Maleisië, Sri Lanka of ...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:55

Je geeft aan niet naar Borneo te willen maar ik denk dat dat juist wel het beste aansluit bij jouw wensen. Zeker Bako National Park. Als ik, qua wildlife, zou moeten kiezen tussen die landen dan zou het zijn:
1. Maleisisch Borneo
2. Sri Lanka
3. Maleisië vasteland

Ik heb zelf geen negatieve ervaring met de manier waarop de safari's in Sri Lanka werden gedaan. Maar wij hadden wel alles privé. Dus kleinschalig en op de persoon afgestemd.

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....


Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:29

Deni11, dat is maar net wat je zoekt. Ik ben in vele landen in Azië geweest en ik vond Sri Lanka juist heel bijzonder. En tuurlijk proberen ze overal een slatje uit te slaan. Die mensen hebben niets en wij zijn super rijk naar hun maatstaven. Maar ik vind ze niet onbeschoft of vervelend.

Ik vraag mij af waarom veel mensen de wildlife tegen vonden vallen. Als je doelt op de kwaliteit van de safari's en de manier waarop ze met hun wildlife omgaan, daar kan nog over gediscussieerd worden. Maar het aanbod wildlife is heel divers. Wij hebben apen, krokodillen, heel veel verschillende vogelsoorten, olifanten, waterbuffels, herten, varanen, mongoes, vleermuizen en zelfs luipaarden gezien. En wij hebben eigenlijk maar 1 algemene safari gedaan en 1 specifiek gericht op de olifanten.

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:40

Wij hebben dat toen via Fox gedaan. En dan een privé rondreis met chauffeur/gids. Wij hadden een super fijne chauffeur die ook vroeg waar wij geïnteresseerd in waren en gaf dan opties buiten het standaard programma om. Heel hulpvaardig en wist ook veel te vertellen zowel onderweg als op een locatie.

Wij hebben ook vaak met Riksja travel gereisd waar EsterW het over heeft. Hebben wij ook hele goede ervaringen mee.

Maar je kan het ook heel makkelijk zelf regelen. Als je wil kan ik je de gegevens van de chauffeur wel geven die wij destijds gehad hebben.

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....


Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:42

En Fitzroy, je zal er ongetwijfeld over nagedacht hebben en het voor jezelf goed in kunnen schatten maar vanaf KL naar Kuching op Borneo is het nog geen twee uur vliegen. En Borneo is het echt zo waard om twee uur in angst te zitten. Maar ik heb natuurlijk geen idee wat jouw grens is.

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:17

Riksja geeft niet de exacte hotels maar wel de lijst van hotels waaruit ze kiezen (o.a. afhankelijk van beschikbaarheid). Is dat niet voldoende voor je? Dan zou je daar al op aan kunnen geven als je een hotel pertinent niet wil.

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:38

Misschien hebben wij dan net een andere medewerker getroffen. Ik wil nl. ook altijd weten waar we terecht komen en ik kreeg wel een lijst van ze met de opties.

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:45

In Maleisië is dat bedelen om fooi helemaal niet. In Sri Lanka wel. Maar als je gewoon duidelijk bent is het prima te doen. Al kan ik mij voorstellen dat je het vervelend vindt.

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers