Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 11:06

Oh, mooie reis gaat dat worden. Maar... stel je niet te veel voor van de Noordkaap. Dat zou nog wel eens een teleurstelling kunnen worden. Eigenlijk is er niks aan en is het zonde van je geld.
Als je tien kilometer verderop een uitkijkpunt pakt, zie je net zoveel voor noppes.
Of als je pech hebt zie je niks als het flink bewolkt is.

Als je bij Skabram in Jokkmokk bent, doe Olga en Jaap, de beheerders, dan de groeten van Alex en Dorine :D
Jokkmokk is erg leuk, het Sami Museum moet je eigenlijk wel even heen. Bij Jokkmokk ren og vilt (Sami winkel) kun je heerlijk rendiervlees kopen en mooie huiden.
Er is in Lappland zoveel te zien en te beleven, ik ben er echt verliefd op.

Denk er goed om dat je hond ontwormt moet zijn en voorzien van alle entingen als je de grens bij Noorwegen overgaat. Daar zijn ze echt streng. In Zweden zijn de standaard entingen en rabies voldoende. Ontwormen is wel aan te raden.

Stöllet is ook erg leuk, de Klarälven is leuk als het mooi weer is en je kunt er een beversafari doen.
Dorotea en omgeving is gewoon fantastisch om te wandelen. Wildkamperen moet je eigenlijk ook gewoon een keer doen.

Shoot me again, my soul is still dancing


4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 11:20

Ik kan nog wel 1000 tips geven maar dat red je niet in de tijd dat je op bepaalde plekken bent helaas. Ik vind zelf het rijden in Zweden (Noorwegen geen ervaring) erg leuk, wij maken lange dagen in de auto, je kijkt je ogen uit en je wilt helemaal niet over snelwegen oid.
Het grootste deel wat wij ooit hebben gereden was ruim 1400 kilometer op 1 dag, dat was echt veel te gek. Maar in Zweden zelf rijden we toch wel gauw 6-700 km per dag over de binnenwegen.

Heel veel plezier alvast, ik weet zeker dat je nog een keer terug wilt!

Edit: ik wil ook zeker volgen!

Shoot me again, my soul is still dancing

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 11:59

Ik vond Zweden echt niet hond-onvriendelijk. Honden niet mee op een terras heb ik inderdaad wel gehoord, maar verder zijn ze overal welkom voor zover ik weet. Geen enkele stuga of camping gezien waar de hond niet mee mocht.

Ik word bijna jaloers dat jij straks gaat, dit jaar zit Zweden er voor ons niet in omdat we net een huis hebben gekocht. Maar volgend jaar gaan we absoluut weer.

Shoot me again, my soul is still dancing

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:48

Tuurlijk krijg je er geen spijt van, waarom zou je. Dit is jullie keus om het zo te doen, hooguit kun je na je vakantie bedenken dat je het een volgende keer anders doet. Maar misschien ook niet.
Nee hoor, gewoon lekker gaan genieten!

Shoot me again, my soul is still dancing

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:35

Oh, ik wil ook graag een linkje :D

En ik ben stikjaloers :Y)

Shoot me again, my soul is still dancing

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 13:36

Bij de Action zijn ze nu ook al helemaal in Kerststemming hoor :')

Rendieren, daar struikel je straks over hoor. En ze blijven rustig voor je auto lopen dus reken maar op een beetje vertraging naarmate je noordelijker komt :+
Twee jaar geleden heb ik het noorderlicht ook gezien, meerdere avonden achter elkaar. Echt een geweldige ervaring vond ik het.

Geniet in Dorotea, als je tijd over hebt echt even een stuk gaan wandelen hoor. Zo mooi daar <3

Shoot me again, my soul is still dancing

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:53

Jeetje TS wat vervelend voor je dat je heimwee hebt. Ik hoop dat je echt evengoed nog kunt genieten. Ik genoot in elk geval wel enorm van de grote hoeveelheid foto's! Daardoor krijg ik ook een beetje een heimwee-gevoel... ik wil ook weer naar Zweden. Wat een prachtige reis maken jullie!

Ik heb helaas te laat gelezen dat je een winkel in Jokkmokk zocht voor huiden etc. Die had ik voor je geweten, vlakbij Skabram. Helaas...

Shoot me again, my soul is still dancing

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:40

Haha rendieren zijn inmiddels normaal denk ik.

Ik weet nog dat we een paar jaar geleden heel veel kilometers gereden hadden in Zweden in de stromende regen, de hele dag door. We zouden wild kamperen.... Uiteindelijk bij een camping aangeklopt en daar kregen we toch een krot van een stuga :+ Maar wat waren wij blij dat we droog en warm zaten!

Helaas was de camping eigenlijk gesloten en dus was ook het warme water in de doucheruimtes afgesloten. Brrrr als je door en door verreisd bent en drijfnat en koud dan valt dat wel tegen hoor.

Shoot me again, my soul is still dancing

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:47

Ik vind die ophanghaakjes nog leuker <3

Shoot me again, my soul is still dancing

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:57

Oh TS voor wat betreft de elanden... goed op de uitwerpselen letten die je onderweg bij het wandelen tegen komt. Op deze foto zijn ze wat donker maar als je zoiets ziet dan weet je dat er elanden zijn:

Afbeelding

In het noorden van Zweden rondom Jokkmokk, Porjus, Dorotea struikelden we over de elandenpoep 8-)

Shoot me again, my soul is still dancing

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 12:22

Ah nee, wat een domper! Kom je niet in de knoei met je reisschema?

Shoot me again, my soul is still dancing

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 12:46

Ach jeetje Yvje dit is echt niet leuk.... snap dat je baalt. En zo zonde van de mooie reis... Is het geen optie om van de reserveringen af te zien en tot je meer weet van jullie auto gewoon te blijven waar je nu zit? En zodra je weet waar je aan toe bent rustig aan richting huis rijden? Proberen er het beste van te maken... Voel echt met je mee hoor!

Shoot me again, my soul is still dancing

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 08:55

Elk nadeel heeft zijn voordeel! Lekker genieten van de mooie uitzichten en fijn dat de ANWB meewerkt.

Shoot me again, my soul is still dancing


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 bezoekers