Maleisië, Sri Lanka of ...

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-17 22:33

Na een geweldig mooie vakantie in Costa Rica is de drempel om andere landen dan de USA en Griekenland te bezoeken een heel stuk lager geworden :+

Wij houden van mooie natuur, wilde dieren en een veilige omgeving. Cultuur is niet zo aan ons besteed.
Bovengenoemde landen lijken mij aantrekkelijk maar voldoen ze idd aan deze eisen?
Zuid Afrika vinden wij te onveilig dus die bestemming valt sowieso af.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-17 17:02

Ik heb daar iets te veel mensen gehoord die daar overvallen zijn. ;)
Dat hoeft van mij niet.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 18:31

Nee, Thailand spreekt ons absoluut niet aan.

Geldt voor Namibië niet hetzelfde als voor Z-A?

Ik weet nog niet wanneer we gaan. Dat ligt ook een beetje aan het regenseizoen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 18:49

Singapore ben ik wel eens geweest en vond ik een hele fijne stad. Maar deze is natuurlijk wel erg Westers. Dat verwacht ik dan in Maleisië weer minder. Zo hoorde ik van mijn ouders dat ze bv. geen wijn schonken ivm islamitisch land. Is dat overal zo in Maleisië ? Niet dat ik niet zonder alcohol kan maar een wijntje op vakantie vind ik toch wel lekker.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 20:08

Laatste bestemmingen zijn echt te exotisch in de ogen van mijn partner en een no go.
Wij gaan zeker niet met een groepsreis, dan gaan we liever helemaal niet. Dus het wordt of zelf rijden in Maleisië of met privé chauffeur in Sri Lanka.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 08:23

Dank je, RianneH. Ik zie toch wel heeeeeel veel cultuur op je foto's en weinig natuur. Lag bij jullie de nadruk op cultuur en steden of is er gewoon niet zoveel natuur?
Waarschijnlijk moeten we dan eerder naar Borneo.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-17 17:46

Neonlight schreef:
Qua natuur vind ik Sri Lanka een stuk minder dan Maleisie. Maar, Maleisie vonden wij tegen vallen na Costa Rica. Alleen Borneo was mooi, als je voor natuur gaat, moet je Borneo kiezen. En daar hebben ze ook olifanten, wij hebben daar gigantische kuddes pygmee olifanten gezien.


Borneo is me echt te ver vliegen.
Van je verhaal word ik niet echt enthousiast. :+
Dan kunnen we beter nog een keer terug naar Costa Rica.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-17 20:24

Groen maar wel warm ;) Dus geen Noorwegen of Canada bv.
Niet verder dan 11 a 12 uur vliegen. Nieuw Zeeland en Hawaii vallen daarom af.
Verder houden we niet van primitief, wij zijn luxe beestjes. Dus geen backpack maar een grote harde koffer :+
Groepsreizen zijn ook een no go, je moet in het land op eigen gelegenheid kunnen rondreizen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-17 16:44

Costa Rica kon prima op eigen gelegenheid met harde koffer en huurauto in luxe accommodaties, zelf geregeld. Vaak gaan de reizen van reisorganisaties te gehaast en doen ze dingen aan die wij helemaal niet willen zien (steden bv.)
Ik denk toch dat we maar weer terug moeten naar de USA :))

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-18 06:39

Ik haal mijn eigen topic nog even naar boven.
Na een bezoekje aan de Vakantiebeurs en diverse blogs gelezen te hebben neig ik toch meer naar Sri Lanka.
Wat ik nu heb begrepen is dat de kans om wildlife te zien in Sri Lanka veel groter is dan op het schiereiland Maleisië (Borneo is te ver vliegen )
Kunnen de mensen die in beide landen geweest zijn, dit bevestigen of was dat pure promotiepraat?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-18 13:11

Dank weer voor jullie input. Ik heb vliegangst dus Borneo is écht geen optie. Dat is voor mij veel te ver en te lang vliegen.

Lestria, hadden jullie via een reisorganisatie geboekt of zelf wat geregeld ?
En in welke periode waren jullie er?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-18 19:58

Ik heb de vliegangst opgelopen o.a. door een vlucht vanaf Singapore en toen heb ik me voorgenomen nooit meer zo ver te vliegen ;) Nu is KL al dezelfde vliegtijd dus mede daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar Sri Lanka.
Dus 16 a 17 uur vliegen gaat hem echt niet worden. Mag het er nog zo mooi zijn - Nieuw Zeeland en Australië zijn ook mooi - maar die stress geeft mij geen vakantiegevoel, dan blijf ik liever thuis.

