De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:51

Anoniem schreef:
yvje86 schreef:
Waarom koop je niet een compact camera met extra batterij.
Is vaak nog niet eens zo duur, hoef je je telefoonbatterij niet te belasten voor foto's ook.


Dat is misschien ook nog wel een ideetje ja! Maar die is wel weer minder makkelijk in je zak te stoppen dan een dunne telefoon...

Schotland wil ik ook graag nog een keertje naar toe ja! En op de mountainbike is al helemaal tof! Dan kom je ook op plekken waar je met een georganiseerde tour/auto niet zou komen :)
En een datum hebben ze sowieso! Misschien dan niet mijn voorkeursdatum, maar ik heb de gehele periode de kans om vakantie te nemen dus die reis komt er sowieso :D

Nee, dat ik dan in mijn tentje niemand hebt om tegen aan te kruipen zal wel even tegenvallen _O-
Ulanbatar zelf zitten wij alleen de eerste nacht na aankomst en gaan de volgende dag gelijk met een jeep de woestijn in en door naar de paarden, en dan de laatste dag + nacht, maar dan kunnen gelukkig de meeste spullen in het hotel blijven. Maar bedankt voor de tip! Ik ben inderdaad vooral heel benieuwd naar de kleine dorpjes, want 1 hele dag zullen de paarden rust hebben en wij doorbrengen bij de Mongolen zelf en hun manier van leven meemaken!
...En door jou verhalen wordt ik helemaal enthousiast! *refreshed mail voor de inmiddels 50e keer* :')

Taiwan is ook mooi ja, zeker niks te klagen :D


Ik neem mijn compact camera juist altijd mee in m'n jaszak. Maar ik vermoed dat jij niet veel jas aan zult hebben daarzo haha.

Ik heb net eens op die website zitten neuzen en ze bieden daar echt gigantisch veel reizen aan! Keuze zat als je een paardrijvakantie zoekt.

Let je ook op dat het niet in je spambox komt :o

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:57

Wauw wat ontzèttend gaaf! :oo 20 dagen op een paard, dat worden zere billen. Maar voor zo'n reis zou ik het er zo voor over hebben. Knap ook dat je alleen gaat!

Zelf wil ik heem graag met de trein naar Moskou en St. Petersburg of de Transsiberië treinreis maken in mijn uppie. Hopelijk mag ik me als dat wat wordt net zo blij voelen als jij TS :D

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:03

Ik ben niet van de verre reizen, maar trektocht te paard hebben we wel ooit in Frankrijk gemaakt en vorig jaar de bergen in het Beierse woud over steile rotsen klimmen met je paard. Was heel gaaf om te doen (hebben we hier niet in Nederland hahaha).

Ik had een kleine fotocamera bij me. Nikon Coolpix S7000. Kan mooi inzoomen (20x) en is heel plat en handzaam.
Hij zat in een tasje wat ik aan een riem om mijn middel had hangen en met een keycoard aan mijn rijbroek vast. Mocht hij uit mijn hand vallen, bungelde hij nog wel ergens. Was ideaal.
Daar we western reden had ik altijd hand vrij om foto's te maken, ook vanaf het paard dus.
Extra batterij kost inderdaad niet veel, zeker niet de niet originele modellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:06

Hahaha ja ik zit echt elk mapje in mijn mailbox te checken om de 10 minuten _O-
Een jas zal ik inderdaad niet snel aanhebben, dan eerder een trui :)
Maat misschien is hij in een hoesje wel aan het zadel te binden oid? Dat soort dingen ga ik wel even vragen zodra het 100% definitief is :D
Ze hebben inderdaad hele toffe reizen! Van het voorjaar ga ik ook met m'n moeder een weekendje rijden in de Ardennen via deze site!

Hihi je zit niet echt 20 dagen op het paard naar 14/15 dagen! Nog veel, dat wel :')
De transsiberië express zou ik ook graag een keer willen doen! Zo'n 3 jaar geleden ben ik wel wezen interrailen door Europa, was ook erg tof!

Thanks voor de tip Isapaardje! Das wel een model om in gedachte te houden dan :) Hier hebben ze wel normale zadels, maar ik kan prima met 1 hand rijden, in stap al helemaal :D

Het voor voor mij ook mijn eerste reis alleen :j En dan gelijk zo ver haha!
Ik heb ook wel een hekel aan mijzelf dat ik dit soort dingen altijd zo vroeg al plan/boek, nu moet ik minimaal 9 maanden wachten en met een beetje pech zelfs langer _O-

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:17

Frankrijk, Vogezen, hebben wij ook via Trailfinders gedaan.
Zoals wel meer reizen trouwens, maar Beieren hebben we zelf uitgezocht (en daarna weer aan Trailfinders aangeraden als mogelijk nieuwe locatie voor hen :) )

Die Nikon die ik aanraadde is 10 x 5 cm en zo'n 2 cm dik (met ingeklapte lens). Zat standaard een tasje bij wat ik dus aan mijn broeksriem kon hangen.
Maar inderdaad, we konden ook een kleine zadeltas krijgen voor waterflesje of camera.
Bij langere tochten kregen we sowieso grotere zadeltas mee, omdat de lunch dan mee moest.

In de Vogezen hadden we ook zelf geen bagage (slaapzak/kleding) bij, dat werd in een auto vervoerd. Achter het zadel hadden we opgerolde (regen)jas en paar paarden droegen zadeltassen met lunchpakketjes en drinken.

Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:18

WouW, super gaaf, Ook super tof dat je vriend je stimuleerd en daar ook in die tijd zelf zijn paasie gaat uit oefenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:38

Oh wat leuk allemaal zeg Isapaardje! Ze hebben zeker meer reizen die mij ook aanspreken :j
Volgens mij wordt elke dag onze lunch gebracht of gedragen door de kamelen/yaks die mee gaan, dus op het paard opzicht alle ruimte voor een camera :)

Secretly jazeker! Ik ben dan ook heeeel blij met mijn vriend :D

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:05

Gaaf! *D *D *D

Ik ben twee jaar geleden 10 dagen geweest. Fantastisch!

Ulanbatar vond ik wel prima. Heb me daar niet onveilig gevoeld. Maar misschien andere locaties of andere tijdstippen dan Wendy daar geweest?

Mocht je al vast in de stemming willen komen: https://www.youtube.com/watch?v=tekxIQDNx6A
Als ik dit filmpje (gefilmd door een van mijn medereizigers) weer terug zie en vooral hoor, ben ik weer helemaal in vakantie stemming. *D *D

Wij hadden zadeltassen die door de organisatie aangeleverd waren. Aan de ene kant het eten voor de dag. En dan aan de andere kant kon je camera, regenjas en dat soort dingen opbergen. Ging prima.

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:36

Ik ga je filmpje thuis even kijken vanavond! :D :D

Eten enz hoeven wij dus niet zelf mee te nemen dus dat scheelt!

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:59

En heb je al mail TS? :D

Weet je ook na hoeveel dagen ze ongeveer zouden mailen?

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:16

Nee nog niet _O-
Dit was wat ik maandag kreeg:
"We hebben uw reservering doorgestuurd naar de paardrijorganisatie.
Binnen enkele dagen krijgt u van ons de definitieve bevestiging en factuur van uw reservering of nemen wij contact met u op wanneer de reservering niet meer mogelijk is."


Na 17:00 geef ik het ook op en ga ik morgen weer verder met continu refreshen :')

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:43

IK WERD WAKKER zonder mailtje :') ;(

ImkeTarek

Berichten: 2272
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:08

Wat klinkt dit ontzettend super gaaf!
Heb je het boek de paardenjongen gelezen? Is het verhaal van een man die opzoek is naar de juiste manier om met zijn autistische zoon om te gaan. Deze maken ook een trektocht door Mongolië, en bezoeken daar medicijnmannen (waargebeurd verhaal, wat het begin was van "de horseboy method", een methode om te werken met autistische kinderen en paarden).

Tip qua telefoon batterij:
Als je toch geen enkel ontvangst heb: zet je flight modus aan, verbruikt zo goed als geen batterijen en je kunt zo je telefoon mooi als camera gebruiken!

Edit: er is trouwens ook een documentaire over de paarden jongen gefilmd

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:29

Nee niet gelezen, eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord... Ik ga het is opzoeken!
Flight modus leek mij inderdaad ook handig, deed in in de Filipijnen ook :)

Kelan ik moet jou filmpje ook nog even kijken, werd wat laat gister voor ik thuis was :D

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 12:50

Oh ja dat wilde ik ook nog vragen, of je die film kende. Ik heb hem echter alleen maar in het Duits kunnen aankomen, maar wel prachtig, zeker qua natuur daar.

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:53

Kelan ik heb inmiddels je filmpje gekeken, wat gaaaaf! :D
Die andere film gaat m'n vriend voor mij downloaden :)

Ik had nog steeds geen mail dus net de organisatie even gebeld of alles wel goed gegaan was :=
Maar de vriendelijke man is gewoon nog met een trektocht weg dus hij verwacht eind augustus antwoord :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:22

IK HEB TOCH EEN MAILTJE *\%/* *\%/* *\%/*

Voor nu moet ik mij 26 mei melden in Mongolië :D *stuitert door het hele kantoor*

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:25

Whaaaaaaaaaaaa *\%/* *\%/* *\%/*
Leuk!

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:50

En nu kan het aftellen beginnen _O- Nog 276 Dagen _O- :') :D

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:50

Aaaaah super leuk!!!! Nu is het eindelijk zeker :D eindelijk je droomvakantie! *\o/*

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:25

Jaaa! Zojuist ook de aanbetaling/voorschot betaald :D

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:29

Kijk, weer een stapje dichterbij.
En toch schiet de tijd best op.
Ik heb in januari een flinke reis geboekt waar ik erg naar uitkeek en nu gaan we volgend weekend al

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:13

Leuk! Waar ga je naar toe? :)

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 05:50


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 08:58

Ohh dat is ook onwijs gaaf zeg!! Noorwegen zou ik ook nog wel graag naar toe willen :)