Dilemma, grote reis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Dilemma, grote reis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 21:33

Over 2,5 jaar hoop ik 50 te worden. Een feest geven zie ik niet zo zitten dus heb ik bedacht om met mijn gezin lekker op vakantie te gaan. Mijn gezin bestaat naast mijzelf uit mijn man, tegen die tijd 53 en onze twee zonen en hun vriendinnen, tegen die tijd respectievelijk 23,20,21 en 22.
De bedoeling is een rondreis van zo'n 3 weken in de zomervakantie.
Azië trekt mij het meest.Zuid-Amerika trekt me niet zo. Op de een of andere manier voelt het onveilig. Afrika trekt me ook niet.
Waar we al geweest zijn buiten europa:
Rondreis Florida
Bali
Rondreis kleine sunda eilanden (flores, komodo-eilanden, lombok, gili-meno, bali)
Verenigde Arabische Emiraten (Dubai en cruise naar Oman)
Egypte (dat nooit meer)
Aruba
En mijn man is al eens op Sri-Lanka geweest.

Wat ik nu op het lijstje heb staan:
Rondreis China
Rondreis Maleisië
Rondreis Thailand
Rondreis Indonesië (maar waar)
Rondreis New Zealand

Het liefst niet te primitief, ik wil wel een fatsoenlijk schoon bed, die leeftijd heb ik gehad maar dingen als geen stromend water zijn geen probleem.

Hebben jullie misschien ervaring met de bestemmingen die ik op mijn lijstje heb staan of misschien nog suggesties waar ik niet aan gedacht heb?
Ik heb begrepen dat ik het redelijk van te voren moet plannen omdat vooral georganiseerde trips vaak snel vol zijn. En daarbij is voorpret gewoon heel erg leuk!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78500
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 21:42

De eerste 3 rondreizen heb ik gemaakt, China 2 keer, west-China en oost-China.
Zelf zijn wij juist Zuid-Amerika fan en voelen wij ons niet minder veilig daar dan in Azie.
Wat ik mis, willen jullie cultuur of natuur? Voor natuur kun je China wel schrappen, op de rondreizen zie je nauwelijks natuur met alle miljoenensteden.

Ik kan als gezin en als je natuurliefhebber bent ook heel erg Costa Rica aanraden. Bedden zijn schoon, warm water is er niet (maar ook niet echt nodig) maar wel stromend water. Jungle-resorts hebben wel iets aparts, en voelen door de prachtige lokaties ook weer heel luxueus aan.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Dilemma, grote reis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 21:50

We houden heel erg van natuur alleen door kleine lichamelijke beperkingen lukken zware trektochten niet. Een paar uur wandelen met een beetje hoogteverschil lukt nog wel. En dan ook het liefst wat cultuur erbij :).

China geen natuur? Hmmmm dat zet me wel aan het denken.

Costa Rica ga ik me eens in verdiepen. Op de een of andere manier denk ik alleen aan jungle daarbij.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Dilemma, grote reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 21:54

Rondreis west Canada of west USA? Kun je zo luxe maken als je zelf wilt. Prachtige natuur en veel moois te zien.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78500
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 21:55

In Costa Rica hoef je niet echt zware trektochten te maken. Wij hebben die niet gemaakt.
En China viel me echt heel erg tegen qua natuur. Zijn wel een paar plekken, voornamelijk de nationale parken (die overlopen van chinezen) en in een rondreis van 21 dagen heb je dat misschien 3 dagen. Je bent ook niet snel een stad uit, dus om op eigen houtje even de stad uit te gaan valt ook niet mee.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 21:55

Wij hebben enkele jaren geleden Thailand gedaan en wat een mooi land! Na enkele dagen was ik al die tempels met duizenden Boeddha's wel beu maar oke :+ Qua cultuur super mooi, mega vriendelijke mensen. Zou het zo opnieuw doen :)

Wij hebben ook al Florida gedaan, Washington en New York en dit jaar hebben we 3j rondgetrokken van San Francisco naar LA. Ook echt een aanrader! Ook de nationale parken ed erbij :)

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 21:58

In Centraal en Zuid Amerika voel ik mij als doorgewinterde reiziger veiliger dan in Azië op de een of andere manier.
Costa Rica zou ik zeker eens verder in verdiepen, dat is echt veel meer dan alleen jungle.
Misschien iets origineels en redelijk onbekends zoals Georgië? Ik heb daar een paar maanden gewoond en als je van natuur, cultuur, geschiedenis en eten houd, dan is dat een prachtig land. Ook de meest vriendelijke en vooral gastvrije mensen die ik ooit heb meegemaakt. Dat land heeft mijn hart gestolen. Em het is spotgoedkoop!

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 21:58

Op de een of andere manier trekt noord-amerika mijn man niet zo....

Ik streep china dan maar van mijn lijstje. Ben niet zo'n grote stedenfan. Leuk voor een paar dagen maar dan ben ik de drukte wel zat.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 21:59

Ben net terug uit Indonesie en Nieuw Zeeland, beide heel anders maar prachtig!
Nieuw Zeeland is echt voornamelijk natuur, maar dan wel echt prachtig mooie natuur :-D Ik ben zelf ook wel groot fan van Azië, qua natuur en cultuur. Azië bruist vind ik.
Ligt dus heel erg aan wat je wil, als je voor natuur gaat: Nieuw Zeeland.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Indonesie, ook niet slecht:
Afbeelding

Even prachtige plaatjes spammen :-D heel erg gaaf dat je zo'n reis gaat maken!

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 22:00

Georgië ga ik eens naar kijken!

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Dilemma, grote reis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 22:00

Prachtige foto's!!

noordje

Berichten: 2207
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 22:01

Thailand! Vind ik een geweldig land :)
Makkelijk rondreizen,heerlijk eten,vriendelijke bevolking en heel veel te zien.

Wij zijn er nu al een aantal keer geweest,maar nog lang niet alles gezien.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 22:02

Edit: ik ben ook geen type om hele dagen te wandelen (ook enkelblessure ). In Nieuw Zeeland kan je prima tochten van 1 tot 4 uur doen!
Verder is Nieuw Zeeland een heel prettig land, westers en alles is goed geregeld. Soms best fijn!

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 08:30

De plaatjes van Costa Rica spreken mij wel aan, er worden ook veel combi-reizen aangeboden met omringende landen.
Met welke reisorganisatie zijn jullie gegaan of op eigen gelegenheid?

New Zealand ook nog even nader bekeken maar dat wordt met 6 personen wel echt heel erg onbetaalbaar, ik kom tenminste op zo'n 5.000 euro per persoon en dan nog eten erbij ;)

Winged

Berichten: 33020
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 08:33

Cuba misschien nog een optie?

Wopkebrok
Berichten: 116
Geregistreerd: 20-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 08:54

Taiwan is ook een echte aanrader. Het is echt Azië maar ook veel westerse invloeden. Je hebt de echte miljoenensteden maar ook prachtige natuur en cultuur. En de mensen zijn enorm vriendelijk en behulpzaam. ( ik ben wel wat bevooroordeeld want mijn kinderen zijn in Taiwan geboren ;) )

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Dilemma, grote reis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 08:59

Jeetje, Taiwan, ook nooit aan gedacht, gaat ook op het lijstje.
Mijn voorkeur gaat wel uit naar een georganiseerde reis, ik ben nogal een planner en ik wil graag relaxt reizen haha.
Is er in Taiwan ook een mogelijkheid om te verlengen aan een mooi strand oid? Ik zie namelijk dat de meeste rondreizen 15 dagen zijn en ik wil wel iets langer weg.

Wopkebrok
Berichten: 116
Geregistreerd: 20-09-05

Re: Dilemma, grote reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:02

Vast wel. Mijn ervaring met de Taiwanezen is dat ze er alles aan proberen te doen om je in je wensen tegemoet te komen.

moonsparkle
Berichten: 21712
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:03

Bij de meeste reisorganisaties kun je een reis op maat laten maken dus ik denk dat alles mogelijk zal zijn.

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Dilemma, grote reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:23

Heb je wel eens gedacht aan Argentinië? Daar zijn wij een paar jaar geleden geweest en daardoor heb ik echt een geweldig beeld gekregen van zuid amerika :j Wij hebben daar gereisd via NRV reizen.
Wij hebben een rondreis gedaan door het noorden, was een mooie afwisseling met natuur en ook leuke plaatsjes en steden.

Wat leuk om te lezen dat Taiwan een mooie bestemming is trouwens, mijn man moet daar misschien heen voor zijn werk. En als hij gaat, wil ik graag mee. Dus meer informatie is welkom :j

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Dilemma, grote reis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 09:50

Ik had dus eerst zuid- en midden-amerika helemaal niet op mijn lijstje omdat ik er op de een of andere manier een beetje enge ideeen bij had (mensen die nooit meer terugkomen enz. ja ja dramaqueen hihi) maar door jullie aanbevelingen ga ik er toch maar eens naar kijken.

NRV reizen nog nooit van gehoord, ga ik ook even kijken, thanks!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Re: Dilemma, grote reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 10:08

Wat ontzettend leuk dat je het zo kan vieren. Ik heb wel wat ideeen voor je.

Hawaii is absoluuut mijn meest geweldige vakantie ooit. Mooier dan daar kan het bijna niet worden en ook zo divers op de verschillende eilanden. Vulkanen, regenwoud, stranden, snorkelen, dolfijnen, zeeschildpadden, surfen en overal is het beeldschoon. Kan hier wel snel oplopen qua kosten. Wel echt Amerikaans de Polynesische cultuur is verdwenen.
Zuid West USA. Echt een hele leuke mix van steden en natuur en het ultieme gevoel van vrijheid. Vond het echt fantastisch.
Thailand ook vaak geweest, want wij hebben er familie wonen. Lekker elke dag een massage, cocktails drinken, scooter rijden en alles voor een spotprijs. Ik vind het alleen in de zomer te heet om iets te ondernemen, laatst in december geweest toen was het stukken beter. Overal waar ik ben geweest wel erg toeristisch.
Costa Rica staat op Mn lijstje, lijkt mij ook heel geschikt.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Dilemma, grote reis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 10:12

Ik ben bang dat Hawaii met 6 personen een beetje prijzig wordt maar lijkt me inderdaad geweldig. Thailand te heet 's zomers, dat is inderdaad wel iets waar ik even rekening mee moet houden.
Ik kijk zojuist naar een reis naar SriLanka met aan het eind een paar dagen op de Malediven, dat lijkt me ook wel top alleen moet ik dan even checken of mijn man niet alles op SriLanka al heeft gezien ;).

De site van NRV reizen is wel top en ze lijken qua prijs betaalbaarder dan bijv. Sawadee of Koning Aap. Genoeg voorwerk te doen nog dus.

butengeweun

Berichten: 3653
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Dilemma, grote reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 10:24

Je kan ook nog voor Cuba kijken. Heerlijk land, ben er zelf 2x keer geweest en me geen moment onveilig gevoeld

Wopkebrok
Berichten: 116
Geregistreerd: 20-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 10:27

Ik ben inmiddels 6 keer in Taiwan geweest en het verveelt nooit. Inmiddels voelt het als thuiskomen zodra je door de douane bent.
Gaat je man naar Taipei Wendy? Daar kan ik je genoeg over vertellen denk ik :)