Met groep vrienden een zonvakantie boeken?..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Met groep vrienden een zonvakantie boeken?..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 13:40

Hoi Bokkers,

Ik hoop dat jullie kunnen helpen, want ik heb niet zo heel veel ervaring op dit gebied en mijn vrienden en ik willen er vaart achter zetten (ivm met boeken).
Wij willen in de meivakantie óf de zomervakantie (als het budget het toelaat) graag op vakantie naar een warm land (Spanje, Griekenland, Zuid-Frankrijk, etc). We gaan waarschijnlijk met zijn vieren of vijven, dit is nu niet helemaal duidelijk.

Wij zullen die via onze ouders moeten boeken, want ik word in juli pas achttien en we moeten uiteraard van te voren boeken. Natuurlijk hebben wij toestemming. ;)

Goed, to the point; waar kunnen wij het beste een vakantie boeken voor vier/vijf jongeren?
Wij willen ongeveer 400 euro betalen (pp, dus mag groepsprijs zijn), inclusief ontbijt en vlucht.

Ik zal even een lijstje maken:
- Vier/vijf jongeren (ik ben dus in de zomervakantie achttien, meivakantie niet);
- Met zwembad/strand oid;
- Niet te afgelegen van stad

Heel veel eisen of accommodatie is niet nodig, we willen gewoon gezellig op vakantie. Het liefst dus inclusief vlucht maar als het resoirt/hotel/camping goedkoop is kan dat uiteraard wel er bij geboekt worden!

Waar hebben jullie geboekt? En hebben jullie eventueel tips voor ons als minderjarigen hoe of wat?
We vinden het erg lastig om goed te kijken, haha.

Liefs,
Chantal en co :')

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Met groep vrienden een zonvakantie boeken?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:43

Vakantievragen horen op [BEU] Bokt Erop Uit, dus daar verplaats ik je topic naartoe. :)

Aeris

Berichten: 1732
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:44

Via Google Flights zou je je data kunnen ingeven, en dan via het kaartje van Europa (of wereld) kunnen kijken wat de goedkoopste bestemmingen zijn in die periode (qua vlucht). De vlucht zelf boek ik dan meestal bij de operator zelf, scheelt dikwijls nog iets.
En dan het hotel oid via booking bekijken (ook niet persé daar boeken, goed vergelijken, kan soms wel wat verschil opzitten bij verschillende aanbieders).
400 pp moet wel te doen zijn voor een week incl ontbijt.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 13:45

Dani schreef:
Vakantievragen horen op [BEU] Bokt Erop Uit, dus daar verplaats ik je topic naartoe. :)


Dankjewel, wist niet dat dat deel bestond (kan je nagaan hoe vaak ik wel niet op vakantie ga)! :Y)

_Nancy

Berichten: 14094
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:45

Willen jullie graag op stap of niet?

Mijn ervaring is dat Sunny Beach (Bulgarije) heel goedkoop is, wij gingen in de zomervakantie toen.
24/7 happy hour en vooral organisaties als GoGo zijn daar erg actief voor activiteiten voor jongeren.

Willen jullie graag naar een jongeren badplaats of toch liever niet?

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:47

Ik ben op mijn 18e naar Praia da Oura (Albufeira - Portugal) geweest, toen met Beachmasters. Prima organisatie was dat. Ik vond Portugal een onwijs leuke bestemming. Strand, restaurantjes, winkeltjes, alles om de hoek. En ik was toen heel weinig geld kwijt. Zaten in een klein appartementencomplex met zwembadje, volgens mij heette die Solar da Oura..

Succes, en natuurlijk een hele fijne vakantie!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 13:49

@_Nancy, hoeft niet persé voor jongeren te zijn, want we willen niet echt activiteiten gaan doen.
We zouden niet echt uit willen gaan, eerder gewoon 'op stap' als de stad in gaan om te winkelen. Haha.
Zo zijn wij niet echt :P

GoGo is heel erg met accommodatie toch?

@_Bianca, dankjewel! Ik ga zeker even kijken. ;)

_Nancy

Berichten: 14094
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Met groep vrienden een zonvakantie boeken?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:07

Ah, dan zou ik Sunny Beach lekker achterwege laten ;)

Ik ben later ook naar Kreta geweest, was ook zeer leuk!
In de buurt van Cherssonisos (? :')), maar wel er ver genoeg vanaf om geen last van lawaaierige jongeren te hebben.

Wij hadden daar All inclusive, super fijn!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Met groep vrienden een zonvakantie boeken?..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 15:16

We vinden het nu erg lastig om te kijken waar je handig en goedkoop kan boeken, inclusief alles zeg maar. Vanmiddag ga ik met een vriendin naar een reisbureau en daar gaan we even wat vragen stellen.

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Re: Met groep vrienden een zonvakantie boeken?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:19

Ik ben op examenreis naar Valencia geweest, erg leuke stad! Leuke wijken met veel streetart, lekkere stranden en leuk om te shoppen. Qua prijs zaten wij die week lang niet aan 400 euro pp, maar we waren toen wel eind mei al gegaan.

Anoniem

Re: Met groep vrienden een zonvakantie boeken?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:28

Wat willen jullie gaan doen? Wat vooral niet? Hebben jullie allemaal hetzelfde idee?

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 15:45

Anoniem schreef:
Wat willen jullie gaan doen? Wat vooral niet? Hebben jullie allemaal hetzelfde idee?


Gewoon centrum in kunnen bijvoorbeeld, zwemmen moet wel mogelijk zijn.
We zijn, zoals ik al zei, niet zo veeleisend.

Wij kunnen 23 april tot 13 mei eventueel ook (wij hebben dan geen school). :)
Valencia ben ik vroeger eens geweest.

We zijn vooral benieuwd waar jullie hebben geboekt en hoe of wat. Omdat wij dus 16/17 zijn allemaal.

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Met groep vrienden een zonvakantie boeken?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:50

Barcelona!

Mooie stad, strand, mooi weer. Alles wat je je maar kan wensen.
Of ergens daar in de buurt waar het wat goedkoper is en dan Barca bezoeken is natuurlijk ook een optie.

Anoniem

Re: Met groep vrienden een zonvakantie boeken?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:58

Zeker met een groepje is dat wel handig om op elkaar af te stemmen. Ook wat jullie qua eten willen ter plaatse, zelf koken, goedkoop uit eten, luxe uit eten of all inclusive?
Niet zo moeilijk blijkt ter plaatse vaak niet zo makkelijk met allemaal verschillende meningen en verwachtingen ;)

Op een reisbureau zal een (goede) reisadviseur je dit ook vragen.

Ik zou denken richting een Spaanse badplaats of Grieks eiland, maar dan niet de party plaatsen.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 15:59

Anoniem schreef:
Zeker met een groepje is dat wel handig om op elkaar af te stemmen. Ook wat jullie qua eten willen ter plaatse, zelf koken, goedkoop uit eten, luxe uit eten of all inclusive?
Niet zo moeilijk blijkt ter plaatse vaak niet zo makkelijk met allemaal verschillende menin
gen en verwachtingen ;)

Op een reisbureau zal een (goede) reisadviseur je dit ook vragen.

Ik zou denken richting een Spaanse badplaats of Grieks eiland, maar dan niet de party plaatsen.


We zijn op elkaar afgestemd, wat we willen staat in de op. :)

manzano

Berichten: 23923
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Met groep vrienden een zonvakantie boeken?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:41

Kijk eens op Sunweb ofzo. Kan je je reisdata, budget etc opgeven en krijg je allemaal opties. Heb je meteen je transport, transfer en verblijf geregeld en nog iemand ter plaatse voor vragen.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Met groep vrienden een zonvakantie boeken?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:48

Ik ging met de bus dan wel, naar Malgrat de Mar Spanje. Zat naast Lorett maar dan minder party enzo. Strand zat voor mn neus, hotel had ik half pension ontbijt en avondeten, en naast t hotel had je allerlei winkeltjes en restaurantjes. Was in t hoogseizoen (27juli) voor 10 dagen 525 euro kwijt ongeveer incl heen en terugreis.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Met groep vrienden een zonvakantie boeken?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:11

Ik vind tui altijd heel prettig boeken.

Albufeira is leuk, ik weet alleen niet wat de temperaturen zijn in die periode. Torremelinos vond ik ook heel leuk. Leuker dan ik had verwacht. Leuk strand, leuk stadje en leuke restaurants. Uitgaan is ook mogelijk, maar niet gedaan.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:00

Mallorca is ook erg leuk! En niet duur. Zijn wel veel jongeren maar is geen party eiland. Ook genoeg uitstapjes en excursies te boeken!

Ik boek altijd via sunweb. En is altijd goed geregeld.

CarolineCF
Berichten: 702
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:12

Om een zonvakantie in de meivakantie of zomervakantie te zoeken is https://www.waarschijntdezonwel.nl/ erg handig. Je geeft aan in welke maand je op vakantie wil, wat je gewenste minimum temperatuur is (voor strandvakantie een 24 graden denk ik) en wat je maximaal wil uitgeven. Dan krijg je meteen een mooi overzicht met alle (ei)landen die aan je wensen voldoen! Ze hebben overigens ook deze https://www.waarschijntdezonwel.nl/naar-de-zon-zomervakantie aparte pagina met tips voor de zomervakantie en deze pagina met alle tips voor mei https://www.waarschijntdezonwel.nl/zonvakantie-mei

Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:25

Mallorca is indd leuk! Wel een partyeiland als je in het hoogseizoen in Playa del arenal (geen idee of ik het goed schrijf) zit. Maar Mallorca heeft meer mooie plekken!

Verder ben ik met vriendinnen ook in Salou en Gran Canaria geweest. Beide ook leuk :j, maar Gran Canaria vond ik een beetje oudbollig, gevoel dat veel weer opgeknapt moest worden.

Wij zitten altijd in een appertement (zonder ontbijt) via booking.com. Vliegreis via skyscanner. En dan betalen we zelf nog een taxi van het vliegveld naar accomodatie. Tegenwoordig gaat dat extra makkelijk met Uber, zo wordt je ook niet opgelicht over de prijs. Onze vakanties waren altijd rond de 300/400 euro. Tegenwoordig kan je trouwens ook prima via Airbnb appartementen (of zelfs villa’s) voordelig boeken. Dat vind ik zelf namelijk veel leuker en mooier. Wel kijken naar recensies en meestal zit daar geen ontbijt bij.