WORKAWAY

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
givette

Berichten: 171
Geregistreerd: 11-09-11
Woonplaats: Brabant

WORKAWAY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 11:23

Hayhay Lieve Bokkers,

Mijn naam is Rochelle en ik heb een plan.
Al een paar jaar spookt het door mijn hoofd op naar Canada te gaan. Het liefst voor een lange tijd maar ik ben pas geleden begonnen met een nieuwe opleiding hierdoor wordt het pas na 3 jaar mogelijk om bijvoorbeeld voor een jaar weg te gaan. Dit duurt natuurlijk erg lang en ik ben veel te enthousiast om nog langer te wachten.
Nu is mijn plan om in de aankomende zomervakantie voor bijna 2 maanden naar Canada te gaan en hier te gaan werken op een Ranch. Ik wil ontzettend graag bij een familie terecht komen die koeien houden en al het werk te paard doen.
Nu ben ik bij een hele fijne site terecht gekomen namelijk workaway, hier kan ik alle farms vinden die op zoek zijn naar mensen zoals ik.

Het enige nadeel aan deze site is dat ik geen contact op kan nemen met deze farms. Ik zou dan voor een heel jaar lid moeten worden en dit kost 30 euro. Natuurlijk goed van het bedrijf maar ik hoef geen heel jaar lidmaatschap wanneer ik over een paar maanden al in Canada wil zitten natuurlijk en die 30 euro spaar ik veel liever voor bijvoorbeeld mijn vliegticket.

Nu was mijn vraag of er misschien meer mensen zijn die al lid zijn, misschien al op reis zijn geweest en het account niet meer gebruiken. Misschien ben jij wel iemand die er dan voor open staat om het account vrij te stellen voor mij zodat ik contact op kan nemen met de farms.

Misschien een rare vraag maar hey een nee heb je maar een ja kun altijd nog krijgen *\o/*

Alvast hartstikke bedankt!

Liefs,
Rochelle


Afbeelding

Afbeelding

CarolineCF
Berichten: 702
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Re: WORKAWAY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:14

Hoi Givette, Workaway is een stichting en kan zijn werk niet doen als mensen geen bijdrage betalen. Die 30,- is toch niet veel voor een dergelijke bemiddeling.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:16

CarolineCF schreef:
Hoi Givette, Workaway is een stichting en kan zijn werk niet doen als mensen geen bijdrage betalen. Die 30,- is toch niet veel voor een dergelijke bemiddeling.


Lijkt mij ook :) als je gebruik maakt van de diensten, hoor je er ook netjes voor te betalen :)

Zou ook vast gaan kijken naar een werkvisum voor Canada :) is ook nog wat werk :)

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:17

Ik zou inderdaad ook gewoon lid worden. Op die manier weet het gezin ook wie ze op bezoek krijgen ;). Mijn zusje werkt al tijden met Workaway in het buitenland, bevalt erg goed!
En wat is nu 30 euro op een reis van 1000 euro?

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Re: WORKAWAY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:38

Je kan al allerlei farms opzoeken via Workaway zonder account, en ik heb ze persoonlijk benaderd door te googlen en kijken of ik hun website kon vinden (oa door google image search te gebruiken). Ik kon zelf geen account aanmaken omdat ik nog geen 18 was, maar als ik dat wel had gekund had ik dat wel gedaan, omdat het inderdaad deze website in de lucht houd en het geeft je heel veel mogelijkheden om makkelijk en veilig contact te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:59

Denk er aan dat je ook voor vrijwilligerswerk een werk visum nodig hebt.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:03

Anthea schreef:
Denk er aan dat je ook voor vrijwilligerswerk een werk visum nodig hebt.

Je kan evt wel kijken voor een 'working student' positie, want dan is het (in Canada) niet altijd nodig dacht ik. Tenminste, een vriendin van mij is op een gewoon visum een half jaar op een ranch geweest, en dat was geen probleem.

givette

Berichten: 171
Geregistreerd: 11-09-11
Woonplaats: Brabant

Re: WORKAWAY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 15:51

Dankjewel voor jullie reacties. Zoals ik al zei snap ik het ook erg goed van de site! Het is een hartstikke mooie site en dat komt natuurlijk mede door die bijdrage.
30 euro is ook niet veel nee en ik zou er nooit moeilijk over doen als ik niet op zo'n korte termijn al naar Canada wil gaan. Na Canada komt er voor mij ook geen andere gelegenheid om nog een reis te maken en dus de workaway site op nieuw te gebruiken. Dan is in mijn situatie 30 euro redelijk duur.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties en wie weet ga ik toch lid worden van de site!

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: WORKAWAY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:00

Ik heb mij gisteren lid gemaakt van workaway. Mijn plannen zijn om volgend jaar naar IJsland te gaan.
Tot nu toe vind ik het een fijne site, ik hield hem al een poos in de gaten. Je hebt veel mogelijkheden om je zelf zo goed mogelijk te omschrijven en zo kunnen mensen jou ook benaderen.

Tot nu toe vind ik het zeker wel de 30 euro waard.

Goof

Berichten: 28784
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:03

givette schreef:
Dankjewel voor jullie reacties. Zoals ik al zei snap ik het ook erg goed van de site! Het is een hartstikke mooie site en dat komt natuurlijk mede door die bijdrage.
30 euro is ook niet veel nee en ik zou er nooit moeilijk over doen als ik niet op zo'n korte termijn al naar Canada wil gaan. Na Canada komt er voor mij ook geen andere gelegenheid om nog een reis te maken en dus de workaway site op nieuw te gebruiken. Dan is in mijn situatie 30 euro redelijk duur.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties en wie weet ga ik toch lid worden van de site!


Korte termijn? Je wil volgende zomer toch pas? Zomer 2018? dan heb je echt nog 8 maanden om volop gebruik te maken van die website.

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: WORKAWAY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:23

Wat leuk dat je naar Canada wil gaan! Toen ik dat deed heb ik ook workaway gebruikt, en vind idd de bijdrage niet reuzeveel voor wat je ervoor krijgt. Ik zou het gewoon doen dus!

Als je het leuk vind, kun je in mijn onderschrift het topic vinden over mijn reis naar Canada. In het topic staat ook een link naar mijn blog.

Alvast heel veel plezier en ik ben benieuwd waar je naartoe gaat en hoe je het daar vind als je er eenmaal zit :D

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:24

Anthea schreef:
Denk er aan dat je ook voor vrijwilligerswerk een werk visum nodig hebt.


Dat hoeft niet altijd, ik ben toentertijd met enkel een ESTA naar Canada gegaan en daar 10 weken gewerkt voor bed & board.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:28

Gewoon doen, die 30 euro is niks vergeleken met de ervaring die je gata opdoen deze zomer!

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:53

givette schreef:
Dankjewel voor jullie reacties. Zoals ik al zei snap ik het ook erg goed van de site! Het is een hartstikke mooie site en dat komt natuurlijk mede door die bijdrage.
30 euro is ook niet veel nee en ik zou er nooit moeilijk over doen als ik niet op zo'n korte termijn al naar Canada wil gaan. Na Canada komt er voor mij ook geen andere gelegenheid om nog een reis te maken en dus de workaway site op nieuw te gebruiken. Dan is in mijn situatie 30 euro redelijk duur.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties en wie weet ga ik toch lid worden van de site!


Maar ik denk dat iedereen de site ongeveer 1 keer per jaar gebruikt. De meeste mensen reizen inderdaad een periode in de zomer, en niet 5-6 keer per jaar ;) . Ik zou het juist nu doen, want als je nu al wat vindt, kan je direct een ticket boeken en dat scheelt je dan zo 300-400 euro, tov als je dat last minute moet doen.

Anoniem

Re: WORKAWAY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:55

Je moet die 30eu maar zien als boekingskosten.. :)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:07

UMayDream schreef:
Anthea schreef:
Denk er aan dat je ook voor vrijwilligerswerk een werk visum nodig hebt.


Dat hoeft niet altijd, ik ben toentertijd met enkel een ESTA naar Canada gegaan en daar 10 weken gewerkt voor bed & board.


