Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanneke_68

Berichten: 105
Geregistreerd: 10-03-14
Woonplaats: Foros de Salvaterra, Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:01

Hyena jonkies. En even over malaria. Ik woon hier nu 15 jaar (Nelspruit) en we hebben nooit in al die tijd malariagevallen gehad. Maar nu zijn er al meerdere mensen aan overleden die niet in malariagebied waren geweest. Dus zijn we erg voorzichtig!! Verstandig is om je altijd, ook overdag in te spuiten met een goed anti muggenmiddel van hier, zoals Peaceful Sleep of Tabbard. 's avonds lange broek en lange mouwen dragen en 'snachts een klamboe is heel verstandig. Malaria muggen zitten laag op de muren en bijten op plekken waar je vel dun is. Dus enkels en voeten. Inderdaad zitten wij in een laag risico gebied maar we hebben nu echt een soort uitbraak. Wees liever voorzichtig.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:34

o wat leuk, ik heb net een extra ticket geboekt, een vriend gaat ook mee met ons naar ZA!

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:23

sureido schreef:
Weet iemand welk dier dit is btw? Was in addo

[img]m/l56MdZ.jpg

die hebben wij in addo ook vlak langs de weg gespot, was een hele familie die 's ochtends enorm actief was. Waren ook jonkies :D

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:29

Haha misschien wel dezelfde! Wij kwamen ze alleen ‘s middags tegen, was een hol naast de weg :D was er deze zomer.

xLoki

Berichten: 3488
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:48

Ben ik weer.. :D

Zit een beetje rond te kijken voor mijn volgende ZA reis...
Plan is 4 - 6 weken (afhankelijk van geldsituatie :')) met een vriendin te gaan rondreizen in oktober/november/december 2018. Beetje denken aan budget, aangezien we beiden dan net zijn afgestudeerd. :D
Ik heb afgelopen maart met mijn ouders de Gardenroute en Panoramaroute gedaan en zou nu ook graag het Noorden, Swaziland en omgeving van Durban/st Lucia willen zien. Kaapstad/Gardenroute zou ik graag nog een keer doen, Kruger zou ik opzich kunnen overslaan (vond het erg toeristisch).
Iemand tips/tricks? Auto huren? Bazbus? Backpacken of toch anders (niet veilig met 2 jonge meiden?)? Welke route zouden jullie aanraden?
Eventueel onderweg een weekje op een farm/manege/stal lijkt ons ook leuk, aangezien we beide paardrijden.
Brand los! :):)

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:15

sureido schreef:
Haha misschien wel dezelfde! Wij kwamen ze alleen ‘s middags tegen, was een hol naast de weg :D was er deze zomer.

Zou goed kunnen, hier is een fotootje van de jongen.
Het was ook een hol langs de weg (asfalt).


Afbeelding

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:59

Volgens mij, hetzelfde hol maar jullie waren in een groenere tijd!

Na een kruising naar rechts was het voor ons

Dressuurgek

Berichten: 2287
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Zuid-Oost Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 12:15

Hallo Z-Afrika liefhebbers :wave:

Sorry dat ik binnenval... Ik en mn vriend gaan in februari naar Zuid-Afrika op vakantie. We rijden de Tuinroute van PE naar Kaapstad. We eindigen dus in Kaapstad en blijven daar een paar dagen en dan weer terug naar NL.

Nu zitten we te twijfelen wat qua locatie handig is in Kaapstad; dichter bij de stranden of meer in de stad zelf. Voordat we naar Kaapstad gaan hebben we Kaap de Goede Hoop al gehad en zijn we al in Stellenbosch geweest en dus leveren we de auto al in (of is het toch wel handig om dan nog een auto te hebben?). Dus vraag aan experts; waar in Kaapstad is handig en leuk om 4/5 nachten te verblijven?

Overigens ben ik het hele topic aan het lezen maar ben nu op pagina 45 ofzo...

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 12:25

Wij zaten in Camps Bay en dan is een auto wel echt heel handig.
Als je meer in het centrum zit is het misschien minder nodig, maar ik geloof dat ik voor die paar dagen de auto lekker zou houden. Als je naar een restaurant wat verder weg wil is een auto ook fijn en het is een grote stad.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:01

Wij zaten ook in Camps Bay en dan raad ik ook aan de auto lekker te houden. Het is prima te doen om daar met de auto te rijden in de stad.

Dressuurgek

Berichten: 2287
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Zuid-Oost Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:54

Dank voor jullie reactie. Ik heb inmiddels het hele topic gelezen. Wow! ik kan echt niet wachten tot we gaan :):) alle tips heb ik opgeschreven.

Ik denk dat we de auto gewoon houden en bij de stranden gaan zitten. Hoewel ik ook lees dat Uber goed werkt in Kaapstad om je in de stad te verplaatsen. En ondanks dat ik niet zo van hou, de hop-on-hop-off-bus handig kan zijn.

AfricanLady

Berichten: 8003
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:46

Hallo allemaal.

