Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 09:07

Ik rook niks aan de zebra :')
Maar toen die leeuw ermee aan de wandel ging was dat niet zo'n fraai gezicht. Denk dat dat meer het probleem was :=

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:14

xLoki schreef:
MarijeR schreef:
Deze vond ik erg leuk om weer eens te zien, de Mozambique Spitting Cobra.
[ Afbeelding ]


Nou ik zou een stuk minder gelukkig zijn als die ineens voor mijn neus verschijnt... die ‘spitten’ toch ook op hele grote afstand? :oo

Als je ze boos maakt of laat schrikken wel. Gewoon z'n gang laten gaan en dan gaat hij mensen uit de weg.

Manzano, dan was ie nog lekker vers :D
Stel je eens voor, een olifanten karkas na 2 weken in de zon... Gieren fotograferen is dan niet zo leuk }>

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 09:18

Oooh dat stinkt echt enorm!!! Jakkes!!
Heb het wel regelmatig geroken. En met zo'n safari cruiser heb je geen raampjes om even dicht te doen als het te erg is hahahaha. Brrrrr

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 09:44

Slangen heb ik helaas bijna niet gezien. Heel gaaf!!! Zeker als je hem nog zo mooi op de foto krijgt. Je hebt echt veel gave dingen gezien!

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:09

Ik zou ook minder blij zijn _O- wel gaaf dat je een mooie foto hebt. Ik ben de laatste x dat ik er was echt bang geworden voor slangen, maar dan ook écht bang. Bij m’n vriend thuis hebben ze een slang als huisdier en ik zag die iemand bijten..is nier gevaarlijk maar toch :\ en een vriend van hem rende me met die slang achterna door t huis voor de grap, kreeg ik een paniekaanval :( not funny. Ook heb ik een boek over slangen bekeken bij de plaats waar ik weer terugga om te werken, ik vroeg welke slangen er hier zaten. Nou, beter niet kunnen doen := buhhh. Dus m’n vriend gaat me de volgende keer helpen om over m’n slangen amgst te komen :P

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 11:22

Dat zijn niet echt leuke grapjes nee.
Waar ga je ook al weer werken?

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:28

manzano schreef:
Dat zijn niet echt leuke grapjes nee.
Waar ga je ook al weer werken?


https://www.grootbos.com/en/experiences/horse-riding

Hopelijk kan ik dit jaar mee naar t strand, vast wel :) ze gaan al kneiterhard als we met de medewerkers een rit doen in de fynbos in de bergen, heerlijk om dat op t strand te doen haha

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 11:32

laughterline schreef:
manzano schreef:
Dat zijn niet echt leuke grapjes nee.
Waar ga je ook al weer werken?


https://www.grootbos.com/en/experiences/horse-riding

Hopelijk kan ik dit jaar mee naar t strand, vast wel :) ze gaan al kneiterhard als we met de medewerkers een rit doen in de fynbos in de bergen, heerlijk om dat op t strand te doen haha


Dat ziet er waardeloos uit zeg :') :') <3

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:34

Hahaha :P
Vreselijke werkomgeving idd
Afbeelding
(Ik zit op t paard voor de fotograaf)

Edit: nee de paarden en de omgeving zijn echt geweldig. Sommige mensen alleen van de stallen.. :roll: ben er nu op voorbereid, weet hoe ze kunnen zijn. Maar wat een trutten kunnen het zijn zeg. Paardenwereld :')

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:44

Waaauw die foto’s!! Zoveel mazzel had ik niet hoor. Wel big 5 gespot, met 5 leeuwen en 3 luipaarden maar niet zo dichtbij helaas!
Betreft de dode dieren, dode giraffe gezien, ‘helaas’ geen foto’s kunnen maken want groep wilde niet stilstaan ivm stank.
Ik heb de 17 daagse rondreis van fox gedaan. Johannesburg-drakensbergen-st Lucia-hluhluwe-Swaziland-Kruger-panoramaroute-Kruger-Johannesburg-kaapstad.
Afbeelding

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:06

Eline1510 schreef:
Waaauw die foto’s!! Zoveel mazzel had ik niet hoor. Wel big 5 gespot, met 5 leeuwen en 3 luipaarden maar niet zo dichtbij helaas!
Betreft de dode dieren, dode giraffe gezien, ‘helaas’ geen foto’s kunnen maken want groep wilde niet stilstaan ivm stank.
Ik heb de 17 daagse rondreis van fox gedaan. Johannesburg-drakensbergen-st Lucia-hluhluwe-Swaziland-Kruger-panoramaroute-Kruger-Johannesburg-kaapstad.
[ [url=m/6Bdtk5.jpg]Afbeelding[/url] ]


De single groepsreis toevallig ?

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:30

AfricanLady schreef:
Eline1510 schreef:
Waaauw die foto’s!! Zoveel mazzel had ik niet hoor. Wel big 5 gespot, met 5 leeuwen en 3 luipaarden maar niet zo dichtbij helaas!
Betreft de dode dieren, dode giraffe gezien, ‘helaas’ geen foto’s kunnen maken want groep wilde niet stilstaan ivm stank.
Ik heb de 17 daagse rondreis van fox gedaan. Johannesburg-drakensbergen-st Lucia-hluhluwe-Swaziland-Kruger-panoramaroute-Kruger-Johannesburg-kaapstad.
[ [url=m/6Bdtk5.jpg]Afbeelding[/url] ]


De single groepsreis toevallig ?

Klopt!

