Maleisië, Sri Lanka of ...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:53

Ik ben zelf in Sri Lanka geweest, zie mijn topic hier: Marit @ [BEU] [FOTO] Sri Lanka rondreis

Ik vond het zelf ietwat tegenvallen nadat ik Zuid-Afrika had gezien. Ik heb Zuid-Afrika ook gedaan, ( [BEU] [FOTO] Verslag rondreis Zuid-Afrika deel 1 foto's doen het niet meer maar die staan nog wel hier: https://www.facebook.com/pg/mhilariusfo ... 4329771387 ) en ik vond dit land echt geweldig.

Het ligt er maar een beetje aan waar je voor gaat. Wil je voor safari's en wilde dieren, dan is Zuid-Afrika echt perfect. De safari's vond ik in Sri Lanka echt slecht en dieronvriendelijk.
In Sri Lanka is zelf reizen ook een heel stuk lastiger dan in Zuid Afrika.




Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:11

anjali schreef:
Marit schreef:
Ik ben zelf in Sri Lanka geweest, zie mijn topic hier: Marit @ [BEU] [FOTO] Sri Lanka rondreis

Ik vond het zelf ietwat tegenvallen nadat ik Zuid-Afrika had gezien. Ik heb Zuid-Afrika ook gedaan, ( [BEU] [FOTO] Verslag rondreis Zuid-Afrika deel 1 foto's doen het niet meer maar die staan nog wel hier: https://www.facebook.com/pg/mhilariusfo ... 4329771387 ) en ik vond dit land echt geweldig.

Het ligt er maar een beetje aan waar je voor gaat. Wil je voor safari's en wilde dieren, dan is Zuid-Afrika echt perfect. De safari's vond ik in Sri Lanka echt slecht en dieronvriendelijk.
In Sri Lanka is zelf reizen ook een heel stuk lastiger dan in Zuid Afrika.

Waarom vond jij de safari's in Sri Lanka dieronvriendelijk?In elk geval wordt in Sri Lanka niet gejaagd,dus daar kan het niet aan liggen.En de bevolking is voornamelijk Boeddhistisch,en heeft daardoor meer respect voor dieren. Maar in Zuid-Afrika ben ik nooit geweest,weet wel dat de wilde dieren daar ook bejaagd worden.


Dat kun je lezen in mijn topic. De guides hadden allemaal geen benul van de dieren, leken gewoon mensen van straat geplukt om toeristen rond te rijden en zo wat te verdienen. Er werd niets verteld over de dieren of het gebied. Kuddes olifanten werden ingesloten door (niet overdreven) 50 auto's propvol toeristen tegelijk, kuddes werden uit elkaar gesplitst en naar een hoek gedreven zodat iedereen ze goed kon zien. Niet echt hoe ik graag op safari ga..

Ook zijn er genoeg plaatsen waar je olifanten kan berijden en heb ik genoeg olifanten gezien vast aan kettingen en geslagen met stokken/haken. Mogen dan wel boeddhisten zijn maar die liefde voor dieren heb ik niet terug gezien :+




Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:09

In Sri Lanka is zeker veel wildlife te zien maar de kwaliteit van de safari's en de manier waarop ze met hun wildlife omgaan stelde mij heel erg teleur.




Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carmen1987 en 134 bezoekers