Het grote backpacktopic

Moderators: Duhelo, Essie73, Ods, Dreamy

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:27

Leuk topic. Ik ga over 2 weken naar Vietnam. 3 weken vrijwilligerswerk en 2 weken rondreizen. Heb alles wel uitgestippeld, dus misschien niet echt backpacken. Rondreizen doe ik voor het eerst alleen, dus vind dat wel spannend.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:20

Lagonda schreef:
Leuk ik zit nu sinds vrijdag in Vietnam :) wel wat plannen maar niets geboekt. Zit nu in Da Lat en ga langzaam maar het noorden reizen. Heb wel al heel wat leuke mensen ontmoet, dat maakt het alleen reizen wat fijner

Leuk om te lezen! Wat wil je in ieder geval zien?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:08

Ik ga eerst naar Da Nang voor vrijwilligerswerk, daarna 3 daagse tour met easy riders vanuit Da Nang, Hoi An, binnenland richting Laos naar Hue en via die mooie pas terug naar Da Nang. Dan vlieg ik naar Hanoi voor een dag, Sapa 2 dagen Halong Bay 2 dagen vliegen naar Saigon, Mekong Delta 2 dagen, 1 dag Saigon en dan terug. Heb ook vanuit Da Nang nog 2 weekenden 1x hoi an 1x Hue.
Kennis van me is ook in Hoi An en die vertelde over het weer ja. Ik vind het lastig inschatten qua kleding. Vesten kunnen thuis blijven denken ik? Haha. Sapa kon wel eens iets koeler zijn begreep ik, maar hoeveel weet ik niet.

Is dat inderdaad leuk het maken van die jurkjes? Aan welke prijs moet ik dan denken?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 07:25

Eefske schreef:
Ik ben net terug uit Peru voor 3 weken. Echt een aanrader! Supermooi land, goedkoop, variërend landschap en hele gastvrije mensen. :D

Wat leuk! Welke route heb je afgelegd? Ik ben 2 jaar geleden 3 weken met een vriendin door Peru getrokken.
Laatst bijgewerkt door Phylos op 16-07-16 07:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 07:28

Lagonda schreef:
Phylos schreef:
Ik ga eerst naar Da Nang voor vrijwilligerswerk, daarna 3 daagse tour met easy riders vanuit Da Nang, Hoi An, binnenland richting Laos naar Hue en via die mooie pas terug naar Da Nang. Dan vlieg ik naar Hanoi voor een dag, Sapa 2 dagen Halong Bay 2 dagen vliegen naar Saigon, Mekong Delta 2 dagen, 1 dag Saigon en dan terug. Heb ook vanuit Da Nang nog 2 weekenden 1x hoi an 1x Hue.
Kennis van me is ook in Hoi An en die vertelde over het weer ja. Ik vind het lastig inschatten qua kleding. Vesten kunnen thuis blijven denken ik? Haha. Sapa kon wel eens iets koeler zijn begreep ik, maar hoeveel weet ik niet.

Is dat inderdaad leuk het maken van die jurkjes? Aan welke prijs moet ik dan denken?

Oké gaaf!

Klinkt als leuke plannen! Ik ga maandag naar het noorden, Hanoi/Sapa/Halong Bay dan kan ik alles over het weer vertellen :P Da Lat was wel wat koeler, en toen had ik een vest aan, meer is niet nodig!
Prijs voor kleding is heel lastig, hangt af wta je wilt, hoeveel, materiaal, locatie etc. Ik was bij een best goede, en ik heb schijnbaar dure smaak :+ maar ik heb 2 super jurkjes van onder andere zijde en kant laag (volgens mij) 1 dag later voor 150. Maar ze zijn ook echt super leuk :D

Veel plezier dan in het Noorden. Ga je met een tour? Ben benieuwd naar je verhalen (en kledingtips)

Phylos

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:50

Eefske; Leuk! Wij hadden nagenoeg dezelfde route. Na machu picchu terug gegaan naar cusco en toen per vliegtuig naar Lima
Wat vond je het mooiste?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:11

Ik ben nu een kleine week in Vietnam en nu een weekend in Hoi An. Erg naar mijn zin, ook bij het vrijwilligerswerk. Prachtig land, lekker eten, meestal aardige mensen en vooral heeeel warm..liters en liters vocht gaan er op een dag in en uit.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:46

Ik ga naar Australië. Rondrijden en wildkamperen. Wel met een kleine groep

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:38

Mijn reis is ook geboekt, ik ga eind juli 3.5 week naar Australië. Wel met een klein groepje, maar we hebben geen vast reisschema. Het wordt voornamelijk wildkamperen. We beginnen in Melbourne, rijden een groot deel van de oostkust en rijden daarbij door de blue Mountains. Het is ook de bedoeling dat we naar Uluru gaan.
ik hoor graag tips van mensen die eerder in Australië zijn geweest van plaatsen of activiteiten die we echt niet mogen missen. We mogen namelijk zelf ook ideeën inbrengen

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:50

mvdende schreef:
Oe. Je wil erg veel in 3.5 weken proppen! Melbourne naar Sydney is ruim 14 uur rijden. De oostkust heb ik in 5 weken gedaan. Uluru in ruim een week. Ik denkt dat je moet kiezen en met een paar binnenlandse vluchten de enorme afstanden overbruggen.

Ik vind het ook erg veel, maar ik heb het niet (alleen) voor het zeggen aangezien het een groepsreis is. Ik wacht nog even op het conceptreisschema en anders ga ik er wel wat van zeggen inderdaad..

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:48

Ik ben onderweg naar Australië. Nog een uurtje voor de vlucht munchen Bangkok en dan nog Bangkok Melbourne

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 20:29

nova_zodiax schreef:
Veel plezier in India.
In Azië zijn Thailand, Vietnam, maleise, laos en Cambodja makkelijk te reizen.
In zuid Amerika, Mexico, Costa Rica en Panama sowieso.

Maar wat wil je zien, zon strand cultuur of ?? Jungle of?

Iemand hier in Peru en Bolivia geweest ?

Ik ben in Peru op rondreis geweest, 3 weken met een vriendin. Wel veel vooraf geregeld maar reizen is daar erg goed te doen en ontzettend gaaf land. Bolivia ook geweest maar niet zoveel gezien, was familiebezoek. Maar ook daar schijn je goed te kunnen reizen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie