Maleisië, Sri Lanka of ...

Moderators: Ods, MirandaT, Duhelo, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Char_elle

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:45

Geen ervaring met sri lanka, wel met Maleisië. Op Maleisië zelf zul je niet heel veel wildlife zien. Grootste gedeelte van het land is omgebouwd tot palmplantages. Wel zit er een prachtige jungle midden in Maleisië waar veel wildlife ziet, maar de kans om dat daadwerkelijk te zien is heel klein. Voor wildlife zul je dan toch echt naar Borneo moeten. Dit is vanaf Kuala lumpur ook niet heel ver meer.

Verder vond ik Maleisie echt geweldig. Redelijk ontwikkeld in vergelijking met andere Aziatische landen en je kan gewoon zelf met de auto op pad. De eilanden zijn echt geweldig daar en ook de jungle en de theeplantages zijn heel mooi. Verder ook veel cultuur, maar dat kun je natuurlijk altijd overslaan.

...Dus ik zweer het bij de goden,
liever dood dan uit de mode...
Weet,je kleding is gewoon
mijn pakkie-an!!!!!!!! Muziek!

Heb jij leuke foto's van Horse Event? Doe mee aan de Bokt Fotowedstrijd!
Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:56

In Maleisië is het helemaal niet gebruikelijk om fooi te geven. Doe je dit wel, dan zijn ze vaak enorm dankbaar.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:34

Nou ik vind dat alcohol wel lastiger te krijgen is hoor. Niet elk restaurant verkoopt alcohol. Nu viel Maleisië wel mee, maar ik heb zelden lekker een wijntje kunnen drinken. In Java was het helemaal niet gebruikelijk dat je overal alcohol kon halen. Ook is alcohol voor de begrippen daar redelijk ‘duur’, omdat het echt iets voor de toeristen is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie