Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:08

Gaaf! Waar ga je allemaal heen!?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:11

Ik had afgelopen zomer een paardencursus gewonnen in Valemount, BC. Dat beviel me toen al zo goed dat ik direct mijn ticket met 1,5 week verlengd had.
Nog steeds heb ik erg veel heimwee, en overweeg om na mijn afstuderen als dierenarts een certificaat te halen zodat ik daar mag werken. Maar dan wil ik er eerst meer tijd doorbrengen.

Dus ik ga 3 maand naar dezelfde ranch. Misschien wel wat dagtripjes, maar niet echt rondreizen. Daar heb ik het geld niet voor, en stiekem heb ik die behoefte nu ook niet. Ik wil gewoon heel graag terug naar de ranch :)

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:19

Klinkt onwijs vet!

Ik hoop na mijn komende Canada trip (vooral rondom Toronto) ook nog eens een lange reis door Canada te maken, ook als ik afgestudeerd ben als dierenarts. Duurt nog maar halfjaartje!!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:11

eilleen333 schreef:
Nog steeds heb ik erg veel heimwee, en overweeg om na mijn afstuderen als dierenarts een certificaat te halen zodat ik daar mag werken. Maar dan wil ik er eerst meer tijd doorbrengen.


Ga voor "large animal" dierenarts (koeien), die kunnen we hier wel gebruiken ;) . Er is hier een tekort aan een goede dierenarts die het koeienwerk nog wil doen.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:47

_Linda schreef:
eilleen333 schreef:
Nog steeds heb ik erg veel heimwee, en overweeg om na mijn afstuderen als dierenarts een certificaat te halen zodat ik daar mag werken. Maar dan wil ik er eerst meer tijd doorbrengen.


Ga voor "large animal" dierenarts (koeien), die kunnen we hier wel gebruiken ;) . Er is hier een tekort aan een goede dierenarts die het koeienwerk nog wil doen.

Helaas, ik doe paard. Hoorde dat daar ook vraag naar was in de regio?
Waar zit jij?

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:06

Ik zit niet in dezelfde regio. Paard hebben we, waar ik zit, genoeg (Edmonton).

Valemount heeft denk ik in directe omgeving sowieso niet veel zitten qua DA vanwege de lokatie :).

De nieuwe generatie DA willen vaak geen koeien meer doen. Het is zwaarder werk en velen groeien niet meer op met koeien (jaren geleden een groot deel van DA had bijv thuis een koeien ranch).

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:27

_Linda schreef:
Ik zit niet in dezelfde regio. Paard hebben we, waar ik zit, genoeg (Edmonton).

Valemount heeft denk ik in directe omgeving sowieso niet veel zitten qua DA vanwege de lokatie :).

De nieuwe generatie DA willen vaak geen koeien meer doen. Het is zwaarder werk en velen groeien niet meer op met koeien (jaren geleden een groot deel van DA had bijv thuis een koeien ranch).



Ik heb wel zitten kijken om mee te lopen bij west wind Veterinary hospital omdat ik op edmonton vlieg. Zij konden me alleen niet meer bieden dan enkele dagen en hebt is logistiek een ding. Dichtbijzijnde hotel was een km of 20-30 en dan wordt het ook te prijzig. Dus moet dat denk ik laten gaan. Misschien leuk voor volgend jaar of voor een internship.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:00


Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:22

Ik zit erover te denken om na mijn stage in de USA een trip te maken naar Canada. Wat mij erg leuk lijkt is om iets van ruitervakanties/trektochten oid te begeleiden op een ranch. Het liefst voor 1-2 maanden. Weet iemand of je hiervoor een Working Holiday Visa nodig hebt? En is dit een beetje te krijgen? Ik lees tegenstrijdige dingen hierover.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:55

Als je een leuk adresje zoekt voor trektochten(korte ritten maar ook daytrips of campingtrips) weet ik wel iemand voor je in Saskatchewan. Beetje een apart type maar echt een enorm aardige man! Hij doet dit wel alleen tussen juli en september overigens.

Je moet er dan wel tegen kunnen dat je die 1-2 maanden geen internet, weinig stroom en lopend water hebt(op de plek waar de paarden zijn zit je midden in een National Park, bij hem thuis is dit er wel allemaal) :)
Laat maar weten als je interesse hebt.

