AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 03:01

Twee dingen die ik als heel fijn heb ervaren: de wifi-code ergens duidelijk zichtbaar, en een nummer waarop de eigenaar te bereiken is bij calamiteiten ergens duidelijk zichtbaar.

Verder waardeer ik het persoonlijk ENORM als er flesjes water staan, aangezien wij vaak in een BnB zitten wanneer we een beurs hebben (standhouders) en dan vaak voor dag en dauw weer vertrekken. Dan is het fijn als je een flesje water hebt voor in de auto/op de beurs. Ook een waterkoker en koffiesticks+theezakjes waardeer ik enorm.

Verder moet het vooral SCHOON zijn. En persoonlijke touch vind ik prima, maar niet te veel prullaria van de eigenaar zelf. Een helemaal kaal en wit hok is ook niets aan. Kleine dingen als een leen-oplader voor je mobieltje is bvb ook erg fijn (ik vergeet die standaard), en als de batterijen van de afstandbediening ook regelmatig gecheckt worden scheelt ook frustratie.


Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 00:09

Voor de wifi-code zijn we dit aan het maken, het fotolijstje is al aangeschaft :) https://www.pinterest.co.uk/explore/wifi-password/

koffie, thee en waterkoker hebben we ook al

leen-oplader vinden we ook wel een handige tip

theedoek, vaatdoek, genoeg handdoeken vinden we zelf ook allemaal logisch, net als voldoende toiletpapier, shampoo, douchegel, eigenlijk sowieso al wel wat je bij een hotel krijgt, maar ook net iets meer. er komt ook een keukentje in dus vandaar ook wat keukenspullen. wat ik uiteindelijk in de koelkast wil gaan zetten weet ik verder nog niet, maar flesjes water in ieder geval!

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 17:57

Ik las ergens iets over beddengoed en handdoeken strijken? Dat je dan betere reviews kreeg??

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:02

Voor mij hoeft er geen eten oid aanwezig te zijn in een Airbnb, ook geen suiker of zout oid. Als ik van plan ben zelf te koken haal ik wel van die wegwerkzakjes oid.

In Japan een paar weken verbleven in AIRBNB, deze hadden allemaal Shampoo, douchezeep en conditioner. Verder keukens met alle benodigdheden (maar geen etenswaren / kruiden! ook daarmee weet je als het open is niet wat er mee gebeurd is), fijne bedden, schoon beddegoed en wat handdoeken. Weliswaar werden ze niet voor je gewassen (geen persoonlijke ontvangst, maar met instructies en sleutelkastje) maar in alle appartementen wel een simpele wasmachine aanwezig zodat ik zelf kleding en de handdoeken even kon wassen.

Goof

Berichten: 28748
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:03

Zidore schreef:
Ik las ergens iets over beddengoed en handdoeken strijken? Dat je dan betere reviews kreeg??


Goh, maken mensen zich daar druk om joh?
Ik zou persoonlijk mijn tijd en energie niet insteken. Handdoeken in de droger en zodra ze droog zijn netjes opvouwen, dan zijn ze zo goed als nieuw. beddengoed idem. Of doe het er meteen op als het schoon en droog is. Ik vind het belangrijkste dat het schoon en fris ruikt, niet hoe het gevouwen of gestreken is.

Edit; leuk idee trouwens om zo je wificode mee te delen :D

kimmysan
Berichten: 1632
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:21

Ik vind het prijsafhankelijk. Wij hebben regelmatig tijdens bv een fietstocht losse nachten in goedkope airbnb's geslapen. We selecteren dan op de prijs. Dan heb je ook niet zulke hoge verwachtingen. De ene keer tref je het een stuk luxer en de andere keer ben je blij dat het maar voor 1 nachtje is. Als het maar schoon is. Wij vonden het fijn als onze fietsen ergens binnen konden staan.

Yvette81

Berichten: 462
Geregistreerd: 29-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:22

Wij zijn sinds enkele weken ook begonnen met airbnb. Wij verhuren een slaapkamer en badkamer. Veel tips kunnen wij ook gebruiken!

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 01:08

Yvette81 schreef:
Wij zijn sinds enkele weken ook begonnen met airbnb. Wij verhuren een slaapkamer en badkamer. Veel tips kunnen wij ook gebruiken!
leuk yvette! Als je nog tips hebt ten aanzien van je gasten of kamer dan hoor ik ze graag!

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

Britta31

Berichten: 13127
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 08:51

Als je ook aan gezinnen verhuurd voor bv een week,een schommel in de tuin.Gezinnen geeft misschien wel overlast en laten het niet altijd netjes achter.Denk aan peuters met plakhanden.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.


Yvette81

Berichten: 462
Geregistreerd: 29-08-15

Re: AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 19:37

Tips die we gekregen hebben: prullenbakjes op slaapkamer en badkamer, extra deken klaar leggen voor koukleumen. Koffie en thee staan klaar. Schaal met chocolaatjes. Wij ontvangen de gasten met een drankje en checken uit. Spiegel om te scheren. Douchegel en shampoo staan klaar. We vragen altijd om feedback. En recensies. Haakjes om de jassen op te hangen.

manzano

Berichten: 23904
Geregistreerd: 22-10-01

Re: AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:09

Qua ontbijt kan je ook kiezen om het optioneel bij te laten boeken tegen meerprijs.
Wij doen dat regelmatig als we zelf geen zin hebben om van alles mee te nemen (en is de bakker bijvoorbeeld open op zondag). Als er ergens geen echte keuken is vind ik het bijv al niks als ik het zelf moet regelen.

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 17:58

Yvette81 schreef:
Tips die we gekregen hebben: prullenbakjes op slaapkamer en badkamer, extra deken klaar leggen voor koukleumen. Koffie en thee staan klaar. Schaal met chocolaatjes. Wij ontvangen de gasten met een drankje en checken uit. Spiegel om te scheren. Douchegel en shampoo staan klaar. We vragen altijd om feedback. En recensies. Haakjes om de jassen op te hangen.

Dankje dit zijn handige tips!
Ontbijt gaan we niet doen er zit en erg lekkere bakker om de hoek en supermarkt dus dat gaat goed komen

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

josien_m_
Berichten: 2401
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:49

Het ligt erg aan de prijsklasse waarin je wilt verhuren. Wij zijn goedkoop, ik strijk niet, dus ook geen lakens/handdoeken van gasten maar er ligt wel een voorraadje. En inderdaad extra dekens! Wel krijgen ze een heerlijk ontbijtje met warme broodjes, een gekookt eitje van eigen kipjes e.d. Tenzij ze heel vroeg willen ontbijten, dan zetten we het 's avonds vast klaar. De dichsbijzijnde winkel is al gauw een kilometer of 7 dus we zorgen wel voor eten. We ontvangen ze persoonlijk en ze krijgen uitleg over de do's en don't van de omgang met de dieren hier op het erf. Vaak komen mensen speciaal om op het platteland te zijn en de dieren te ontmoeten. Als attentie staat er zo'n klein flesje wijn pp klaar. Dat gaat altijd wel op moet ik zeggen! Voor gasten die langer blijven vullen we ontbijtspullen aan, broodsoorten, fruit, yogurtjes. Verder mogen ze voor zichzelf zorgen. We verhuren een pipowagen en een appartementje.

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-17 13:07

Wat een leuke reacties hier allemaal! We gaan zeker wat aan de tips hebben (meer altijd welkom :D ) we gaan zelf ook altijd in een airbnb overnachten als we op pas zijn dus daar doen we ook al ervaringen op :j als je het leuk vind kan je me je link sturen (mag ook via pb ;)

Hoe vaak hebben jullie contact met je gasten? Ik vind persoonlijke ontvangst wel fijn maar daarna? Liever zo min mogelijk? Of juist wel even controleren of alles in orde is? Ik twijfel hier over, nu is het nog lang niet zover maar dan weten we dat alvast
Hebben jullie ook een welkomstboek/map? Of huisregels? Wel of geen huisdieren en zo wel, hoe dan?

