We hebben ook al een hotel uitgezocht (één van die RIU-resorts in Punta Cana), maar het enige waar we nog een beetje over twijfelen is het weer.... Het is dan natuurlijk orkaanseizoen en op basis van wat dingen die ik lees op internet en de kleine kans volgens internet, durf ik het wel aan.. Toch voelt het niet helemaal fijn, dus zijn er misschien hier nog mensen die in deze periode daar eens zijn geweest en hun ervaringen willen delen? Alvast bedankt! :)



Welk Riu hotel zat je aan te denken :D ?
Ik ben in oktober geweest.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:14

_Mellanie schreef:
_Tamara schreef:
Hallo allemaal! Mag ik dit topic weer omhoog schoppen? :o Wij zijn ons namelijk aan het oriënteren voor een zomervakantie eind augustus (rond 20 augustus vertrek). We willen dan 15 dagen weg en de Dominicaanse Republiek leek ons een hele mooie bestemming! We hebben ook al een hotel uitgezocht (één van die RIU-resorts in Punta Cana), maar het enige waar we nog een beetje over twijfelen is het weer.... Het is dan natuurlijk orkaanseizoen en op basis van wat dingen die ik lees op internet en de kleine kans volgens internet, durf ik het wel aan.. Toch voelt het niet helemaal fijn, dus zijn er misschien hier nog mensen die in deze periode daar eens zijn geweest en hun ervaringen willen delen? Alvast bedankt! :)



Welk Riu hotel zat je aan te denken :D ?
Ik ben in oktober geweest.

De Republica! Maar er zijn er zo veel en vind de verschillen ook niet zo groot, dus kan maar zo wel wisselen als we gaan boeken :') De Naiboa is wel wat gunstiger geprijsd, maar zie daar toch mindere beoordelingen over.. Dus denk dat we dan toch voor de Republica gaan :) In welke ben jij geweest?

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 03:58

_Tamara schreef:
Hallo allemaal! Mag ik dit topic weer omhoog schoppen? :o Wij zijn ons namelijk aan het oriënteren voor een zomervakantie eind augustus (rond 20 augustus vertrek). We willen dan 15 dagen weg en de Dominicaanse Republiek leek ons een hele mooie bestemming! We hebben ook al een hotel uitgezocht (één van die RIU-resorts in Punta Cana), maar het enige waar we nog een beetje over twijfelen is het weer.... Het is dan natuurlijk orkaanseizoen en op basis van wat dingen die ik lees op internet en de kleine kans volgens internet, durf ik het wel aan.. Toch voelt het niet helemaal fijn, dus zijn er misschien hier nog mensen die in deze periode daar eens zijn geweest en hun ervaringen willen delen? Alvast bedankt! :)


Hi Tamara, ik denk dat je de orkanen gewoon voor bent. Naar mijn ervaring maak je rond 15 september meer kans om er eentje mee te pikken. Overigens hebben de hotels ook een eigen generatoren en water netwerk,wat de meeste klachten al wegneemt. Zou wel kunnen dat je wat vaker bewolking en regen zou kunnen hebben. Veel plezier alvast met de voorpret *D

Mloez

Berichten: 1075
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Havert, Duitsland

Re: Dominicaanse republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 07:57

@Tamara, wij gaan begin april naar het Riu Republica. Weet niet of je inmiddels al geboekt hebt, maar laat je graag weten hoe het bevalt :)

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 11:07

Bedankt voor jullie reacties! Toevallig dat je ook naar de Republica gaat Mloez :) Ben benieuwd!!

We zijn inmiddels wel gerust over de orkanen, dus durven het wel zeker aan in die periode! We hebben alleen naar zo veel vakanties en bestemmingen zitten kijken, dat we even door alle bomen het bos niet meer zagen :') We hebben het dus even laten bezinken en willen dit weekend een besluit gaan nemen!

We zitten eigenlijk nog wel te twijfelen om überhaupt naar de DR te gaan.. We vinden het juist leuk om 's avonds een stadje of dorpje in te gaan en dan daar een beetje te struinen, restaurantje opzoeken, etc. Ik heb nu eigenlijk het beeld dat dat bij de DR niet echt mogelijk is, qua veiligheid maar ook qua ligging van de meeste resorts. Wat is jullie ervaring daar mee? All-in vinden we wel prima, maar eigenlijk vinden we het wel jammer als we 's avonds niet naar een stadje kunnen lopen.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 11:34

_Tamara schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Toevallig dat je ook naar de Republica gaat Mloez :) Ben benieuwd!!

We zijn inmiddels wel gerust over de orkanen, dus durven het wel zeker aan in die periode! We hebben alleen naar zo veel vakanties en bestemmingen zitten kijken, dat we even door alle bomen het bos niet meer zagen :') We hebben het dus even laten bezinken en willen dit weekend een besluit gaan nemen!

