Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:49

Ilsey schreef:
Wij gaan altijd met de honden op vakantie. We gaan meestal kamperen of huren een huisje. Meestal Frankrijk en ook Duitsland, 3 honden en altijd met de auto. Ik zou het niet anders willen, wij doen altijd wandelvakantie en ik zou hen anders toch de hele tijd missen en het zonde vinden dat ze er niet zijn.

Ik weet niet of deze al geplaatst is, maar ik kan hondecamping les cerisiers aanraden: http://www.hondencampinglescerisiers.com Omheind plekken dus dat is zalig hé!


Wat een leuke link!
Wij gaan nog een vakantie kiezen dit jaar.
Hou dit zeker in gedachten

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 06:50

_classic schreef:
Hoe doen jullie dat met kamperen? Ik ben bang dat als ik s'ochtends wakker word, ik met een kapot gebeten tent en een weggelopen hond zit :')


Haha ja dat kan. Mijn Beagle sliep bij ons in de slaapcabine. Die ging anders een rondje jagen en bij de buren lopen eten en zo. Mijn eerste hond (staby) sliep voor in de tent en vond dat hij het fort moest bewaken. Met ervaren honden kun je rustig in een klein tentje kamperen. Met een nieuweling is iets ruimer wel prettig. Een bench mee kan ook handig zijn. Want je hebt echte Houdini’s die elke rits open krijgen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:52

Dat is dan wel echt kamperen op een camping. Dan kun je inderdaad een bench meenemen. Dat heb ik wel eens gedaan met 2 honden. Zo n schapenhek mee en om de tent gezet en we hadden een prachtig tuintje waar de honden in konden blijven.

Maar ik wil liever rond trekken, dus tent mee op je rug. Alleen met 2 honden en 3 personen wordt dat mss wel krap in een klein tentje. 2 lekker ruftende honden naast je.... :=

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:21

Zijn er ook mensen die ervaringen hebben of plekjes weten richting Valkenburg?

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:14

MariekeTV schreef:
Zijn er ook mensen die ervaringen hebben of plekjes weten richting Valkenburg?

Daar zou ik ook graag een tip voor hebben en dan met omheinde tuin :)

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:26

Camping Rozenhof in Camerig-Vijlen heeft erg leuke vakantiehuisjes. Kwartier/twintig minuten denk ik van Valkenburg af. Aantal met omheinde tuin.
Je zit daar echt op een prachtige plek, je kijkt over het Geuldal uit en je loopt zo naar de Geul toe. <3
Verder kun je daar in de bossen ook heel mooi wandelen. :)
www.campingrozenhof.nl

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:47

onze honden slapen gewoon bij ons en die slapen gewoon, niets gebijt aan de tent. Als dat wel het geval zou zijn, grondpin tegen je tent en lange lijn en rits dicht tot tegen de lijn. maar ik denk niet dat dat vaak nodig is. Als ze van thuis een bench gewend zijn kan je die ook meedoen. Nuja, wij hebben natuurlijk ook wel geen stinkende honden. Van sommige honden ben ik wel vies, die zou ik wellicht ook niet direct bovenop mijn campingbed willen. Dus bench dan.

berdien85

Berichten: 6482
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:51

maras schreef:
MariekeTV schreef:
Zijn er ook mensen die ervaringen hebben of plekjes weten richting Valkenburg?

Daar zou ik ook graag een tip voor hebben en dan met omheinde tuin :)


Hebben jullie al eens op Natuurhuisje.nl gekeken? Daar kun je selecteren op (oa) omhuinde tuinen.

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:56

Uitstekende tip, daar had ik nog niet gezocht, ik heb al een leuk natuurhuisje gevonden inmiddels :)

berdien85

Berichten: 6482
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:04

Ahh top :)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:07

mijn hondje leeft niet meer maar wie gingen regelmatig hiernaartoe,
zolang je hond geen jager is of anderen lastig valt, mogen ze ook gewoon loslopen op de camping

helemaal geweldig, want kinderen waren verzot op balletje gooien, net zoals mijn hond.. dus ik had er geen kind aan lol..

https://www.soulisse.com/

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:16

Waar is dat in Frankrijk?

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:11

Fabster schreef:
Waar is dat in Frankrijk?


de auvergne, ongeveer het midden.. midden in de oudste eikenbossen van europa (althans dat zeggen ze).. te midden van een hoop kleine middeleeuws aandoende dorpjes (middeleeuwse festival van volgens mij herrisson is een echte aanrader).. tussen Montlucon en Nevers


ligt bij het plaatsje cerilly
Afbeelding

even t betere jatwerk van youtube

t meer is prive van de camping... ligt na een wandelingetje van 10min tussen de weides door naar beneden en je loopt er in een kwartiertje omheen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:47

Ziet er wel mooi uit.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 05:16

Een tent met een vaste bodum wil ik dan ook zeker hebben! Alleen is onze hond nogal een sloper soms en als ik slaap, lig ik bijna in coma haha. Ik slaap zeer vast als ik eenmaal slaap.