Ik had zelf alleen een toeristen visum, al is dat officieel natuurlijk niet de bedoeling ;)

xEliine

Berichten: 657
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:28

Ik ga ook weer voor de derde keer naar Canada en dit keer een roadtrip met een vriendin. We gaan 17 dagen. Van 22juni tot 9 juli. We rijden van Vancouver naar Calgary. Heb dit al een keer gedaan met mijn ex vriend en toen hebbenw e veel toeristische dingen gedaan. Mocht iemand nog tips hebben? Wat zeker de moeite is en niet te toeristisch...
Ook zoek ik nog een ranch om een trailride te doen

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:02

xEliine schreef:
Ik ga ook weer voor de derde keer naar Canada en dit keer een roadtrip met een vriendin. We gaan 17 dagen. Van 22juni tot 9 juli. We rijden van Vancouver naar Calgary. Heb dit al een keer gedaan met mijn ex vriend en toen hebbenw e veel toeristische dingen gedaan. Mocht iemand nog tips hebben? Wat zeker de moeite is en niet te toeristisch...
Ook zoek ik nog een ranch om een trailride te doen


Voor de ranch: in Valemount zit Willow Ranch. Zeer leuke en diervriendelijke trails! Ik ben er ook komende zomer :D !

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:23


eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:11

Eileen_ schreef:
eilleen333, geen idee waarom maar ik dacht opeens; hey volgens mij heb ik die ranch ook aangeschreven een paar jaar geleden! Of in ieder geval voorbij zien komen.
https://www.workaway.info/916861466268-en.html
dat zijn ze of niet? :D

Ja klopt!

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:03

Maar jij bent daar toen niet geweest?

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:38

Nee, zou voor 3 maand naar een 'horsemanship' ranch gaan in Kamloops, maar dat beviel totaaaal niet dus was daar met een week weer weg. Dus toen weer terug naar Meadow Lake. Uiteindelijk wel het beste dat kon gebeuren dus ben blij dat het zo gelopen is :)

Zijn er nog mensen die graag bij een paardentrainer willen werken in Canada?
Ik ken een trainer die opzoek is naar iemand voor aankomende zomer. Minimaal 6 weken, maar hoe langer hoe beter. Hij traint de hele zomer door!
Het gaat om colt starting (inrijden) en je traint ze meestal voor working ranch horses. De paarden gaan dus echt gebruikt worden voor het echte cowboywerk.
Het is een geweldige kans voor iemand die werkelijk wil leren paarden trainen.. Het gaat echt om het rijden en trainen/ grondwerken en niet persee de klusjes ernaast, met een goede dag doe je zo 8 paarden op een dag.
Het is dus belangrijk dat je fysiek (en mentaal) fit bent en je sterk in je schoenen staat. Paarden ervaring is uiteraard nodig, maar de echte training leer je daar wel. Het is western maar het is geen probleem als je alleen engels kent. Je leert het snel genoeg!

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:39

Eileen dat lijkt me echt zo geweldig he :')
Maar mijn vriend schiet me af als ik de hele zomer weg ben denk ik! Ach, misschien ooit nog eens *droomt weer verder* haha!

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:46

Hahah moet je je vriend gewoon mee sleuren :P hij rijdt ook dus moet goed komen :')
Is bij Leonard dus zit je gewoon nog in Meadow ook <<)

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:22

Eileen_, waar zit deze paardentrainer? Ik heb mogelijk interesse, maar ik weet nog niet goed wanneer ik beschikbaar ben.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:31


Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:15

Meadow Lake, Saskatchewan!
Als je interesse hebt, stuur maar pb. Dan kan ik je wat meer info opsturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:08

Margoooo schreef:
Ik zit erover te denken om na mijn stage in de USA een trip te maken naar Canada. Wat mij erg leuk lijkt is om iets van ruitervakanties/trektochten oid te begeleiden op een ranch. Het liefst voor 1-2 maanden. Weet iemand of je hiervoor een Working Holiday Visa nodig hebt? En is dit een beetje te krijgen? Ik lees tegenstrijdige dingen hierover.

Voor zover ik weet mag je in Canada gewoon op een toeristenvisum komen als je minder lang dan 3 maanden blijft. Klasgenootje van mij studeert er een tijdje en zelfs dat kon op een toeristenvisum.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:10

Emmaa_ schreef:
Margoooo schreef:
Ik zit erover te denken om na mijn stage in de USA een trip te maken naar Canada. Wat mij erg leuk lijkt is om iets van ruitervakanties/trektochten oid te begeleiden op een ranch. Het liefst voor 1-2 maanden. Weet iemand of je hiervoor een Working Holiday Visa nodig hebt? En is dit een beetje te krijgen? Ik lees tegenstrijdige dingen hierover.

Voor zover ik weet mag je in Canada gewoon op een toeristenvisum komen als je minder lang dan 3 maanden blijft. Klasgenootje van mij studeert er een tijdje en zelfs dat kon op een toeristenvisum.


Toeristen visum is 6 maanden, maar werken mag dan niet. Je kan het wel gooien op dat je student bent. Zo ging ik ook vorig jaar, dat ik student in paarden trainen was.

Anoniem

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:11

Ah 6 klinkt inderdaad logischer :)) En nee werken mag dan niet, maar vrijwilligerswerk voor zover ik weet wel.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:35

Onze Eta, tickets, auto en eerste hotel zijn geboekt ook! Over minder dan 3 maanden zitten we al daar :)