Huwelijksreis: Nieuw Zeeland, Maledieven, Japan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Huwelijksreis: Nieuw Zeeland, Maledieven, Japan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 11:36

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik trouwen op 21 september 2018 en willen daarna natuurlijk op huwelijksreis. We willen ongeveer 14 tot 20 dagen weg en we komen er maar niet uit waar we naartoe willen. Er zijn zoveel mooie plekken op de wereld! :)

We twijfelen op dit moment tussen 3 heel verschillende locaties, namelijk:

Nieuw Zeeland
Malediven
Japan

In Nieuw Zeeland willen we het liefst rondtrekken met een camper, veel zien, veel wandelen en niet te fancy.
Op de Malediven willen we vooral zo min mogelijk doen en een fancy verblijf. :+ Lekker op een bedje met de voeten in het water, lekker eten en wat rondlopen.
In Japan willen we graag rondreizen. We hebben beiden van jongs af aan al iets met Japan en zouden er dolgraag heen willen om het land en de cultuur te leren kennen.

Is er iemand die naar 2 of 3 van deze locaties is geweest en er iets over kan vertellen? Wel of geen aanrader, waar moet je rekening mee houden etc. Ben heel benieuwd! :)
Natuurlijk heb ik ook wel artikelen gelezen en blogs, maar ik vind het leuk om reacties te lezen van mensen die naar meerdere genoemde locaties zijn geweest en een vergelijking kunnen maken, voor zover dat mogelijk is met zulke uiteenlopende landen.

We zijn ons ervan bewust dat het 3 totaal verschillende locaties zijn, maar dat maakt het ook juist zo moeilijk.. We zijn allebei wel het "back to basic" type, maar kunnen wat luxe op zijn tijd ook prima waarderen. We hebben dan ook nog geen knoop kunnen doorhakken of we een rondreis willen of een luxe vakantie.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en de voor- en nadelen! :)

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:40

Ik kan alleen wat over de Malediven zeggen en het is uiteraard een prachtige locatie maar er is bijzonder weinig te doen. Als je dat heerlijk vindt of je bent gek op watersporten dan kan het een prima keuze zijn. Persoonlijk heb ik heerlijk genoten van de 3 dagen luxe en rusten na een rondreis Sri Lanka maar zou een vakantie met alleen de Malediven voor mij niets zijn.

De combinatie met Sri Lanka kan ik dan wel weer aanraden. Sri Lanka vond ik verrassend afwisselend met bijzonder lieve mensen. En daarna nog even zo'n over de top luxe huisje op palen op de Malediven maakt het dan helemaal af.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Huwelijksreis: Nieuw Zeeland, Maledieven, Japan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:19

Ik ben in zowel Japan als Nieuw Zeeland geweest, en heb vrienden die (ook voor hun huwelijksreis) op de Malediven zijn geweest. Ik zelf ben op huwelijksreis geweest naar de Perhentian Islands.

Voor de tijdsspanne die je aangeeft zou ik in ieder geval Nieuw Zeeland afraden. Het is een fantastisch land, maar het is een achterlijk eind vliegen waardoor je sowieso al twee á drie dagen kwijt bent met de reis heen en terug. Dan blijft er mijns inziens te weinig tijd daar over.
Japan eigenlijk hetzelfde, al is de reis minder ver. En als je zo gek bent van het land, neem dan op een ander moment de tijd om er een goed lange reis van te maken en echt alles te doen en zien die je wilt.

Lestria heeft een goede suggestie, zeker gezien je laatste opmerking. Combineer het met een tijdje wat harder reizen en trekken, en dan ter afsluiting een paar dagen ongegeneerde belachelijke luxe op een tropisch eiland. Top vakantie +:)+

Esther_

Berichten: 3997
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Huwelijksreis: Nieuw Zeeland, Maledieven, Japan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:28

Ik zou niet voor 14-20 dagen naar nieuw-Zeeland gaan. Het is een mega lange reis en je kan in dat tijdsbestek maar een heel klein deel van het land zien.

