Beste manier hotels vinden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mies_dummy

Berichten: 712
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Rotterdam

Beste manier hotels vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 22:45

Beste reislustige bokkers,

Al een tijdje zit ik na te denken over dit topic, volgens mij zijn er een hoop bokkers die hier en daar een reisje maken in binnen- en buitenland.
Zelf ga ik graag een weekendje weg met vriendlief.
Hoewel geld niet echt een heel groot probleem is let ik wel vaak op de prijs en er zijn natuurlijk best wel veel verschillende sites denk aan booking en trivago etc.

Ik vroeg mij dus af hoe veel bokkers hun hotel vinden en wat nu echt goede en "voordelige" sites zijn.

Ik heb gezocht met de zoekfunctie maar kon niet echt iets vinden. Mocht er al een topic zijn dan mijn excuses.

Groetjes Mies

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Beste manier hotels vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 23:25

Ik probeer vaak net buiten het centrum wat te zoeken. Scheelt soms al de helft in prijs. Ff op maps het adres op zoeken, en dan lekker met het ov naar het centrum! Of gewpon op maps hotel intypen en dan krijg je ook heel veel keus.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Beste manier hotels vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 23:32

VakantieDiscounter vind ik een hele fijne... was 224 euro kwijt voor 4 dagen Rome, hotel, ontbijt en vlucht. Was een heeeel gaaf hotel in een oud klooster! :+:

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 23:33

MarlindeRooz schreef:
VakantieDiscounter vind ik een hele fijne... was 224 euro kwijt voor 4 dagen Rome, hotel, ontbijt en vlucht. Was een heeeel gaaf hotel in een oud klooster! :+:


Heb je daar toevallig een linkje van? Dat klinkt wel echt heel gaaf!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 23:37

Lau schreef:
MarlindeRooz schreef:
VakantieDiscounter vind ik een hele fijne... was 224 euro kwijt voor 4 dagen Rome, hotel, ontbijt en vlucht. Was een heeeel gaaf hotel in een oud klooster! :+:


Heb je daar toevallig een linkje van? Dat klinkt wel echt heel gaaf!

Was in juni geloof ik. Denk niet dat die nu nog geldt. Maar je kan even op de site kijken.

Hotel was:
http://www.domussessoriana.it/en/

Eigen foto:
Ingang is een kleine deur rechts op de foto
Afbeelding

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:16

Ik kijk altijd op Trivago, Tripadvisor en zoek de site van het hotel zelf op om te zien of daar nog leuke aanbiedingen zijn.
Bellen loont overigens ook.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 17-10-17 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

mies_dummy

Berichten: 712
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Rotterdam

Re: Beste manier hotels vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 17:18

Alvast super bedankt Voor de reacties, VakantieDiscounter kende ik nog niet en ga dus zeker even spieken!

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:56

Meestal ook via booking.com en het liefst pas op de dag zelf.
Werkt niet in het hoogseizoen bij populaire plekken, dan zijn vaak alleen de duurdere hotels over (die je dan vaak wel weer wat goedkoper kunnen boeken).

Sommige hotels bieden gratis annuleren, dan kun je altijd je boeking nog aanpassen.

Rechtstreeks bellen naar de locatie en vragen of ze nog wat vrij hebben en voor welke prijs levert ook geregeld leukere prijzen op.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:17

Eigenlijk altijd via Booking.com, en dan het liefst een locatie die je gratis kunt annuleren (tenzij ik al heel zeker weet dat ik op die datum op die plek ben). Ook wel eens via Airbnb, maar dan ben ik om de een of andere reden altijd met iemand anders die een account heeft en de overnachting dan regelt :D dus met zelf boeken via Airbnb heb ik geen ervaring. Eerder gebruikte ik ook Hostels.com en Hostelworld.com, maar hostels kun je ook prima boeken via Booking.com.

In NL wil ik nog wel eens een B&B boeken via Bedandbreakfast.nl, maar dat is al eens mis gelopen omdat ik dacht dat ik gereserveerd had, maar dat bleek dan nog maar een vraag om beschikbaarheid te zijn (en ja, ze zaten vol en dat zag ik pas in mijn mail toen ik al onderweg was). Toen werd het spontaan overnachten bij vrienden. :D

sarahhorses
Berichten: 88
Geregistreerd: 24-01-10

Re: Beste manier hotels vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:55

Booking.com gebruik ik altijd, ook altijd met een kortingscode van 10% of €15,-. En als je genius-klant bent krijg je bijna altijd standaard 10% korting. Met een kortingscode erbovenop scheelt dit dus aanzienlijk. Als je nog een kortingscode wilt kan je me een pb sturen :)

Anoniem

Re: Beste manier hotels vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:31

Ik maak er echt een sport van, ik zoek via Yelp of Tripadvisor naar goed aangeprezen hotels op goede locaties en met veel voorzieningen in de buurt, en dan ga ik alle boekingssites af in incognitomodus om de beste prijs te vinden.

mies_dummy

Berichten: 712
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 13:32

sarahhorses schreef:
Booking.com gebruik ik altijd, ook altijd met een kortingscode van 10% of €15,-. En als je genius-klant bent krijg je bijna altijd standaard 10% korting. Met een kortingscode erbovenop scheelt dit dus aanzienlijk. Als je nog een kortingscode wilt kan je me een pb sturen :)


Booking.com gebruik ik meestal maar ik wist niet dat er kortingscodes waren of een lidmaatschap !

Yelp ken ik ook niet! Ik ga eens kijken.

Als iemand nog een ideetje heeft voor een hotel in amsterdam! :o met parkeermogelijkheden, hoeft zeker niet in het centrum te zijn ov is ge en probleem namelijk