Ruzie op vakantie..

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Petrichor

Berichten: 10502
Geregistreerd: 14-04-06

Ruzie op vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-17 09:57

Hoi allemaal,

Voordat ik op vakantie ging was ik er al bang voor dat dit niet wat ging worden. Elke keer ruzie met de gene waar ik mee ging, zij wil elke keer haar zin doordrijven etc. Nu zitten we hier vanaf zaterdag en eerlijk gezegd ben ik er helemaal klaar mee!

Ik wil dus terug naar huis, heb hier een huur auto etc en volgens mij is de eerst beste volgende vlucht pas op woensdag.

Iemand een idee hoe dat gaat wanneer jij je huur auto eerder terug brengt dan gepland? Misschien tips over wat ik het beste kan doen?

The smell of earth after rain!


Petrichor

Berichten: 10502
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-17 10:01

Nou wat ik moet betalen maakt mij echt helemaal niks uit, het enige wat ik wil is weg!

De auto staat inderdaad op mijn naam, het enige wat ik lastig vind is mij goed verstaanbaar maken. Mijn Engels is niet heel erg best en de mensen hier spreken het ook niet heel best.

The smell of earth after rain!

Petrichor

Berichten: 10502
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-17 10:04

RoWi schreef:
Praat met elkaar, dat is de oplossing. Sluit een compromis.
Eerder naar huis gaan is een kinderachtige vluchtreactie.

Ik heb alles geprobeerd maar het moet gewoon gaan zoals zij het wil, zo niet dan is er oorlog.

Vanmorgen wilde zij optijd opstaan want we zouden een dagje weggaan. Dus om half 9 heb ik het ontbijt klaar gezet maar blijft zij met haar telefoon in bed liggen geen honger. Vervolgens gaat ze uitgebreid staan douchen om om half 11 een keer klaar te zijn.

The smell of earth after rain!

Petrichor

Berichten: 10502
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-17 10:55

Hele tijd zeuren dat ik zoveel eet, volgens mij eet ik heel normaal heb ook geen overgewicht etc. Maar zij eet nauwelijks rookt alleen maar. Als ik dingen van de supermarkt wil vind ze dat niet nodig. Maar zij neemt wel van alles mee en daar mag je dan dus niet van zeggen. Dus de hele vakantie hou ik mij al stil omdat ik geen ruzie wil, maar zelfs stil houden werkt blijkbaar niet optimaal.

The smell of earth after rain!

Petrichor

Berichten: 10502
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-17 11:02

Gianti schreef:
Sorry vind jullie beide echt klinken als twee kleine kinderen. Jullie zeiken allebei net Zo hard over elkaar. Als je geen zin hebt om het uit te praten, dan Trek je gewoon je eigen plan, Dan hoef je alleen nog in zelfde huisje te slapen.

Ik heb alles geprobeerd om het goed te krijgen. Maar niks helpt gewoon niks.

The smell of earth after rain!

Petrichor

Berichten: 10502
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Ruzie op vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-17 14:53

Helaas weet geëscaleerd, ik heb mijn koffer gepakt en zit nu in een hotel tegen over de luchthaven te wachten op mijn vlucht van morgen.

Ben ontzettend teleurgesteld hoewel ik het natuurlijk wel zag aankomen. Mensen die hier zeggen dat ik kinderachtig ben ik snap jullie gedachtengang. Maar ik heb echt mijn uiterste best gedaan. Ik laat niet alles van mij afkraken laat mijn vriend niet door haar de grond intrappen etc. Sorry dat gaat min te ver dus morgen op naar huis.

Ik ben gruwelijk zenuwachtig voor alles, ben mijn hele leven nog nooit in mijn eentje zo ver van huis geweest en er is nog best wel wat te regelen. Auto moet getankt worden en ingeleverd worden hoe wat waar geen idee. Ga morgen zeer optijd weg en hopen dat alles goed komt.

The smell of earth after rain!

Petrichor

Berichten: 10502
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-17 16:10

Ik zit nu in een super luxe hotelletje lekker een boekje te lezen. Echt even puur genieten zonder haar erbij.

Ik heb overigens een heleboel pb's gehad, allemaal heel erg bedankt. Mensen vroegen voornamelijk waar ik zat. Ik zit op Sardinië op dit moment in Olbia!

The smell of earth after rain!

Petrichor

Berichten: 10502
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-17 16:34

_Covergirl_ schreef:
Ts, ik heb op Sardinië gewoond en spreek de taal vloeiend. Als je ergens hulp bij nodig hebt, kan je me altijd een PB sturen. Wil best wat voor je vertalen of helpen met gesprekken voeren etc.

Oh dat is echt super aardig!

The smell of earth after rain!

Petrichor

Berichten: 10502
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-17 16:36

miesnaom schreef:
Kom op Meis! Blijf lekker paar daagjes daar. Je ben 24. Tijd om de wereld te verkennen! Je heb een telefoon dus navigatie (als je internet heb anders even kopen) en gaan met die banaan. Tenzij het ticket alvast staat?
Enige wat ik me afvraag. Als je wist dat dit ging gebeuren waarom ga je dan met die persoon?

Ja ik wilde eigenlijk niet gaan, had haar al een paar maanden niet gezien omdat zij zogenaamd nooit tijd had om af te spreken. Pas vorige week was er weer contact. Ik ben toch gegaan omdat ik hoopte dat zij op vakantie een ander vrolijker mens zou zijn en omdat ik Sardinië gewoon heel graag wilde zien.

The smell of earth after rain!

Petrichor

Berichten: 10502
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-17 17:26

Lizzyy schreef:
Dat probleem heb ik ook op vakantie gehad. Was een hele leuke vakantie :+
Wij zijn apart van elkaar uiteindelijk maar dingen gaan doen en zo toch nog een leuke vakantie gehad. Verder betaal je de huurauto wel gewoon de volle mep.


Hallo,

In dit geval heb ik toch een vraagje aan u.

Ik moet morgen de auto vol tanken maar weet niet of het nou met benzine of diesel moet. Maar gezien de stikker gok ik op benzine. Zou jij dit willen bevestigen?

Afbeelding

Alvast heel erg bedankt!

Liefs Kirsten

The smell of earth after rain!

Petrichor

Berichten: 10502
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Ruzie op vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-17 18:05

Oh wat stom wilde pb doen haha! Maar bedankt allemaal. :)

The smell of earth after rain!

Petrichor

Berichten: 10502
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-17 08:55

Hey allemaal,

Zo even een nachtje geslapen in een hotel tegenover de luchthaven.

Gisteren was ik er zo klaar mee dat ik dus gelijk het reisbureau heb gebeld en hun een ticket terug heb laten boeken, vandaag om 14.00u vlieg ik dus terug naar Düsseldorf.

In principe had ik best nog elders kunnen verblijven maar zo gaat de prijs van een vakantie wel aardig omhoog, ik was dit jaar al op vakantie geweest dus het was niet de bedoeling dat deze vakantie ook duur zou worden. Mijn 'vriendin' uit het appartement zetten zou ik nooit doen dat zou echt heel gemeen zijn maar samen een kamer delen kan ik echt niet meer.

Ergens voel ik mij voor haar schuldig omdat ik haar daar heb achter gelaten. Ik heb nog gedacht als ze haar excuus maakt dan rij ik terug, maar ze was blij dat ik wegging zei ze. Gisteravond stuurde ze nog wel een appje of ik echt wegging. Ik denk dat zij dacht dat ik aan het bluffen was, niet dus.. Nu moet ook zij maar zien hoe ze terug komt, haar vlucht staat geboekt voor a.s. zaterdag en haar ticket heb ik gewoon achter gelaten.

Ik was vandaag vooral heel erg blij dat ik de auto vol getankt en krasloos in heb kunnen leveren dat was wel mijn grootste angst. Vind dat ze hier wel eng rijden, richting aangeven kennen ze hier niet en wanneer je 10 km te hard rijd vinden ze je nog te sloom maar omdat inhalen niet kan gaan ze maar gewoon bumperkleven.

Was vooral heel erg bang dat ik er met mijn Engels niet zou komen, maar uiteindelijk denk ik dat ik te onzeker was om het te spreken want het ging vandaag en gister juist heel makkelijk. Als het maar moet blijkbaar....

Nog even een vraagje, normaal als ik ga vliegen krijg ik altijd een mapje met papieren en laat dat altijd zien aan het grondpersoneel. Maar nu is alles via internet gegaan kan ik dan gewoon mijn ticket via de telefoon laten zien?

The smell of earth after rain!

Petrichor

Berichten: 10502
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Ruzie op vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-17 09:21

Ohh super handig!

The smell of earth after rain!

Petrichor

Berichten: 10502
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-17 00:00

Klopt ik ben inderdaad thuis! Allemaal heel erg bedankt voor jullie berichtjes en goede hulp. Nu thuis nog wat problemen met het meisje waar ik mee ben gegaan helaas..

Haar auto staat bij mij op het erf, krijg ik een appje van een vriendin van haar of zij donderdag de auto op mag halen. Heb haar terug geappt dat dat prima is als ze dan direct het geld wat ik nog van haar krijg en de geleende koffer mee brengt. Appt zij terug ja daar ga ik niet over, heb haar vriendelijk terug geappt dat ze alleen onder die voorwaarde welkom is. En dat meen ik ook echt, ik wil ook gewoon mijn spullen en geld terug en daarna wil ik niets meer van haar of haar vriendinnen vernemen.

The smell of earth after rain!

Petrichor

Berichten: 10502
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Ruzie op vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-17 08:04

We hadden de zelfde vlucht!

The smell of earth after rain!

Petrichor

Berichten: 10502
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-17 10:39

Het is inderdaad gruwelijk kinderachtig dat ze dat niet zelf regelt, maar dit beschrijft precies zoals zij is.

Echter kon ik op geen enkele manier meer contact met haar of die vriendin van haar opnemen want mijn nummer is op alle mogelijke manieren geblokkeerd.:+ Heb haar toen gebeld op het nummer van mijn moeder maar daar nam ze ook niet op. Uiteindelijk heeft zij teruggebeld naar mijn moeder, mijn moeder heeft opgepakt want ik was met het paard weg. Mijn moeder heeft gezegd dat ze de auto op kon halen en dan gelijk de koffer mee moest nemen, daarna zei ze nog, ja het geld krijgt ze niet terug hoor want ik moest een ticket extra terug boeken. Mijn moeder heeft maar gezegd wees er gelukkig mee..
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 06-09-17 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

The smell of earth after rain!

Petrichor

Berichten: 10502
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Ruzie op vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-17 10:41

Naja heel simpel krijg ik mij geld niet krijgt zij haar navigatie niet..

The smell of earth after rain!

Petrichor

Berichten: 10502
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-17 11:34

butengeweun schreef:
Wacht even ik snap hem niet, welk geld zou jij nog van haar moeten krijgen?

Meestal is het als ik op vakantie ga dat de reis en accommodatie al betaald zijn.
Dat jij er voor kiest om meer geld uit te geven aan het omboeken van jou ticket is jou zorg daar heeft zij toch geen last/kosten van gehad?

Nee we hadden een gezamenlijke pot en daar zat geld in van ons samen, echter had zij dat geld in haar tas. Dus als het ware steelt ze mijn geld als ze het niet terug geeft.

The smell of earth after rain!

Petrichor

Berichten: 10502
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-17 11:35

JLLN_ schreef:
butengeweun schreef:
Of is je vriendin met dezelfde vlucht terug gekomen? En zo ja was dat haar vrije keuze of heb je op eigen initiatief beiden tickets omgeboekt?


Zoals ik het lees heeft TS er voor gekozen om een vlucht voor alléén zichzelf terug te boeken, en heeft de vriendin er zelf voor gekozen om ook een vlucht eerder terug te boeken.

Dit is correct.

The smell of earth after rain!

Petrichor

Berichten: 10502
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-17 11:39

Palmera schreef:
Petrichor schreef:
Het is inderdaad gruwelijk kinderachtig dat ze dat niet zelf regelt, maar dit beschrijft precies zoals zij is.

Ik haak nu echt even in, hoor. We horen één kant van het verhaal. Die van jou.
Zoals jij jezelf hier neerzet, vakantie onderbreken, je laten vertellen wat je mag eten, niet gewoon zelf op pad kunnen gaan, etc, etc; komt op mij ook niet heel volwassen over, hoor!


