Montenegro

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faringo
Berichten: 8212
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Montenegro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 19:04

Hoi bokkers!

Eind augustus ga ik samen met een vriendin 10 dagen naar Montenegro. We verblijven aan de kust in de buurt van Herceg Novi. Van die 10 dagen hebben we 4 of 5 (twijfelen nog) een auto zodat we toch wat meer van het land kunnen zien.

Sowieso willen we een dagje naar Dubrovnik. Maar dat zullen we gewoon met de bus doen.
Op internet al bekeken dat we graag ook naar Nationaal Park Durmitor en het Skadar meer willen.

Zijn er hier toevallig bokkers die leuke plekjes weten in deze twee parken om iets te ondernemen? En uiteraard zijn andere ideeën ook welkom.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:43

Ik ben vorig jaar 2 weken in Montenegro geweest! Prachtig land.

Aanraders:
- dagje Kotor
- Raften op de Tara River canyon (op de grens met Bosnië-Herzegovina, práchtig!)
- dagje Budva, vooral het oude gedeelte van de stad is mooi
- Porto Montenegro
- Niksic (prima op 1 dag te combineren met Porto Montenegro), leuk stadje en vlak daarbuiten mooi stuk om te wandelen.
Hou er met het OV rekening mee dat je best ff onderweg bent. Ik zou daarom eerder voor 5 dagen autohuur kiezen, of met georganiseerde dagtours het Skadar meer en Durmitor doen. Dat laatste is ons prima bevallen :j.

Faringo
Berichten: 8212
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Montenegro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 10:51

Ah kijk super!! Daar kan ik zeker wat mee. Sowieso willen we inderdaad de plaatsen rondom de baai van Kotor een bezoekje brengen. Goed om te weten dat het raadzamer is om toch voor de 5 dagen autohuur te gaan. Had inderdaad al gelezen dat je met het OV behoorlijk lang onderweg kan zijn.

We hebben er in ieder geval erg veel zin en hopen er een mooie combi tussen natuur, cultuur en relaxen van te maken maar dat gaat vast lukken.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Re: Montenegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 11:12

Ik volg! We gaan ook eind augustus naar Herceg Novi voor 15 dagen :D In welk hotel zitten jullie?

We wilden inderdaad ook naar Dubrovnik gewoon met de bus. Vanuit de baai moet je met de boot naar Kotor kunnen en dat moet erg de moeite waard zijn.

Verder hadden we de Tara Canyon, Durmitor, Skadar Lake, Lovcen in de planning en wellicht nog naar Mostar o.i.d als dat een beetje te doen is. We wilden dit doen via Globtour Montenegro of via een lokaal excursiebureautje.

Waar zat jij toen Plien? En weet je nog waar je die excursies mee hebt gedaan?

We hebben er in ieder geval erg veel zin in! :D Vorig jaar al enorm positief verrast door de schoonheid van Macedonië, dus we zijn erg benieuwd naar dit land.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:36

Wij zaten in Budva! Excursies via Tui geregeld, die hadden een samenwerking met een lokaal bureau. Naam weet ik zo niet meer. Bij de excursie naar het Skadarmeer hadden we toen Nederlandse reisleiding, heb echt gigantisch hard gelachen met die jongens. Dus als je via de reisorganisatie iets kan boeken zou ik dat eerder doen dan bij een lokaal bureau!

Lovcen hebben wij op eigen gelegenheid bezocht, daar zou ik geen excursie voor boeken.

En om de voorpret nog wat groter te maken, hierbij wat foto's :D.


Afbeelding
Afbeelding
Niksic en Lovcen


Afbeelding
Baai van Kotor


Afbeelding
Afbeelding
Budva


Afbeelding
Afbeelding
Durmitor


Afbeelding
Raften!


Afbeelding
Zwemmen in het Skadar meer


Afbeelding
Porto Montenegro
Laatst bijgewerkt door Noeps op 11-07-17 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Faringo
Berichten: 8212
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 12:42

_Tamara schreef:
Ik volg! We gaan ook eind augustus naar Herceg Novi voor 15 dagen :D In welk hotel zitten jullie?

We wilden inderdaad ook naar Dubrovnik gewoon met de bus. Vanuit de baai moet je met de boot naar Kotor kunnen en dat moet erg de moeite waard zijn.

Verder hadden we de Tara Canyon, Durmitor, Skadar Lake, Lovcen in de planning en wellicht nog naar Mostar o.i.d als dat een beetje te doen is. We wilden dit doen via Globtour Montenegro of via een lokaal excursiebureautje.

Waar zat jij toen Plien? En weet je nog waar je die excursies mee hebt gedaan?

We hebben er in ieder geval erg veel zin in! :D Vorig jaar al enorm positief verrast door de schoonheid van Macedonië, dus we zijn erg benieuwd naar dit land.


Wij gaan naar Hotel Palmon Bay & Spa in Igalo

Gaaf die foto's!! Gelukkig komt eind augustus steeds dichterbij

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:03

Faringo schreef:
_Tamara schreef:
Ik volg! We gaan ook eind augustus naar Herceg Novi voor 15 dagen :D In welk hotel zitten jullie?

We wilden inderdaad ook naar Dubrovnik gewoon met de bus. Vanuit de baai moet je met de boot naar Kotor kunnen en dat moet erg de moeite waard zijn.

Verder hadden we de Tara Canyon, Durmitor, Skadar Lake, Lovcen in de planning en wellicht nog naar Mostar o.i.d als dat een beetje te doen is. We wilden dit doen via Globtour Montenegro of via een lokaal excursiebureautje.

Waar zat jij toen Plien? En weet je nog waar je die excursies mee hebt gedaan?

We hebben er in ieder geval erg veel zin in! :D Vorig jaar al enorm positief verrast door de schoonheid van Macedonië, dus we zijn erg benieuwd naar dit land.


Wij gaan naar Hotel Palmon Bay & Spa in Igalo

Gaaf die foto's!! Gelukkig komt eind augustus steeds dichterbij

Haha wij ook :') :') dat is toevallig! We gaan 31 augustus weer terug naar huis.

Wat een prachtige foto's Plien <3 Ziet er super mooi uit!! Helemaal zin in nu :D

Valt Lovcen een beetje makkelijk zelf te bezoeken? Ga je dan gewoon met de bus ofzo? :)

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Montenegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:13

Ik zie net dat ik de verkeerde plaatsnaam heb genoemd :7. We waren met de auto een dagje in Cetinje, aan de voet van Lovcen. Daar wel een stuk gewandeld maar geen enorme bergbeklimming gemaakt. We waren op slippers :').

Faringo
Berichten: 8212
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 16:41

Haha wij komen de 29ste aan :D. Kleine wereld!

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 14:17

Faringo schreef:
Haha wij komen de 29ste aan :D. Kleine wereld!

Haha nou inderdaad :') !! We zullen het hotel wel even testen voor jullie aankomen :+

Haha Plien :P Vond je Lovcen verder wel de moeite waard? Willen dan graag naar dat mausoleum oid, waar je zo'n mooi uitzicht hebt.

Faringo
Berichten: 8212
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Montenegro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 14:53

Haha is goed, niet dat we er nog onder uit kunnen maar toch :')

ik ga het weekend er is even goed voor zitten wat we allemaal wil zien/doen. We zullen ons in geen geval gaan vervelen want er is genoeg te doen. Zullen eerder nog tijd te kort komen haha.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Montenegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 15:26

Mijn collega zegt dat Budva absoluut de moeite waard is.
en dat de prijzen in Montenegro best hoog zijn

Faringo
Berichten: 8212
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Montenegro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 15:52

Die gaat inderdaad wel op het lijstje :D

De prijzen gaan we ervaren, denk dat dat ook per plaats een beetje verschillend is. Komt vast goed :j

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:50

Ik wil graag even meelezen, ik ga as zondag naar Kroatië, Dubrovnik 5 dagen
Bosnie, Buna 8 dagen
en montennegro , Donji Morinj 3 dagen

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Re: Montenegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:00

Mooie route fokfanaat! Hoe ga je daar rondreizen? :)

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Montenegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:27

We vliegen op Dubrovnik, en als we naar Bosnië gaan heb ik een huurauto. 4 hotelletjes via booming.com geboekt.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 06:25

fokfanaat schreef:
We vliegen op Dubrovnik, en als we naar Bosnië gaan heb ik een huurauto. 4 hotelletjes via booming.com geboekt.

Leuk! :) klinkt als een mooie combi!

We vliegen over twee weken ook op Dubrovnik en gaan dan gewoon met de transferbus naar ons hotel in Herceg Novi. Maar willen wel zeker met het OV die kant weer op voor 1 of 2 dagen!

Faringo
Berichten: 8212
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Montenegro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 16:56

Tamara alvast een hele fijne vakantie en wie weten komen we elkaar nog tegen!!

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:17

Faringo schreef:
Tamara alvast een hele fijne vakantie en wie weten komen we elkaar nog tegen!!

Ja dankjewel!! :D Begin nu al langzaam de koffer te pakken, super zin in! En wie weet inderdaad :D Dat zou toevallig zijn, leuk! Plaats nog wel even een update als we er een paar dagen zijn.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:00

Inmiddels een week in Montenegro! Helaas begon de vakantie niet zoals gehoopt, aangezien ik de derde dag erg ziek ben geworden. Ik kom helemaal niks meer binnen houden. Na 3 dagen naar het health Centre hier in Herceg Novi gegaan, ook een soort excursie :D Daar een spuit gehad en medicatie, gelukkig nu weer de oude! Alleen helaas dus nog niets gezien. We zijn wel even naar Herceg Novi gelopen de tweede dag, maar dat vonden we niet zo heel spannend. Gewoon geinig stadje, maar qua restaurantjes vonden we het bij Igalo fijner. En verder op bed gelegen en de laatste dagen aangesterkt aan het zwembad :+ Voor alle zekerheid hebben we ruim aangehouden en nu gaan we volgende week twee drukke excursiedagen doen zodat we wel alles hebben gezien wat we vooraf wilden!