Maleisië, Sri Lanka of ...

Moderators: Essie73, MirandaT, Ods, Warboel, Duhelo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:12

W.b. de bestemming: Costa Rica, Sri Lanka, Maleisië, Zuid-Afrika heb ik alle 4 gezien en ik vond het alle 4 geweldig, maar ieder op hun eigen manier. En ook ik ben m.n. op reis voor natuur en minder voor cultuur. (Ik heb het liefst ook weinig mensen om me heen) en ook ik ben absoluut anti groepsreis en pro-luxe.

Daarom een tip voor de TS voor de organisatie waar je mee boekt i.p.v. de bestemming: Riksja Travel. Hebben specifieke landensites: landsnaam + online.nl er achter.

Kijk bijv. op srilankaonline.nl. Je kunt d.m.v. 'bouwstenen' helemaal je eigen individuele reis samenstellen, in je eigen tempo en naar de plekken die jouw aantrekken (dus volop ruimte om bijv. grote steden te omzeilen en wildlife-parken er juist meer in te zetten). Wij hebben 4x met Riksja een reis gemaakt en ik ben heel erg tevreden. Ze doen hun best om met kleinschalige overnachtingsplekken te komen, geen grote hotels. Nadeel: de prijs, goedkoop zijn ze niet.

EsterW

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:16

En als je dan naar Sri Lanka gaat: de Malediven liggen dan echt zo'n beetje 'om de hoek'... dus als je tijd (en geld... ahem...) over hebt, dan is een verblijf van een paar nachten op een eiland in de Malediven een zeer grote aanrader. Is maar een uurtje vliegen ofzo vanuit Sri Lanka.

Je moet dat wel zien als een paar dagen 'plat op het strand', met heeeeel veel mogelijkheden om te snorkelen en duiken etc. Je moet verder niet te veel van je plek willen komen ;-)

Wij hebben dat in 2014 gedaan als honeymoon, dus was wel bijzondere gelegenheid.

EsterW

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:34

Denk idd dat je het prima zelf zou kunnen doen en zelfde type accommodaties kunt boeken. Maar fijne van Riksja vind ik nu juist dat ze 'ontzorgen'. Ik zeg wat ik wel en juist niet wil qua verloop van de reis en accommodaties en zij regelen het. En ik heb nog nooit meegemaakt in 4 lange reizen dat er iets niet klopte, overboekt was, dat de accommodatie niet aan onze wensen voldeed o.i.d. Het is een keuze natuurlijk, maar dat ontzorgen is dus iets waar ik geld voor over heb. Ik reis graag, maar de voorbereidingen en al het uitzoekwerk ik niet helemaal aan mij besteed. Each to their own!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie