Maleisië, Sri Lanka of ...

Moderators: Essie73, Ods, Dreamy, Duhelo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:40

Sri Lanka voldoet aan zeer mooie natuur, wilde dieren (in wildparken, voornamelijk olifanten, apen, krokodillen en veel vogels) en veilige omgeving. Er is wel veel cultuur in Sri Lanka, maar als je daar niet van houdt is er genoeg natuur te bezoeken, bergen te beklimmen met fantastisch uitzicht (Adam's Peak en Sigirya Rock), mooie treinreizen (voor zeeeer weinig geld) met mooi uitzicht op de natuur en de dorpjes, mooie stranden, lekker eten, vriendelijke mensen ontmoeten,.... Oftewel, super mooi om naartoe te gaan!

1234

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 06:53

In Sri Lanka zie je vooral olifanten en apen. En nog andere dieren zoals krokodillen. Maar veel meer dan dat heb ik er zelf niet gezien. Weet niet hoe het in Maleisië is.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 14:53

Waar gaan jullie die boottocht doen? :D Wij hadden ook een Whale Watching trip gedaan, bij Mirissa. Hebben toen een paar vinvissen gezien. Maar vond wel dat er soms teveel boten waren. Paar dagen nadat wij waren geweest, hoorden we dat ze daar orka's hadden gezien ofzo. Toen baalde ik dat wij dat niet hadden :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 16:15

LadyMadonna schreef:
Zie edit ;)

Ah je gaat ook naar de oostkust :) Daar ben ik niet geweest :P Was toen wij er waren laagseizoen in dat gebied, dus helemaal uitgestorven.
Zie dat je optioneel naar de Horton Plains kan, persoonlijk zou k dat wel doen! :D Vond dat erg mooi!!

Olifantenweeshuis in Pinnawela vond ik helemaal niets. Enige wat leuk was om te zien waren de olifanten zonder kettingen die in het water stonden/aan het spelen waren. Maar verder vond ik het erg sneu om te zien hoe de olifanten met kettingen daar behandeld werden en werden geslagen. Is erg commercieel daar. Maargoed, je zult het zelf ervaren.

Kandy vond ik ook niet bijzonder/viel tegen, maar misschien kwam dat omdat het veel regende toen wij daar waren.

Nuwara Eliya is wel erg mooi en Galle erg leuk (wel meer blanke mensen dan locals, maar dat is op meer plekken zo)

Wel leuk programma en leuk dat je bij locals gaat eten. :) Ze geven wel vaak super veel eten :+ Zelf 2 weken bij een Sri Lankaans gastgezin gewoond in een bergdorpje.

@Noordje: Bij ons was het niet zozeer chasen, maar vond gewoon dat er teveel boten omsingelden. Onze boot hield gepaste afstand en lage snelheid. Heb toen zelf ook nog even mogen sturen :))

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie