De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:18

Whaaaa ik zit nog steeds te stuiteren *\%/*

2 dagen geleden heb ik een vakantie geboekt die ik al een jaar of 3 wil boeken. Nu de "stoute schoenen"aangetrokken (onder dwang van vriendlief _/-\o_ ) en geboekt!
Volgend jaar ga ik een 20-daagse trektocht te paard door Mongolië maken! :D :D :D

Nu wacht ik dus al 2 dagen op het verlossende mailtje of mijn voorkeursdatum beschikbaar is en opde factuur voor de aanbetaling, want dan is het pas 100%!
Dus ik ben om het kwartier mijn mail aan het refreshen :') En bij elk mailtje maakt mijn hart een sprongetje, en dan is het reclame _O-

Inmiddels ook al een spaarplan gemaakt, want goedkoop is het niet. Maar daarmee moet ik prima het geld voor elkaar krijgen!

I'M SO EXCITED :))

Dit gevoel kennen jullie vast wel ;)
Dus wat was het voor jullie, de reis van je leven? En hoe blij was je toen je die eindelijk kon maken? :D

Ik stuiter ondertussen nog even verder terwijl ik mijn mail blijf refreshen, ik ben benieuwd naar jullie verhalen! Heerlijk dit :D

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:22

Wat gaaf!

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:25

Wat leuk!

Goof

Berichten: 28769
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:27

Wow, dat moet echt een waanzinnige reis zijn die je gaat maken. Heel gaaf.
Doe je dat in een groep? Waar overnacht je? Hoe gaat je reis eruit zien?

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:31

Wauww,gaaf.

@Goof;je bent de vraag "maak je ook veel foto's" vergeten. :D

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:39

Hahaha ga ik zeker proberen :D

De trip is ergens tussen Mei en September volgend jaar. Ik heb ook Mei of September als voorkeur opgegeven omdat de ticketprijzen buiten het hoogseizoen zo'n €400 goedkoper zijn!
Ik hoop natuurlijk mie, dus de organisatie is nu navragen in Mongolië of er in Mei al boekingen zijn.

De trip is voor minimaal 4 en maximaal 10. Bij 3 of minder ruiters gaat hij alleen van start als iedereen bereid is om een toeslag te betalen ivm de kamelen, yaks en soms een auto die ook meegaat voor onze spullen.

Je overnacht gewoon in tentjes op de plek waar je eindigt!
Ik zal zo even het linkje plaatsen, daar staat een voorbeeld programma :)

yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:42

Whaaa gaaf zeg! Dat moet dé reis van je leven zijn.
Gaat je vriend ook mee of met wie ga je? Lijkt mij ook echt wel super gaaf!
Leuk ook dat je vriend je stimuleert dingen te doen die jij wil doen.

Hier heb ik 3 jaar aan mijn man zijn hoofd moeten zeuren om eindelijk over 2 weken de grote reis naar de Noordkaap te kunnen maken.
Mijn man is niet zo'n reiziger, toen ik laatst met "afrika lijkt me ook zo prachtig" thuis kwam was hij niet direct enthousiast := .

Héél véél plezier iig en ik hoop dat het een prachtige reis gaat worden!

Goof

Berichten: 28769
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:45

Faruba schreef:
@Goof;je bent de vraag "maak je ook veel foto's" vergeten. :D


Ja hahahaha! Je hebt gelijk!
Klinkt heel gaaf Dreamer. En ik ben idd nu al zeer benieuwd naar foto's :D

Wat ik overigens heel graag wilde was met een camper door Australië reizen. Kamperen waar je wil, alles zien wat je wil, vrijheid blijheid en vooral alle drukte en bussen vol toeristen ontlopen. Ik heb dat een paar jaar geleden gedaan met een vriendin en echt uniek was op een ochtend vreselijk vroeg wakker worden tijdens zonsopgang en volledig omringd te zijn door een grote groep kangoeroes. Geweldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:52

Ohhh wat een droom zeg Goof! <3
Australië lijkt mij ook heel tof! En een roadtrip of backpacken vind ik sowieso het allertofst!
Paar weken geleden zijn wij met de auto naar Budapest gegaan, meegedaan met The Budapest Rally! En vorig jaar 3 weken wezen backpacken op de Filipijnen, dat was ook echt magisch <3

En Yvje86, mijn vriend gaat niet mee dus ik ga alleen! Het lijkt hem onwijs gaaf, maar 20 dagen op een paard gaat hij niet volhouden :') Hij heeft verder ook niks met paarden. Hij gaat in die tijd thaiboksen op Thailand, iets wat hij al een hele tijd wilt doen dus dat komt perfect uit zo!
Jaa ben ik ook heel blij mee, dat "hij mij ook laat gaan" ipv zeggen dat 'ie niet wilt dat ik alleen weg ga. Hij vind het wel spannend hoor, maar dat is meer omdat ik zo goed als niet bereikbaar ben en er met paarden natuurlijk altijd iets mis kan gaan. Maar verder stimuleert hij mij alleen maar om te gaan doen wat ik echt graag wil :+: (hij heeft mij dus zelfs gedwongen om nou is te stopen met twijfelen over die prijs en gewoon te boeken := )
Noordkaap lijkt mij ook zoooo mooi! Sowieso al die Noorderlicht-landen" (vooral IJsland) staan heel hoog op mijn lijstje!
Heeeel veel plezier alvast! :D Lijkt mij prachtig!

Dit is het linkje!
http://www.horseholiday.com/nl/pages/va ... C3%AB.html

Goof

Berichten: 28769
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:56

Ah was jij dat ook van die Budapest rally. Die foto's heb ik gezien ja. Ook heel gaaf. En inderdaad roadtrippen is het beste. Mijn vriend en ik gaan in de zomervakantie ook altijd roadtrippen, we zien wel waar we uit komen. Dit jaar hebben we een rondje Polen, Slowakije, Oostenrijk, Tsjechie gedaan. Heerlijk. lekker vrij.

Wat leuk dat je vriend ook gaat doen wat hij al heel lang wil, mooi dat jullie dat allebei kunnen doen zo.

yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:11

Ah dat vind ik zo mooi dat hij jou stimuleert je dromen waar te maken. Maar andersom natuurlijk ook dat hij kan gaan thaiboksen.
Haha 20 dagen op een paard voor ongetrainde ruiter lijkt mij ook vrij pittig.
Maar zo goed als dat het met paarden fout kan gaan kan het ook met Thaiboksen fout gaan natuurlijk.
Kijk nu al uit naar je reisverslag :o

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:31

Jaa hij wou eigenlijk dit jaar naar Thailand gaan, maar toen had ik nog niet genoeg gespaard om dit te kunnen doen. En we vonden het dan toch wel fijn om het tegelijk te doen :j Mocht zijn bedrijf nou helemaal super lopen ga ik na mijn trip nog een week naar hem in Thailand (is immers alleen maar China over vliegen en hij betaald dat ticket dan) en blijven we daar nog eventjes samen :) Maar das allemaal nog niet zeker ;)
...Dus toen kwamen we de Budapest Rally tegen en hebben we die gereden :D

Tuurlijk kan het met boksen ook fout gaan! Het enige verschil is dat hij gewoon in een soort resort zit en ik in de middle of nowhere, en dat vind hij toch wel spannend. Maar niet dat hij mij ervoor tegenhoudt, alles heeft een risico :j

Hij heeft heel vroeger wel paardgereden, maar 20 dagen ging 'm niet worden :') En dat is ook gewoon niet zijn ding, en ik ga niet 3 weken boksen :D Dus prima dat het dan op deze manier kan :)

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:46

Wat een gave vakantie! Jaloers!

Stumper_

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:07

Wauw, dat klinkt als een hele gave reis! Ik ben nu al benieuwd naar je foto's bij terugkomst! Mongolië staat ook al erg lang op mijn lijstje. Mijn vriend wilt ook en heeft mij beloofd om in Mongolië op een paard te stappen, maar een trektocht te paard gaat het daar niet worden vrees ik. Het lijkt me echt geweldig om daar te rijden! Het is alleen zo jammer dat foto's maken met m'n spiegelreflex te paard wat lastig is, dat houdt me wel tegen om echt zo lang een paardentrektocht te doen. Al heb je natuurlijk wel pauzes etc dat het wel kan... Lastig!

Heel veel plezier met de voorpret in ieder geval en ik gok dat heel bokt wel benieuwd is naar je vakantiefoto's! :D

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:28

Jaa precies! Ik wil mijn spiegelreflex met kleine lens wel meenemen, nog even puzzelen hoe ik dat tegen die tijd te paard ga doen. (ik denk gewoon een kleine rugtas want de rest van de bagage wordt meegenomen)
Maar gelukkig zijn ook de camera's van de telefoons van tegenwoordig helemaal niet zo verkeerd dus foto's komen er sowieso wel :D

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:36

Wat een gave reis zeg, wauw! Heerlijk ook om zo lang te gaan :j Niet even de highlights maar echt ergens zijn, dat vind ik altijd het mooist van zo'n reis.

Ik zou je wel de tip willen geven om op te passen met 'harde' dingen (zoals je camera) in een rugzak meenemen te paard. Mocht je er af stuiteren en op je rug landen, dan ben je niet blij. Maar de paardjes krijgen misschien wel zadeltassen op waar zulke dingen in kunnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:43

Blijheid schreef:
Wat een gave reis zeg, wauw! Heerlijk ook om zo lang te gaan :j Niet even de highlights maar echt ergens zijn, dat vind ik altijd het mooist van zo'n reis.

Ik zou je wel de tip willen geven om op te passen met 'harde' dingen (zoals je camera) in een rugzak meenemen te paard. Mocht je er af stuiteren en op je rug landen, dan ben je niet blij. Maar de paardjes krijgen misschien wel zadeltassen op waar zulke dingen in kunnen?


Dat eerste wat je zegt is helemaal waar ik ook voor sta! Niet ergens langs gaan, echt ergens zijn :j

En inderdaad, ik hoop dat ze zadeltassen hebben en anders misschien vragen of ik een eigen zadeltas mee kan nemen.
Het eventueel afvallen en een kapotte camera had ik ook al aan gedacht, een telefoon is dan iets minder "erg" dan een kapotte dure camera.
Ik ben er nog niet over uit, eens kijken hoe ik dat ga bedenken ;)

En er zijn inderdaad ook wel "rust dagen". Volgens mij rijden we 14/15 dagen te paard, 1 dag per kameel en de andere 3 dagen in verschillende dorpjes, een keer klif-lopen oid en de laatste dag in de hoofdstal :)

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:44

Gaaf hoor!
Er is trouwens een goede reden dat het daar buiten het seizoen goedkoper is... het kan dan namelijk nog behoorlijk koud zijn. En dan met name 's nachts.
Wij waren er in juli destijds en sliepen in een ger, maar we moesten de dekens goed instoppen en de houtkachel altijd 'avonds aan. Eén nacht daalde de temperatuur nog tot het vriespunt :brr:
Maar wat ontzettend gaaf, wat een geweldig vooruitzicht!

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:45

Anoniem schreef:
Blijheid schreef:
Wat een gave reis zeg, wauw! Heerlijk ook om zo lang te gaan :j Niet even de highlights maar echt ergens zijn, dat vind ik altijd het mooist van zo'n reis.

Ik zou je wel de tip willen geven om op te passen met 'harde' dingen (zoals je camera) in een rugzak meenemen te paard. Mocht je er af stuiteren en op je rug landen, dan ben je niet blij. Maar de paardjes krijgen misschien wel zadeltassen op waar zulke dingen in kunnen?


Dat eerste wat je zegt is helemaal waar ik ook voor sta! Niet ergens langs gaan, echt ergens zijn :j

En inderdaad, ik hoop dat ze zadeltassen hebben en anders misschien vragen of ik een eigen zadeltas mee kan nemen.
Het eventueel afvallen en een kapotte camera had ik ook al aan gedacht, een telefoon is dan iets minder "erg" dan een kapotte dure camera.
Ik ben er nog niet over uit, eens kijken hoe ik dat ga bedenken ;)

En er zijn inderdaad ook wel "rust dagen". Volgens mij rijden we 14/15 dagen te paard, 1 dag per kameel en de andere 3 dagen in verschillende dorpjes, een keer klif-lopen oid en de laatste dag in de hoofdstal :)

Oh ja, ik weet niet hoe dat bij jullie geregeld is, maar waar wij destijds zaten was geen elektriciteit. Telefoon aanzetten was ook behoorlijk zinloos, want ook geen bereik. en als de batterij leeg raakte kon je hem dus niet opladen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:52

Ik wil mijn telefoon inderdaad ook alleen gebruiken voor foto's want meer heeft toch geen zin :') Wij hebben zo'n powerbank die oplaad via de zon dus die neem ik gewoon mee! En gewoon nog zo'n 3/4 powerbanks omdat dat ding vanaf het paard gewoon een ideale camera is :D
Ik ging er inderdaad niet vanuit dat ik hem echt ergen sop kon laden, behalve de eerste en laatste dag in het hotel.

