Het grote backpacktopic

Moderators: MirandaT, Ods, Warboel, Duhelo, Essie73

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:14

"Helaas" is Globetrotter z'n beetje de enige. Niet super met uitkeren. Wel aansprakelijkheid mee te verzekeren.

mvdende

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:45

Geen goedkope oplossing, reken op 130 euro. (Per jaar, opzeggen na 1 jaar mogelijk) maar er is een annuleringsverzekering af te sluiten bij de NKBV

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:49

Ik denk dat een annuleringsverzekering voor je vlucht voldoende is. Tenzij je echt een pakket boekt of hele dure uitjes oid. Maar vaak boek je bijna niets als je gaat backpacken

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 23:17

Ben je aan het kamperen? Hopelijk niet... anders Lekker dagje binnen hangen. Administratie doen, boodschappen halen. Wasje wassen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:50

Museum? Zwembad/sauna? Groot winkelcentrum?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:51

Dat is beter, de Bokt censuur uit. Je zat in poedersuiker :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:53

3 maanden Australië + 3 maanden Nieuw Zeeland zonder werken maar behoorlijk budget heeft mij €12.000 gekost. Wel veel georganiseerde tours, maar daarbuiten goedkope hostels en 15 dollar eten per dag.

Kosten per dag dus zn 45 dollar. Hostel voor 30 + 15 aan eten. Dit is echt wel het minimum. Soms heb je geluk dat er een goedkoop hostel is, maar hostels in Sydney zijn al snel 42 dollar per nacht.

Hier zit verder niets bij. Buspassen of autohuur is niet goedkoop. De tours zijn tussen de 150 en 450 dollar per tour. Vaak goedkoopste optie.

Ik heb de oostkust van AU gedaan. Met alle bekende hoogtepunten. Fraser Island. Great Barrier, Withsundays, Cape Tribulation, nog wat kleinere tours en vervolgens het stuk tussen Melbourne en Adelaide met de Great Ocean Road, Kangeroo Island, Phillip Island. Van Adelaide naar Alice Springs met een 7 daagse tour. (Tussendoor nog 3 weken Tasmanië, maar toen waren mijn ouders er, zelf geen kosten gehad die weken.)

Nieuw Zeeland zowel noord als zuid met de Stray Bus. Niet heel veel tours gedaan daar. Wel de bekende dingen zoals skydive en bungee jump. Maar geen meerdaagse tours. Voor een uitgebreider verslag: http://www.mariekevandenende.waarbenjij.nu
Laatst bijgewerkt door mvdende op 21-06-18 15:06, in het totaal 2 keer bewerkt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 08:22

Ben je van plan er veel mee op je rug te lopen? Of maximaal 10 minuten per overstap/ per keer? Het draagcomfort is namelijk een stuk slechter dan een backpack van bijvoorbeeld Ospray. Ook is de duurzaamheid een stuk minder. Als je van plan bent meerdere vakanties met een backpack weg te gaan, kan het voordeliger zijn om een goede dure te kopen. Deze gaan vaak langer mee dan 1 a 2 reizen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:20

Decathlon heeft GEEN kwaliteit backpack!! Voor een kwaliteit backpack zoals Ospray ben je €300 zo kwijt. Dan kan je wel begrijpen dat de "dure" backpack van de Decathlon van max €150 geen kwaliteit genoemd mag worden.

Decathlon backpack is prima voor een éénmalige backpack trip waarbij je voornamelijk met het openbaar vervoer reist en niet te veel hoeft te lopen. Ook liever de backpack niet te zwaar. Zelfs met een Ospray is 20kg geen pretje, laat staan met een Decathlon backpack

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:39

Nomad is ook een goed merk! Veel betere kwaliteit dan Decathlon. Ik heb zelf een Berghaus. Het hoeft niet persé Ospray te zijn, maar kies iig een merk wat bekend is in de buitensport zo als: The North Face, Vaude, Ospray, Lowe Alpine, Deuter... dat zijn allemaal kwaliteit backpacks en niet te vergelijken met Decathlon.

Dit komt er op neer dat je het beste naar een buitensportwinkel gaat: Bever, Zwerfkei, OutdoorXL, Kathmandu... om er een paar te noemen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:31

Afritsbroek. Kun je lange broek van maken in tempels enz en buiten lekker afritten en korte broek.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:25

Zo dan. Heb jij de mazzel. Ik was iets van 250 kwijt voor het goedkoopste ticket naar Sydney

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:07

2 jassen. 1 water en wind dichte hardshell, goretex staat als zeer goed bekend,maar is ook erg duur. Decathlon heeft ook een hardshell voor rond de €100.

Onder de hardshell een dons jas. Dons is licht gewicht en neemt weinig ruimte in, maar geeft wel veel warmte. Donsjes zijn er in verschillende diktes. Ook bij de Decathlon. De hike donsjes bij de Decathlon zijn wat dunner en kosten €70. De klim donsjes zijn wat dikker en zijn rond de €100. Neem niet de dikste van €150,deze is wel echt veel te dik _O-

Zo heb je voor rond de €200 een fijne combinatie die licht gewicht en warm is. Voor echt koude dagen kan je er een goede thermo onder dragen. En eventueel een skipulli

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 21:52

WillBokkers schreef:
Voor de mensen hier die naar Thailand zijn geweest: Hebben jullie vaccinaties laten zetten? En zo ja, welke?
Ik ben nog ingeënt tegen Hepatitis A en zit te twijfelen of extra handig is.

Niet persé voor Thailand omdat ik ook naar Australië en Nieuw-Zeeland ging, maar ik had rabiës, hepatitis A en B en DTP voor de tetanus. Op het laatste moment besloten geen malaria pillen mee te nemen, maar voor sommige delen van Thailand wel aan te raden.