Camping Frankrijk gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Camping Frankrijk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 20:22

Hoi Bokkers,

De zomervakantie is om de hoek en hier is nog steeds niets geboekt. Wij zouden graag naar Frankrijk gaan, maar hebben aardig wat eisen. Na alle campingsites bekeken te hebben, weten we het eigenlijk niet meer. Misschien, het liefst met persoonlijke ervaring, heeft een van jullie wat aan te bevelen?

- Wifi aanwezig
- Buitenzwembad
- Geen honden toegestaan
- Huuraccomodaties aanwezig en reserveerbaar
- Maximaal 850 kilometer vanaf Utrecht, maar eigenlijk is 750 ookal ver genoeg (lees: maar 1 autobestuurder aanwezig en wij rijden liever in 1x door)
- Rustige camping,
- Veel te doen/te zien in de buurt, musea o.i.d.
- Brood op de camping
- Restaurant(en) dichtbij
- Supermarkt in de buurt
- Bij voorkeur plek om te vissen in de buurt/op de camping
- Bij voorkeur wordt er Engels gesproken
- Hoe minder Nederlanders, hoe beter (landverraad? sorry :P)

Het is niet makkelijk, heeft iemand een camping die toevallig hierbij aansluit? Wij willen weg in de periode van week 33-35, als dat nog iets toevoegt.

Alvast bedankt!

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Camping Frankrijk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:05

Ik ken er alleen in Oostenrijk die aan al je eisen voldoet geloof ik.

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Camping Frankrijk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:12

die campings zijn er wel genoeg. maar je bent nu wel heel erg laat met boeken, want ik begrijp dat je daar een huisje ofzo wil/moet huren?

misschien je budget er ook bij zetten

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 11:24

Tulandro schreef:
Ik ken er alleen in Oostenrijk die aan al je eisen voldoet geloof ik.

Wat is de naam van de camping?

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 11:25

Ashleytjuhh schreef:
die campings zijn er wel genoeg. maar je bent nu wel heel erg laat met boeken, want ik begrijp dat je daar een huisje ofzo wil/moet huren?

misschien je budget er ook bij zetten


Wij willen in een huisje ja.
Maximaal €350,- per week

Marjo

Berichten: 37209
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Camping Frankrijk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:30

Kijk eens in Normandië. Daar is in de omgeving veel te doen qua musea en dergelijke van de tweede wereldoorlog. En dat is ook niet super ver reizen :)

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:33

Laatst bijgewerkt door Taffje op 02-07-17 11:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Camping Frankrijk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:39

Laat je WiFi eis varen. Compleet onzinnig gezien de roaming tarieven die niet meer bestaan sinds 15 juli en ook aangezien je in Frankrijk in praktisch elk dorpje een simkaart met 50GB data uit de muur kan trekken. 3G/4G is vaak ook nog (veel) sneller dan WiFi en het werkt onderweg ook nog voor Netflix ;-)

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:46

Normandie is erg interessant qua WO II en goed te rijden maar houd er wel rekening mee dat het weer daar minder kan zijn..

Rondom Dijon kan je ook fijn zitten maar is iets prijziger dacht ik.

Nu nog echt iets huren voor de prijs die je noemt is lastig. Ik heb daarvoor niet echt campingnamen voor je helaas.

Wij hebben een paar jaar terug op Lac de Panthier (bij Dijon) gestaan en dat was een fijne kleinere camping maar ik durf niet meer te zeggen of dat aan je eisen voldoet.

Vorig jaar op een camping in Normandie gestaan die fijn was maar kan helaas de naam niet terugvinden. Edit: camping Port'Land is het, toch terug gevonden

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:53

ElizeVdS schreef:
Wij hebben een paar jaar terug op Lac de Panthier (bij Dijon) gestaan en dat was een fijne kleinere camping maar ik durf niet meer te zeggen of dat aan je eisen voldoet.


Voldoet niet aan haar eisen :o (ben ik ook geweest)

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Camping Frankrijk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:56

voor die prijs word het idd lastig helemaal om zo laat nog te boeken.

Normandië vorig jaar geweest was inderdaad mooi om een keer gezien te hebben. ij zat alleen in hotel

Elisa2

Berichten: 37058
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Camping Frankrijk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 12:18

Het is geen camping, maar twee jaar terug heb ik hier een week gezeten:

https://www.eurorelais.nl/vakantiehuis- ... ?persons=2

Voldoet verder wel aan al je wensen, en het was super daar. Heel mooi huisje, hele fijne eigenaren..we hoefden uiteindelijk alleen de week huur voor het huisje te betalen. Geen schoonmaak kosten oid, omdat we zelf goed hadden schoon gemaakt. Mochten gratis 1 of 2 dagen langer blijven..verwarmd zwembad bij het huis en bos en visgebieden erom heen. De eigenaar sprak goed engels en we kregen gratis eieren e.d
Brood moet je alleen wel zelf regelen..