Zuid afrika heeft mij altijd aangetrokken al van jongs af aan.
En ik zit nu serieus onderzoej te doen om in enkele jaren naar Kaapstad te emigregen.
Maar wat heb ik nodig?
Veel gegoogled en kaapstadmagazine doorgespit
Mijn 2 katten en vogel die moeten mee.
Via klm gaan ze dan als vracht mee las ik.
Ik heb hun al een bericht gestuurt wat daar de kosten voor zijn.
Mijn dieren kringen de benodigde entingen tegen die tijd etc.
Hoe kom ik aan een huurwoning?
Heb ik naast een werkvergunning ook wat anders nodig ?
Heb ik eerst werk nodig hiervoor.

Hoe hebben jullie het gedaan voor degene die geemigreerd zijn.
Graag jullie ervaring.
Ik ben in mei klaar met de opleidong tot zelfstandig werkend kok. Hier zou ik graag ook werk in vinden.
Daarnaast mbo niveau 1 en 2 in de pocket van dierverzorging weinig werk in maar ne weet nooit.
Eventueel ander werk is welkom werk is werk.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:42

Ik denk dat je best eens iriscope vraagt!

AfricanLady

Berichten: 8003
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:20

Bedankt

Ik heb op property 24 gekeken en ik zoek dan echt een woning in kaapstad.
En er zijn maar weinig gemeubileerd zag ik.

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 19:23

Werkvergunning is heel erg lastig. Mensen die ik ken die er zitten doen het met omwegen via vrijwilligersvergunning. Zou dus daar eerst in verdiepen en contact opnemen met de ambassade.

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:34

Sowieso zijn visa regelen voor ZA heel erg moeilijk. De eisen zijn echt pittig streng (in het geval van mijn studievisum strenger dan de USA en Canada zelfs) en de ambassade is niet echt bepaald meewerkend, ik heb eerder het idee dat ze een beetje tegen proberen te werken. Voor mij is het nu zelfs zo heftig dat de kans bestaat dat ik niet kan gaan eind januari, en mijn school haalt ze voor volgend jaar uit het bestand met uitwisselingspartners omdat het regelen van een visum mission impossible is. Misschien dat het makkelijker is als er geen bepaalde tijdsperiode aan vast zit, maar ik moest binnen twee weken een VOG regelen, een medische verklaring, een radiologisch rapport en een papierwinkel waar je U tegen zegt. En dan ben ik alsnog weggestuurd omdat mijn vlucht op 29 januari is en mijn school 'pas' op 4 februari begint.

AfricanLady

Berichten: 8003
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:47

Bedankt ik ga mij zeker er eerst in verdiepen. Het heeft geen haast gelukkig

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:49

Werkvergunning is zeker lastig en ze kijken o.a. of je werk doet wat niet door lokale mensen gedaan kan worden. Dus met een opleiding tot kok zal die kans op een werkvergunning nihil zijn.

Hier staan wat verschillende werkvergunningen uitgelegd: http://www.kaapstadmagazine.nl/werkverg ... uid-afrika

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:37

wat vinden jullie een beetje een leuke en voldoende auto voor 3 mensen die van Kaapstad naar Jo'burg gaan, doorheen lekker veel wildparken? Hoger zitten = duur, dus ik wil even kijken of dat echt moet...

Edit: in mei trouwens, dus nog wel wat begroeiing neem ik aan?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 01:31

Ik ben trouwens lekker aan het plannen nu. We gaan van 27/4 to 21/5 -Kaapstad richting Joburg. Als er mensen zijn die onderweg stukje meewillen, mag dat zeker!

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 09:27

Wij hadden gewoon een goedkopere, een Hyundai i10. Waren met z’n twee. Ging ook prima off road dus hoog is niet persee nodig vind ik. Lekker autootje met alles erop en er aan. :j

En leuk zeg! Mocht je in hermanus stoppen dan laat t maar even weten, ik zit in gansbaai tot eind juni :)

Marije112

Berichten: 3387
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 09:44

poes schreef:
wat vinden jullie een beetje een leuke en voldoende auto voor 3 mensen die van Kaapstad naar Jo'burg gaan, doorheen lekker veel wildparken? Hoger zitten = duur, dus ik wil even kijken of dat echt moet...

Edit: in mei trouwens, dus nog wel wat begroeiing neem ik aan?


Houd er rekening mee dat het nu regenseizoen is, dus dat het gras in het Krugerpark hoger staat. Als wij rond deze tijd gaan, gaan we eigenlijk altijd met de Prado, Landcruiser of Discovery. Als we met onze eigen auto's gaan (lager) zie je een stuk minder.


AfricanLady schreef:
Hallo allemaal.

Zuid afrika heeft mij altijd aangetrokken al van jongs af aan.
En ik zit nu serieus onderzoej te doen om in enkele jaren naar Kaapstad te emigregen.
Maar wat heb ik nodig?
Veel gegoogled en kaapstadmagazine doorgespit
Mijn 2 katten en vogel die moeten mee.
Via klm gaan ze dan als vracht mee las ik.
Ik heb hun al een bericht gestuurt wat daar de kosten voor zijn.
Mijn dieren kringen de benodigde entingen tegen die tijd etc.
Hoe kom ik aan een huurwoning?
Heb ik naast een werkvergunning ook wat anders nodig ?
Heb ik eerst werk nodig hiervoor.