Je mag niet werken op een ESTA/ETA
Als ze er achter komen dat je daar voor komt, dan sturen ze je direct weer terug en is je kans op een visum voor in de toekomst ook gelijk een stuk kleiner

givette

Berichten: 171
Geregistreerd: 11-09-11
Woonplaats: Brabant

Re: WORKAWAY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 17:38

Nogmaals bedankt voor jullie reacties! Iedereen is zo positief over de site dat ik het toch lid ben geworden /3 *\o/*

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:27

Leuk TS, dat je alsnog lid bent geworden! Succes met de zoektocht naar een leuke ranch, maar dat komt vast wel goed :D

@keet, imo valt het wel wat mee. Als je bij de paspoortcontrole arriveert stellen ze wat vragen waar je vandaan komt, waarvoor je daar bent. En toen antwoordde ik gewoon dat ik er was om te reizen, wat ook waar was aangezien ik destijds meerdere plekken heb aangedaan. Ik heb toen ook uitgebreid onderzoek gedaan en van wat ik begreep is een vakantievisum (ESTA/ETA) voldoende als je wil rondreizen en vrijwilligerswerk wil doen. Dat komt omdat je niet betaald krijgt voor het werk wat je doet en geen contract hebt, en dus is het geen werk waar je een visum voor nodig hebt. Het kan natuurlijk dat iemand anders hier andere ervaringen mee heeft, maar voor mij is het op deze manier prima verlopen :j

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: WORKAWAY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:52


UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: WORKAWAY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:03

Wilden de bokkers in kwestie betaald werk gaan verrichten of vrijwilligerswerk? In ieder geval wel mega banketstaaf als je terug wordt gestuurd :oo maar dat kun je natuurlijk voorkomen door je papieren op orde te hebben.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: WORKAWAY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:09

Beide :)

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: WORKAWAY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:19

Nou dan ben ik blij dat mij dat destijds niet is gebeurd _O- Vreemd, want ik heb toen echt wekenlang onderzocht wat ik precies nodig had om het land in te mogen en vrijwilligerswerk te doen. Maar de volgende keer zal ik hier dan nog een keer naar kijken, want het lijkt me echt vreselijk om meteen weer terug te moeten.

Dus, TS, zorg dat je je papieren op orde hebt! :+

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: WORKAWAY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:46

Voor zover ik weet moet je ook voor vrijwilligerswerk in Canada een working permit hebben. Working student is dan weer anders, en dat mag volgens mij wel op je ETA.
Maar ik zou dat inderdaad even goed uitzoeken, want het is knetter zuur als je direct weer terug mag, en dat gebeurd echt.

Een kennis van mij is lesbisch en had als leesvoer wat folders mee over sperma-donoren. Gewoon ter orientatie, omdat ze op termijn ooit wel kinderen wil. Die mocht dus serieus terug naar huis, omdat de Canadezen dachten dat ze die kant op kwam voor een donor. Ze kwam gewoon voor vakantie, maar helaas. Die kwam het land gewoon niet in, geld weg. En voor zover ik weet is het tot op heden nog niet gelukt om alsnog het land in te komen.

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: WORKAWAY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:13

Ts ik reis zelf altijd via helpx.net vergelijkbaar idee alleen vind ik helpx zelf net wat fijner. Nog het checken waard! Helpx is geloof ik 20 euro voor 2 jaar.

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:18

eilleen333 schreef:
Voor zover ik weet moet je ook voor vrijwilligerswerk in Canada een working permit hebben. Working student is dan weer anders, en dat mag volgens mij wel op je ETA.
Maar ik zou dat inderdaad even goed uitzoeken, want het is knetter zuur als je direct weer terug mag, en dat gebeurd echt.

Een kennis van mij is lesbisch en had als leesvoer wat folders mee over sperma-donoren. Gewoon ter orientatie, omdat ze op termijn ooit wel kinderen wil. Die mocht dus serieus terug naar huis, omdat de Canadezen dachten dat ze die kant op kwam voor een donor. Ze kwam gewoon voor vakantie, maar helaas. Die kwam het land gewoon niet in, geld weg. En voor zover ik weet is het tot op heden nog niet gelukt om alsnog het land in te komen.


Ik wist dat ze streng waren, maar zo streng :wow: wat ontzettend sneu voor je vriendin.