Ierland, van Dublin naar Galway

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ierland, van Dublin naar Galway

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:52

Wow klinkt goed en natuurlijk Gefeliciteerd!!!
Goeie plek voor een aanzoek in een romantisch "hutje"!

Jullie hebben een mooie route gedaan en mooie dingen gezien. En zo te lezen moeten jullie nog eens terug om Galway en omgeving te bezoeken. Heel vervelend.

Wat Dublin betreft: mijn allereerste indruk van Dublin was ook niet goed maar omdat mijn vriend uit Dublin komt zijn meerdere bezoekjes aan Dublin onvermijdbaar. Dublin ben ik in de loop der tijd wel veel meer gaan waarderen. Er is heel veel historie in de stad en een paar hele mooie bezienswaardigheden. Misschien toch nog eens terug om de stad om het goed te bekijken.

Ook voor een andere keer dus.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Ierland, van Dublin naar Galway

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:17

Al vele malen in Ierland geweest en afgelopen november Dublin gedaan.
Wij wandelen altijd erg veel dus ook in de stad en dan zie je zoveel mooie en bijzondere dingen, lopend naar de botanische tuinen, dan zie je een stuk Dublin zonder schreeuwerige etalages en de gewone pubs. Zo voor een 5 dagen prima maar geef mij maar de westkust van beneden tot boven, dat is toch wel favoriet. Hopelijk volgend jaar weer.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:42

Ben je maar aan 1 kant van de rivier geweest? Er zijn een paar straten met schreeuwerige etalages ja, zoals elke stad. Maar aan de andere kant vd rivier vind je die echt niet hoor!

Ik ben er eind dec. 5 dagen geweest en heb genoeg historie gezien. Ik sla de winkelstraten altijd over, die heb ik thuis ook. Wat had je dan verwacht te zien wat je nu niet hebt gezien?

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Ierland, van Dublin naar Galway

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:50

Hier ook vaak in Ierland te vinden, tegenwoordig hebben we er zelfs een huis :D Ik vind de grote steden ook 3x niks, ik kom alleen in Dublin voor het vliegtuig ;) en dan gauw de bus richting Sligo :j

Super dat je het er zo leuk hebt gehad, de grap is hoe vaker je er komt hoe meer er te zien is :)

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ierland, van Dublin naar Galway

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:21

Vind je Galway ook niet leuk?
Sligo en omgeving vond ik ook erg mooi trouwens. Maar het is al heel lang geleden!

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Ierland, van Dublin naar Galway

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:09

Jawel Galway is wel leuk, komt door de maat van de stad denk ik. Een gezellig centrum maar niet te groot, en de gebouwen zijn meer met rust gelaten net zoals in Sligo. Wel vrij druk, dat is in Sligo duidelijk minder :P Sligo vind ik misschien nog wel mooier met zijn bruggen en de grote rivier die dwars door de stad gaat. Daar voel ik me echt veilig en dat heb ik in Dublin wel minder.

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ierland, van Dublin naar Galway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 10:15

Galway zijn we uiteindelijk niet geweest, maar goed ook bleek later. Grote delen van de stad stonden onder water door de storm.

Dublin hebben we nog wel het Trinity College bezocht, dat was erg mooi! Zijn aan beide kanten van de rivier geweest, maar we zijn gewoon echt geen stadmensen en werden compleet knettergek van het eenrichtingsverkeerd overal.

Ja het was de perfecte plek voor een aanzoek! En we hebben al besloten een keer in de zomer terug te gaan naar deze plek, de caravan staat namelijk midden in een rotsen/bloemen/kruiden tuin, alleen daar was nu natuurlijk niks van te zien ;)

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ierland, van Dublin naar Galway

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:14

Haha, goeie reden om nog eens terug te gaan.

Wij zeggen ook altijd in Dublin dat het zoveel beter zou zijn als het veel meer verkeersluw zou zijn. Het is af en toe een gekkenhuis in de binnenstad. Zonde. Maar rond Dublin is het ook onwijs druk, dus waarschijnlijk niet zoveel anders mogelijk. Misschien een tunnel helemaal onder de stad door, beter als door de stad.

Wel een voordeel van Dublin is dat je makkelijk even de stad uit kan en dan zit je zo in een prachtig en minder druk deel. Howth is makkelijk te bereiken en het is daar prachtig. Je kan daar een mooie wandeling over het (schier)eiland maken. De andere kant op met de DART is ook heel gaaf. Met de trein langs de kust naar Bray of Greytstones.
Zucht ik wil weer ....

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Ierland, van Dublin naar Galway

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:04

Er is tegenwoordig een tunnel onder de stad door, knetterend duur... Daarom wordt hij weinig gebruikt. Ik meen tussen 8 en 4 uur overdag 10 euro voor een auto (ofzoiets ik zat in de bus ;) )

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ierland, van Dublin naar Galway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:09

Geen idee wat het kost, ik heb het ook 1x gedaan met de bus vanaf het vliegveld naar de binnenstad. Maar ook al neem je die tunnel, kom je nog niet verder dan de binnenstad/havengebied. Voor een deel van Dublin zal het wel schelen denk ik maar in het centrum merk je er niet zo veel van.
Het is gewoon te druk in en om Dublin.

Sodera

Berichten: 5302
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:02

De tunnel is ideaal... tussen 7-9 en 4-7 is ie €10, daarbuiten €3. College Green, bij Trinity, gaat straks iig verkeersarm worden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik qua verkeer het altijd wel te doen vind, ook qua rijden. Ik rijd een miljoen keer liever daar, ook in de spits, dan dat ik in een Nederlandse stad rijd.

TS, je hebt énorm mazzel gehad.... ik ben van 28-12 in Ierland (kildare) geweest en eigenlijk alleen maar regen & storm gezien :oo!!!!!

Dublin ben ik over de tijd heen wel gaan waarderen maar dan wel als “native”; dus echt om te shoppen/uit eten te gaan. Er zijn zeker mooie, historische plekken maar zoveel sfeer en historie als “oude” Nederlandse steden zoals Amsterdam, Utrecht, leiden etc is er gewoon niet.
Vanuit de geschiedenis ook wel begrijpelijk; het is nooit zo’n welvarend land geweest als Nederland of Engeland omdat het zolang onderdrukt is geweest door de Engelsen en de daarbij behorende problemen...