Met de andere landen heb ik zelf geen ervaringen, maar wel vrienden-familie die in Japan zijn geweest. Daar kun je veel zien in 2-3 weken.

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:41

Malediven zou ik ook niet aanraden voor zoveel dagen, en dan nog niet te denken over de kosten per dag, duur grapje. Ben zelf een dag op de Bahama’s geweest, leuk om uit te rusten en te genieten maar voor een paar dagen. Combi met Srilanka en Malediven hoor ik wel veel positieve geluiden over, dat zou mij persoonlijk ook een prachtige combo lijken. Zou dat niet wat zijn?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Huwelijksreis: Nieuw Zeeland, Maledieven, Japan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 17:50

Bedankt voor alle reacties en het delen van de ervaringen! :) En ook bedankt voor de suggesties, gaan we zeker ook even naar kijken!

Zelf vinden we 17 dagen niet persé te kort voor een vakantie zo ver weg (20 - 3 reisdagen). Met mijn werk zit het er niet in dat ik ooit langer dan 3 weken vrij kan zijn, dus dan zou ik nooit naar zo een mooi land kunnen gaan: beetje zonde :D

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Huwelijksreis: Nieuw Zeeland, Maledieven, Japan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 21:41

Nieuw Zeeland gaat je niet lukken binnen 17-20 dagen dat zal echt zooo zonde zijn!
Malediven is geweldig als ik iedereen zo hoor. Japan geen idee.
Ik ga naar Sri Lanka voor 21 dagen dit kan je ook combineren met de Malediven dan heb je wle een combi van rondreis en chillen

Leandra

Berichten: 1595
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:05

Mooie datum om te trouwen, ik ben op 21 september 2007 getrouwd ;)

Mijn zwager en schoonzus zijn met hun huwelijksreis naar Japan geweest voor ongeveer 2 weken. Die hebben daar echt van genoten en was ook lang genoeg.

Wij zijn zelf op huwelijksreis naar Madeira geweest. Ook heel mooi maar een week daar is lang genoeg.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:26

Ik ben 2 weken naar Japan geweest,
in midden september.
We hebben alleen het middengedeelte gehad en hebben met de trein een 'rondreis' gemaakt van Tokyo-Japanse Alpen-Kyoto.
4 dagen Tokyo, 2,5 dag Japanse Alpen en als laatste een weekje Kyoto waarin we ook uitstapjes hebben gemaakt naar Nara, Osaka en omstreken.

Wij willen zeker nog wel eens terug, maar hebben echt een mooie volledige reis gehad.

Tot nu toe de meest indrukwekkende en mooiste reis.
Geweldige cultuur en natuur, je kunt ontzettend relaxed reizen omdat het OV zo goed geregeld is en het eten is geweldig.

Ik zou je wel aanraden om iets later te gaan, bv half oktober of later. Dan heb je het begin van de schitterende herfstkleuren.

Wij hadden telkens rond de 30 graden met hoge luchtvochtigheid/ redelijk wat regen.

Tenzij je natuurlijk naar de zuidelijke eilanden gaat voor subtropische snorkelavonturen :+

Fudge

Berichten: 1020
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:30

Ik ben op dit moment in Nieuw Zeeland, daar zou ik voor max 20 dagen nooit heen gaan! Het is echt ver reizen (op zijn kortst 23 uur kale vliegtijd waar je nog alle uren op de vliegvelden bij rekenen plus een overstap van een aantal uur) waarbij je er rekening mee moet houden dat je niet meteen je camper op kunt/wilt halen ivm jet lag en veiligheid op de weg. Wij zijn 4 dagen kwijt aan de vluchten en hebben slechts overstappen van 3 uur! In 15-16 dagen kun je net het noordereiland zien bijvoorbeeld. Het is geen goedkope reis (of land) dus ik zou daar alleen heen gaan als je het in 1 keer goed doet.

Over de andere landen kan ik je niks zeggen, voor een huwelijksreis zou ik persoonlijk de malediven kiezen!