USA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:09

Ik ben altijd in m'n eentje gegaan

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:19

purny schreef:
Ik ben altijd in m'n eentje gegaan



Daar heb ik altijd echt veel respect voor. Helaas durf ik het niet ivm angststoornis maar ik zou het echt wel willen.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:23

Ik ga ook al jaren alleen inderdaad. Wat is je doel? Is het een optie om op een zomerkamp de hele zomer te werken? Of wil je echt rondreizen en dan welke streek wil je zien?

Denk dat er toch veel gezopen wordt bij de 21+ reizen om eerlijk te zijn.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:19

Mooie aansluitende vraag: is het te doen om in je uppie te reizen? Ik wil vnml naar de National Parks, heb wel een rijbewijs maar in mijn eentje in een auto vind ik niet te doen...

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:21

Hangt van de streek af. Je kunt uber gebruiken en verder met de trein/bus de lange afstanden afleggen.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:22

Westkust waars, wil sowieso graag naar Yellowstone :)

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:38

Autorijden in de VS is echt het makkelijkste ter wereld dus ik zou eigenlijk gewoon een autootje huren.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:45

Wel zijn bijna alle auto's automaten :)

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:54

Keet schreef:
Wel zijn bijna alle auto's automaten :)

En daar moet je wel even aan wennen, haha. Ik wilde de koppeling intrappen, maar dat was natuurlijk de rem en ik zat direct met m'n neus tegen de voorruit ... oeps. :+

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:56

Emmaa_ schreef:
Autorijden in de VS is echt het makkelijkste ter wereld dus ik zou eigenlijk gewoon een autootje huren.


Mijn vader heeft een automaat dus daar ben ik niet bang voor, maar heb zegmaar enkel stuk of 10x auto gereden afgelopen paar jaar.. (in totaal) En ben ook gewoon erg bang dat ik bv ineens heel moe ben, of dat er toch iets gebeurd, ongeluk of pech.. Ik zie mezelf dan niet echt mezelf redden hahaha.

Edit: daarbij lijkt het me ook helemaaaal niet leuk om in mn eentje die immense afstanden af te leggen...

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:57

Yup mijn man rijdt daar altijd. Die kan het beter handelen.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:22

Zijn rustige rijders daar en bij een verhuurbedrijf krijg je meestal vrij nieuwe auto’s mee. Er kan echt heel weinig gebeuren. De afstanden vind ik juist heerlijk, radio aan en gaan. Lekker op de cruise control en genieten. Genoeg eten en drinken mee, je kunt overal wel even stil staan en de mensen zijn erg hulpvaardig. Er is meestal wel veel patrouille op de snelwegen (aan de snelheid houden!), dus je komt er nooit alleen voor te staan.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:29

NYC2B schreef:
purny schreef:
Ik ben altijd in m'n eentje gegaan



Daar heb ik altijd echt veel respect voor. Helaas durf ik het niet ivm angststoornis maar ik zou het echt wel willen.


Het is dat ik de komende jaren al plannen heb anders had ik samen gewild. Zelf ook een paar stoornissen :+

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 11:18

Klinkt juist als een hele mooie uitdaging voor jezelf, Margo. De dingen die jij noemt kun je je goed op voorbereiden en zijn nou niet dermate ernstig om het niet te doen. Gaaf toch als je dat straks allemaal overwonnen hebt ;)

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:16

Sakura789 schreef:
Zijn rustige rijders daar en bij een verhuurbedrijf krijg je meestal vrij nieuwe auto’s mee. Er kan echt heel weinig gebeuren. De afstanden vind ik juist heerlijk, radio aan en gaan. Lekker op de cruise control en genieten. Genoeg eten en drinken mee, je kunt overal wel even stil staan en de mensen zijn erg hulpvaardig. Er is meestal wel veel patrouille op de snelwegen (aan de snelheid houden!), dus je komt er nooit alleen voor te staan.

Wij hebben dit gedaan. Vooraf geen hotel gereserveerd maar met coupons geboekt. Hotelletje in, kamer kijken en accepteren als dit naar behoren was. Heerlijk :D

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:44

Als het niet goed voelt moet je het niet doen, maar ik vond zelf rijden in de USA heel fijn. Je zou eventueel in Nederland wat kunnen gaan oefenen.
Ik ga altijd alleen en rij dus ook alleen, vind dat zelf zelfs fijner, niemand die me af kan gaan leiden. Naar mijn ervaring is iedereen daar heel behulpzaam en krijg je als er iets is genoeg hulp. Op ubers vertrouwen voor national parken zou ik zelf niet zo snel doen, maar ik ben dan ook niet graag afhankelijk :') Je zou kunnen kijken of er bussen gaan naar degene waar je heen wilt?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:24

Soms moet je in het leven gewoon dingen DOEN.