Ilsey schreef:
onze honden slapen gewoon bij ons en die slapen gewoon, niets gebijt aan de tent. Als dat wel het geval zou zijn, grondpin tegen je tent en lange lijn en rits dicht tot tegen de lijn. maar ik denk niet dat dat vaak nodig is. Als ze van thuis een bench gewend zijn kan je die ook meedoen. Nuja, wij hebben natuurlijk ook wel geen stinkende honden. Van sommige honden ben ik wel vies, die zou ik wellicht ook niet direct bovenop mijn campingbed willen. Dus bench dan.


Hier neig ik ook het meeste naar. Thuis zit de hond niet in de bench, dus dat is ze ook niet gewend. Daarnaast heeft ze ook wat last van verlatingsangst. Dus ik denk dat ze het rustigst is als ze bij ons slaapt.
Een vieze stinkerd is het gelukkig niet, wel vindt ze het geweldig om in de modder en het water te spelen :')

Nathiie

Berichten: 677
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Meise (België)

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 07:06

Vorig jaar op vakantie geweest met onze labrador :) hij was toen 7 maand oud. We zijn een weekje naar centerparcs geweest. Niet ver dus, maar is ons super bevallen! Mijn man wil graag eens naar Oostenrijk, maar we zijn er nog niet helemaal over uit.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:29

Heeft iemand ervaring met de hond mee dior de tunnel naar Engeland? Ik kan vinden dat de hond natuurlijk gewonnalle entingen moet en binnen een week voor vertrek ern lintwormbehandeling. Maar is dat t dan. Want ik lees veel, maar zie er verder niks specifieks bij staan. Ben zo bang dat ze geweigerd worden. 1 van mijn honden komt uit Rusland. Is wel al een jaar bij mij. Maar moet ik daar nog extra dingen voor doen? Ik zal ook de DA bellen vandaag, maar maak me een beetje zorgen.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:46

Hier staat veel toegelicht, maar je dierenarts zal het ook weten. :j
Inderdaad o.a lintworm, bevestigd op schrift door een dierenarts, rabiës enting en een Europees dierenpaspoort. En de hond voor vertrek even laten controleren bij de terminal. https://www.eurotunnel.com/uk/traveller ... areaposter

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:54

Ja, dat had ik gevonden. Maar kon Rusland nergens vinden in de landenlijst. Ze is vanaf juli 2017 bij mij. Ze komt dus uit Rusland. Alle entingen zijn bij. Ze is zelfs getitterd om dat te bevestigen. Ze heeft inmiddels een Nederlands paspoort. Maar is ze dan ook een Nederlandse hond of nog steeds 1 uit Rusland? Zag nu eel Rusland staan bij de ‘listed countries’. Dus volgens mij is het dan hetzelfde als NL. Maar t zal he gebeuren dat je hond niet mee mag.... :\

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:17

Fabster: je hond mag altijd mee in mijn ervaring, zolang hij de juiste entingen heeft. Hooguit sturen ze je naar een Franse dierenarts om een nieuw paspoort op te laten maken. Kosten 90,-, maar dan mag je ook zo door.
Zolang jij een paspoort hebt dat aan alle normen voldoet (juiste stempels, handtekeningen, vermelding eigenaar, chipnummer en afgeplakte pagina's).
Bij de tunnel checken ze dit (afhankelijk van wie er achter de balie zitten checken ze streng of niet). Tevens scannen ze het chipnummer, misschien fijn om dat vooraf te controleren bij de da?

Als je terug gaat vanuit Engeland zijn ze veel minder streng :)

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:31

Wij gaan niet zonder onze 5 honden op vakantie.
En passen onze vakantie erop aan dat ze mee mogen. Zo zijn ze al in pretparken geweest en dierentuinen/wildparken.
Nu gaan wij alleen naar huizen in nederland, België, Duitsland en dit jaar voor het eerst naar Frankrijk op vakantie. Alles wat aan te rijden is met de auto.
Onze honden zijn gewend om hele dagen in de auto mee te gaan. Om de paar uur stoppen we voor een plas en eet pauze.
Willen we iets bezoeken waar ze niet mee naar toe mogen is er altijd iemand van ons bij ze. Meestal mijn vader die een rustdag niet erg vind.

wyoming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:45

Wij nemen de hond ook altijd mee, eerst in de tent en de laatste 2x met de caravan. Op zich ligt ze gewoon in de voortent maar als het te koud is mag ze in de caravan. Geen wegloper, geen sloper en ze stinkt ook niet. Verder zoeken we ook uitjes waar ze mee naar toe mag, in het buitenland zijn ze daar niet zo moeilijk mee.
Hoe het dit jaar gaat moeten we nog even aankijken, we hebben er een pup bij (al is die tegen de tijd dat we op vakantie gaan 1 jaar) en er is nog een baby onderweg die we in mei verwachten.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:33

Zijn er hier nog mensen die tips hebben voor goede wandelschoenen? Ik ben sowieso toe aan nieuwe en met de vakantie voor de deur extra kritisch maar ik vind het zo lastig! Een vriendin tipte mij over de Alaska Lady GTX, ze slaapt er nog net niet mee. Meer mensen hier ervaring mee?

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:56

Onze hond is nu al tig x mee geweest naar Tsjechie, en vorig jaar mee naar een hotel. Volgende week gaat ze mee naar het human horse hotel samen met mijn pony’s

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:30

Waar is het human horse hotel? Ook Tjechie? Wij zijn daar ook een x geweest met de hond. Erg geslaagd!