Hoe hebben jullie het gedaan voor degene die geemigreerd zijn.
Graag jullie ervaring.
Ik ben in mei klaar met de opleidong tot zelfstandig werkend kok. Hier zou ik graag ook werk in vinden.
Daarnaast mbo niveau 1 en 2 in de pocket van dierverzorging weinig werk in maar ne weet nooit.
Eventueel ander werk is welkom werk is werk.


Ik zou allereerst stoppen met alle leuke dingen uitzoeken zoals je dieren meenemen en een woning zoeken :(:) . Het aller- aller- allermoeilijkste is om een visum te krijgen. Ik heb nu eindelijk na twee jaar een 12 maanden visum (en die moet nog maar verlengt worden -O- ).

Zeker voor zelfstandig werkende kok, of dierenverzoring. Daar hebben ze er hier genoeg van, dus daar zal je nooit een visum voor krijgen (Nederlands sprekend call center werk wellicht wel, dan kun je een exceptional skills permit aanvragen).

Kijk naar een vrijwilligersvisum, studievisum of exceptional skills (critical skills betaat niet meer heb ik begrepen). Mocht je informatie willen kun je me altijd een PB sturen, ik ben (zoals eerder gezegd) een tijd hier mee bezig geweest en nog steeds niet klaar met deze rotzooi te regelen.

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 09:53

laughterline schreef:
Wij hadden gewoon een goedkopere, een Hyundai i10. Waren met z’n twee. Ging ook prima off road dus hoog is niet persee nodig vind ik. Lekker autootje met alles erop en er aan. :j

En leuk zeg! Mocht je in hermanus stoppen dan laat t maar even weten, ik zit in gansbaai tot eind juni :)


Wij hadden een luxe VW golf, maar had spijt dat ik geen i10 had want die zit aanzienlijk hoger.

Zira1994

Berichten: 1238
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:47

Oh ik heb ook zo’n heimwee naar Zuid Afrika ! Het was echt de vakantie van Mn leven zit nog steeds telkens foto’s terug te kijken. Wordt al jaloers op de mensen hier die nog gaan haha. Ben zelf al aan het kijken om over een paar jaar naar Namibië te gaan

AfricanLady

Berichten: 8003
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:47

Marije112 schreef:
poes schreef:
wat vinden jullie een beetje een leuke en voldoende auto voor 3 mensen die van Kaapstad naar Jo'burg gaan, doorheen lekker veel wildparken? Hoger zitten = duur, dus ik wil even kijken of dat echt moet...

Edit: in mei trouwens, dus nog wel wat begroeiing neem ik aan?


Houd er rekening mee dat het nu regenseizoen is, dus dat het gras in het Krugerpark hoger staat. Als wij rond deze tijd gaan, gaan we eigenlijk altijd met de Prado, Landcruiser of Discovery. Als we met onze eigen auto's gaan (lager) zie je een stuk minder.


AfricanLady schreef:
Hallo allemaal.

Zuid afrika heeft mij altijd aangetrokken al van jongs af aan.
En ik zit nu serieus onderzoej te doen om in enkele jaren naar Kaapstad te emigregen.
Maar wat heb ik nodig?
Veel gegoogled en kaapstadmagazine doorgespit
Mijn 2 katten en vogel die moeten mee.
Via klm gaan ze dan als vracht mee las ik.
Ik heb hun al een bericht gestuurt wat daar de kosten voor zijn.
Mijn dieren kringen de benodigde entingen tegen die tijd etc.
Hoe kom ik aan een huurwoning?
Heb ik naast een werkvergunning ook wat anders nodig ?
Heb ik eerst werk nodig hiervoor.

Hoe hebben jullie het gedaan voor degene die geemigreerd zijn.
Graag jullie ervaring.
Ik ben in mei klaar met de opleidong tot zelfstandig werkend kok. Hier zou ik graag ook werk in vinden.
Daarnaast mbo niveau 1 en 2 in de pocket van dierverzorging weinig werk in maar ne weet nooit.
Eventueel ander werk is welkom werk is werk.


Ik zou allereerst stoppen met alle leuke dingen uitzoeken zoals je dieren meenemen en een woning zoeken :(:) . Het aller- aller- allermoeilijkste is om een visum te krijgen. Ik heb nu eindelijk na twee jaar een 12 maanden visum (en die moet nog maar verlengt worden -O- ).

Zeker voor zelfstandig werkende kok, of dierenverzoring. Daar hebben ze er hier genoeg van, dus daar zal je nooit een visum voor krijgen (Nederlands sprekend call center werk wellicht wel, dan kun je een exceptional skills permit aanvragen).

Kijk naar een vrijwilligersvisum, studievisum of exceptional skills (critical skills betaat niet meer heb ik begrepen). Mocht je informatie willen kun je me altijd een PB sturen, ik ben (zoals eerder gezegd) een tijd hier mee bezig geweest en nog steeds niet klaar met deze rotzooi te regelen.


Bedankt pb gedaan