Achteraf denk ik ook wel eens van mijn reizen terug hoe heb ik het in hemelsnaam allemaal gedaan (alleen naar Egypte, Iran, drie maanden Zuid Amerika), maar alles komt altijd wel op z'n pootjes terecht. Ik ben er heel relaxed van geworden in ieder geval qua reizen. Het is juist overwinnen van je grenzen. Maar goed, als je niet echt wilt en er echt niet goed bij voelt, dan moet je het uiteraard niet doen. Over het algemeen valt het heel erg mee, mensen zijn heel hulpvaardig als je op reis bent. Soms hoef je de taal zelfs niet te spreken en kom je ook met handen en voeten heel ver. Rustig blijven en mis je een afslag/bus/vliegtuig/trein, er komt altijd weer een volgende.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 17:51

Over een aantal jaren wil ik een maand naar Amerika en dan een auto huren. Dat wil ik toch echt met iemand samen doen.
Ik kan namelijk nu nog niet langer dan 2 weken weg aangezien ik een zwart mormel heb die niet zolang alleen kan zitten. En ik wil dan minimaal een maand

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:31

Is het te doen om met een auto te reizen en van te voren geen hotel te boeken en maar te zien waar je uitkomt? Dat is nu mijn plan maar ik weet niet of dat zo verstandig is namelijk :P

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:33

Ligt eraan waar naartoe en wanneer je gaat.
Het Zuidwesten in juli/augustus lijkt me een uitdaging worden of Florida in Springbreak.

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:13

Kentucky - Nashville - Washington - New York zal het ongeveer worden in laatste twee weken van april!

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:19

Sakura789 schreef:
Soms moet je in het leven gewoon dingen DOEN.

Achteraf denk ik ook wel eens van mijn reizen terug hoe heb ik het in hemelsnaam allemaal gedaan (alleen naar Egypte, Iran, drie maanden Zuid Amerika), maar alles komt altijd wel op z'n pootjes terecht. Ik ben er heel relaxed van geworden in ieder geval qua reizen. Het is juist overwinnen van je grenzen. Maar goed, als je niet echt wilt en er echt niet goed bij voelt, dan moet je het uiteraard niet doen. Over het algemeen valt het heel erg mee, mensen zijn heel hulpvaardig als je op reis bent. Soms hoef je de taal zelfs niet te spreken en kom je ook met handen en voeten heel ver. Rustig blijven en mis je een afslag/bus/vliegtuig/trein, er komt altijd weer een volgende.


Snap ik! Ik sta er precies hetzelfde in, ik ben in 2016 4,5 maand door Azië wezen reizen in mijn uppie, de beste beslissing die ik ooit gemaakt heb! Ik heb in Vietnam zelfs een motor gekocht waar ik van Ho Chi Minh City naar Hanoi (> 2000 km) heb geredeni, maar ik durfde dat ook echt niet alleen te doen. Ik heb leuke mensen ontmoet (wel steeds andere) waar ik mee gereisd heb.

Maar ik heb gewoon het idee dat die backpackers cultuur er veel minder is in de USA. Ik vind alleen reizen heerlijk, maar in de USA zou ik het liefste gewoon een auto huren, en dát vind ik gewoon iets minder in mijn uppie. Vooral omdat ik amper rij ervaring heb (behalve dan op een motor door Vietnam haha, dat dan weer wel). Maar ik hoor dus graag hoe dat is, of er veel solo reizigers zijn etc.. Want ik heb weinig zin om helemaal in zo'n isolement te geraken...

Ik ga sowieso 7 maanden stage lopen eerst in Baltimore, dus ik kan dan ook al beetje kijken/horen hoe het is, en wie weet vind ik iemand om samen mee te roadtrippen. Ik heb iig mijn DS2019 vandaag binnen gekregen, dus nu visum aanvragen yay *\o/*

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:20

Pfffffff dat is best een eind in 2 weken

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:30

Denk je? Ik ben gewend om veel auto te rijden.
Lexington - Nashville is ongeveer 350 km, prima in een halve/driekwart dag te doen!
Nashville - Washington is ongeveer 1100 km, dit is inderdaad een heel eind maar als ik dagelijks 350 km rij, kan dat in drie dagen. Maar wss wel ergens een langere tussenstop. Ik wil ongeveer 1,5 dag washington doen (denk ik) voor echt de highlights. Dus dan zijn we ongeveer een week verder.
Washington - New York is ongeveer ook 350/360 km dus ook prima in 1 dag te doen. Evt korte tussenstop in Baltimore en/of Philadelphia. En daarna doe ik nog paar dagen New York (de dagen die ik nog over heb).
Of is dit heel optimistisch en kan ik beter wat schrappen? Naar New York moet ik sowieso want vanaf daar vertrekt mijn vliegtuig :P

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:44

Ik heb (samen met vriendin maar alleen ik reed) zo'n 5000 km in 8 dagen gereden :+ Was wel slopend soms hadden we een rit op een dag van 1000-1200 km. Dat raad ik niet aan :P Maar 500 km op een dag vind ik prima te doen, dus al helemaal 350. Maar ik rijd ook gewoon in een streep met pauzetje naar Parijs.