Zon vakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 13951
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Zon vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 20:40

Mijn vriend en ik willen graag dit jaar voor het eerst echt op vakantie.. Alleen.. waarheen?

Ik vind bora bora er heeeel mooi uitzien. Maar het is wel erg afgelegen. Hoelang moet je vliegen? Mensen met ervaringen?

Hebben mensen ook meer opties? Wat willen wij? Strand, rust, wellness. Ik heb naar Ibiza en meerdere plaatsen in Spanje gekeken maar volgens mij stikt het daar van de mensen.. Ik ben niet zo sociaal :o

We willen eind juli begin augustus gaan

Brand los!

Supervixen

Berichten: 12829
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Zon vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:47

Wat is je budget, hoe lang wil je gaan? Voor strand, rust en wellness hoef je niet helemaal naar bora bora lijkt me.

Kabayo

Berichten: 13951
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Zon vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 20:48

Weekje is voldoende

Nee weet ik haha. Maar het lijkt mij wel heel erg mooi daar

Budget is uiteraard zo goedkoop mogelijk :D :=

Supervixen

Berichten: 12829
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Zon vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:53

Zet bora bora dan maar uit je hoofd en boek een weekje Schiermonnikoog met zonnebank :') .

Kabayo

Berichten: 13951
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 20:55

Supervixen schreef:
Zet bora bora dan maar uit je hoofd en boek een weekje Schiermonnikoog met zonnebank :') .

Ik zag hotels van 130 euro. Dat valt mee vind ik. Budget is tot ong 2000 om precies te zijn.

Haha ook leuk!

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:56

Heb je enige idee waar Bora Bora ligt? := Met 2000 euro red je dat niet :D

Griekenland misschien? Ik vind de Griekse eilanden altijd een fijne locatie :j

Kabayo

Berichten: 13951
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 20:57

Ghostattack schreef:
Heb je enige idee waar Bora Bora ligt? := Met 2000 euro red je dat niet :D

Griekenland misschien? Ik vind de Griekse eilanden altijd een fijne locatie :j

Ergens midden in het water _O-

Heb je miss meer info? Plaatsnamen? Prijzen. Ervaringen? Keuze is reuze :')

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:59

Bora Bora is zeker 40 uur reizen met minimaal 3 - 4 keer overstappen. Vliegtickets liggen al rond de 2000 euro per persoon :D

Kreta misschien? Dan heb je op het eiland genoeg te doen, maar je hebt ook strand en rust. Dan moet je uiteraard kiezen voor een plaats als Rethymnon en niet Chersonissos _O- Ik vond zelf de Cycladen ook erg leuk.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:59

Ik heb op Blue Lagoon op Kos Griekenland een heerlijke vakantie gehad Adults Only! kleine 4 uur vliegen.
En over een maand ga ik naar Kaapverdie, 6,5 uur vliegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:59

Waarom niet een weekje Zuid-Frankrijk oid? Net zo leuk in mijn ogen. ;) Of wil je graag verder weg?

Kabayo

Berichten: 13951
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 21:02

spookyjim schreef:
Waarom niet een weekje Zuid-Frankrijk oid? Net zo leuk in mijn ogen. ;) Of wil je graag verder weg?

Ik ben nog nooit met een vliegtuig geweest en dat is toch een beetje een droom :')
Mensen kunnen rare dromen hebben haha

Ik zal even rondkijken, thanks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:04

Kabayo schreef:
spookyjim schreef:
Waarom niet een weekje Zuid-Frankrijk oid? Net zo leuk in mijn ogen. ;) Of wil je graag verder weg?

Ik ben nog nooit met een vliegtuig geweest en dat is toch een beetje een droom :')
Mensen kunnen rare dromen hebben haha

Ik zal even rondkijken, thanks


Oh, dat snap ik heel goed hoor! Ik ben een beetje een angsthaas, dus ik heb niet zo behoefte aan vliegreizen naar een of ander afgelegen oord. :P

_Summerly_

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pretoria, SA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:07

Halkidiki in Noord-Griekenland? Alonissos staat ook nog op mijn verlanglijstje; is geen groot eiland en toerisme is ook redelijk beperkt volgens mij. En anders Kroatië?

Ghostattack: als je een beetje aan de rand van Cherso zit, kun je best een rustige vakantie hebben hoor. :P Je kunt er dan zelf voor kiezen om het dorp in te lopen (en om langs de bars te lopen, je kunt ook gewoon bij de restaurants blijven) of om een beetje buitenaf te blijven.

Kabayo: is toch helemaal geen gekke droom. :D Overigens kun je ook vliegen naar Zuid-Frankrijk, bijvoorbeeld naar Montpellier, Marseille of Nice. Is een heel mooie omgeving. :j

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:09

Kabayo schreef:
spookyjim schreef:
Waarom niet een weekje Zuid-Frankrijk oid? Net zo leuk in mijn ogen. ;) Of wil je graag verder weg?

Ik ben nog nooit met een vliegtuig geweest en dat is toch een beetje een droom :')
Mensen kunnen rare dromen hebben haha

Ik zal even rondkijken, thanks


Als je naar bora bora gaat vliegen ben je gelijk genezen va je droom. :P

Als je budget niet veel uitmaakt kan je ook naar de malediven vliegen, dat is iets dichterbij.
Dominicaanse republiek, Caraïben, of Mexico of oostkust van VS is ook leuk zon, zee, strand. En korter vliegen.