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:30

Als je huisdieren toelaat, moet je er wel rekening mee houden dat je erbij zet dat je zelf huisdieren hebt! Onze hond is heel erg makkelijk en kan met erg veel honden goed opschieten, maar het heeft ook wel eens ergens niet bijgestaan en als je er dan naar toe gaat met bijv. je ''probleemhond'', is dat soms best een probleem :=

Anoniem

Re: AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:57

Hier ook airbnb ervaring. Ik ben niet zo van het contact met de eigenaar. Prima als ze even de sleutel geven en wijzen waar de badkamer is. Hele rondleidingen en uitgebreide tips en gesprekken zijn niet zo aan ons besteed. Als ik nieuwe mensen wil leren kennen ga ik wel naar de kroeg. :D Heb al diverse keren mensen getroffen die heel graag gezellig willen doen, maar ik krijg daar het idee van dat ik ergens op visite ben, terwijl ik me juist vrij wil voelen.

Verder belangrijk dat het schoon is, dat het bed lekker ligt en dat de wifi het doet. Het is handig als we wat basisdingen in de keuken liggen, zoals zout, peper, olie, flesje water etc. Aangebroken potjes jam vind ik ook erg vies.

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:15

Naast alles wat genoemd is vind ik een nachtlampje naast het bed en een kast om mijn kleren in te leggen altijd erg fijn! Niks irritanter dan leven uit een koffer die een steeds grotere bende wordt.

Qua ontbijt kan je er ook voor kiezen om dit voor een meerprijs aan te bieden, maar dan wel goed met verse broodjes, vele keuze in beleg en goede koffie. Daar wil ik best een tientje pp voor neerleggen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:09

Het kan handig zijn als je een sleutelkluisje hebt voor gasten die aankomen op een tijd dat jij er niet bent. Ook als je als gast op pad gaat, gebruik ik dat graag. Anders kun je een sleutel verliezen.

Welkomstdrankje is altijd leuk, zeker als het iets uit de streek of zelfgemaakt is. Wij hebben graag keuze tussen alcoholisch of niet.

Allerbelangrijkste vind ik dat het goed schoon is. Handdoeken en zeep/shampoo en beddengoed aanwezig. Keuze tussen een hard of zacht hoofdkussen is leuk.

Ontbijt is voor mij geen must, hangt wel van de locatie af. Afgelegen liever wel.

Een mini koelkastje vinden we ook fijn of mogelijkheid om een flesje wijn of zo te kopen.

Voeding in de kamer hoeft voor mij absoluut niet.

Goede wifi is een absolute must; leg de code ook zichtbaar neer.

Als je een keuken neerzet en inricht: leg een inventarislijst van wat er allemaal is. Duid duidelijk aan wat waar hoort en leg ook uit op een instructie hoe de keuken dient achtergelaten te worden.

Denk ook aan veiligheid: brandblussers, noodplan, etc.

Vergeet niet je kost voor schoonmaak.

Folders alleen als het echt lokale tips zijn die online niet te vinden is. Wandelkaarten vinden wij altijd leuk. We nemen ze nooit mee, foto nemen of knooppunten opschrijven en gaan.

Genoeg dekens en een goede verwarming.

Ik ben in veel airbnb s geweest en ze zijn allemaal anders! Doe dus vooral wat jij fijn vindt en schrijf een duidelijke omschrijving met goede foto's. Willen jullie graag veel contact of hebben de gasten veel privacy? Lees eens wat andere kamers door voor ideeën. Mijn beste verblijven waren zeker niet de meest luxe. De ene keer willen wij liefst geen contact en de andere keer zoek ik juist plekken op waar ik echt mee leef met de gastheer of vrouw. Doe daar dus wat JIJ fijn vindt en vermeld dat duidelijk.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:21

Zo'n wifi lijstje heb ik ook, ik heb er ook nog een QR code op gezet, helemaal handig!

Ik ben 1 keer in een AirBNB geweest afgelopen jaar, was mij erg goed bevallen. Ging wel een om een appartement met 3 slaapkamers, dus wel wat groter dan gemiddeld. Maar was echt super netjes en we hadden inderdaad handdoeken, keukendoeken.