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 03:00

Ik heb die ook gedaan in april/mei :D

blyth
Berichten: 899
Geregistreerd: 20-04-10
Woonplaats: Brabolander

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 13:16

Ik zou mij ook graag willen melden!
Zoals het er nu naar uit ziet ga ik volgend jaar in april naar Zuid-Afrika toe! :D
We gaan dan naar Hoedspruit en gaan daar verschillende safari's en activiteiten doen. Ook gaan we nog 2 dagen naar het Kruger park wat me echt prachtig lijkt <3

Het enige wat mij wel "bang" maakt deze reis zijn de Malaria muggen. Maar de bijwerkingen van de pillen maken mij bijna nog banger :')
Ik vraag me ook af wat jullie meningen zijn over de pillen, ik merk dat de meningen in mijn omgeving echt ver uit een lopen.

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:17

Ik was er de afgelopen weken en toen waren er door de droogte nog niet zo veel muggen. Reisleidster maakte duidelijk dat het niet nodig was te slikken, helft van de groep deed dit wel, voornamelijk de mensen die al wisten dat ze geen last krijgen van bijwerkingen. Ik heb 2 dagen geslikt, daarna last van mn darmen gehad en weer gestopt :+
Ik heb er niet genoeg verstand van om je advies te geven, ga je met een reisgezelschap of alleen? Onze reisleidster was echt een wandelende encyclopedie, ideaal met zulke dingen.

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 14:49

Ga langs een traveldokter.
Hoedspruit ligt formeel in low Risk, maar gebieden met veel mensen zijn groter risico. Kruger is high Risk.

Ik zat verder van Kruger af in Low Risk en in mijn laatste week waren er malariagevallen bij ons.
Wel onder de locals die werkzaam waren in het reserve en die leven natuurlijk anders dan in hotels (klamboes, deet etc), dus dat maakt verschil. Ik ben ondanks deet smeren ook regelmatig gestoken. Er zijn dus wel muggen al.

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 17:45

Eline1510 schreef:
Ik was er de afgelopen weken en toen waren er door de droogte nog niet zo veel muggen. Reisleidster maakte duidelijk dat het niet nodig was te slikken, helft van de groep deed dit wel, voornamelijk de mensen die al wisten dat ze geen last krijgen van bijwerkingen. Ik heb 2 dagen geslikt, daarna last van mn darmen gehad en weer gestopt :+
Ik heb er niet genoeg verstand van om je advies te geven, ga je met een reisgezelschap of alleen? Onze reisleidster was echt een wandelende encyclopedie, ideaal met zulke dingen.


Wie had je als reisleider?

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 18:52

AfricanLady schreef:
Eline1510 schreef:
Ik was er de afgelopen weken en toen waren er door de droogte nog niet zo veel muggen. Reisleidster maakte duidelijk dat het niet nodig was te slikken, helft van de groep deed dit wel, voornamelijk de mensen die al wisten dat ze geen last krijgen van bijwerkingen. Ik heb 2 dagen geslikt, daarna last van mn darmen gehad en weer gestopt :+
Ik heb er niet genoeg verstand van om je advies te geven, ga je met een reisgezelschap of alleen? Onze reisleidster was echt een wandelende encyclopedie, ideaal met zulke dingen.


Wie had je als reisleider?


Suzie! Aka dokter Erasmus. Geweldige vrouw <3 vertelde zelfs of het weer was voor een korte of lange broek, ideaal om zelf nergens over na te hoeven denken :')

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 19:22

Wow dat gaat wel heel ver..... Echt niks voor mij :')

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 01:16

Ik had een andere vrouw hihi d8 mischien hadden we dezelfde.
Il heb eigenlijk de hele vakantie in een korte broek gelopen.
Waardoor nu na 7 maanden mijn benen er nog steeds 2 kleurig uitzien XD

blyth
Berichten: 899
Geregistreerd: 20-04-10
Woonplaats: Brabolander

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:45

Bedankt voor de reacties!
De man die mee gaat vanuit onze school komt al 30 jaar in het gebied en heeft nog nooit last gehad van Malaria en raadde het zelf niet aan ook vanwege de bijwerkingen die je zou kunnen krijgen.
Maar ik ga ook zeker even kijken bij een traveldokter! :)

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 19:06

Bijwerkingen verschillen nogal per middel. Lariam is er berucht om, maar in 99% van de gevallen schrijven ze Malarone voor.

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 19:21

Ook van Malarone kan je nare bijwerkingen hebben...
Ik spreek uit ervaring. :D

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 21:33

xLoki schreef:
Ook van Malarone kan je nare bijwerkingen hebben...
Ik spreek uit ervaring. :D

Dat weet ik (zelf ook gehad 1x van de 2x dat ik het heb gebruikt), maar dat geldt voor alle medicatie.
Je kan ook altijd stoppen.

Collega van vriendin is overleden aan Malaria opgelopen in ZA. Dat is toch vervelender zeg maar..... Ik zou er zeker geen risico mee lopen. 2 dagen Kruger is te overzien, maar als je langer in Hoedspruit zit zou ik zeker wat meenemen.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 22:24

Ik heb ze destijds niet genomen. Deels omdat ik er een half jaar zat, dat is vrij heftig wel. Ook omdat ik in Hoedspruit dus net low risk had. En bovendien kan het gebeuren dat het de symptomen onderdrukt als je wel besmet bent (dat kan ook ondanks de pillen nog), en dat vond ik eigenlijk veel enger.

De mensen waar ik bij inwoonde waren er heel alert op, dus dat gaf ook wel een veilig gevoel.

Maar ieder zijn eigen keus, en je goed laten voorlichten is belangrijk :j