Maleisië, Sri Lanka of ...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:55

Ik ben in Maleisië, Sri Lanka én Costa Rica geweest. Costa Rica was by far het mooiste qua natuur vanwege de afwisseling. Diverse klimaten op een relatief klein oppervlak en veel wildlife. Wel erg toeristisch en gespitst op de Amerikanen.

Maleisië komt het dichtste in de buurt van dat afwisselende. Best redelijk wat eco accommodaties en ze zijn (voor een land uit dat gebied) relatief zuinig op de natuur. Verschillende apen en vogels en in Taman Negara kun je wat meer de jungle in en andere beesten spotten. Ik heb toen enkel wat insecten, gekko's en een stekelvarken gezien :Y) . Het land heeft een grote biodiversiteit. Kuala Lumpur vond ik een leuke stad, ondanks ik niet zo van de grote steden ben op vakantie. Overal aardige mensen en je hoeft niet bang te zijn dat je ziek wordt van het eten want de hygiëne is veel hoger dan in andere Aziatische landen. Er zijn veel toeristen uit Arabische landen. Helaas niet in Borneo geweest vanwege het weer maar die zou ik zeker meenemen d.m.v. een binnenlandse vlucht. Ik ben geëindigd op Lankawi om de laatste dagen lekker te relaxen. Ik ben er overigens 8 of 9 jaar geleden geweest dus wellicht is het nu iets anders daar.

Sri Lanka is nu een beetje het reisland van het moment. Zelf rijden lijkt mij niet verstandig maar je kunt er goedkoop met het ov of een privé chauffeur regelen. Mensen zijn aardig maar het is een stuk armer en dat merk je; iedereen wil overal een vergoeding voor. Ze zijn ook minder zuinig op de natuur en omgeving in vergelijking.

Het landschap en de natuur zijn prachtig maar minder afwisselend. Naar mijn idee ook minder wildlife. Echter zijn er prachtig mooie stukken waar je heerlijk kan hiken door de natuur. Of fietsen! En natuurlijk die prachtige iconische treinreis.

Beide landen zijn een smeltkroes. Veel verschillende religies ook. In Sri Lanka zie je veel invloeden uit India maar ook zie je er de invloeden van de handel met Europa (Nederland). Maleisië is een soort mengeling van vanalles.

Kun je hier iets mee?

When nothing goes right,

go left.


Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 01:49

Als een vliegen je angst geeft snap ik dat het eng Is! Maar Als je 8-10 uur wel aandurft, waarom geen tussenvlucht van 1-2 uur?

When nothing goes right,

go left.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:23

Pinnawale zou ik principieel overslaan. Dat een initiatief fondsen werft via toerisme kan ik inkomen. Daar is het gewoon een verdien model :(

Ts; mocht je definitief je keuze laten vallen op Sri Lanka; heb nog wel een contact daar met een goede gids!

When nothing goes right,

go left.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 96Laura, ComscoreBot, Cowgirl83, Sky_As en 199 bezoekers