Er stond een nespresso apparaat, maar het was wel handig geweest als ze dat hadden gemeld dat er een nespresso apparaat was, dan kan je daar rekening mee houden. Er was gelukkig wel nog wat koffie (van de vorige gasten denk ik) en dat hebben we ook weer aangevuld. Ik denk dat koffie en thee altijd fijn is om in ieder geval te hebben zodat mensen een kopje kunnen pakken als ze net arriveren.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:55

Wij hebben 4 airbnb plekken gehad in twee jaar waarvan er 1 super slecht was. Ook een klacht ingediend bij Airbnb maar die doen er niets mee.
Daar klopte niets van de omschrijving en de mensen waren ook nog eens enorm onvriendelijk.
( Tsjechië).

Verder drie prima ervaringen.
Wij hadden de hond alle keren mee en dit natuurlijk van tevoren gecommuniceerd.

Wat wij prettig vonden:
Goed kook gerei en servies
Evt wat basis in huis ( handdoek, theedoek, suiker zout peper)
Een fatsoenlijk bed
WiFi ( of dat het ergens nabij te krijgen is. In Italië liepen we er 50 meter voor, helemaal prima)
Een wasmachine / mogelijkheid tot wassen
Fatsoenlijke douche
Kastruimte of plankjes genoeg
Plek voor de auto niet te ver weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:22

Ik hecht vooral aan een héél héél duidelijke beschrijving. Zo las ik een keer in een beschrijving dat de supermarkt 5 minuten weg was....Ja met de auto! Gelukkig kwam ik er (door een review van een eerdere gast) net op tijd achter, 4 km is lopend toch best een stukje.
Let er ook op dat je met gasten die langer blijven (heb wel eens 2,5 week ergens gezeten) goed afspreekt wanneer je schoonmaakt en/of nieuwe handdoeken etc brengt.
Bereikbaar zijn als gastvrouw/man is ook erg belangrijk, ik heb al eens ergens meegemaakt dat de douche verstopt zat en dat was toch wel erg onhandig.

Verder verschilt het niveau van luxe heel erg, en zo lang dat maar duidelijk is vind ik dat ook prima.
Ik heb al eens tweeënhalve week in een airbnb gezeten die meer een hostel was, behoorlijk spartaans maar dat was ook duidelijk aangegeven. Dat er pas na 2 weken iemand de gezamelijke ruimtes kwam schoonmaken was wel wat weinig :Y)
Maar ook al eens superluxe gezeten, met een groepje vrienden hadden we een compleet huis met 3 slaapkamers, een eigen zwembadje en keuken die zo compleet was dat we sommige apparatuur niet konden thuisbrengen :+
Beiden zijn prima, soms zoek je het een en soms het ander. Zo lang je maar helder bent en mensen niet teleurgesteld zijn in wat ze zien.

Anoniem

Re: AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:24

Ja dat is zeker zo.
En wij balen nog steeds van die plek in Tsjechië....
Op recensies stonden dingen die niet klopten en ook hun beschrijving klopte niet.
Verder viel de hele boel bijna in elkaar van oudheid en gebrek aan onderhoud..
Gelukkig zaten we er maar een dag of 6

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:29

Vindt de gemeente het trouwens goed dat je de schapenstal hebt verbouwd tot vakantiehuis en gaat verhuren via AirBnB?

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-18 18:05

Mazida schreef:
Vindt de gemeente het trouwens goed dat je de schapenstal hebt verbouwd tot vakantiehuis en gaat verhuren via AirBnB?

Jazeker het is al eerder een huisje geweest en het is al vergund. We gaan rond april bouwen, ontbijt doen we dus niet, flesjes water enzo wel en een eerste kopje koffie ook, daarna kunnen onze gasten zelf zaken kopen als ze iets nodig hebben in de supermarkt die ook niet ver is. Een plattegrondje met waar die en die bakker zit ga ik wel even maken, dat is wel leuk en handig denk ik, ik ga er vanavond al mee beginnen :j

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pellelilly, Vivienne78, xelle en 130 bezoekers