We zitten eigenlijk nog wel te twijfelen om überhaupt naar de DR te gaan.. We vinden het juist leuk om 's avonds een stadje of dorpje in te gaan en dan daar een beetje te struinen, restaurantje opzoeken, etc. Ik heb nu eigenlijk het beeld dat dat bij de DR niet echt mogelijk is, qua veiligheid maar ook qua ligging van de meeste resorts. Wat is jullie ervaring daar mee? All-in vinden we wel prima, maar eigenlijk vinden we het wel jammer als we 's avonds niet naar een stadje kunnen lopen.

Er wonen daar veel straatarme mensen die menen dat alle toeristen heel rijk zijn.Daarom moet je de veiligheid wel goed in de gaten houden.In de resorts is meestal een entertainmentprogramma waardoor er ook s,avonds vertier is.Je kunt natuurlijk wel altijd met een taxi s,avonds toch ergens anders naar toe gaan. Maar de wegen zijn er zeer slecht en men rijdt er als gekken.Ik bleef na zonsondergang in elk geval liever op het resort,waar genoeg te doen was.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:29

_Tamara schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Toevallig dat je ook naar de Republica gaat Mloez :) Ben benieuwd!!

We zijn inmiddels wel gerust over de orkanen, dus durven het wel zeker aan in die periode! We hebben alleen naar zo veel vakanties en bestemmingen zitten kijken, dat we even door alle bomen het bos niet meer zagen :') We hebben het dus even laten bezinken en willen dit weekend een besluit gaan nemen!

We zitten eigenlijk nog wel te twijfelen om überhaupt naar de DR te gaan.. We vinden het juist leuk om 's avonds een stadje of dorpje in te gaan en dan daar een beetje te struinen, restaurantje opzoeken, etc. Ik heb nu eigenlijk het beeld dat dat bij de DR niet echt mogelijk is, qua veiligheid maar ook qua ligging van de meeste resorts. Wat is jullie ervaring daar mee? All-in vinden we wel prima, maar eigenlijk vinden we het wel jammer als we 's avonds niet naar een stadje kunnen lopen.


Dat kan zeker wel. In Bavaro kan je slenteren en restaurantjes bezoeken . Ook zijn er verschillende malls in de omgeving, blue mall maar ook plaza san juan. Wel inderdaad een taxi nemen of een huurauto (kan beiden bij mij als je een betrouwbaar adresje zoekt, ook bv met een chauffeur). Bij mij op stal is ook de moeite waard en dichtbij de meeste resorts. Er is een speciale toeristen politie die constant rondrijdt en mocht er iets zijn kan je die direct aanspreken. Voor de rest gewoon je gezonde verstand gebruiken, niet met geld zwaaien en hou je tas in de gaten, gewoon zoals je normaal ook zou doen. Er zijn gedeeltes die ik aan toeristen niet zou willen aanraden, maar eerlijk... Ik woon niet in een rijke omgeving en heb nooit ergens last van gehad. Wel inderdaad dat het hier normaler is om fooi te geven omdat de mensen weinig betaald krijgen. Als je dus wat kleine coupures kan krijgen zou ik dat wel aanraden. Mocht je verder informatie nodig hebben, mijn pb staat altijd open en wat je maar wil kan geregeld worden.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 17:09

Zuchini schreef:
_Tamara schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Toevallig dat je ook naar de Republica gaat Mloez :) Ben benieuwd!!

We zijn inmiddels wel gerust over de orkanen, dus durven het wel zeker aan in die periode! We hebben alleen naar zo veel vakanties en bestemmingen zitten kijken, dat we even door alle bomen het bos niet meer zagen :') We hebben het dus even laten bezinken en willen dit weekend een besluit gaan nemen!

We zitten eigenlijk nog wel te twijfelen om überhaupt naar de DR te gaan.. We vinden het juist leuk om 's avonds een stadje of dorpje in te gaan en dan daar een beetje te struinen, restaurantje opzoeken, etc. Ik heb nu eigenlijk het beeld dat dat bij de DR niet echt mogelijk is, qua veiligheid maar ook qua ligging van de meeste resorts. Wat is jullie ervaring daar mee? All-in vinden we wel prima, maar eigenlijk vinden we het wel jammer als we 's avonds niet naar een stadje kunnen lopen.


Dat kan zeker wel. In Bavaro kan je slenteren en restaurantjes bezoeken . Ook zijn er verschillende malls in de omgeving, blue mall maar ook plaza san juan. Wel inderdaad een taxi nemen of een huurauto (kan beiden bij mij als je een betrouwbaar adresje zoekt, ook bv met een chauffeur). Bij mij op stal is ook de moeite waard en dichtbij de meeste resorts. Er is een speciale toeristen politie die constant rondrijdt en mocht er iets zijn kan je die direct aanspreken. Voor de rest gewoon je gezonde verstand gebruiken, niet met geld zwaaien en hou je tas in de gaten, gewoon zoals je normaal ook zou doen. Er zijn gedeeltes die ik aan toeristen niet zou willen aanraden, maar eerlijk... Ik woon niet in een rijke omgeving en heb nooit ergens last van gehad. Wel inderdaad dat het hier normaler is om fooi te geven omdat de mensen weinig betaald krijgen. Als je dus wat kleine coupures kan krijgen zou ik dat wel aanraden. Mocht je verder informatie nodig hebben, mijn pb staat altijd open en wat je maar wil kan geregeld worden.