EsterW, het nadeel van Riksja vind ik dat ze helemaal niet van tevoren op willen geven in welke hotels je overnacht. Ik wil ze graag op Tripadvisor kunnen checken. En daarbij idd nog eens heel duur.

Ik heb nu een mooie natuurrondreis van SriLanka travel gezien, ga even zoeken naar reviews. Ook Singhareizen biedt een mooie natuurreis aan.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 06:22

Omdat je dan nog weer extra moet opstijgen en landen ;)
Ik vlieg bij voorkeur ook rechtstreeks hoewel dat niet altijd mogelijk is. KLM vliegt nu ook rechtstreeks op Colombo.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 22:30

Misschien ben ik dan in de war met een andere organisatie? Het was in ieder geval een organisatie uit Leiden en ik dacht dat Riksja daar zat.
Maar die organisatie wilde absoluut geen namen geven want dan zou je zelf wel kunnen boeken 8)7
Gelukkig doen andere organisaties daar niet zo moeilijk over. Als ik het zelf organiseer dan heb ik Tripadvisor, Trivago, Booking enz enz bij de hand voor de beste hotels, daar heb ik geen organisatie voor nodig.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 07:34

Ester, ik kan me voorstellen dat voor sommige mensen ontzorgen fijn is. Maar voor mij is het juist voorpret. Ik kan uren zoeken naar geschikte accommodaties/vliegtickets tegen de laagste prijs.
Meestal regel ik alles zelf. Maar omdat ik totaal geen ervaring heb met Azië zou ik nu graag wel de reis ter plekke laten regelen. De tickets boek ik zelf wel.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 08:20

O, dat fooi geven hebben wij echt een hekel aan.
Is dat in Maleisië minder?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 12:37

Zo grappig, de weegschaal gaat van links naar rechts :))
Ben ik er helemaal uit dat we naar Sri Lanka gaan, denk ik bij de laatste berichten: nee, toch maar Maleisië ;)

Rwanda klinkt niet als heel veilig.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reiz ... zen/rwanda
Maar goed, dat gold voor Costa Rica ook en buiten de Caribische kust heb ik me heel veilig gevoeld.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-18 08:11

Door welke organisatie heb je de offerte laten maken?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-18 11:55

Die ziet er idd goed uit! De gewone rondreizen van hen zijn niet wat je zoekt?

Ik ga trouwens 11 februari naar het Fox theater in Hoofddorp, waar heel toevallig de landenpresentaties van Maleisië en Sri Lanka achter elkaar zijn.
Misschien ook nog een ideetje voor jou?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-18 20:15

LadyMadonna schreef:
Ik heb net de offerte bevestigd :=
Ben jij er al uit fitz?


Wat leuk, Stef ! Hoe lang moet je nog wachten ?

Ik ben er nog niet uit maar heb ook geen haast. Eerst maar eens naar de landenpresentaties van Fox. Voor ons wordt het toch pas volgend jaar.
Er staan al 3 vakanties gepland dit jaar: Florida, Algarve en Griekenland (heerlijk in onze comfortzone :+ )
Maar als we naar Sri Lanka gaan wil ik wel dit najaar boeken voor volgende winter.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-18 22:18

Ha, dat is mooi! Dan kun je je ervaring met Sri Lanka nog delen voor ik ga boeken :D
Maar voor jou wel lang wachten nog.

Edit: check de visumvereisten, je paspoort en de geldigheid daarvan, de inentingen, of je medicijnen een verklaring nodig hebben ivm invoeren.
Als me nog meer te binnen schiet post ik het weer.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-18 08:02

Kijk, dat zijn positieve berichten.
Gaan jullie georganiseerd, polo of hebben jullie het zelf geregeld?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-18 22:02

Dank je +:)+

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-18 19:44

Wat leuk !
Wat voor reizen hebben jullie geboekt en via wie? Of gaan jullie backpacken?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-18 05:59

In Borneo wordt het toch afgeraden om zelf te rijden? Tenminste, dat las ik.
Ik ga zondag naar Fox, er zijn zowel presentaties van Maleisië als Sri Lanka. Ben benieuwd.

Gisteren nog foto's gezien van Vietnam, maar dat trekt me niet zo.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lovelance, Majestic-12 en 78 bezoekers