Kou vind ik niet zo heel erg, daar kan je je op kleden :D En van rijden krijg je het vanzelf warm :D
Maar daarom zou ik wel graag in Mei of september gaan, want dat is net na en voor de overgang van koud naar warm weer, dus misschien net ietsje minder erg dan in Juli :P

Voor m'n camera heb ik 2 batterijen, maar tijdens 3 weken Filipijnen heb ik die ook niet hoeven wisselen :)

yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:59

Waarom koop je niet een compact camera met extra batterij.
Is vaak nog niet eens zo duur, hoef je je telefoonbatterij niet te belasten voor foto's ook.

MuSLi

Berichten: 5240
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:07

Het klinkt echt onwijs gaaf, jouw reis!
Ik duim voor je dat ze een datum voor je hebben :)

Ik heb niet echt DE reis van mijn leven, maar een Trans Schotland met de mountainbike staat nog wel op het lijstje. Misschien dat we die volgend jaar kunnen gaan plannen. Vorige zomer hebben we een TransAlp gereden met de mountainbikes (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italie). In 2015 heb ik een trektocht te paard gemaakt in Polen met 4 vriendinnen. Was ook echt een belevenis.

Kortom. Lekker genieten zolang het kan :D

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:08

Powerbanks e.d. waren er destijds nog niet zo veel, goed dat je daar mee bezig bent :j
Kou is ook geen probleem als je in beweging bent, maar vooral als je stil ligt, 's nachts :D En je hebt dan niet eens iemand om tegenaan te kruipen :P
De hitte hadden wij dan weer geen last van, is toch droge warmte, heel anders dan hier :)
Een warme douche ga je onderweg ook niet krijgen waarschijnlijk, wij wasten ons gewoon in de rivier :)

Ik heb je reis niet bekeken, maar houd er rekening mee dat ulanbator echt heel erg crimineel is. Je telefoon wordt zo uit je handen gejat, rugzakken open gesneden en ga vooral 's avonds niet alleen over straat. Ik ben echt wel wat gewend, maar die stad sloeg wat dat betreft echt alles.

Buiten de stad is er dan weer helemaal niks aan de hand, de mongolen zijn een heel typisch volk, maar op hun manier echt wel vriendelijk. Alleen de taal is zo apart dat het al heel snel nors en boos klinkt, terwijl dat vaak helemaal niet zo is :D
Het zijn over het algemeen gewoon straat arme mensen in een supermooi land.

Door jouw reisplannen word ik er ook weer helemaal aan herinnerd hoe het daar was, leuk!

Nou ja, ik heb ook niks te klagen, ik ga in september naar Taiwan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:30

yvje86 schreef:
Waarom koop je niet een compact camera met extra batterij.
Is vaak nog niet eens zo duur, hoef je je telefoonbatterij niet te belasten voor foto's ook.


Dat is misschien ook nog wel een ideetje ja! Maar die is wel weer minder makkelijk in je zak te stoppen dan een dunne telefoon...

Schotland wil ik ook graag nog een keertje naar toe ja! En op de mountainbike is al helemaal tof! Dan kom je ook op plekken waar je met een georganiseerde tour/auto niet zou komen :)
En een datum hebben ze sowieso! Misschien dan niet mijn voorkeursdatum, maar ik heb de gehele periode de kans om vakantie te nemen dus die reis komt er sowieso :D

Nee, dat ik dan in mijn tentje niemand hebt om tegen aan te kruipen zal wel even tegenvallen _O-
Ulanbatar zelf zitten wij alleen de eerste nacht na aankomst en gaan de volgende dag gelijk met een jeep de woestijn in en door naar de paarden, en dan de laatste dag + nacht, maar dan kunnen gelukkig de meeste spullen in het hotel blijven. Maar bedankt voor de tip! Ik ben inderdaad vooral heel benieuwd naar de kleine dorpjes, want 1 hele dag zullen de paarden rust hebben en wij doorbrengen bij de Mongolen zelf en hun manier van leven meemaken!
...En door jou verhalen wordt ik helemaal enthousiast! *refreshed mail voor de inmiddels 50e keer* :')

Taiwan is ook mooi ja, zeker niks te klagen :D

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:49

Update: Nog steeds gen mail :') Ik wacht al sinds maandag zag ik trouwens net, dus dit is al de 4e dag _O-