In de omgeving genoeg restaurants en supermarkten, veel te zien in Le Mans en de Loire omgeving qua cultuur.

En in een dag te rijden..

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 13:16

De camping in het dorpje hier in de buurt (tussen de plaatsen Vesoul en Besançon) is redelijk in lijn met je eisen......

- Wifi aanwezig. Ja
- Buitenzwembad. Vrij toegang tot het gemeentelijk zwembad op 100 meter van de camping.
- Geen honden toegestaan. Huisdieren zijn toegestaan, mist aangelijnd en ze mogen nooit alleen achtergelaten worden op de camping.
- Huuraccomodaties aanwezig en reserveerbaar. Ja
- Maximaal 850 kilometer vanaf Utrecht, maar eigenlijk is 750 ook al ver genoeg (lees: maar 1 autobestuurder aanwezig en wij rijden liever in 1x door). Ongeveer 700 KM, op je sloffen te doen in één dag. Route zonder tolwegen.
- Rustige camping,. Ja
- Veel te doen/te zien in de buurt, musea o.i.d. Echt wel. Hangt er een beetje van af wat je wilt zoekt. Het varieert van wandelen, kanovaren, klimparcours tot oude stadjes, kastelen tot musea enzovoorts. We zijn na een paar keer op deze camping zodanig verliefd geworden op de omgeving dat we er een tweede huis gekocht hebben, wat nu ons eerste huis is!
- Brood op de camping. Bakker op 200 meter
- Restaurant(en) dichtbij. Yep. Op loop afstand. In één van die restaurants werkt mijn dochter op vrijdag en zaterdag ;-) en ze hebben een kortingsovereenkomst met de camping. Het heet Label-Pizza, maar ze hebben ook erg lekkere andere streekgerechten. Er zit ook een goed lopende Kebab vlakbij.
- Supermarkt in de buurt. Er zijn er twee in het dorp om minder dan één km afstand.
- Bij voorkeur plek om te vissen in de buurt/op de camping. 100 meter van de camping, in het meer. Vergunning is te regelen via de camping.
- Bij voorkeur wordt er Engels gesproken. Mwah... a liddulh biet. Als Katy (de camping beheerder) er echt niet uitkomt, springen we wel eens bij ;-)
- Hoe minder Nederlanders, hoe beter (landverraad? sorry :P). Je zult er wel Nederlanders aan treffen, maar die blijven doorgaans maar één of twee dagen op doortocht naar het zuiden.

Hier is de site ! http://camping.rioz.fr/ We zijn nog bezig om ze te helpen met een Engelse en Nederlandse vertaling.
Hier is de site van het lokale VVV. Ze hebben ook een beperkt aantal folders in meerdere talen, waaronder Nederlands. Ook hier werken we nog aan een complete vertaling.

De omgeving is een soort Limburg-plus: heuvelachtig en goed te doen om te wandelen. Hogere bergen op een uurtje afstand.

Succes!

P.S. sorry voor de reclame, maar ik moet de lokale activiteiten toch wat promoten, nietwaar?

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Camping Frankrijk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 17:31

Iedereen bedankt voor de reacties, we hebben een camping gevonden :)

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Camping Frankrijk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:10

En wat wordt het?

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Camping Frankrijk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 19:22

We zijn toch iets breder gaan kijken met het budget en hebben was eisen laten varen, het was te moeilijk om alles te hebben, en zijn gegaan voor Au pont du Dognon (858 kilometer vanaf Utrecht).

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Camping Frankrijk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:04

Leuk, veel plezier :D

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Camping Frankrijk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 20:06

Bedankt :)

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: Camping Frankrijk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 22:26

Bezoektips: Parc des Volcans d'Auvergne met een uitgebreid bezoekerscentrum dat je alles vertelt over dit (niet meer actieve) vulkaan gebied.
In Poitiers is het Futuroscope, een soort toekomst attractie park.
En als je vader van Cognac houdt.... dans is er in het plaatsje Cognac het Chateau de Cognac waar je alles verteld wordt over cognac en je op het einde ook mag proeven. Met cognacmerk op dat kasteel is Otard, wat een erg lekkere cognac is ;-)

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Camping Frankrijk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 23:12

Ah super, bedankt voor de tips! Ik ga er zeker even naar kijken

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: Camping Frankrijk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:38

Jammer dat jullie onze omgeving niet komen verkennen, maar ja, Frankrijk heeft zoveel mooie streken.