Tof, dank voor je uitgebreide info!! :)

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Dominicaanse republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 19:48

Wij gaan in september naar Riu Republica! *\o/*

Zijn er als is mensen naar Riu Republica geweest? Ik ben erg benieuwd! :)

Daiss87

Berichten: 1031
Geregistreerd: 11-02-09

Re: Dominicaanse republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:05

Leuk om mee te lezen!
Ik ga in juni naar het Royalton Punta Cana Resort :)
We hebben al wat leuke excursies gezien via Viator en Seavis Tours die we gaan boeken!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Dominicaanse republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 17:34

Leuk Daiss Royalton!! Wij zijn 3 jaar geleden geweest en we zouden zo weer heen willen.

Daiss87

Berichten: 1031
Geregistreerd: 11-02-09

Re: Dominicaanse republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 08:28

Ja het ziet er echt super mooi uit.

Mloez

Berichten: 1075
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Havert, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:30

Lau_ schreef:
Wij gaan in september naar Riu Republica! *\o/*

Zijn er als is mensen naar Riu Republica geweest? Ik ben erg benieuwd! :)


Ben er momenteel {:} heel erg tevreden. Alles mooi, schoon en netjes. Eten is goed, personeel vriendelijk. All inclusive is hier ook echt all inclusive; dus ook de minibar op je hotelkamer waar zowel frisdrank als alcohol te vinden is. Wij staan vanuit onze kamer binnen anderhalve minuut op het strand. En het grootste voordeel; geen kleine kinderen *\o/* heerlijk die rust :')
Het is een groot resort, maar alles is zeg maar in verschillende stukken opgedeeld waardoor het helemaal nirt groot voelt.
Wij vinden het heerlijk hier :)

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Re: Dominicaanse republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 06:06

Dat klinkt heerlijk!! Geniet ervan :D

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:03

Mloez schreef:
Lau_ schreef:
Wij gaan in september naar Riu Republica! *\o/*

Zijn er als is mensen naar Riu Republica geweest? Ik ben erg benieuwd! :)


Ben er momenteel {:} heel erg tevreden. Alles mooi, schoon en netjes. Eten is goed, personeel vriendelijk. All inclusive is hier ook echt all inclusive; dus ook de minibar op je hotelkamer waar zowel frisdrank als alcohol te vinden is. Wij staan vanuit onze kamer binnen anderhalve minuut op het strand. En het grootste voordeel; geen kleine kinderen *\o/* heerlijk die rust :')
Het is een groot resort, maar alles is zeg maar in verschillende stukken opgedeeld waardoor het helemaal nirt groot voelt.
Wij vinden het heerlijk hier :)


Bedankt voor je reactie, klinkt heerlijk!

geniet ervan {:}

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Dominicaanse republiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 21:51

Ik zou zo terug willen <3. Alleen miste ik daar echt een leuke boulevard

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 23:47

Wij vonden het resort en de stranden zo mooi, dat we overwegen om weer terug te gaan *\%/*

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 02:00

briitje schreef:
Wij vonden het resort en de stranden zo mooi, dat we overwegen om weer terug te gaan *\%/*


{:} even over de boulevard, dat kennen ze hier inderdaad niet. Slenteren en beetje rondkijken, ijsje eten enzo dat kan je heel goed doen in bv. Punta cana village of plaza San Juan. Bavaro cortecito daar heb je ook een heel straatje met kleine restaurantjes en veel sfeer. Oh en je hebt ook Blue Mall, maar dat is echt binnen/ overdekt.

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Re: Dominicaanse republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 06:27

Zijn jaaaren geleden ooit heen geweest. Mijn schoonvader gaat nog ieder jaar er 2 maand heen. Tis dat hij wat mensen daar kon dat we ook van het resort af zijn gegaan maar anders zou ik het niet snel doen.
We zaten in een busje een keer te wachten komt er een vrouw zomaar mn dochter te vlechten en geld willen zien. Nou pfff hele woorden gehad en eindelijk met wat geld in haar hand is ze afgedropen. Zijn toen ook naar een strand waar hun als bewoners kwamen maar man o man ze hebben niet zoals wij prullenbaken maar gooien alles gewoon op de grond. Verder is de natuur prachtig. Hebben daar ook paard gereden hadden ook mensen mee met 0 ervaring die stappen rustig mee wij mochten af en toe met 1 even galopje doen. Waren meerdere begeleiders mee.

Was een mooie ervaring maar zou er niet weer heen gaan.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Dominicaanse republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:52

Ze hebben in de Dominicaanse Republiek fantastische paarden. <3

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 12:35

Net een excursie naar Saona geboekt *\o/*

Iemand nog andere tips om te doen in omgeving Punta Cana? Ik heb er zo zin in, ik kan echt niet meer wachten :')

Mloez

Berichten: 1075
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Havert, Duitsland

Re: Dominicaanse republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 16:48

Wij hebben bij adventure boogies met crossbuggys gereden, superleuk om te doen!