Uiteraard heb ik gewoon gegeten en gedronken waar ik zin in heb, maar als jij iets in je mond steekt en je aangekeken wordt van eet je nou alweer wat is niet echt fijn of vind je van wel? Uiteraard kan ik prima zelf auto rijden en naar andere plekken gaan zonder haar maar daar had ik niet zo heel veel zin meer in.
En ja ik vond het zeker eng om alles in mijn eentje te regelen, maar volgens mij zou iedereen het wel spannend vinden om iets voor het eerst alleen te doen in een vreemde omgeving.

Overigens ben ik niet de gene die alles speelt via andere vriendinnen, sorry maar dat is mij te laag.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 06-09-17 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

The smell of earth after rain!

Petrichor

Berichten: 10502
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Ruzie op vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-17 11:43

Hoe dan ook, ik zie morgen wel hoe het zich oplost.. Ik was bereid het netjes op te lossen, maarja als je dan vriendinnen stuurt kan ik natuurlijk niets.

The smell of earth after rain!

Petrichor

Berichten: 10502
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-17 11:49

Palmera schreef:
Petrichor schreef:
Hoe dan ook, ik zie morgen wel hoe het zich oplost.. Ik was bereid het netjes op te lossen, maarja als je dan vriendinnen stuurt kan ik natuurlijk niets.

Jij verliet zelf ook jullie hotel i.p.v een normaal gesprek te voeren.
Zet jezelf alsjeblieft niet neer als iemand die dit netjes wil oplossen, dan had je dat in het hotel kunnen doen.
Dan was er ook met die gezamelijke pot niets gebeurd.

Oké is goed, ik heb niets geprobeerd wat jij wil. :D

Misschien even terug lezen.

The smell of earth after rain!

Petrichor

Berichten: 10502
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-17 11:52

Ayasha schreef:
Palmera schreef:
Jij hebt dat geld vrijwillig afgestaan dus dat heet nooit diefstal. ;)

Even vrijwillig als de vriendin haar GPS systeem afgestaan heeft dus waar hebben we het dan over. :) Dan is dus niemand in fout.
OF ze doen gewoon nog één keer beetje normaal (ja ze beide). Vriendin geeft netjes het geld terug waarop zij geen recht heeft en TS geeft de GPS terug waar ze geen recht op heeft en ze hoeven elkaar nooit meer te spreken.


Nou precies dit!

Vind het heel erg jammer, had het verder graag gewoon normaal opgelost zij de auto en haar gps en ik mijn koffer en het geld. Dan is het opgelost en niets meer aan de hand, dat is wat ik graag zou willen. :)

The smell of earth after rain!

Petrichor

Berichten: 10502
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-17 12:14

Nou zij was helemaal hysterisch en wilde niet netjes praten laat staan oplossen.. Ze heeft de koffer aan mijn moeder gegeven want die had ze van haar geleend. Daarna wilde ze haar navigatie terug, dus heb netjes gezegd dat is prima maar dan wil ik mijn geld terug. Daar ging ze niet mee akkoord en ze zou dan wel de politie erbij halen, nou helemaal prima dan..

Echter was zij samen met een vriendin hier en met haar heb ik nog wel even gepraat want zij was in elk geval wel in voor een volwassen gesprek. Uiteindelijk bleek dus dat ze mij het geld niet terug wilde geven omdat zij een busrit en een vlucht extra heeft moeten bekostigen en blijkbaar heeft ze de borg van het appartement niet terug gekregen. Dit kan wel kloppen want ik zag dat ik perongeluk de sleutel van het appartement mee had genomen. Ik heb die vriendin daarom alsnog de navigatie meegegeven en heb gezegd dat de vriendin waar mee ik ging mooi dom bezig is. Want wij hadden afgesproken dat als we de borg niet terug zouden krijgen wij zouden delen, maar gezien zij besluit mijn geld niet terug te geven mag ze de borgsom lekker zelf bekostigen en dat was een stukje duurder.

The smell of earth after rain!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Albertina71, SemrushBot, Siers83, YvonneV en 3 bezoekers