Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 18:34

Hoihoi,

Ik ga binnenkort naar Singapore en Maleisië, super leuk! We hebben al een hele hoop uitgezocht maar toch vroeg ik me af of er hier nog tips zijn van dingen die we écht niet mogen overslaan. We beginnen in Singapore en reizen dan naar boven, vanaf Penang vliegen we naar Kuching en blijven daar ook nog ongeveer een week. Daarna weer terug naar Singapore en helaas weer naar huis!

edit: oja! Ik heb nog nooit zo'n rondreis gedaan. We gaan 3 weken en gaan steeds van hotel/hostel naar hotel/hostel (niet kamperen in ieder geval). Wat voor soort backpack raden jullie aan? Hoeveel liter? We mogen in het vliegtuig 23 kg mee.


Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:58

Perhentians hadden we eigenlijk toch maar geschrapt omdat het redelijk uit de route ligt, maar misschien toch maar kijken of we dat er nog ergens in kunnen krijgen. Zie het elke keer terugkomen en is dan toch zonde denk ik om over te slaan.
Bedankt voor je advies! Ben bang dat ik straks een veel te grote tas koop en dan de hele tijd met dan ding loop te zeulen haha :')

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:15

Ik denk dat ik naar aanleiding van jullie reacties voor een 50-60 liter tas ga en streefgewicht tussen de 8 en 14 kg houdt. Ik ben niet erg groot (1.69m) dus hoe lichter hoe beter denk ik.

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:57

Emmaa_ schreef:
Aanraders voor merken zijn trouwens ook heel welkom. Zit er nu vooral aan te denken om er eentje tweedehands te kopen omdat ik toch wel erg schrik van de prijzen :Y)


Ik ben zelf wezen passen bij Decathlon. De backpacks voelden heel stevig aan en sommige hebben ook een hoop handige functies. Dan praat ik wel over de duurdere modellen die ze hebben, maar wat daar het duurste model is, is in andere winkels het goedkoopste model (rond de €80 tot €130).
Ik lees ook veel goede verhalen over de backpacks die daar vandaan komen.

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:18

Oh wat gaaf zeg, Australië! Die staat ook zeker nog een keer op de planning.

Vraagje, nemen jullie je spiegelreflex camera mee op reis? Eerst wilde ik het niet doen maar nu lees ik toch veel mensen die zeggen dat je er spijt van krijgt als je het niet doet.. maar het lijkt me vooral zo onpraktisch, waar laat je hem bijvoorbeeld de hele tijd?

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:32

Ik heb deze van Decathlon: https://www.decathlon.nl/p/afsluitbare- ... W_TURKOOIS

Echt een hele fijne tas en goede kwaliteit. Zat lekker en makkelijk te dragen. Afentoe heb ik de ritsen best flink misbruikt doordat ik veel te veel erin wilde proppen, maar ze werken nog perfect. Op de Azië backpackers facebook zijn ook veel mensen met een tas van Decathlon, ik lees eigenlijk altijd positieve reacties erover.

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:41

Maleisië! Prachtig land, spreken redelijk goed engels en openbaar vervoer is heel goed geregeld. Ik ben er zelf heen geweest (zonder touroperator), zonder backpack ervaring, en is me alles meegevallen. Heb eigenlijk nergens problemen ondervonden en ben toch wel kriskras door het hele land geweest (ook borneo).


Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 19:35

Narya schreef:
Goh, eigenlijk nooit aan gedacht, terwijl dat toch best dicht bij het Midden-Oosten ligt.. dacht eigenlijk dat dat heel erg duur was. Maar wat ziet dat er mooi uit op de foto's! Hoe lang ben jij daar geweest?


Ik ben er 3 weken geweest. Het is juist erg goedkoop daar, wij hebben in Kuala Lumpur in 5 sterren luxe gezeten (rooftop zwembad etc) voor slecht 15 euro per nacht :D. In een hostel ben je vaak niet meer als €3-€8 per nacht kwijt. Alleen je vliegticket kan duur zijn, maar als je op tijd boekt en flight alert instelt, kan je best voor een mooie prijs een ticket scoren. Wij zijn begonnen in Singapore, daar is het wel gemiddeld duurder dan andere Aziatische landen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers