op vakantie in je eentje naar kyrenia cyprus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
renskesanne

Berichten: 1640
Geregistreerd: 08-06-12

op vakantie in je eentje naar kyrenia cyprus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 12:38

beste bokt de titel zegt het al wel al een beetje. ik ga in me eentje op vakantie *\o/*
ik ga naar kyrenia cyprus en het is mijn eerste keer in me eentje en eerste keer zonder ouders.
ik ben zelf best wel heel erg zenuwachtig en weet niet zo goed wat ik moet verwachten.
dus of mensen nog tips en tops hebben over in je eentje vliegen en of over me vakantiebestemming graag!
had zelf ook nog naar topics gezocht maar kon niet echt iets relevants vinden.

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Re: op vakantie in je eentje naar kyrenia cyprus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:16

Ga je helemaal alleen of met een groepsreis? Houdt er rekening mee dat ze daar aan de linkerkant van de weg rijden in ieder geval. Is al het vervoer geregeld?

citroen
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-04-09

Re: op vakantie in je eentje naar kyrenia cyprus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:58

Wat leuk dat je naar Kyrenia gaat! :D

Toevallig ga ik morgen een dagje op excursie mee naar Kyrenia, vanuit Paphos!

Zelf woon in tijdelijk in Paphos, dus in het vrije gebied. Ik kan je helaas niet heel veel meer vertellen over Kyrenia/bezet gebied.

Maar houd er indd rekening mee dat ze op Cyprus links rijden en dat ze hier ook geen Nederlandse stop contacten hebben, maar een Engelse met een pin daarboven!

Mocht je geïnteresseerd zijn in de geschiedenis van Cyprus kan ik je absoluut aanraden om een dagje naar Famsgusta te gaan, hier is ook een spookstad van 8km lang.

Nicosia is ook erg leuk om te bezichtigen! Neem dan zeker je paspoort of id kaart mee, dan kan je ook naar het vrije/Griekse gedeelte van het eiland in Nicosia! :)

Verder is het een heerlijk eiland, en heerlijk warm! <3

renskesanne

Berichten: 1640
Geregistreerd: 08-06-12

Re: op vakantie in je eentje naar kyrenia cyprus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 10:11

Ja ik ga helemaal alleen ga gewoon vliegend en een transfer etc is al geregeld alleen niet iets van vervoer daar.
Die van die stopcontacten zag ik ook al tussen de recensies van het hotel staan ja die gaat zoeizo mee.

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Re: op vakantie in je eentje naar kyrenia cyprus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:17


renskesanne

Berichten: 1640
Geregistreerd: 08-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 16:01

Winged schreef:
Vervoer kan je met dolmusbusjes doen of per taxi: http://cyprus.nl/openbaar-vervoer-en-ve ... rd-cyprus/

Famagusta is wel een eind bij Kyrenia vandaan, zeker 2 uur rijden. Informeer in het hotel wat en of er iets mogelijk is. Wellicht kan deze organisatie iets voor je betekenen: https://www.facebook.com/NorthCyprustoursandactivities Hun jeepsafari is erg goed en met veel kennis.

Bedankt voor de links! Denk dat ik wel zo'n jeepsafari ga doen. Stond ook dat je dan opgehaald word uit het hotel etc dat is wel heel handig voor mij.
Kwa openbaar vervoer ga ik zoeizo ook in het hotel navraag doen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 16:22

Ik ben vorig jaar met een bokker 8 dagen naar Kyrenia geweest. Zaten all inclusive in hotel Merit Park. Waar ga jij overnachten? Ik heb een fototopic geopend hier op BEU met mijn vakantie foto's.

[BEU] [FOTO] Mijn vakantie in Cyprus 2016

renskesanne

Berichten: 1640
Geregistreerd: 08-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 10:10

Bellatrix schreef:
Ik ben vorig jaar met een bokker 8 dagen naar Kyrenia geweest. Zaten all inclusive in hotel Merit Park. Waar ga jij overnachten? Ik heb een fototopic geopend hier op BEU met mijn vakantie foto's.

[BEU] [FOTO] Mijn vakantie in Cyprus 2016

Ik ga naar topset hotel was binnen mijn budget en zag er goed uit en goeie recensies. Ik zal je topic even bekijken :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: op vakantie in je eentje naar kyrenia cyprus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:25

Topset reden wij langs...is helaas niet heel geweldig...dat vertelden een paar gasten van dat hotel waarmee wij op een tripje waren...personeel was niet geweldig (familie bedrijf en ze hadden ruzie) maar dat was oktober 2016 dus misschien is er wat veranderd.

Maar de dingen die je in mijn foto topic ziet kan je allemaal doen. Die excursies hadden wij op de eerste dag geboekt bij de reisleiding.