Anoniem

Re: Zon vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:10

Oostkust van de VS zal wel heel duur zijn, of valt dat wel mee?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:10

Kabayo schreef:
Ghostattack schreef:
Heb je enige idee waar Bora Bora ligt? := Met 2000 euro red je dat niet :D

Griekenland misschien? Ik vind de Griekse eilanden altijd een fijne locatie :j

Ergens midden in het water _O-

Heb je miss meer info? Plaatsnamen? Prijzen. Ervaringen? Keuze is reuze :')



Skiathos!!


Ben ik vorig jaar geweest om vrijwilligers werk te doen maar uiteraard heb ik ook wel het een en ander gezien.

Gezellig niet al te groot eiland, goed eten, leuke boottochtjes, je kunt ook nog een dagje Skopelos doen.
Veel stranden en alles goed te bereiken met eventueel de bus, scooter etc. En Skiathos is het op 1 na beste eiland om vliegtuigen te spotten.
Eten is goed betaalbaar en het weer eigenlijk altijd mooi in de zomer maanden.

rechtstreekse vlucht met Tuifly ong 2,5 uur.
8 a 10 dagen in het hoogseizoen ong 6 a 800 euro. (check ff Tui.nl, sunweb)
In mei ga je voor de helft ;)

En als je komt breng dan ook even een bezoekje aan Sharon haar kattenopvang (+/- 150 katten).
Ik hoop dit jaar weer heen te kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:12

Heb je zelf überhaupt een poging gedaan om te kijken bij een reisaanbieder?? Borabora voor jouw budget in het hoogseizoen, wat denk je zelf? :') :+

Kabayo

Berichten: 13951
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 18:14

Relaxed schreef:
Heb je zelf überhaupt een poging gedaan om te kijken bij een reisaanbieder?? Borabora voor jouw budget in het hoogseizoen, wat denk je zelf? :') :+

Fijne reactie. Heb ik ook iets aan +:)+

Het gaat mij gewoon om een leuke vakantie en als je beetje goed leest is bora bora een suggestie. We zoeken alleen een leuke plek en ervaringen van bokkers. Maar bedankt voor je (kansloze) reactie

Sannens
Berichten: 1402
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Zon vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:17

Griekenland heeft echt mooie locaties op hun rustigere eilanden. Zoals Rhodos! Heerlijk weer, lekker eten en goed te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:18

Kabayo schreef:
Relaxed schreef:
Heb je zelf überhaupt een poging gedaan om te kijken bij een reisaanbieder?? Borabora voor jouw budget in het hoogseizoen, wat denk je zelf? :') :+

Fijne reactie. Heb ik ook iets aan +:)+

Het gaat mij gewoon om een leuke vakantie en als je beetje goed leest is bora bora een suggestie. We zoeken alleen een leuke plek en ervaringen van bokkers. Maar bedankt voor je (kansloze) reactie


Ik vind jouw topic nogal kansloos.. Ga gewoon ff naar Tui.nl, tik je wensen in en voila.. Heb je iig al een veel beter beeld wat je voor jouw budget kan ;) Dan kun je altijd aanvullend een topic openen of hier een passend topic zoeken om gerichte ervaringen te vragen :j

Kabayo

Berichten: 13951
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 18:19

Relaxed schreef:
Ik vind jouw topic nogal kansloos.. Ga gewoon ff naar Tui.nl, tik je wensen in en voila.. Heb je iig al een veel beter beeld wat je voor jouw budget kan ;) Dan kun je altijd aanvullend een topic openen of hier een passend topic zoeken om gerichte ervaringen te vragen :j

Heb ik gedaan. Ik had 4000 hotels aangeboden gekregen ;)

Anoniem

Re: Zon vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:20

Dan filter je nog ff door, heerlijk toch als je zoveel keuze hebt ;)

_Summerly_

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pretoria, SA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:23

Je kunt ook een keer bij een fysiek reisbureau langsgaan, daar kunnen ze je ook wat beter advies op maat geven. :) Of je zou voor een last-minute kunnen gaan, dan hoef je niet uit 4000 hotels te kiezen. :P Heb je geen voorkeur voor een bepaald land?

Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Zon vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:27

Als je iets anders wilt als Griekenland/Turkije kan je ook eens kijken naar Florida, zon zee strand en toch wat bijzonder.
Is niet zo heel duur (bv net een hotel geboekt in november voor 380 euro 2 pers ontbijt incl)

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:32

Als het budget €2000 p.p heb je super veel opties :) Wij zijn voor minder 3 weken naar Nicaragua geweest, wat een echte aanrader is. Binnen Europa beviel in de categorie zonvakanties Zuid Spanje erg goed en dan vooral wat verder weg van de kust (en massa toerisme). Persoonlijk vind ik het daar in het hoogseizoen wat te warm, maar smaken verschillen natuurlijk. Ik hoor ook veel goede dingen over Ibiza.

Via skyscanner.nl kan je makkelijk vliegtickets zoeken en ook bijvoorbeeld een prijsalarm voor de mail instellen als de vliegtickets goedkoper worden. Vooral voor bestemmingen buiten in Europa (vaak duurdere vliegtickets) is dat een aanrader. Mocht je graag zelf je vakanties in elkaar knutselen is het ook erg leuk om via AirBnB verblijven te zoeken, vaak kom je dan op aparte plekken en ontzettend leuke mensen tegen.