Maleisië, Sri Lanka of ...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anjali
Berichten: 15018
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:32

Ik denk dat Sri Lanka veiliger is dan Maleisie. en de natuur is prachtig,veel olifanten ook.Ook veel cultuur maar daar hoef je toch niet heen.Overigens liggen die tempels enzo daar midden in de wildernis,dus als je op een rondreis er toch zou komen dan kun je je ook vermaken met de apen die daar rondspringen en proberen je zonnebril af te pakken.


anjali
Berichten: 15018
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 11:39

Avanti schreef:
Ik heb beide gedaan.
Sri Lanka was met een privechauffeur en Malaisie zelf gereist.
Sri Lanka was mooi maar wel een beetje een cultuurshock en we vonden het jammer dat we daar niet zelf konden autorijden, het verkeer is echt gekkenhuis. Het is een stuk armer dan Maleisie dus werd ook wat meer gebedelt. Wel hele mooie natuur.
In maleisie voelden wij ons echt super veilig, mensen spreken goed Engels en super vriendelijk en prima wegen om zelf te rijden. Prachtige natuur en ook de mogelijkheid voor combi met duiken.

Waarom vond jij Sri Lanka een cultuurshock? dat het verkeer een gekkenhuis is,dat is waar. Dat komt ook wel omdat er in feite maar 1 doorgaande weg is van noord naar zuid en dat alles daar overheen moet. Deze weg was nog aangelegd door de Engelsen in de koloniale tijd toen er amper verkeer was.Dus veel te smal enzo.

anjali
Berichten: 15018
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:51

Marit schreef:
Ik ben zelf in Sri Lanka geweest, zie mijn topic hier: Marit @ [BEU] [FOTO] Sri Lanka rondreis

Ik vond het zelf ietwat tegenvallen nadat ik Zuid-Afrika had gezien. Ik heb Zuid-Afrika ook gedaan, ( [BEU] [FOTO] Verslag rondreis Zuid-Afrika deel 1 foto's doen het niet meer maar die staan nog wel hier: https://www.facebook.com/pg/mhilariusfo ... 4329771387 ) en ik vond dit land echt geweldig.

Het ligt er maar een beetje aan waar je voor gaat. Wil je voor safari's en wilde dieren, dan is Zuid-Afrika echt perfect. De safari's vond ik in Sri Lanka echt slecht en dieronvriendelijk.
In Sri Lanka is zelf reizen ook een heel stuk lastiger dan in Zuid Afrika.

Waarom vond jij de safari's in Sri Lanka dieronvriendelijk?In elk geval wordt in Sri Lanka niet gejaagd,dus daar kan het niet aan liggen.En de bevolking is voornamelijk Boeddhistisch,en heeft daardoor meer respect voor dieren. Maar in Zuid-Afrika ben ik nooit geweest,weet wel dat de wilde dieren daar ook bejaagd worden.


anjali
Berichten: 15018
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:20

Fitzroy schreef:
Ik haal mijn eigen topic nog even naar boven.
Na een bezoekje aan de Vakantiebeurs en diverse blogs gelezen te hebben neig ik toch meer naar Sri Lanka.
Wat ik nu heb begrepen is dat de kans om wildlife te zien in Sri Lanka veel groter is dan op het schiereiland Maleisië (Borneo is te ver vliegen )
Kunnen de mensen die in beide landen geweest zijn, dit bevestigen of was dat pure promotiepraat?

Voor de tsunami kwam ik geregeld in Sri Lanka.In het zuiden zijn diverse natuurgebieden waar veel wilde dieren zitten.Maar het is niet zo als in Afrika met die enorme kuddes. Het is veel kleinschaliger.Wel zijn er veel olifanten,de Aziatische variant die minder gevaarlijk zijn dan de Afrikaanse,waar af en toe een toerist vertrapt wordt.Maleisie weet ik niets van,volgens mij is dat meer ontwikkeld (minder natuurlijk) dan Sri Lanka.

anjali
Berichten: 15018
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:43

Fitzroy schreef:
Omdat je dan nog weer extra moet opstijgen en landen ;)
Ik vlieg bij voorkeur ook rechtstreeks hoewel dat niet altijd mogelijk is. KLM vliegt nu ook rechtstreeks op Colombo.

Dat is dan een voordeel ja met grote tijdwinst.Toen ik er nog vaak heenging was er altijd een tussenstop om te tanken in de Golfstaten. Overigens wel leuk voor degenen die wilden shoppen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 01San, Googlebot, leonie87, Sas75, sjaslique en 58 bezoekers