Polen, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Polen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 19:41

Hey :D

Ik heb in augustus vliegtickets geboekt naar Katowice, vanaf daar wil ik naar Krakow met de trein en dan in hostels overnachten. Verder heb ik nog geen specifieke plannen, maar ik denk verschillende steden bekijken/de natuur bekijken en ik twijfel nog, maar misschien naar Auschwitz.

Ik ga 10 dagen (incl 2,5 reisdagen). Het is ook mijn eerste keer alleen op reis :D

Ondertussen ben ik ook alvast een woordje Pools aan het leren op Duolingo!

Zijn er nog meer mensen die naar Polen gaan of die tips hebben voor wat leuk is om te doen/te bezoeken in Polen? Of leuke foto's/ervaringen?

Ik wil wel rondreizen maar niet helemaal naar het noorden van Polen, dat lijkt me wat te ver.

Ben benieuwd! *\o/*

Goof

Berichten: 28779
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Polen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:00

Yes, ik ga naar het zuiden van Polen. Ik ga met een camper, heb geen plan, dus ik zie wel waar ik beland. We willen in ieder geval vanuit Polen de grens naar Slowakije over, dus de bergkam die daar ligt.
Ben er enkele jaren geleden ook geweest, standaard tripje; Krakau, de zoutmijnen, Auschwitz, Zakopane en wat omgeving daar. Prachtig, vriendelijke mensen, spotgoedkoop, erg fijne vakantie.

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 21:25

Goof schreef:
Yes, ik ga naar het zuiden van Polen. Ik ga met een camper, heb geen plan, dus ik zie wel waar ik beland. We willen in ieder geval vanuit Polen de grens naar Slowakije over, dus de bergkam die daar ligt.
Ben er enkele jaren geleden ook geweest, standaard tripje; Krakau, de zoutmijnen, Auschwitz, Zakopane en wat omgeving daar. Prachtig, vriendelijke mensen, spotgoedkoop, erg fijne vakantie.


Leuk! Slowakije heb ik ook goede dingen over gehoord.

Zoutmijnen klinkt ook gaaf.

En idd, het is spotgoedkoop! Ik heb een retour vliegticket van 35 euro :D (eindhoven-katowice)

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 22:24

Upje :)

Zakopane <3 Hier wil ik sowieso heen :D

Afbeelding

En het mooie oude Krakow

Afbeelding


En dit wil ik sowieso proberen, het seizoensgerecht van de zomer, Pierogi (dumplings) met bessen erin <3 (pierogi z jagodami)

Afbeelding

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:06

Ik ga over twee weken ook naar Krakow, die tickets van 20 euro kon ik toch niet laten liggen.. nog nooit in Polen geweest, dus ik ben benieuwd! Het enige wat ik tot nu toe geboekt heb is een tour van Auschwitz, daar moet je op tijd bij zijn, want ze hebben maar beperkt plek.. ben een historica, dus 6 uur ipv de gebruikelijke 3.5 uur :o

Goof

Berichten: 28779
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Polen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:16

Nou. Ik ben snel weer naar het zuiden gereden. Een en al regen. Echt geen zin in. Ben nu in Slowakije, maar blijf naar het zuiden rijden tot ik zon tref :D
Jammer. Volgende keer beter.